Skocz do zawartości

Castrol EDGE czy Elf Evolution


kruk1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanko dotyczące oleju - zbliża się kolejny termin wymiany po roku(przebieg 21.000 km).

W ASO na ostatnich 2 przeglądach wlewali mi Castrola Magnateca półsyntetycznego.

Czy mogę teraz wlać olej syntetyczny typu Castrol Edge 0W30 lub Elf Evolution 0W30?

Słyszałem opinie o rzekomym rozszelnieniu silnika, który wcześniej pracował na oleju półsyntetycznym...

Jaki wpływ ww. zmiana może mieć na hydrauliczne kasatory luzu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam pytanko dotyczące oleju - zbliża się kolejny termin wymiany po

> roku(przebieg 21.000 km).

> W ASO na ostatnich 2 przeglądach wlewali mi Castrola Magnateca

> półsyntetycznego.

> Czy mogę teraz wlać olej syntetyczny typu Castrol Edge 0W30 lub Elf

> Evolution 0W30?

> Słyszałem opinie o rzekomym rozszelnieniu silnika, który wcześniej

> pracował na oleju półsyntetycznym...

woda /30 to powolny kat silnika...

Lej to,co laleś dotyczczas ok.gif

> Jaki wpływ ww. zmiana może mieć na hydrauliczne kasatory luzu.

zaden,bo je trzeba najpierw mieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam pytanko dotyczące oleju - zbliża się kolejny termin wymiany po

> roku(przebieg 21.000 km).

> W ASO na ostatnich 2 przeglądach wlewali mi Castrola Magnateca

> półsyntetycznego.

> Czy mogę teraz wlać olej syntetyczny typu Castrol Edge 0W30 lub Elf

> Evolution 0W30?

> Słyszałem opinie o rzekomym rozszelnieniu silnika, który wcześniej

> pracował na oleju półsyntetycznym...

> Jaki wpływ ww. zmiana może mieć na hydrauliczne kasatory luzu.

> Pozdrawiam

nie przy takim przebiegu

w pandzie sa hydrauliczne kompensatory luzu? chyba raczej nie

ja bym zalal cos co ma wyzej niz 30 - 30 do kosiarek sie leje a tu 40 lub moze nawet 50

ja osobiscie jezdze na syntetyku 0w50 od jakichs 40 kkm i jest milo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam pytanko dotyczące oleju - zbliża się kolejny termin wymiany po

> roku(przebieg 21.000 km).

> W ASO na ostatnich 2 przeglądach wlewali mi Castrola Magnateca

> półsyntetycznego.

> Czy mogę teraz wlać olej syntetyczny typu Castrol Edge 0W30 lub Elf

> Evolution 0W30?

> Słyszałem opinie o rzekomym rozszelnieniu silnika, który wcześniej

> pracował na oleju półsyntetycznym...

> Jaki wpływ ww. zmiana może mieć na hydrauliczne kasatory luzu.

> Pozdrawiam

Zostan przy polsyntetyku i nie kombinuj. Ja zalewam Shell helix plus 10W-40 i jestem zadowolony. Silnik pracuje ciszej niz na Seleni 20K wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam pytanko dotyczące oleju - zbliża się kolejny termin wymiany po

> roku(przebieg 21.000 km).

> W ASO na ostatnich 2 przeglądach wlewali mi Castrola Magnateca

> półsyntetycznego.

> Czy mogę teraz wlać olej syntetyczny typu Castrol Edge 0W30 lub Elf

> Evolution 0W30?

> Słyszałem opinie o rzekomym rozszelnieniu silnika, który wcześniej

> pracował na oleju półsyntetycznym...

> Jaki wpływ ww. zmiana może mieć na hydrauliczne kasatory luzu.

