kruk1 Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 Witam Mam pytanko dotyczące oleju - zbliża się kolejny termin wymiany po roku(przebieg 21.000 km). W ASO na ostatnich 2 przeglądach wlewali mi Castrola Magnateca półsyntetycznego. Czy mogę teraz wlać olej syntetyczny typu Castrol Edge 0W30 lub Elf Evolution 0W30? Słyszałem opinie o rzekomym rozszelnieniu silnika, który wcześniej pracował na oleju półsyntetycznym... Jaki wpływ ww. zmiana może mieć na hydrauliczne kasatory luzu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > Witam > Mam pytanko dotyczące oleju - zbliża się kolejny termin wymiany po > roku(przebieg 21.000 km). > W ASO na ostatnich 2 przeglądach wlewali mi Castrola Magnateca > półsyntetycznego. > Czy mogę teraz wlać olej syntetyczny typu Castrol Edge 0W30 lub Elf > Evolution 0W30? > Słyszałem opinie o rzekomym rozszelnieniu silnika, który wcześniej > pracował na oleju półsyntetycznym... woda /30 to powolny kat silnika... Lej to,co laleś dotyczczas > Jaki wpływ ww. zmiana może mieć na hydrauliczne kasatory luzu. zaden,bo je trzeba najpierw mieć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > Witam > Mam pytanko dotyczące oleju - zbliża się kolejny termin wymiany po > roku(przebieg 21.000 km). > W ASO na ostatnich 2 przeglądach wlewali mi Castrola Magnateca > półsyntetycznego. > Czy mogę teraz wlać olej syntetyczny typu Castrol Edge 0W30 lub Elf > Evolution 0W30? > Słyszałem opinie o rzekomym rozszelnieniu silnika, który wcześniej > pracował na oleju półsyntetycznym... > Jaki wpływ ww. zmiana może mieć na hydrauliczne kasatory luzu. > Pozdrawiam nie przy takim przebiegu w pandzie sa hydrauliczne kompensatory luzu? chyba raczej nie ja bym zalal cos co ma wyzej niz 30 - 30 do kosiarek sie leje a tu 40 lub moze nawet 50 ja osobiscie jezdze na syntetyku 0w50 od jakichs 40 kkm i jest milo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas76 Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > Witam > Mam pytanko dotyczące oleju - zbliża się kolejny termin wymiany po > roku(przebieg 21.000 km). > W ASO na ostatnich 2 przeglądach wlewali mi Castrola Magnateca > półsyntetycznego. > Czy mogę teraz wlać olej syntetyczny typu Castrol Edge 0W30 lub Elf > Evolution 0W30? > Słyszałem opinie o rzekomym rozszelnieniu silnika, który wcześniej > pracował na oleju półsyntetycznym... > Jaki wpływ ww. zmiana może mieć na hydrauliczne kasatory luzu. > Pozdrawiam Zostan przy polsyntetyku i nie kombinuj. Ja zalewam Shell helix plus 10W-40 i jestem zadowolony. Silnik pracuje ciszej niz na Seleni 20K Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > Witam > Mam pytanko dotyczące oleju - zbliża się kolejny termin wymiany po > roku(przebieg 21.000 km). > W ASO na ostatnich 2 przeglądach wlewali mi Castrola Magnateca > półsyntetycznego. > Czy mogę teraz wlać olej syntetyczny typu Castrol Edge 0W30 lub Elf > Evolution 0W30? > Słyszałem opinie o rzekomym rozszelnieniu silnika, który wcześniej > pracował na oleju półsyntetycznym... > Jaki wpływ ww. zmiana może mieć na hydrauliczne kasatory luzu. > Pozdrawiam ja dziś jestem umówiony na wymianę oleju - autko skonczyło 2 lata i ma przebieg 21500 km wlewam Selenie 20K Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > Czy mogę teraz wlać olej syntetyczny typu Castrol Edge 0W30 lub Elf > Evolution 0W30? nie radze, za rzadki... w/g Fiata 10w40 do tego silnika ma byc, tak wiec 0w30 nie pasuje. 