GreenCC Napisano 9 Października 2006 Udostępnij Napisano 9 Października 2006 stary wolnossacy silnik na mechanicznej pompie. czy taki zabieg cos poprawi? konkretnie chodzi o 6,5 litrowy 115konny silnik ciezarowki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 9 Października 2006 Udostępnij Napisano 9 Października 2006 > stary wolnossacy silnik na mechanicznej pompie. czy taki zabieg cos > poprawi? konkretnie chodzi o 6,5 litrowy 115konny silnik > ciezarowki hmmm silnik jak silnik tez powietrze ssie, pomoże i w sumie robota powinna być prostsza bo kanałami leci samo powietrze a nie mieszanka noi bedzie trzeba pope wyregulować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 9 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2006 poszukalem troche na innych forach i niby to daje bardzo malo albo wcale i dlatego tutaj zapytalem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 9 Października 2006 Udostępnij Napisano 9 Października 2006 > poszukalem troche na innych forach i niby to daje bardzo malo albo > wcale i dlatego tutaj zapytalem... po w przypadku diesla różnica będzie dopiero po regulacji pompy, bo tak to jak będzie więcej powietrza i tyle samo paliwa to nie pomoże za bardzo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 10 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2006 > po w przypadku diesla różnica będzie dopiero po regulacji pompy, bo > tak to jak będzie więcej powietrza i tyle samo paliwa to nie > pomoże za bardzo... tnz. trzeba zwiekszyc dawke paliwa czy co? wiesz tu nie ma zadnego czujnika obrotow ani przepustnicy wiec nie wiem czy zwiekszenie dawki paliwa cos da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 11 Października 2006 Udostępnij Napisano 11 Października 2006 > tnz. trzeba zwiekszyc dawke paliwa czy co? wiesz tu nie ma zadnego > czujnika obrotow ani przepustnicy wiec nie wiem czy zwiekszenie > dawki paliwa cos da Pompa ma na pewno regulację maksymalnej dawki. Można tę dawkę zwiększyć do momentu aż silnik zacznie w którymś momencie pracy dymić z wydechu. Dla scisłości - dymienie silnikowi szkodzi. Ciekawe jak ten silnik ma rozwiązany układ dodlotowy. Na przykładzie starych i nowszych wolnossących diesli do osobówek widać, że konstrukcje z ostatnich 10-20lat mają zdecydowanie lepsze doloty. Długie pojedyńcze rury dolotowe dla każdego cylindra, spore puszki zbiorcze kolektorów itp. Te starsze diesle mają zazwyczaj króciutkie dolociki jak w gaźnikowcach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 11 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2006 > Pompa ma na pewno regulację maksymalnej dawki. Można tę dawkę > zwiększyć do momentu aż silnik zacznie w którymś momencie pracy > dymić z wydechu. Dla scisłości - dymienie silnikowi szkodzi. moglbys rozwinac temat szkodliwosci dymienia? > Ciekawe jak ten silnik ma rozwiązany układ dodlotowy. Na przykładzie > starych i nowszych wolnossących diesli do osobówek widać, że > konstrukcje z ostatnich 10-20lat mają zdecydowanie lepsze > doloty. Długie pojedyńcze rury dolotowe dla każdego cylindra, > spore puszki zbiorcze kolektorów itp. Te starsze diesle mają > zazwyczaj króciutkie dolociki jak w gaźnikowcach. tak jak napisalem w pierwszym poscie silnik jest z ciezarowki raczej starej i dolociki sa krociotkie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 12 Października 2006 Udostępnij Napisano 12 Października 2006 > moglbys rozwinac temat szkodliwosci dymienia? > tak jak napisalem w pierwszym poscie silnik jest z ciezarowki raczej > starej i dolociki sa krociotkie... Za wiele nie rozwinę. Dymienie na czarno świadczy o niecałkowitym spaleniu paliwa, w wyniku spalania tworzy się sadza. Większość tej sadzy wyleci ze spalinami, ale część osadzi się w silniku, przejdzie do oleju, dopali się na ściankach komory spalania tworząc nagar itp. Jednak najwyższą moc silnik diesla ma przy bardzo dużym dymieniu, to dlatego dieslowskie autka startujące na 1/4 mili zostawiają za sobą czarne chmury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slimmm Napisano 15 Października 2006 Udostępnij Napisano 15 Października 2006 Ooo... temat mnie zainteresował sam mam do czynienia z starami multicarami itp. ciekawi mnie to co tu poruszono odnosnie spalania i dymienia na czaro w sumie dobrze kolega powiedzial ze to jest skutek niedopalenia paliwa {np. w wyniku zbyt małej ilosci powietrza}po 1 wiele starych ciezarowek ma fatalnie umieszone doloty czesto zazsysaja garace powietrze z koory silnika albo znajduja sie tuz za nia gdzie jak wiadomo tez jest goraco. Ja bym koledze proponowal sprawdiz czy silnik nie zazysa powietzrza juz a filtrem gdzie przy silniku takiego "ciepełka" jesli zasysa powietrze gdzies blisko zrodla ciepla np.zaraz a silnikiem to dobrym pomyslem bylo by doprowadzenie Chłodnego dolotu i...oinzolowanie termiczne czesci dolotu ktore sa najbardziej narazaone na nagrzanie powino przynies widoczny efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzybu Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 Dymienie na czarno świadczy o niecałkowitym spaleniu paliwa,........... Dlatego do diesli stosuje się suche instalacje NITRO- właśnie po to aby dopalić niespalone paliwo i mieć z tego extra moc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 19 Października 2006 Udostępnij Napisano 19 Października 2006 > Dymienie na czarno świadczy o niecałkowitym spaleniu > paliwa,........... > Dlatego do diesli stosuje się suche instalacje NITRO- właśnie po to > aby dopalić niespalone paliwo i mieć z tego extra moc. Suchy podtlenek, ale pewnie razem ze zwiększoną dawką wtrysku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzybu Napisano 20 Października 2006 Udostępnij Napisano 20 Października 2006 suchy dajesz do momentu aż silnik przestanie KOPCIĆ.. czyli do tąd podnosisz moc aż spalisz całe paliwo w komorze spalania....jak zwiększysz dawkę paliwa to możesz iść dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.