> Pozdrawiam

ja dziś jestem umówiony na wymianę oleju - autko skonczyło 2 lata i ma przebieg 21500 km wlewam Selenie 20K waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy mogę teraz wlać olej syntetyczny typu Castrol Edge 0W30 lub Elf

> Evolution 0W30?

nie radze, za rzadki... w/g Fiata 10w40 do tego silnika ma byc, tak wiec 0w30 nie pasuje. 5w40, 5w40 jest ok. producent to drugorzedna sprawa, pod warunkiem nie jest to krzak biglaugh.gif

sam naleze do uzytkownikow Mobila, w Oplu (1.7DTI) stosowalem 0w40TD a AstrzeII (1.4 16V) 0w40, w Pandach 5w50, ale czy to bedzie Castrol, czy Shell czy Lotos wazne by trzymac sie parametrow zalecanych do silnika oraz wymieniac w miare czesto waytogo.gif

> Słyszałem opinie o rzekomym rozszelnieniu silnika, który wcześniej

> pracował na oleju półsyntetycznym...

edit: przy tym przebiegu raczej nie bedzie problemow z rozszczelnienem przy przejsciu na syntetyk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Selenia potaniala? Caly czas byla w granicach 40zl za ltr

raczej coś mi sie zdaje, że Darek ma dojście do extra promocji biglaugh.gif

Ja m.in. temu zrezygnowałem z Selenii, że jest półsyntetykiem, a kosztuje prawie jak syntetyk, choć nie jest ponoć zła wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W takim razie 0W40 jest lepszy od 5W40 ?

zalezy do czego i kiedy.

pierwszy parametr (przed "W") informuje o tym jak olej zachowuje sie w niskich temperaturach, drugi (po "W") jak w wysokich.

zatem 0w40 bedzie sie dobrze zachowywac w niskich temperaturach, ale w wysokich jego zakres nie jest oszalamiajacy. kiedy stojac przed dylematem zmiany oleju porownywalem 0w40TD Mobila z 5w40 Selenii (WR) Mobil znacznie lepiej zachowywal sie przy niskich temperaturach, ale przy wysokich Selenia lepiej. moj wybor padl na 5w50 jako caloroczny (ale czesto zmieniany) bo w niskich jest niewiele gorszy niz 0w40TD ale w wysokich znacznie lepszy od Seleni WR 5w40. ot cala historia. tu jest tez ciekawy siakis tekst o olejach.

znam tez kierowcow ktorzy na zime stosuja 0w40 a na lato 5w50 biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej coś mi sie zdaje, że Darek ma dojście do extra promocji

Nic z tych rzeczy! kupiłem w normalnym sklepie motoryzacyjnym- w ASO kosztuje 35pln waytogo.gif

do tego filtr marki "filtron" - model"długi i chudy"za 14 pln-ów! waytogo.gif

> Ja m.in. temu zrezygnowałem z Selenii, że jest półsyntetykiem, a

> kosztuje prawie jak syntetyk, choć nie jest ponoć zła

W tym przypadku wolę nie eksperymentowac- już "testy" z olejami robiłem w sej-u! oslabiony.gif

EDIT: u mnie weszło tylko 2,7 litra oleju! hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic z tych rzeczy! kupiłem w normalnym sklepie motoryzacyjnym- w ASO

> kosztuje 35pln

w moich aso najtaniej ok 40-42 zł /l crazy.gif

> do tego filtr marki "filtron" - model"długi i chudy"za 14 pln-ów!

> W tym przypadku wolę nie eksperymentowac- już "testy" z olejami

> robiłem w sej-u!

nie miałem na myśli prawie jak syntetyk, tylko że kosztuje prawie tyle co syntetyk zlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam pytanko dotyczące oleju - zbliża się kolejny termin wymiany po

> roku(przebieg 21.000 km).

> W ASO na ostatnich 2 przeglądach wlewali mi Castrola Magnateca

> półsyntetycznego.

> Czy mogę teraz wlać olej syntetyczny typu Castrol Edge 0W30 lub Elf

> Evolution 0W30?

> Słyszałem opinie o rzekomym rozszelnieniu silnika, który wcześniej

> pracował na oleju półsyntetycznym...

> Jaki wpływ ww. zmiana może mieć na hydrauliczne kasatory luzu.

> Pozdrawiam

Nie kombinuj z takim olejami. Zmień na Syntetyka 5W/40 lub 5W/50 i będzie ok.

