wojciol Napisano 20 Września 2006 Udostępnij Napisano 20 Września 2006 Otóż chyba chodzi wolniej niż kiedyś i jak patrze na inne uniaki to im przednia wycieraczka dużo szybciej zasówa niż u mnie jak dam na 2 bieg to chodzi tak jak kiedyś na 1-wszym co sie dzieje?? ps. sprawdzałem ładowanie akumulatora i wszystko git problem bendzie tkwi pewnie w samym silniczku wycieraczki tylko co tam sie może dziać?? jeśli ktoś się już z tym spotkał to proszę o porade z góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tvardy Napisano 20 Września 2006 Udostępnij Napisano 20 Września 2006 a może masz mechanizm wycieraczki zabrudzony albo coś w tym stylu... musiałbyś rozebrać podszybie i wybudować to wszystko, wyczyścić, przesmarować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 20 Września 2006 Udostępnij Napisano 20 Września 2006 silniczek Ci pada - raczej nie do naprawy bo się plastikowe elementy w nim wyrabiają. Proponuję za wczasu zaopatrzyć się w nowy/użwany z allegro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esqlap1979 Napisano 20 Września 2006 Udostępnij Napisano 20 Września 2006 Spróbuj wyczyścić mechanizm jak napisał tvardy, u mnie się to kiedyś sprawdziło i śmiga do dziś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciol Napisano 21 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2006 > a może masz mechanizm wycieraczki zabrudzony > albo coś w tym stylu... musiałbyś rozebrać podszybie i wybudować to > wszystko, wyczyścić, przesmarować Więc nie pozostaje mi nic innego jak to rozebrać i wyczyścić skoro tak mówicie to może sie uda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Unoman Napisano 21 Września 2006 Udostępnij Napisano 21 Września 2006 > Więc nie pozostaje mi nic innego jak to rozebrać i wyczyścić skoro > tak mówicie to może sie uda Rozbierz koniecznie i dobrze nasmaruj bo tam się pełno syfu zbiera na tym wałku i po prostu silnizek nie ma siły kręcić tym badziewiem Problemem jest dostanie się do niego a właściwie odkręcenie zapieczonych śrub na takiej blasze pod szybą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_S Napisano 22 Września 2006 Udostępnij Napisano 22 Września 2006 > Rozbierz koniecznie i dobrze nasmaruj bo tam się pełno syfu zbiera na > tym wałku i po prostu silnizek nie ma siły kręcić tym badziewiem > Problemem jest dostanie się do niego a właściwie odkręcenie > zapieczonych śrub na takiej blasze pod szybą no właśnie jak sobie z tym poradzić - na tym się zatrzymałem bo nie chciałem szyby wywalić. I jakim kluczem to najlepiej odkręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Unoman Napisano 22 Września 2006 Udostępnij Napisano 22 Września 2006 > no właśnie jak sobie z tym poradzić - na tym się zatrzymałem bo nie > chciałem szyby wywalić. I jakim kluczem to najlepiej odkręcić. no tu jest kiła bo te śruby są na sprężystej blasze. mój elektryk miał taki klucz nasadowy w którego się waliło młotkiem coś jak udar. Walczył 1,5 godziny i jakoś się udało Nie wiem co Ci doradzić, tylko chyba tyle, żebyś uważał na szybe. Jak już to wyjmiesz to rozkręć również część elektroniczną. Ja miałem oprócz syfu na wałku zimny lut i mi jedne obroty raz chodziły raz nie Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JAROxUNO Napisano 22 Września 2006 Udostępnij Napisano 22 Września 2006 > Spróbuj wyczyścić mechanizm jak napisał tvardy, u mnie się to kiedyś > sprawdziło i śmiga do dziś. Witajcie. Wczoraj i ja sie wziołem za wycieraczke bo coś powoli śmigała. U mnie jest wersja uboga czyli jedna prędkoć pracy ciągłej. Rozbieram sobie wszystko i szok!!! Silnik okazuje sie być z dwoma prędkościami!!! Spiołem to na krótko i wyszło, że po włączeniu wycieraczki używana była tylko wolniejsza prędkość. I tu mam pytanie: czy wystarczy zmienić przełącznik zespolony czy jeszcze trzeba będzie jakieś kabelki dorabiać żeby dwie prędkości działały?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JAROxUNO Napisano 22 Września 2006 Udostępnij Napisano 22 Września 2006 > no właśnie jak sobie z tym poradzić - na tym się zatrzymałem bo nie > chciałem szyby wywalić. I jakim kluczem to najlepiej odkręcić. Jak masz tam dwie śrubki na śrubokręt krzyżakowy to można je bez problemu rozwiercić. Weź wiertło 8mm i wierć aż łeb śruby odpadnie. Jak już wyciągniesz silnik to wystający kawałek śruby złap żabą i powinna już wyjść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 22 Września 2006 Udostępnij Napisano 22 Września 2006 > Witajcie. Wczoraj i ja sie wziołem za wycieraczke bo coś powoli > śmigała. U mnie jest wersja uboga czyli jedna prędkoć pracy > ciągłej. Rozbieram sobie wszystko i szok!!! Silnik okazuje sie > być z dwoma prędkościami!!! Spiołem to na krótko i wyszło, że po > włączeniu wycieraczki używana była tylko wolniejsza prędkość. > I tu mam pytanie: czy wystarczy zmienić przełącznik zespolony czy > jeszcze trzeba będzie jakieś kabelki dorabiać żeby dwie > prędkości działały?? A dklaczego nie zamontujesz sobie modułu który reguluje płynnie pracę wycieraczki? zamiast zmieniac cały włącznik zespolony Miałem taki w maluszku i to była super sprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JAROxUNO Napisano 22 Września 2006 Udostępnij Napisano 22 Września 2006 > A