miszcz215 Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 powoli mam juz dosc, na kazdym kroku jakis problem , wczesniej poruszalem ten temat ale nikt mi nie umial pomoc wiec pisze jeszcze raz z prosba o pomoc. Jak odopiwtrzyc ten zajeb... uklad chlodzenia????, czy normalne jest ze jak odkrece korek od chlodnicy to plyn buzuje i strzela mi po oczach ?? chyba nie, czy normalne jest ze raz przejade 50km i jest ok a innym razem 2km i mam czerwona kreske ?? chyba nie. nie wiem czy to termostat czy co innego ale chce odpowietrzyc uklad zeby miec chociaz tego pewnosc, blagam pomozcie bo zastrzele siebie albo ten samochod zalaczam fotki silnika zeby bylo wiadomo o jaki chodzi i cos co uwazam za odpowietrzniki, chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miszcz215 Napisano 10 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2006 odpowietrznik 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miszcz215 Napisano 10 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2006 odpowietrznik 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 > zalaczam fotki silnika zeby bylo wiadomo o jaki chodzi i cos co > uwazam za odpowietrzniki, chyba dajesz ogrzewanie na maksa i odkrecasz to co uwazasz za odpowietrznik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
almex Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 hm a uszczelka pod głowicą to nie poszła czasem w las? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miszcz215 Napisano 10 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2006 dzieki patre ale czy moglbyc dokladniej opisac cala te operacje ? ktory odpowietrznik odkrecic pierwszy ? czy sa jakies inne ? czy te ktore zaznaczylem to wlasciwe ?czy korek od wlwy plynu ma byc odkrecony czy nie ? bo rozumiem ze silnik ma byc wlaczony ? itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miszcz215 Napisano 10 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2006 hmm a czym jeszcze moglo by sie to objawiac ? bo wydaje mi sie ze plynu ubywa, ale lolej jest lokej zadnego nalotu, jak mozna sprawdzic czy z uszczelaka wsio ok ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominikslon Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Mozesz miec przerwany kanał wodny na uszczelce i plyn dostaje sie do cylindrów, jedynym poczatkowym objawem bedzie ubywanie plynu chłodzacego. A jezeli nie odpowietrzyles uklady chlodzenia to on i tak sie pojakims czasie sam odpowietrzy. P.s. Wystarczy ze rozgrzejesz silnik az wlaczy sie wentylator, pozniej wchodzisz do auta rozkrecasz ogrzewanie i nawiew na maxa i odkrecaj powoli ten odpowietrznik przy chlodnicy (motylek). Jak poleci plyn to wszystko gra. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
almex Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 według mnie to jak odkręcisz korek od chłodnicy i zapalisz silnik to będzie woda wypływać bo ciśnienie bije wtedy w układ chłodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miszcz215 Napisano 10 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2006 czy spadek mocy moze byc skutkiem uszkodzenia uszczelki ? bo wczoraj milem cos takiego, po tyg nie odpalania padaki przywitala mnie bialym dymem z rury ( pierwszy raz w zyciu) troche pojezdzilem i dymienie ustalo ale pozniej mialem spadek mocy i to spory, w warsztacie jelopy powiedzili ze pewnie kable wilgocia zaszly albo woda w rurze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
foxfox0467 Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 > czy spadek mocy moze byc skutkiem uszkodzenia uszczelki ? bo wczoraj > milem cos takiego, po tyg nie odpalania padaki przywitala mnie > bialym dymem z rury ( pierwszy raz w zyciu) troche pojezdzilem i > dymienie ustalo ale pozniej mialem spadek mocy i to spory, w > warsztacie jelopy powiedzili ze pewnie kable wilgocia zaszly > albo woda w rurze na temat odpowietrzania tutaj: jakiś tekst co do białego dymu to obstawiam uszczelkę niestety... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominikslon Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 Wedlug mnie to uszczelka pod glowica, kolega ma sejko i mial podobne objawy. Bialy dym oznacza przedostawanie sie plynu do cylindrow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 > dzieki patre ale czy moglbyc dokladniej opisac cala te operacje ? > ktory odpowietrznik odkrecic pierwszy ? ten od nagrzewnicy czy sa jakies inne ? nie ma czy > te ktore zaznaczylem to wlasciwe ? tak czy korek od wlwy plynu ma byc > odkrecony czy nie ? Poczatkowo odkręcony. Jak z zaworków zaczie sikać dolewasz do stanu i zkręcasz korek. Mała rundka i sprawdzasz prawidłowość odpowietrzenia. Po nagrzaniu silnika korka już nie ruszasz i ewentualnie zaworek jeszcze sprawdzasz - ma sikać ostro. bo rozumiem ze silnik ma byc wlaczony ? itp oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominikslon Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 Moge ci powiedziec ze wedlug mnie to na 100% uszczelka pod glowica.Bialy dym oznacza ze plyn przedostaje sie do cylindrów. A spadek mocy tym ze cisnienie ucieka przez przerwana uszczelke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miszcz215 Napisano 10 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2006 dzwonilem do kumpla ltory zna sie na tym lepiej niz ja i napewno lepiej niz mechanik u ktorego bylem i twierdzi podobnie, ze to uszczelka i zebym sie modlil zeby glowica byla cala nawt go chyba nie bede odpalal juz tylko prosto do mechanika, tego innego, ale jezeli macie jeszcze jakies inne pomysly to chetnie poczytam, nic innego mi nie zostalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 odkrecasz odp. na zimnym i lejesz do poziomu... kiedy zaczynaja sie wylewac zakrecasz je... nagrzewasz silnik dajesz nawiew na max i odkrecasz odp... dodajesz gazu póki nie zcznie cieknac z odp... zdejmujesz korek i dajesz gazu póki poziom sie podnosi... puszczas gaz i wylatuje banka powietrza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sw_irek Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 > odkrecasz odp. na zimnym i lejesz do poziomu... > kiedy zaczynaja sie wylewac zakrecasz je... > nagrzewasz silnik dajesz nawiew na max i odkrecasz odp... > dodajesz gazu póki nie zcznie cieknac z odp... > zdejmujesz korek i dajesz gazu póki poziom sie podnosi... puszczas > gaz i wylatuje banka powietrza... prawie jak doktorat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zefamixalbert Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 > dzwonilem do kumpla ltory zna sie na tym lepiej niz ja i napewno > lepiej niz mechanik u ktorego bylem i twierdzi podobnie, ze to > uszczelka i zebym sie modlil zeby glowica byla cala > nawt go chyba nie bede odpalal juz tylko prosto do mechanika, tego > innego, ale jezeli macie jeszcze jakies inne pomysly to chetnie > poczytam, nic innego mi nie zostalo Aby Ciebie troszkę pocieszyć, kiedyś miałem Peugeot 305 było to jakieś 15 lat temu i bardzo małe doświadczenie ,wracając z nad jeziorka zaczął grzać się silnik kiedy zajrzałem pod maskę i odkręciłem korek chłodnicy zaczął wylewać się płyn po dolaniu wody wszystko było ok. przez chwile a potem znowu to samo ,zajechałem po drodze do pierwszego lepszego mechanika aby stwierdził co i jak ,jego diagnoza to padnięta uszczelka ,po tej diagnozie pozostało mi zaholować auto do domu ,na drugi dzień idę do swojego mechanika mówie co i jak ,a on abym przyjechał autem ,okazało się że to Tylko termostat ,pewnie gdybym zostawił auto u pierwszego mechanika wymieniłby termostat a mnie skasował za uszczelkę i planowanie głowicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
giemba Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 > prawie jak doktorat prawie robi wielka roznice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravo110 Napisano 11 Września 2006 Udostępnij Napisano 11 Września 2006 > P.s. Wystarczy ze rozgrzejesz silnik az wlaczy sie wentylator, > pozniej wchodzisz do auta rozkrecasz ogrzewanie i nawiew na maxa > i odkrecaj powoli ten odpowietrznik przy chlodnicy (motylek). > Jak poleci plyn to wszystko gra. Pozdro. Oprocz motylka na chlodnicy masz jeszcze 1 lub 2 miejsca (dokladnie nie pamietam) gdzie jest zawor odpowietrzajacy. Jak polecisz przewodem wodnym to na wysokosci kolektora wylotowego jest zgrubienie z widocznym zaworem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iktorn Napisano 11 Września 2006 Udostępnij Napisano 11 Września 2006 moim zdaniem wariuje Ci wskaznik. trzeba przyj...c z otwartej w deske nad licznikami i na chwile pomaga. nie jeden juz tu taki problem mial i nie byla to chlodnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miszcz215 Napisano 11 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2006 > moim zdaniem wariuje Ci wskaznik. trzeba przyj...c z otwartej w deske > nad licznikami i na chwile pomaga. > nie jeden juz tu taki problem mial i nie byla to chlodnicatanie to