Skocz do zawartości

Brak zasilania elektrycznych szyb (help)


DoLeCk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 20.GIF

Kupilem zestaw elektrycznych podnosnikow do SC, zamontowalem je, ale mam problem z elektryka i teoretycznie podlaczeniem slinka.gif

W samochodzie jest oryginalna instalacja pod szybki (kostki do przyciskow sa wyprowadzone, tak samo kostka w progach..). Jednak na obydwu kostkach nie mam zasilania frown.gif

Bezpiecznik jest wlozony, potrzeba jeszcze przekaznik dac zeby to zaczelo funkcjonowac?

Nie wiem o co biega, please help niewiem.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jednak

> na obydwu kostkach nie mam zasilania

> Bezpiecznik jest wlozony, potrzeba jeszcze przekaznik dac zeby to

> zaczelo funkcjonowac?

> Nie wiem o co biega, please help

+12V pojawia sie dopiero jak nacisniesz przycisk podnoszenia/opuszczania szyby. wczesniej zawsze masz mase na obu przewodach.

ps. proponuje zapoznac sie z manualem:

http://centomania.pl/artykuly/index.php3?artykul=szyby_zamek&aid=34&temat=manuale

oraz schematem zamieszczonym w ksiazce obslugi, ktora powinienes sobie kupic do samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> +12V pojawia sie dopiero jak nacisniesz przycisk

> podnoszenia/opuszczania szyby. wczesniej zawsze masz mase na obu

> przewodach.

> ps. proponuje zapoznac sie z manualem:

> http://centomania.pl/artykuly/index.php3?artykul=szyby_zamek&aid=34&temat=manuale

> oraz schematem zamieszczonym w ksiazce obslugi, ktora powinienes

> sobie kupic do samochodu.

Ok rozumiem, w momencie podlaczania elektyryki mielismy przy sobie manual, ale bez tego rysunku ciezko sie bylo zorientowac o co biega...

Jesli natomiast chodzi o +12V, to czy napiecie na bezpieczniku od szyb elektrycznych powinno byc caly czas (kluczyk przekrecony na zasilanie), czy np dopiero po podlaczeniu przekaznika?

Sprawdzalem czy na bezpieczniku F2 (elektryczne szyby), jest jakiekolwiek napiecie, no i nie ma, powinno byc caly czas? )

Prosze o wyjasnienie, nie jestem elektrykiem wiec nie bardzo sie orientuje w tych sprawach ale mam nadzieje ze wyjasnicie mi to.

Pozdro 20.GIF

EDIT

Jesli dobrze wyczytalem ze schematu to zasilanie idzie do przekaznika, ktory w momencie przekrecenia stacyjki daje napiecie na bezpiecznik a dalej prad idzie do przyciskow i elektrycznych szyb, w przypadku gdy kluczyk nie jest przekrecony na zasilanie, przekaznik nie podaje napiecia a leci tylko masa.

Zgadza sie? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EDIT

> Jesli dobrze wyczytalem ze schematu to zasilanie idzie do

> przekaznika, ktory w momencie przekrecenia stacyjki daje

> napiecie na bezpiecznik a dalej prad idzie do przyciskow i

> elektrycznych szyb, w przypadku gdy kluczyk nie jest przekrecony

> na zasilanie, przekaznik nie podaje napiecia a leci tylko masa.

> Zgadza sie?

jeszcze raz: musisz przekrecic kluczyk, zeby moc podnosic/opuszczac szyby. bez wzgledu na to, czy przekreciles kluczyk, czy jeszcze nie, to w kostce elektrycznej silownika bedziesz mial dwie masy. +12 w kostce pojawi sie dopiero, gdy przekrecisz kluczyk, a nastepnie wcisniesz przycisk podnosnika szyby. gdy szyba bedzie jechac do gory, to +12 pojawia sie na jednym z przewodow w kostce, a gdy w dol, to na drugim przewodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 0,9 Lytra =]

A to jest jeszcze jedna ważna kwestia ... ja mam 0,9 FUN i miałem ten sam kłopot devil.gif

Fabrycznie były kostki w słupkach przy progach i pod przyciskami obok radia ale FABRYKA NIE DAŁA kawałka przewodu tak ze 25cm długiego, żeby doprowadzić ZASILANIE pod przekaźnik ... oszczędni kuźwa zlosnik.gif

Tak, że sam założyłem podnośniki i wiązki do kostek oraz przyciski, ale zasilanie pod tablice z bezpiecznikami/przekaźnikami zrobił mi elektryk ... może u ciebie jest to samo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to jest jeszcze jedna ważna kwestia ... ja mam 0,9 FUN i miałem ten

> sam kłopot

> Fabrycznie były kostki w słupkach przy progach i pod przyciskami obok

> radia ale FABRYKA NIE DAŁA kawałka przewodu tak ze 25cm

> długiego, żeby doprowadzić ZASILANIE pod przekaźnik ...