dklaczego nie zamontujesz sobie modułu który reguluje płynnie pracę > wycieraczki? zamiast zmieniac cały włącznik zespolony > Miałem taki w maluszku i to była super sprawa Mam nawet coś takiego. Zostało mi po maluszku. Tylko, że to coś reguluje przerwy między machnięciami a nie prędkość wycieraczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 22 Września 2006 Udostępnij Napisano 22 Września 2006 > Mam nawet coś takiego. Zostało mi po maluszku. Tylko, że to coś > reguluje przerwy między machnięciami a nie prędkość wycieraczki. Myślałem własnie abyś zrobił przypiecie wyzszych obrotów (drugiego biegu ) i regulował tym ustrojstwem, które chyba (o ile pamiętam) nie tylko regulowało przerwy ale także spowalniało machnięcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 22 Września 2006 Udostępnij Napisano 22 Września 2006 > Mam nawet coś takiego. Zostało mi po maluszku. Tylko, że to coś > reguluje przerwy między machnięciami a nie prędkość wycieraczki. Bardzo chwalę sobie taką regulację. Szybkie oczyszczenie szyby i przerwa. Czasem tylko oberwie się samochodowi na pasie obok jak wycieraczka wyrzuci więcej wody, ale zato szybko znika z pola widzenia.(wycieraczka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JAROxUNO Napisano 22 Września 2006 Udostępnij Napisano 22 Września 2006 > Myślałem własnie abyś zrobił przypiecie wyzszych obrotów (drugiego > biegu ) i regulował tym ustrojstwem, które chyba (o ile > pamiętam) nie tylko regulowało przerwy ale także spowalniało > machnięcie Na elektronice to sie nie znam żeby tak to przerobić. Ale znająć unifikacje części we fiatach to może da sie przerobić ten przełącznik pod kierownicą?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubako Napisano 10 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2007 > Rozbierz koniecznie i dobrze nasmaruj bo tam się pełno syfu zbiera na > tym wałku i po prostu silnizek nie ma siły kręcić tym badziewiem Pewnie moje pyatnie wyda się niektórym śmieszne, ale jestem kompletnym laikiem w tym temacie. Powiedzcie mi czym najlepiej nasmarować elementy silniczka? Bo wiem, że są różne smarowidła i nie mam pojęcia, które będzie najodpowiedniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strazak1 Napisano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2007 > Rozbierz koniecznie i dobrze nasmaruj bo tam się pełno syfu zbiera na > tym wałku i po prostu silnizek nie ma siły kręcić tym badziewiem > Problemem jest dostanie się do niego a właściwie odkręcenie > zapieczonych śrub na takiej blasze pod szybą wymontuj silnik, jak już go będziesz miał z tyłu jest blaszka i chyba 6 śrób odkręć je zaopatrz się w cieńki śróbkręcik, bo te wszystkie przekładnie są poblokowane segerami, tak samo wałek który obraca ramieniem, tysz jest blokowany segerem... rozmontuj wszystko PAMIĘTAJĄC CO I JAK, JAK MYŚLISZ ŻE NIEDASZ RADY TO I TAK ROZMONTUJ...nauczysz sie najwięcej syfu jest w wałku, tam aż wybucha ruda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2007 > Pewnie moje pyatnie wyda się niektórym śmieszne, ale jestem > kompletnym laikiem w tym temacie. Powiedzcie mi czym najlepiej > nasmarować elementy silniczka? Bo wiem, że są różne smarowidła i > nie mam pojęcia, które będzie najodpowiedniejsze. Jak przeczyścisz elementy układu, kilka kropel oleju na oś silnika a pozostałe elementy mechaniczne po prostu cieńko smarem. Co do smarowidła - według mnie ważniejsze aby było czyste - a do większości elementów uzywam zwykłego smaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angin Napisano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2007 > no tu jest kiła bo te śruby są na sprężystej blasze. > mój elektryk miał taki klucz nasadowy w którego się waliło młotkiem > coś jak udar. Walczył 1,5 godziny i jakoś się udało > Nie wiem co Ci doradzić, tylko chyba tyle, żebyś uważał na szybe. > Jak już to wyjmiesz to rozkręć również część elektroniczną. Ja miałem > oprócz syfu na wałku zimny lut i mi jedne obroty raz chodziły > raz nie > Powodzenia NIe wiem z czym macie taki wielki problem ja robiłem wycieraczkę przednią w zeszłym tygodniu i z tego co pamiętam potrzebowałem az kluczy : 21 i 13 oraz śrubokręta krzyrzkowego i nic poza tym mam uniaka z 97 i nie wydaje mi się żeby montaz się od tego czasu jakośc radykalnie zmienił. a co do czyszczenia to moze już nie pomóc. I jak już ktoś wspominał należy gotowac się na zakup nowego silniczka. W moim przypadku wycieraczka stanela i po smarowaniu tylko lekko ożyła co pozwalało mi jedyie na ruch postawiona wycieraczka. jak ją położyłem to kiszka ani na minimetr się nie ruszyło moglo to być spowodowwane przepaleniem jednego zwoku w wirniku silniczka. Ale mnie to już ie interesuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowerek Napisano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2007 Wszystko zależy od stanu w jakim mechanizm się znajduje. Jeśli nie był demontowany przez np. 9 lat to może byc różnie. U mnie ta duża nakrętka zeszła wraz z fragmentem korpusu silniczka, a jeden z wkrętów mocujących go do podszybia wymagał nie lada podstępów i ponad godziny walki. Oczywiście teoretycznie jest to banalne ale praktyka uczy pokory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.