Ja mam 5W/40 i po 40 kkm klawiatura jest czyściutka, nawet mechanik był zaskoczony mówiąc że wyglada jakby autko przejechało kilkaset km a nie 40 kkm. Co do marki oleju to jest tyle opini ilu jest kierowców. Ja mam Lotosa i sobie chwalę. Przyznam że jak kupowałem Pandę to wtedy gdyby Texaco miał olej który spełnia klasę SL to bym wziął Texaco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jadąc na 1 przegląd myślałem, że naleją mi Selenie (zgodnie z zaleceniami) zagapiłem się jednak chwile i koło samochodu stału olej Elf....... Zapytałem czemu taki olej. "Ponoć bezstronny mechamik" przekonał mnie, że elf jest tańszy a parametry ma nieco lepsze a napewno nie gorsze. Na 2 przeglądzie już pozostałem na Elfie.... Jak na razie nie dolewam oleju. Tyle co naleją na przeglądzie tyle wystarcza do następnego...

Nie jest taki zły ten Elf....

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie kombinuj z takim olejami. Zmień na Syntetyka 5W/40 lub 5W/50 i

> będzie ok.

> Ja mam 5W/40 i po 40 kkm klawiatura jest czyściutka, nawet mechanik

> był zaskoczony mówiąc że wyglada jakby autko przejechało

> kilkaset km a nie 40 kkm. Co do marki oleju to jest tyle opini

> ilu jest kierowców. Ja mam Lotosa i sobie chwalę. Przyznam że

> jak kupowałem Pandę to wtedy gdyby Texaco miał olej który

> spełnia klasę SL to bym wziął Texaco.

Ja tez leje Lotosa. Tak wlasciwie to wszystkie oleje robi albo Lotos albo Orlen i te "zagraniczne marki" rowniez. Zatem obojetnie co kupisz, to i tak bedzie Orlen lub Lotos. Lej sytnetyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> w moich aso najtaniej ok 40-42 zł /l

> Zauwazylem ze w ASO robi sie coraz przystepniej- to dobre zjawisko,

> bo u pewnego bydgoskiego motosklepikarza Selenia 20K kosztowala

> az 46zl

wiesz, ASO ma ceny Fiatowskie, czyli wg Epera, nie wolno im sprzedawać drożej niż jest w eperze, ale taniej mogą zlosnik.gif

To nie dotyczy sklepikarzy akurat, a odkąd mam boje_sie.gif, czyli od 2 lat, to selenia trzyma sie w cenie, także nie wiem czy w tym wypadku można mówić o większej przystępności ASO zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz, ASO ma ceny Fiatowskie, czyli wg Epera, nie wolno im

> sprzedawać drożej niż jest w eperze, ale taniej mogą

> To nie dotyczy sklepikarzy akurat, a odkąd mam , czyli od 2 lat, to

> selenia trzyma sie w cenie, także nie wiem czy w tym wypadku

> można mówić o większej przystępności ASO

Mowiac "przystepniej" mialem raczej na mysli cos innego niz Selenia. Ale tak czy inaczej ASO to zlo biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mowiac "przystepniej" mialem raczej na mysli cos innego niz Selenia.

> Ale tak czy inaczej ASO to zlo

aaa, no mi na pierwszej wymienia oferowali Castrola zlosnik.gif, ale zostałem przy selenii, a teraz już jeżże ze swoim olejem zlosnik.gif

Ja nie moge powiedzieć że ASO to zło. Ma swoje zalety, choć nie każde, jest takie jedno którego staram sie unikać, choć mi sie nie udaje do końca za bardzo, ale trudno, gwarancja sie kończy - w ASO tylko przeglądy zostaną biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aaa, no mi na pierwszej wymienia oferowali Castrola , ale zostałem

> przy selenii, a teraz już jeżże ze swoim olejem

> Ja nie moge powiedzieć że ASO to zło. Ma swoje zalety, choć nie

> każde, jest takie jedno którego staram sie unikać, choć mi sie

> nie udaje do końca za bardzo, ale trudno, gwarancja sie kończy -

> w ASO tylko przeglądy zostaną

Ja zrezygnowalem z przegladow w ASO z kilku zasadniczych powodow po:

1)Gwarancja na lakier i na perforacje jest mocno ograniczona (obejmuje tylko elementy na stale przytwierdzone do szkieletu nadwozia)wiec nie obejmuje dzwi, klap no i chyba przednich blotnikow bo tez je mozna odkrecic

2)Zbedne koszty. Za zaoszczedzone w ten sposob pieniadze mozna wiele zrobic przy aucie i nie tylko.

