Skocz do zawartości

SWAP z c14nz na c14se - warto?


cieyo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam do kupienia za 700 zł ( drogo?) cały silnik z wiązką i kompem do c14se i zastanawiam się czy warto...

Otóż jak każdemu wiadomo 60kucy w astrze do małoooo więc chciałem założyć coś wiekszego. Okazja sie trafia a ja mam dylemat.

Jeżdże na LPG a jak założę wtrysk sekwencję a w gazie będzie mono to będzię tak samo się na gazie jeździło jak w C14Nz?

Będzie tyle samo mocy? Poprawa będzie na benzynie a jak na LPG? Czy mimo instalki niesekwencyjnej będzie ok ?

A może nie trzeba całego silnika przekładać tylko samą głowice wystarczy i oprzyrządowanie?

Kto ma i wie coś na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Mam do kupienia za 700 zł ( drogo?) cały silnik z wiązką i kompem do

> c14se i zastanawiam się czy warto...

> Otóż jak każdemu wiadomo 60kucy w astrze do małoooo więc chciałem

> założyć coś wiekszego. Okazja sie trafia a ja mam dylemat.

> Jeżdże na LPG a jak założę wtrysk sekwencję a w gazie będzie mono to

> będzię tak samo się na gazie jeździło jak w C14Nz?

> Będzie tyle samo mocy? Poprawa będzie na benzynie a jak na LPG? Czy

> mimo instalki niesekwencyjnej będzie ok ?

> A może nie trzeba całego silnika przekładać tylko samą głowice

> wystarczy i oprzyrządowanie?

> Kto ma i wie coś na ten temat?

hmmm powiem tak - jesli juz bawic sie w swap, to z wiekszym sensem i wsadzic cos mocniejszego - np c18nz czy c20ne - pamietam ze ktos robil swapa z 1,6 16v na 2,0 8v, moze ten ktos (nie pamietam nicka...) sie wypowie w temacie kosztow wink.gif ja slyszalem tylko, ze zdrowy c20ne to wydatek rzedu 100-150 euro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmm powiem tak - jesli juz bawic sie w swap, to z wiekszym sensem i

> wsadzic cos mocniejszego - np c18nz czy c20ne - pamietam ze ktos

> robil swapa z 1,6 16v na 2,0 8v, moze ten ktos (nie pamietam

> nicka...) sie wypowie w temacie kosztow ja slyszalem tylko, ze

> zdrowy c20ne to wydatek rzedu 100-150 euro

+ skrzynia + zawieszenie + inne graty.... nie opłaci się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Mam do kupienia za 700 zł ( drogo?) cały silnik z wiązką i kompem do

> c14se i zastanawiam się czy warto...

> Otóż jak każdemu wiadomo 60kucy w astrze do małoooo więc chciałem

> założyć coś wiekszego. Okazja sie trafia a ja mam dylemat.

> Jeżdże na LPG a jak założę wtrysk sekwencję a w gazie będzie mono to

> będzię tak samo się na gazie jeździło jak w C14Nz?

> Będzie tyle samo mocy? Poprawa będzie na benzynie a jak na LPG? Czy

> mimo instalki niesekwencyjnej będzie ok ?

> A może nie trzeba całego silnika przekładać tylko samą głowice

> wystarczy i oprzyrządowanie?

> Kto ma i wie coś na ten temat?

moim zdaniem nie oplaca sie. tak jak juz koledzy wspoomnieli jesli juz to na cos wiekszego i mocniejszego. poza tym nie wiem czy cie dobrze zrozumialem ale do zamienionego silnka chcesz sekwencje?? nie wiem czy ktos ci zalozy. to jest silnik 8V a do tych nie zakladaja (nie oplaca sie). sam mam SE i nikt nie chcial z takich powodow mi zakladac sekwencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moim zdaniem nie oplaca sie. tak jak juz koledzy wspoomnieli jesli

> juz to na cos wiekszego i mocniejszego. poza tym nie wiem czy

> cie dobrze zrozumialem ale do zamienionego silnka chcesz

> sekwencje?? nie wiem czy ktos ci zalozy. to jest silnik 8V a do

> tych nie zakladaja (nie oplaca sie). sam mam SE i nikt nie

> chcial z takich powodow mi zakladac sekwencji.

w takim wypadku od sekwencji lepszy blos zeby.GIF efekt podobny, a znacznie taniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja słyszałem, że wystarczy wymienić głowicę, komputer i jeszcze jakieś poboczne graty. Całego silnika bym nie kupował, ale gdyby były do kupienia części które odróżniają C14NZ od C14SE (można sprawdzić w EPC), to mocno bym się zastanowił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moim zdaniem nie oplaca sie. tak jak juz koledzy wspoomnieli jesli

> juz to na cos wiekszego i mocniejszego. poza tym nie wiem czy

> cie dobrze zrozumialem ale do zamienionego silnka chcesz

> sekwencje?? nie wiem czy ktos ci zalozy. to jest silnik 8V a do

> tych nie zakladaja (nie opl aca sie). sam mam SE i nikt nie

> chcial z takich powodow mi zakladac sekwencji.

