cieyo Napisano 30 Września 2006 Udostępnij Napisano 30 Września 2006 Witam! Rozebrałem silnik, który zamierzam założyć do siebie do auta (mini SWAP na 1.6) i okazuje się że lekko przytarte sa panewki. Zamierzam kupić nowe - ale dopiero po niedzieli. W EPC są dwa wymiary - 0,25 i 0,5 mm. Które do mnie podejdą - i w razie czego co mierzyć aby w sklepie podać właściwy wymiar? I jeszcze drugie ważne pytanie - jakim momentem dokręcać panewki główne i korbowodowe bo Etzold nie przewidział, że ktoś sam zechce je wymieniać i nie wspomina o tym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anddaniluk Napisano 30 Września 2006 Udostępnij Napisano 30 Września 2006 Jeżeli zamierzasz silnik robić dla siebie, to radzę zrobić zgodnie ze sztuką, czyli oddać wał do szlifu, jeśli panewki są przytarte, to jest to obowiązkowa czynność. Szlifierz wtedy powie ci jaki nadwymiar panewki masz kupić. Co do momentów dokręcania to niestety nie wiem... > Witam! > Rozebrałem silnik, który zamierzam założyć do siebie do auta (mini > SWAP na 1.6) i okazuje się że lekko przytarte sa panewki. > Zamierzam kupić nowe - ale dopiero po niedzieli. W EPC są dwa wymiary > - 0,25 i 0,5 mm. Które do mnie podejdą - i w razie czego co > mierzyć aby w sklepie podać właściwy wymiar? > I jeszcze drugie ważne pytanie - jakim momentem dokręcać panewki > główne i korbowodowe bo Etzold nie przewidział, że ktoś sam > zechce je wymieniać i nie wspomina o tym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 30 Września 2006 Udostępnij Napisano 30 Września 2006 Panewkę dokręca się w trzech krokach: 1. 50Nm 2. 45 stopni 3. 15 stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konrados Napisano 30 Września 2006 Udostępnij Napisano 30 Września 2006 ja wymienialem bez szlifu, kupilem nominalne bo stare nie byly jeszcze takie straszne. A sruby dokręcalem momentami z książki o Polonezie - w końcu to podobny silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieyo Napisano 30 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2006 > Panewkę dokręca się w trzech krokach: > 1. 50Nm > 2. 45 stopni > 3. 15 stopni To jest chyba dla silnika 16V a ja w autodacie znalazłem, że 25Nm + 60' ale wolę popytać. (byłem teraz w garażu i próbowałem dokręcić 50Nm i za ch... nie doszło do 50Nm i wydawało mi się że śruba się ukręci albo gwint urwę więc odpuściłem 50tkę). Ktoś jeszcze potwierdzi lub zaprzeczy tym danym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parholot Napisano 1 Października 2006 Udostępnij Napisano 1 Października 2006 > To jest chyba dla silnika 16V a ja w autodacie znalazłem, że 25Nm + > 60' ale wolę popytać. (byłem teraz w garażu i próbowałem > dokręcić 50Nm i za ch... nie doszło do 50Nm i wydawało mi się że > śruba się ukręci albo gwint urwę więc odpuściłem 50tkę). > Ktoś jeszcze potwierdzi lub zaprzeczy tym danym? ma być 25nm +konty zeszta jak sie dokreca to czujesz jak idzie tam sa za małe śróbki (łatwo coś urwać ) a wtedy bedzie zonk, ja dokreciłem podobną siłą jak były przykrecone i troche dociągłem i silnik chodzi narazie mineło 10kkm i działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.