5w40, 5w40 jest ok. producent to drugorzedna sprawa, pod warunkiem nie jest to krzak sam naleze do uzytkownikow Mobila, w Oplu (1.7DTI) stosowalem 0w40TD a AstrzeII (1.4 16V) 0w40, w Pandach 5w50, ale czy to bedzie Castrol, czy Shell czy Lotos wazne by trzymac sie parametrow zalecanych do silnika oraz wymieniac w miare czesto > Słyszałem opinie o rzekomym rozszelnieniu silnika, który wcześniej > pracował na oleju półsyntetycznym... edit: przy tym przebiegu raczej nie bedzie problemow z rozszczelnienem przy przejsciu na syntetyk... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas76 Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > ja dziś jestem umówiony na wymianę oleju - autko skonczyło 2 lata i > ma przebieg 21500 km wlewam Selenie 20K Z ciekawosci zapytam ile placisz za ltr Seleni 20K? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 przy tak niskim przebiegu nie ma obawy o rozszczelnienie silnika wiec spokojnie mozesz lac syntetyk. 5w40 mysle ze bedzie optymalny, ja polecam castrol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 5 Września 2006 Udostępnij Napisano 5 Września 2006 > Z ciekawosci zapytam ile placisz za ltr Seleni 20K? juz po wymianie - 31pln-ów/ litr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas76 Napisano 6 Września 2006 Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > juz po wymianie - 31pln-ów/ litr! Selenia potaniala? Caly czas byla w granicach 40zl za ltr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 6 Września 2006 Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > Selenia potaniala? Caly czas byla w granicach 40zl za ltr raczej coś mi sie zdaje, że Darek ma dojście do extra promocji Ja m.in. temu zrezygnowałem z Selenii, że jest półsyntetykiem, a kosztuje prawie jak syntetyk, choć nie jest ponoć zła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruk1 Napisano 6 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2006 W takim razie co mówi oznaczenie oleju? np. 5W30, 0W40, 0W30 itp... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas76 Napisano 6 Września 2006 Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > W takim razie co mówi oznaczenie oleju? np. 5W30, 0W40, 0W30 itp... Oznaczenia te mowia w jakim zakresie temperatur moze byc uzywany dany olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruk1 Napisano 6 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > Oznaczenia te mowia w jakim zakresie temperatur moze byc uzywany dany > olej W takim razie 0W40 jest lepszy od 5W40 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 6 Września 2006 Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > W takim razie co mówi oznaczenie oleju? np. 5W30, 0W40, 0W30 itp... co prawda to z Punto, ale obrazuje o co chodzi EDIT: i jeszcze http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas76 Napisano 6 Września 2006 Udostępnij Napisano 6 Września 2006 Na tym wykresie jeszcze lepiej widac zakresy temperatur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas76 Napisano 6 Września 2006 Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > W takim razie 0W40 jest lepszy od 5W40 ? To nie tak, pojecie "lepszy" jest tutaj pojeciem wzglednym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 6 Września 2006 Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > W takim razie 0W40 jest lepszy od 5W40 ? zalezy do czego i kiedy. pierwszy parametr (przed "W") informuje o tym jak olej zachowuje sie w niskich temperaturach, drugi (po "W") jak w wysokich. zatem 0w40 bedzie sie dobrze zachowywac w niskich temperaturach, ale w wysokich jego zakres nie jest oszalamiajacy. kiedy stojac przed dylematem zmiany oleju porownywalem 0w40TD Mobila z 5w40 Selenii (WR) Mobil znacznie lepiej zachowywal sie przy niskich temperaturach, ale przy wysokich Selenia lepiej. moj wybor padl na 