> oszczędni kuźwa

> Tak, że sam założyłem podnośniki i wiązki do kostek oraz przyciski,

> ale zasilanie pod tablice z bezpiecznikami/przekaźnikami zrobił

> mi elektryk ... może u ciebie jest to samo ?

Kutwa, ja mam wlasnie ta sama wersje, czyli nawet jak zapodam przekaznik i nie bedzie napiecia po przekreceniu kluczyka w stacyjce to trzeba sztukowac? A zasilanie pod przekaznik skad musiales brac?

Mozna chyba zmostkowac np od czegos? np z centralnego zamka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze raz: musisz przekrecic kluczyk, zeby moc podnosic/opuszczac

> szyby. bez wzgledu na to, czy przekreciles kluczyk, czy jeszcze

> nie, to w kostce elektrycznej silownika bedziesz mial dwie masy.

> +12 w kostce pojawi sie dopiero, gdy przekrecisz kluczyk, a

> nastepnie wcisniesz przycisk podnosnika szyby. gdy szyba bedzie

> jechac do gory, to +12 pojawia sie na jednym z przewodow w

> kostce, a gdy w dol, to na drugim przewodzie.

Okej, rozumiem, ale czy po zamontowaniu przekaznika i przekreceniu kluczyka podwietlenie klawiszy powinno juz dzialac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również miałem ten sam problem w Sc0.9 Fun. Podłaczyłem wszystko do fabrycznej instalacji i szybki nie działały okazało się, że na przkażnik nie wchodzi +12v z akumulatora, które musi byc podawane na stałe z tego co pamiętam to w pkt. 86 na schemacie kabel chyba koloru różowego bądź podobny 270751858-jezyk.gif taki grubawy wystrczy ze podepniesz tam prosto z akumulatora +12V po bezpieczniku 25A i bedzie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdzając miernikiem wyszło, iż od przycisków do tej mniejszej

> kostki (żeńska) dochodzą tylko dwa kable....

> Czy tak powinno być

Jeśli masz na myśli kostkę przy słupku przy zawiasach to moim zdaniem tak ma być ... przycisk jest tak zrobiony, że zmienia bieguny, w jednym położeniu daje taki prąd że opuszcza, a w drugim że podnosi szybę ... łatwo to sprawdzić "na krótko" przypniając się do + i - na akumulatorze i stykając do pinów we wtyczce od wiązki szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kutwa, ja mam wlasnie ta sama wersje, czyli nawet jak zapodam

> przekaznik i nie bedzie napiecia po przekreceniu kluczyka w

> stacyjce to trzeba sztukowac?

Moim zdaniem tak. Na bank to ci nie powiem ... sam wiesz jak wiele jest różnic pomiędzy SC tego samego typu ... ładowali co popadnie, w zależności od tego co akurat było ostatnie na taśmie zlosnik.gif

Ale można założyć, że nie masz tego kawałka instalacji ...

>A zasilanie pod przekaznik skad

> musiales brac?

> Mozna chyba zmostkowac np od czegos? np z centralnego zamka

Z centralnego zamka nie bierz, bo narobisz sobie kłopotu ... zimą jak szybki trochę przymarzną, to straszne prądy są w tym obwodzie od szyb ...

Podejrzałem, że elektryk pociągnął to od grubszego, CZERWONEGO kabla co idzie spod kierownicy pod tablicę przekaźników i bezpieczników ... bo tam ma byc prąd po kluczu a nie cały czas ... kolega wyżej napisał, że ma to prosto z aku hmm.gif No nie wiem, wtedy by ci podświetlenie świeciło cały czas ???sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nom do tych przy zawiasach...

> Ale wydaje mi się, iż trzeba będzi ejednak sztukować....LyPa...

