Skocz do zawartości

Wycieraczka!!!


wojciol

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż chyba chodzi wolniej niż kiedyś i jak patrze na inne uniaki to im przednia wycieraczka dużo szybciej zasówa niż u mnie jak dam na 2 bieg to chodzi tak jak kiedyś na 1-wszym co sie dzieje??

ps.

sprawdzałem ładowanie akumulatora i wszystko git waytogo.gif problem bendzie tkwi pewnie w samym silniczku wycieraczki tylko co tam sie może dziać??

jeśli ktoś się już z tym spotkał to proszę o porade z góry 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a może masz mechanizm wycieraczki zabrudzony

> albo coś w tym stylu... musiałbyś rozebrać podszybie i wybudować to

> wszystko, wyczyścić, przesmarować

Więc nie pozostaje mi nic innego jak to rozebrać i wyczyścić skoro tak mówicie to może sie uda 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc nie pozostaje mi nic innego jak to rozebrać i wyczyścić skoro

> tak mówicie to może sie uda

Rozbierz koniecznie i dobrze nasmaruj bo tam się pełno syfu zbiera na tym wałku i po prostu silnizek nie ma siły kręcić tym badziewiem

Problemem jest dostanie się do niego a właściwie odkręcenie zapieczonych śrub na takiej blasze pod szybą czacha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozbierz koniecznie i dobrze nasmaruj bo tam się pełno syfu zbiera na

> tym wałku i po prostu silnizek nie ma siły kręcić tym badziewiem

> Problemem jest dostanie się do niego a właściwie odkręcenie

> zapieczonych śrub na takiej blasze pod szybą

no właśnie jak sobie z tym poradzić - na tym się zatrzymałem bo nie chciałem szyby wywalić. I jakim kluczem to najlepiej odkręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie jak sobie z tym poradzić - na tym się zatrzymałem bo nie

> chciałem szyby wywalić. I jakim kluczem to najlepiej odkręcić.

no tu jest kiła bo te śruby są na sprężystej blasze.

mój elektryk miał taki klucz nasadowy w którego się waliło młotkiem coś jak udar. Walczył 1,5 godziny i jakoś się udało

Nie wiem co Ci doradzić, tylko chyba tyle, żebyś uważał na szybe.

Jak już to wyjmiesz to rozkręć również część elektroniczną. Ja miałem oprócz syfu na wałku zimny lut i mi jedne obroty raz chodziły raz nie

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spróbuj wyczyścić mechanizm jak napisał tvardy, u mnie się to kiedyś

> sprawdziło i śmiga do dziś.

Witajcie. Wczoraj i ja sie wziołem za wycieraczke bo coś powoli śmigała. U mnie jest wersja uboga czyli jedna prędkoć pracy ciągłej. Rozbieram sobie wszystko i szok!!! Silnik okazuje sie być z dwoma prędkościami!!! Spiołem to na krótko i wyszło, że po włączeniu wycieraczki używana była tylko wolniejsza prędkość.

I tu mam pytanie: czy wystarczy zmienić przełącznik zespolony czy jeszcze trzeba będzie jakieś kabelki dorabiać żeby dwie prędkości działały??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie jak sobie z tym poradzić - na tym się zatrzymałem bo nie

> chciałem szyby wywalić. I jakim kluczem to najlepiej odkręcić.

Jak masz tam dwie śrubki na śrubokręt krzyżakowy to można je bez problemu rozwiercić. Weź wiertło 8mm i wierć aż łeb śruby odpadnie. Jak już wyciągniesz silnik to wystający kawałek śruby złap żabą i powinna już wyjść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie. Wczoraj i ja sie wziołem za wycieraczke bo coś powoli

> śmigała. U mnie jest wersja uboga czyli jedna prędkoć pracy

> ciągłej. Rozbieram sobie wszystko i szok!!! Silnik okazuje sie

> być z dwoma prędkościami!!! Spiołem to na krótko i wyszło, że po

> włączeniu wycieraczki używana była tylko wolniejsza prędkość.

> I tu mam pytanie: czy wystarczy zmienić przełącznik zespolony czy

> jeszcze trzeba będzie jakieś kabelki dorabiać żeby dwie

> prędkości działały??

A dklaczego nie zamontujesz sobie modułu który reguluje płynnie pracę wycieraczki? zamiast zmieniac cały włącznik zespolony

Miałem taki w maluszku i to była super sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A dklaczego nie zamontujesz sobie modułu który reguluje płynnie pracę

> wycieraczki? zamiast zmieniac cały włącznik zespolony

> Miałem taki w maluszku i to była super sprawa

Mam nawet coś takiego. Zostało mi po maluszku. Tylko, że to coś reguluje przerwy między machnięciami a nie prędkość wycieraczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam nawet coś takiego. Zostało mi po maluszku. Tylko, że to coś

> reguluje przerwy między machnięciami a nie prędkość wycieraczki.