5w50 jako caloroczny (ale czesto zmieniany) bo w niskich jest niewiele gorszy niz 0w40TD ale w wysokich znacznie lepszy od Seleni WR 5w40. ot cala historia. tu jest tez ciekawy siakis tekst o olejach. znam tez kierowcow ktorzy na zime stosuja 0w40 a na lato 5w50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 6 Września 2006 Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > raczej coś mi sie zdaje, że Darek ma dojście do extra promocji Nic z tych rzeczy! kupiłem w normalnym sklepie motoryzacyjnym- w ASO kosztuje 35pln do tego filtr marki "filtron" - model"długi i chudy"za 14 pln-ów! > Ja m.in. temu zrezygnowałem z Selenii, że jest półsyntetykiem, a > kosztuje prawie jak syntetyk, choć nie jest ponoć zła W tym przypadku wolę nie eksperymentowac- już "testy" z olejami robiłem w sej-u! EDIT: u mnie weszło tylko 2,7 litra oleju! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 6 Września 2006 Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > Nic z tych rzeczy! kupiłem w normalnym sklepie motoryzacyjnym- w ASO > kosztuje 35pln w moich aso najtaniej ok 40-42 zł /l > do tego filtr marki "filtron" - model"długi i chudy"za 14 pln-ów! > W tym przypadku wolę nie eksperymentowac- już "testy" z olejami > robiłem w sej-u! nie miałem na myśli prawie jak syntetyk, tylko że kosztuje prawie tyle co syntetyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kxo3804 Napisano 6 Września 2006 Udostępnij Napisano 6 Września 2006 > Witam > Mam pytanko dotyczące oleju - zbliża się kolejny termin wymiany po > roku(przebieg 21.000 km). > W ASO na ostatnich 2 przeglądach wlewali mi Castrola Magnateca > półsyntetycznego. > Czy mogę teraz wlać olej syntetyczny typu Castrol Edge 0W30 lub Elf > Evolution 0W30? > Słyszałem opinie o rzekomym rozszelnieniu silnika, który wcześniej > pracował na oleju półsyntetycznym... > Jaki wpływ ww. zmiana może mieć na hydrauliczne kasatory luzu. > Pozdrawiam Nie kombinuj z takim olejami. Zmień na Syntetyka 5W/40 lub 5W/50 i będzie ok. Ja mam 5W/40 i po 40 kkm klawiatura jest czyściutka, nawet mechanik był zaskoczony mówiąc że wyglada jakby autko przejechało kilkaset km a nie 40 kkm. Co do marki oleju to jest tyle opini ilu jest kierowców. Ja mam Lotosa i sobie chwalę. Przyznam że jak kupowałem Pandę to wtedy gdyby Texaco miał olej który spełnia klasę SL to bym wziął Texaco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasiekxxx Napisano 7 Września 2006 Udostępnij Napisano 7 Września 2006 Ja też jadąc na 1 przegląd myślałem, że naleją mi Selenie (zgodnie z zaleceniami) zagapiłem się jednak chwile i koło samochodu stału olej Elf....... Zapytałem czemu taki olej. "Ponoć bezstronny mechamik" przekonał mnie, że elf jest tańszy a parametry ma nieco lepsze a napewno nie gorsze. Na 2 przeglądzie już pozostałem na Elfie.... Jak na razie nie dolewam oleju. Tyle co naleją na przeglądzie tyle wystarcza do następnego... Nie jest taki zły ten Elf.... Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas76 Napisano 7 Września 2006 Udostępnij Napisano 7 Września 2006 Quote: w moich aso najtaniej ok 40-42 zł /l Zauwazylem ze w ASO robi sie coraz przystepniej- to dobre zjawisko, bo u pewnego bydgoskiego motosklepikarza Selenia 20K kosztowala az 46zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike79 Napisano 7 Września 2006 Udostępnij Napisano 7 Września 2006 > Nie kombinuj z takim olejami. Zmień na Syntetyka 5W/40 lub 5W/50 i > będzie ok. > Ja mam 5W/40 i po 40 kkm klawiatura jest czyściutka, nawet mechanik > był zaskoczony mówiąc że wyglada jakby autko przejechało > kilkaset km a nie 40 kkm. Co do marki oleju to jest tyle opini > ilu jest kierowców. Ja mam Lotosa i sobie chwalę. Przyznam że > jak kupowałem Pandę to wtedy gdyby Texaco miał olej który > spełnia klasę SL to bym wziął Texaco. Ja tez leje Lotosa. Tak wlasciwie to wszystkie oleje robi albo Lotos albo Orlen i te "zagraniczne marki" rowniez. Zatem obojetnie co kupisz, to i tak bedzie Orlen lub Lotos. Lej sytnetyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 8 Września 2006 Udostępnij Napisano 8 Września 2006 > Quote: > w moich aso najtaniej ok 40-42 zł /l > Zauwazylem ze w ASO robi sie coraz przystepniej- to dobre zjawisko, > bo u pewnego bydgoskiego motosklepikarza Selenia 20K kosztowala > az 46zl wiesz, ASO ma ceny Fiatowskie, czyli wg Epera, nie wolno im sprzedawać drożej niż jest w eperze, ale taniej mogą To nie dotyczy sklepikarzy akurat, a odkąd mam , czyli od 2 lat, to selenia trzyma sie w cenie, także nie wiem czy w tym wypadku można mówić o większej przystępności ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas76 Napisano 8 Września 2006 Udostępnij Napisano 8 Września 2006 > wiesz, ASO ma ceny Fiatowskie, czyli wg Epera, nie wolno im > sprzedawać drożej niż jest w eperze, ale taniej mogą > To nie dotyczy sklepikarzy akurat, a odkąd mam , czyli od 2 lat, to > selenia trzyma sie w cenie, także nie wiem czy w tym wypadku > można mówić o większej przystępności ASO Mowiac "przystepniej" mialem raczej na mysli cos innego niz Selenia. Ale tak czy inaczej ASO to zlo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 8 Września 2006 Udostępnij Napisano 8 Września 2006 > Mowiac "przystepniej" mialem raczej na mysli cos innego niz Selenia. > Ale tak czy inaczej ASO to zlo aaa, no mi na pierwszej wymienia oferowali Castrola , ale zostałem przy selenii, a teraz już jeżże ze swoim olejem Ja nie moge powiedzieć że ASO to zło. Ma swoje zalety, choć nie każde, jest takie jedno którego staram sie unikać, choć mi sie nie udaje do końca za bardzo, ale trudno, gwarancja sie kończy - w ASO tylko przeglądy zostaną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas76 Napisano 8 Września 2006 Udostępnij Napisano 8 Września 2006 > aaa, no mi na pierwszej wymienia oferowali Castrola , ale zostałem > przy selenii, a teraz już jeżże ze swoim olejem > Ja nie moge powiedzieć że ASO to zło. Ma swoje zalety, choć nie > każde, jest takie jedno którego staram sie unikać, choć mi sie > nie udaje do końca za bardzo, ale trudno, gwarancja sie kończy - > w ASO tylko przeglądy zostaną Ja zrezygnowalem z przegladow w ASO z kilku zasadniczych powodow po: 1)Gwarancja na lakier i na perforacje jest mocno ograniczona (obejmuje tylko elementy na stale przytwierdzone do szkieletu nadwozia)wiec nie obejmuje dzwi, klap no i chyba przednich blotnikow bo tez je mozna odkrecic 2)Zbedne koszty. Za zaoszczedzone w ten sposob pieniadze mozna wiele zrobic przy aucie i nie tylko. 3)Gdzie indziej zrobia taniej i lepiej. Biare instrukcje i patrze ze np. po 20kkm to trzeba sprawdzic, zrobic lub wyregulowac a po 40kkm to....... i tak dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 8 Września 2006 Udostępnij Napisano 8 Września 2006 > Ja zrezygnowalem z przegladow w ASO z kilku zasadniczych powodow po: > 1)Gwarancja na lakier i na perforacje jest mocno ograniczona > (obejmuje tylko elementy na stale przytwierdzone do szkieletu > nadwozia)wiec nie obejmuje dzwi, klap no i chyba przednich > blotnikow bo tez je mozna odkrecic > 2)Zbedne koszty. Za zaoszczedzone w ten sposob pieniadze mozna wiele > zrobic przy aucie i nie tylko. > 3)Gdzie indziej zrobia taniej i lepiej. Biare instrukcje i patrze ze > np. po 20kkm to trzeba sprawdzic, zrobic lub