To sztukowanie to naprawdę drobiazg ... mechesowi zajęło to 20 minut, z czego 15 szukał konektorów w szufladzie ... tylko trzeba wiedzieć gdzie hehe.gif Stąd moje wkurzenie, bo FIAT zaoszczędził 25 cm czerwonego przewodu a ja musiałem wybulić 50 zyla biglaugh.gif Ale już nie miałem sił z tym walczyć, dzień wcześniej straciłem 8 godzin na odkręcenie tego niby-imbusa co trzyma szybę w drzwiach czacha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem tak. Na bank to ci nie powiem ... sam wiesz jak wiele

> jest różnic pomiędzy SC tego samego typu ... ładowali co

> popadnie, w zależności od tego co akurat było ostatnie na taśmie

> Ale można założyć, że nie masz tego kawałka instalacji ...

> Z centralnego zamka nie bierz, bo narobisz sobie kłopotu ... zimą jak

> szybki trochę przymarzną, to straszne prądy są w tym obwodzie od

> szyb ...

> Podejrzałem, że elektryk pociągnął to od grubszego, CZERWONEGO kabla

> co idzie spod kierownicy pod tablicę przekaźników i

> bezpieczników ... bo tam ma byc prąd po kluczu a nie cały czas

> ... kolega wyżej napisał, że ma to prosto z aku No nie wiem,

> wtedy by ci podświetlenie świeciło cały czas ???

Okej czyli ten czerwony gruby kabel spod kierownicy co idzie do skrzyki bezpiecznikow i wchodzi gdzies tam? smile.gif

Zobaczymy, jak jutro uda mi sie kupic przekaznik i nie bedzie to dzialalo to jakos sie dosztukuje smile.gif

A jesli chodzi o przekaznik to jaki on ma kolor i ile amperowy jest?

W manualu jest taki punkt:

# zainstaluj na nowym (kupionym) przewodzie gniazdo z bezpiecznikiem 30A, który zastąpi bezpiecznik nr 64

# z tyłu tablicy z bezpiecznikami [Fot. 7] przylutuj (zmostkuj), przygotowanym wyżej kabelkiem z bezpiecznikiem, styk przekaźnika "E" (nóżka nr 30, z której może - ale nie musi - wychodzić czerwony przewód) z szyną, na której jest napięcie tylko po włączeniu stacyjki; z tyłu tablicy jest kilka wolnych miejsc)

To wlasnie pewnie o ta opcje chodzi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To sztukowanie to naprawdę drobiazg ... mechesowi zajęło to 20 minut,

> z czego 15 szukał konektorów w szufladzie ... tylko trzeba

> wiedzieć gdzie Stąd moje wkurzenie, bo FIAT zaoszczędził 25 cm

> czerwonego przewodu a ja musiałem wybulić 50 zyla Ale już nie

> miałem sił z tym walczyć, dzień wcześniej straciłem 8 godzin na

> odkręcenie tego niby-imbusa co trzyma szybę w drzwiach

Mowisz o Torxie? Tej gwiazdce?

Dzisiaj jak to odkrecalismy to 3 sruby ladnie wyszly (dwie po prawej stronie i jedna po lewej), a jedna sruba nie chciala sie nawet ruszyc, nie mielismy torxa wiec uzywalismy ampuli, 2 ampule zjechalismy a trzeci dal rade, WD40 troche pomoglo, ale ogolnie strata ok 1,5 h czasu na silowanie sie z jedna glupia sruba slinka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem tak. Na bank to ci nie powiem ... sam wiesz jak wiele

> jest różnic pomiędzy SC tego samego typu ... ładowali co

> popadnie, w zależności od tego co akurat było ostatnie na taśmie

> Ale można założyć, że nie masz tego kawałka instalacji ...

> Z centralnego zamka nie bierz, bo narobisz sobie kłopotu ... zimą jak

> szybki trochę przymarzną, to straszne prądy są w tym obwodzie od

> szyb ...

> Podejrzałem, że elektryk pociągnął to od grubszego, CZERWONEGO kabla

> co idzie spod kierownicy pod tablicę przekaźników i

> bezpieczników ... bo tam ma byc prąd po kluczu a nie cały czas

> ... kolega wyżej napisał, że ma to prosto z aku No nie wiem,

> wtedy by ci podświetlenie świeciło cały czas ???