Myślałem własnie abyś zrobił przypiecie wyzszych obrotów (drugiego biegu ) i regulował tym ustrojstwem, które chyba (o ile pamiętam) nie tylko regulowało przerwy ale także spowalniało machnięcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam nawet coś takiego. Zostało mi po maluszku. Tylko, że to coś

> reguluje przerwy między machnięciami a nie prędkość wycieraczki.

Bardzo chwalę sobie taką regulację. Szybkie oczyszczenie szyby i przerwa. Czasem tylko oberwie się samochodowi na pasie obok jak wycieraczka wyrzuci więcej wody, ale zato szybko znika z pola widzenia.(wycieraczka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślałem własnie abyś zrobił przypiecie wyzszych obrotów (drugiego

> biegu ) i regulował tym ustrojstwem, które chyba (o ile

> pamiętam) nie tylko regulowało przerwy ale także spowalniało

> machnięcie

Na elektronice to sie nie znam żeby tak to przerobić. Ale znająć unifikacje części we fiatach to może da sie przerobić ten przełącznik pod kierownicą??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

> Rozbierz koniecznie i dobrze nasmaruj bo tam się pełno syfu zbiera na

> tym wałku i po prostu silnizek nie ma siły kręcić tym badziewiem

Pewnie moje pyatnie wyda się niektórym śmieszne, ale jestem kompletnym laikiem w tym temacie. Powiedzcie mi czym najlepiej nasmarować elementy silniczka? Bo wiem, że są różne smarowidła i nie mam pojęcia, które będzie najodpowiedniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozbierz koniecznie i dobrze nasmaruj bo tam się pełno syfu zbiera na

> tym wałku i po prostu silnizek nie ma siły kręcić tym badziewiem

> Problemem jest dostanie się do niego a właściwie odkręcenie

> zapieczonych śrub na takiej blasze pod szybą

ok.gif wymontuj silnik, jak już go będziesz miał z tyłu jest blaszka i chyba 6 śrób odkręć je jump.gif zaopatrz się w cieńki śróbkręcik, bo te wszystkie przekładnie są poblokowane segerami, tak samo wałek który obraca ramieniem, tysz jest blokowany segerem... rozmontuj wszystko PAMIĘTAJĄC CO I JAK, JAK MYŚLISZ ŻE NIEDASZ RADY TO I TAK ROZMONTUJ...nauczysz sie 270751858-jezyk.gif najwięcej syfu jest w wałku, tam aż wybucha ruda smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie moje pyatnie wyda się niektórym śmieszne, ale jestem

> kompletnym laikiem w tym temacie. Powiedzcie mi czym najlepiej

> nasmarować elementy silniczka? Bo wiem, że są różne smarowidła i

> nie mam pojęcia, które będzie najodpowiedniejsze.

Jak przeczyścisz elementy układu, kilka kropel oleju na oś silnika a pozostałe elementy mechaniczne po prostu cieńko smarem. Co do smarowidła - według mnie ważniejsze aby było czyste - a do większości elementów uzywam zwykłego smaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tu jest kiła bo te śruby są na sprężystej blasze.

> mój elektryk miał taki klucz nasadowy w którego się waliło młotkiem

> coś jak udar. Walczył 1,5 godziny i jakoś się udało

> Nie wiem co Ci doradzić, tylko chyba tyle, żebyś uważał na szybe.

> Jak już to wyjmiesz to rozkręć również część elektroniczną. Ja miałem

> oprócz syfu na wałku zimny lut i mi jedne obroty raz chodziły

> raz nie

> Powodzenia

NIe wiem z czym macie taki wielki problem ja robiłem wycieraczkę przednią w zeszłym tygodniu i z tego co pamiętam potrzebowałem az kluczy : 21 i 13 oraz śrubokręta krzyrzkowego i nic poza tym mam uniaka z 97 i nie wydaje mi się żeby montaz się od tego czasu jakośc radykalnie zmienił.

a co do czyszczenia to moze już nie pomóc. I jak już ktoś wspominał należy gotowac się na zakup nowego silniczka. W moim przypadku wycieraczka stanela i po smarowaniu tylko lekko ożyła co pozwalało mi jedyie na ruch postawiona wycieraczka. jak ją położyłem to kiszka ani na minimetr się nie ruszyło moglo to być spowodowwane przepaleniem jednego zwoku w wirniku silniczka. Ale mnie to już ie interesuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od stanu w jakim mechanizm się znajduje. Jeśli nie był demontowany przez np. 9 lat to może byc różnie. U mnie ta duża nakrętka zeszła wraz z fragmentem korpusu silniczka, a jeden z wkrętów mocujących go do podszybia wymagał nie lada podstępów i ponad godziny walki. Oczywiście teoretycznie jest to banalne ale praktyka uczy pokory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.