Nie, chodzi mi o to, że czy na gazie będzie różnica niż na benzynie.

Bo na benzynie będzie miał 82 konie, a na gazie XX koni.

Bo c14NZ na gazie i benzynie ma podobną ilość kucy a c14se - ??? Czy na gazie też będzie 82 konie w instalce gazowej niewtryskowej czy 60 tak jak w przypadku c14nz bo wtedy teoretycznie na gazie oba są sobie równe bo oba nie są zasilane w ten sam sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego powiem Ci tak mam okazje jeździć C1,4nz (ojca)a moja c1,4se jeśli chodzi o Pb to różnica bardzo widoczna.niedawno do swojej założyłem Lpg nop i troszku ją zmuliło buu.gif ale myśle że może jakoś zmienie dolot powietrza i może cosik to pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego powiem Ci tak mam okazje jeździć C1,4nz (ojca)a moja c1,4se

> jeśli chodzi o Pb to różnica bardzo widoczna.niedawno do swojej

> założyłem Lpg nop i troszku ją zmuliło ale myśle że może jakoś

> zmienie dolot powietrza i może cosik to pomoże.

Ale w seryjnym dolocie na gazie jest SPORA róznica między c14nz a c14se?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, chodzi mi o to, że czy na gazie będzie różnica niż na benzynie.

> Bo na benzynie będzie miał 82 konie, a na gazie XX koni.

> Bo c14NZ na gazie i benzynie ma podobną ilość kucy a c14se - ??? Czy

> na gazie też będzie 82 konie w instalce gazowej niewtryskowej

> czy 60 tak jak w przypadku c14nz bo wtedy teoretycznie na gazie

> oba są sobie równe bo oba nie są zasilane w ten sam sposób.

To co napisałeś to bez urazy herezja jakaś wink.gif moc w SE wcale nie bierze się z zasilania wielupunktowym wtryskiem paliwa a z lepszego kolektora ssącego, wałka rozrządu z dłuższymi czasami otwarcia i wyższymi wzniosami, większymi zaworami oraz lepiej wykonanymi kanałami dolotowymi - dzięki temu mamy lepiej napełniane cylindry powietrzem do którego dolewamy dopiero paliwa. Wszystko dopełnia kolektor wydechowy żeliwny 4-2 i dwururka (tzw. portki) a nie 4-1 i jedna rura od razu (dzięki temu mamy lepsze opróżnianie komory spalania ze spalin.

Za tą kwotę brać cały silnik ale koniecznie z pompą paliwa bo tą też trzeba zmienić. Jeśli twoje c14nz jest zdrowe to robisz tak:

przekładasz głowice z wałkiem i obudową, koło pasowe i czujnik położenia wału, kolektor ssący kompletny oraz wiązka. Kolektor wydechowy jak kupisz z dwururką to też warto wymienić - tymczasowo podejdzie od nz ale kilka KM zdechnie z tego powodu. Do tego pompa paliwa w miejsce starej (koszyczek można przerobić że zmieści się tam gdzie ta od spi). Z gazem jest tak: trzeba wymienić mixer (kupujesz taki nie pod przepustnice tylko na lub montowany w dolot - blos to super roziwązanie ale drogo bo ok 300zł, ostatnio popularnością cieszą sie mixery strumieniowe to może taki) i zamontować emulator wtryskiwaczy (poradzi bez niego ale trzeba dorobić odcięcie). Warto splanować trochę głowicę żeby podnieść stopień sprężania (ok 1mm, nie dużo a stopień sprężania będzie taki jak w SE bo głowica SE z tłokami od nz da niższy st sprężania niż seryjne SE).

Jeśli twój silnik nie trzyma kompresji lub łyka olej a kupiony mamy sprawdzony to zmieniamy cały silnik i też jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ze tak zapytam z ciekawosci: jak tam twoj projekt zyje??

Mój?? Jeśli tak to o postępach można poczytać na forum CTM, wydech 2 cale już jest z kolektorem 4-2-1. Niestety blok i zrobiona głowica muszą poczekać na przypływ gotówki bo chcę zrobić blok na tip top a same szlify to jeszcze z 700zł (rezta już jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

To ja robiłem swapa na 2.0 8V. Cała operacja kosztowała mnie około 300zł + 200zł za podłączenie lpg. Ale teraz już nie muszę dolewac oleju co 1000km tylko 1l/12000km to jest różnica. Dodatkowo uszczelniłem silnik więc mam nadzieję, że nie będę już musiał wogóle nic dolac.

pozdrawiam

Przemula

P.S. Ja sprzedałem stary silnik x16xel za 1400zł, a za nowy wraz z włożeniem dałem 1700zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.