3)Gdzie indziej zrobia taniej i lepiej. Biare instrukcje i patrze ze np. po 20kkm to trzeba sprawdzic, zrobic lub wyregulowac a po 40kkm to....... i tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zrezygnowalem z przegladow w ASO z kilku zasadniczych powodow po:

> 1)Gwarancja na lakier i na perforacje jest mocno ograniczona

> (obejmuje tylko elementy na stale przytwierdzone do szkieletu

> nadwozia)wiec nie obejmuje dzwi, klap no i chyba przednich

> blotnikow bo tez je mozna odkrecic

> 2)Zbedne koszty. Za zaoszczedzone w ten sposob pieniadze mozna wiele

> zrobic przy aucie i nie tylko.

> 3)Gdzie indziej zrobia taniej i lepiej. Biare instrukcje i patrze ze

> np. po 20kkm to trzeba sprawdzic, zrobic lub wyregulowac a po

> 40kkm to....... i tak dalej.

Ja poweim tak: gwarancja skończyła się w sierpniu- mam w ..dalekim poważaniu gwarancję lakierniczą czy perforacyjną bo znając życie i tak się "wypną" jakby przyszło cokolwiek naprawiać!

wrrr.gif

Więc w tym tygodniu kupiłem olej, filtr i podjechałem do mojego ASO na wyminę gdyż nie mam warunków żeby to zrobić samemu!

przy okazji mechanik zerknął pod autko na stan zawieszenia wydechu itd! koszt - niecałe 20pln

do tego zrobięłm 2 tyg temu całą ścieżkę diagnost- w ramach akcji " Lato z z Fiatem"( czy jakoś tak podobnie)

Nic nie wykazało więc po co płacić za robociznę ponad 150pln - tylko po to żeby mieć pieczątkę w rubryce przegląd - nonsens oslabiony.gif- mam za to taką samą pieczątkę z tyłu książki z adnotacją o wymianie oleju oraz wydruk ze ścieżki diagnostycznej. waytogo.gif

W tym przypadku "prawie" nie robi żadnej róznicy! grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Kruk1> Jaki wpływ ww. zmiana może mieć na hydrauliczne kasatory luzu.

> zaden,bo je trzeba najpierw mieć...

W takim razie wytłumaczcie mi następujący zapis z instrukcji Pandy s.149:

"W pierwszych chwilach po uruchomieniu, zwłaszcza po długim okresie postoju samochodu silnik może wydawać się głośny. Jest to spowodowane charakterystyczną pracą hydraulicznych popychaczy i nie świadczy o uszkodzeniu lub złej pracy silnika. Ten szczególny rodzaj rozrządu zastosowany został dla wersji benzynowych, aby zmniejszyć częstotliwość wykonywania przeglądów okresowych".

Czy hydrauliczny kasator luzu = hydrauliczny popychacz?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kruk1

> W takim razie wytłumaczcie mi następujący zapis z instrukcji Pandy

> s.149:

> "W pierwszych chwilach po uruchomieniu, zwłaszcza po długim okresie

> postoju samochodu silnik może wydawać się głośny. Jest to

> spowodowane charakterystyczną pracą hydraulicznych popychaczy

> i nie świadczy o uszkodzeniu lub złej pracy silnika. Ten

> szczególny rodzaj rozrządu zastosowany został dla wersji

> benzynowych, aby zmniejszyć częstotliwość wykonywania przeglądów

> okresowych".

> Czy hydrauliczny kasator luzu = hydrauliczny popychacz?

> Pozdrawiam

Na stronie Fiata jest formularz kontaktowy. Tam zapytaj. Stare silniki

1.1 i 1.2 8V nie mają hydraulicznych kasatorów. Nowe 1.1 i 1.2 8V też

nie mają (mają inne płytki do regulacji, zmienił sie zakres). Zapewne

1.4 16V ma takie kasatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na stronie Fiata jest formularz kontaktowy. Tam zapytaj. Stare

> silniki

> 1.1 i 1.2 8V nie mają hydraulicznych kasatorów. Nowe 1.1 i 1.2 8V też

> nie mają (mają inne płytki do regulacji, zmienił sie zakres). Zapewne

> 1.4 16V ma takie kasatory.

Nowe 1,1 i 1,2 chodza ciszej o starych, szczegolnie na zimno nie ma takiego diesel sound 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.