i proste w zastosowaniu, napewno wybrobuje , dzis jednak na 100% przekonalem sie ze uszczelka poszla w las, odpalilem padake a tu bialy dym z rury, odkrecilem korek o zbiorniczka z plynem chlodzacym a tu babelki laca znaczy cisnienie z cylindra dmucha w plyn chlodniczy. czyli sprawa jasna teraz tylko pytanie na co zwrocic uwage podczas wymiany uszczelki, czy warto cos jeszcze wymienic jak juz trzeba zwalic glowice ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viento Napisano 14 Września 2006 Udostępnij Napisano 14 Września 2006 > teraz tylko pytanie na co zwrocic uwage podczas wymiany uszczelki, > czy warto cos jeszcze wymienic jak juz trzeba zwalic glowice ? witam, niestety chyba tez mnie to czeka na dniach (wymiana uszczelki) objawy: - jadąc w korku zagotował sie - wczesniej (od jakiegos tygodnia mial podwyzszoną temperaturę przy wolniejszej jezdzie i problemy z obrotami - czesto gasl) - po ostygnieciu i dolaniu wody dalej to samo - na czerwonej kresce nie wlaczal sie wiatrak - troche mokro w rurze, ale bialego dymu nie widac - znika woda w ukladzie chlodzenia podejrzewalem termostat ale diagnoza brzmi: uszczelka (czy aby na pewno?) wracajac od mechanika jakby wszystko sie uspokoilo, temperatura w normie, obroty tez, ale wody znow w wyrownawczym nie ma! jezeli to faktycznie uszczelka to ile moze kosztowac naprawa i co jeszcze wymienic? ps. przejechane 140 tys w tym jakies 70 na LPG dzieki za rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viento Napisano 14 Września 2006 Udostępnij Napisano 14 Września 2006 dodam jeszcze, ze jakby spadek mocy od jakiegos czasu zauwazylem szczegolnie na nizsych obrotach (podejrzewalem gaz, ale moze faktycznie gorsze cisnienie przez uszczelke?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kali33 Napisano 14 Września 2006 Udostępnij Napisano 14 Września 2006 > witam, niestety chyba tez mnie to czeka na dniach (wymiana uszczelki) > objawy: > - jadąc w korku zagotował sie - wczesniej (od jakiegos tygodnia mial > podwyzszoną temperaturę przy wolniejszej jezdzie i problemy z > obrotami - czesto gasl) > - po ostygnieciu i dolaniu wody dalej to samo > - na czerwonej kresce nie wlaczal sie wiatrak > - troche mokro w rurze, ale bialego dymu nie widac > - znika woda w ukladzie chlodzenia > podejrzewalem termostat ale diagnoza brzmi: uszczelka (czy aby na > pewno?) > wracajac od mechanika jakby wszystko sie uspokoilo, temperatura w > normie, obroty tez, ale wody znow w wyrownawczym nie ma! > jezeli to faktycznie uszczelka to ile moze kosztowac naprawa i co > jeszcze wymienic? > ps. przejechane 140 tys w tym jakies 70 na LPG > dzieki za rady uzupełnij płyn, odpowietrz porządnie układ i szukaj wycieku. Jeśli nie znajdziesz to faktycznie może być uszczelka. Oleju ci nie przybywa? Czy z korka zbiorniczka nie wywala płynu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viento Napisano 14 Września 2006 Udostępnij Napisano 14 Września 2006 > uzupełnij płyn, odpowietrz porządnie układ i szukaj wycieku. Jeśli > nie znajdziesz to faktycznie może być uszczelka. > Oleju ci nie przybywa? olej w normie i nawet czysciutki chociaz czas go wymienic (wedlug km) > Czy z korka zbiorniczka nie wywala płynu? jak jest otwarty to podchodzi do gory i wyplywa, widac jak powietrze jakies sie wydostaje w momencie jak mi sie wczesniej zagotowal wywalal plyn przez nakretke pytanie: jak szybko moze "uciekac" plyn w sytuacji walnietej uszczelki? czy to da sie zauwazyc od razu? po prostu znika sobie podczas pracy silnika? olej sprawdze jeszcze raz dokladnie jutro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viento Napisano 14 Września 2006 Udostępnij Napisano 14 Września 2006 tak wiec olej siega do maxa (nie mam pewnosci czy tak nie zostal nalany, a bravka nigdy oleju nie brala) na bagnecie i ma zdrowy kolor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viento Napisano 22 Września 2006 Udostępnij Napisano 22 Września 2006 juz po stresie:) oddalem jednak bravke do ASO i okazalo sie, ze do wymiany jest termostat a nie uszzcelka dobrze, ze nie dalem wymieniac dobrej uszczelki na dobrą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flow Napisano 22 Września 2006 Udostępnij Napisano 22 Września 2006 > teraz tylko pytanie na co zwrocic uwage podczas wymiany uszczelki, > czy warto cos jeszcze wymienic jak juz trzeba zwalic glowice ? od razu uszczelniacze sobie wymien za jednym zamachem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.