wyregulowac a po > 40kkm to....... i tak dalej. Ja poweim tak: gwarancja skończyła się w sierpniu- mam w ..dalekim poważaniu gwarancję lakierniczą czy perforacyjną bo znając życie i tak się "wypną" jakby przyszło cokolwiek naprawiać! Więc w tym tygodniu kupiłem olej, filtr i podjechałem do mojego ASO na wyminę gdyż nie mam warunków żeby to zrobić samemu! przy okazji mechanik zerknął pod autko na stan zawieszenia wydechu itd! koszt - niecałe 20pln do tego zrobięłm 2 tyg temu całą ścieżkę diagnost- w ramach akcji " Lato z z Fiatem"( czy jakoś tak podobnie) Nic nie wykazało więc po co płacić za robociznę ponad 150pln - tylko po to żeby mieć pieczątkę w rubryce przegląd - nonsens - mam za to taką samą pieczątkę z tyłu książki z adnotacją o wymianie oleju oraz wydruk ze ścieżki diagnostycznej. W tym przypadku "prawie" nie robi żadnej róznicy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruk1 Napisano 9 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2006 Kruk1> Jaki wpływ ww. zmiana może mieć na hydrauliczne kasatory luzu. > zaden,bo je trzeba najpierw mieć... W takim razie wytłumaczcie mi następujący zapis z instrukcji Pandy s.149: "W pierwszych chwilach po uruchomieniu, zwłaszcza po długim okresie postoju samochodu silnik może wydawać się głośny. Jest to spowodowane charakterystyczną pracą hydraulicznych popychaczy i nie świadczy o uszkodzeniu lub złej pracy silnika. Ten szczególny rodzaj rozrządu zastosowany został dla wersji benzynowych, aby zmniejszyć częstotliwość wykonywania przeglądów okresowych". Czy hydrauliczny kasator luzu = hydrauliczny popychacz? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruk1 Napisano 9 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2006 > Kruk1 > W takim razie wytłumaczcie mi następujący zapis z instrukcji Pandy > s.149: > "W pierwszych chwilach po uruchomieniu, zwłaszcza po długim okresie > postoju samochodu silnik może wydawać się głośny. Jest to > spowodowane charakterystyczną pracą hydraulicznych popychaczy > i nie świadczy o uszkodzeniu lub złej pracy silnika. Ten > szczególny rodzaj rozrządu zastosowany został dla wersji > benzynowych, aby zmniejszyć częstotliwość wykonywania przeglądów > okresowych". > Czy hydrauliczny kasator luzu = hydrauliczny popychacz? > Pozdrawiam Na stronie Fiata jest formularz kontaktowy. Tam zapytaj. Stare silniki 1.1 i 1.2 8V nie mają hydraulicznych kasatorów. Nowe 1.1 i 1.2 8V też nie mają (mają inne płytki do regulacji, zmienił sie zakres). Zapewne 1.4 16V ma takie kasatory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 9 Października 2006 Udostępnij Napisano 9 Października 2006 > Zapewne 1.4 16V ma takie kasatory. 1.2 16 V też mają hydrauliczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 9 Października 2006 Udostępnij Napisano 9 Października 2006 > 1.2 16 V też mają hydrauliczne A jaki to ma związek z Pandą ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 9 Października 2006 Udostępnij Napisano 9 Października 2006 > A jaki to ma związek z Pandą ? przepraczam, myślałem, że chodzi o dywagacje na temat w których silnikach Fiata są hydrauliczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas76 Napisano 9 Października 2006 Udostępnij Napisano 9 Października 2006 > Na stronie Fiata jest formularz kontaktowy. Tam zapytaj. Stare > silniki > 1.1 i 1.2 8V nie mają hydraulicznych kasatorów. Nowe 1.1 i 1.2 8V też > nie mają (mają inne płytki do regulacji, zmienił sie zakres). Zapewne > 1.4 16V ma takie kasatory. Nowe 1,1 i 1,2 chodza ciszej o starych, szczegolnie na zimno nie ma takiego diesel sound Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.