Podświetlenie świeci dopiero po przekęceniu kluczyka. Tylko teraz próbuje sobię przypomniec na którą nogę przkeaźnika wchodzi ten różowy przedwód i coć jednak mi świta, że jednak na 30 i z tego co pamiętam to napięcie jest jeszcze w punktach 75,72,71 ale na tym krótkim odcinku do 30 nie ma i tu tkwi problem przynajmniej u mnie. Dla pewnosći sprawdzę po południu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przekaźnik 20A, czarny ... będą wiedzieli.

OK waytogo.gif Dzieki

Jesli chodzi o ten patent z dolozeniem kabla do przekaznika, wydaje mi sie ze nie bede potrzebowal tego robic, wedlug manuala trzeba robic takie obejscie w przypadku gdy pod maska w skrzynce bezpiecznikow nie ma zamontowanego bezpiecznika 30A, ktory odpowiada za centralny zamek, szyby elektryczne itp. wtedy pewnie tez w przypadku braku tego nie mialbym napiecia na bezpieczniku od centralnego zamka w kabinie, napiecie jest wiec mam nadzieje ze wystarczy tylko dolozyc ten przekaznik smile.gif

Okaze sie dzisiaj, pozdro i dzieki za info smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK Dzieki

> Jesli chodzi o ten patent z dolozeniem kabla do przekaznika, wydaje

> mi sie ze nie bede potrzebowal tego robic, wedlug manuala trzeba

> robic takie obejscie w przypadku gdy pod maska w skrzynce

> bezpiecznikow nie ma zamontowanego bezpiecznika 30A, ktory

> odpowiada za centralny zamek, szyby elektryczne itp. wtedy

> pewnie tez w przypadku braku tego nie mialbym napiecia na

> bezpieczniku od centralnego zamka w kabinie, napiecie jest wiec

> mam nadzieje ze wystarczy tylko dolozyc ten przekaznik

> Okaze sie dzisiaj, pozdro i dzieki za info

U mnie bezpiecznik był ... fabryka tylko onego kawałka kabelka pożałowała angryfire.gif Napisz jak zrobisz, bom ciekaw czy to reguła w FUN-ach czy składali jak popadło ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie bezpiecznik był ... fabryka tylko onego kawałka kabelka

> pożałowała Napisz jak zrobisz, bom ciekaw czy to reguła w

> FUN-ach czy składali jak popadło ...

A miales napiecie na bezpieczniku od Centralnego zamka?

Kurde obdzwonilem 3 sklepy i nie moge tego przekaznika dorwac angryfire.gif

a w ASO chca 28zl sciana.gif, na arkuszowej chca tyle samo, czy ten przekaznik tyle kosztuje confused.gif

p.s

Czy ten przekaznik ma jakis sympol (E), oznaczenie nr? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A miales napiecie na bezpieczniku od Centralnego zamka?

> Kurde obdzwonilem 3 sklepy i nie moge tego przekaznika dorwac

> a w ASO chca 28zl , na arkuszowej chca tyle samo, czy ten przekaznik

> tyle kosztuje

> p.s

> Czy ten przekaznik ma jakis sympol (E), oznaczenie nr?

Nie wiem czy było tam napięcie, nie miałem czym sprawdzić. Za przekaźnik dałem chyba 20-25 zyla ... kupiłem bezpośrednio w serwisie, jaki dokładnie ma symbol mogę zobaczyć za dnia, czyli jutro, bo już mi się nie chce wychodzić do auta ... powodzenia waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy było tam napięcie, nie miałem czym sprawdzić. Za

> przekaźnik dałem chyba 20-25 zyla ... kupiłem bezpośrednio w

> serwisie, jaki dokładnie ma symbol mogę zobaczyć za dnia, czyli

> jutro, bo już mi się nie chce wychodzić do auta ... powodzenia

Bede wdzieczny jak bys podal mi symbol jutro smile.gif

Pozdro

a tymczasem dzisiaj samochod zrobil mi psikusa i padl mi aku passed_out.gif

tak z niewiadomo czego slinka.gif

Przychodze po poludniu do samochodu, nie kreci....

sprawdzilem bezpieczniki... okazalo sie ze aku sie wyladowal, ale od czego confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o przekaźnik to taniej niż TU nie dostaniesz. Ja kupiłem od faceta i to taki jak trza i wszystko OK. W sklepach wszędzie chcieli 33zł więc przebitka nieziemska. Co do instalacji elektryki szyb to też robiłem u siebie i wiązki z centralki do przycisków i do nadkoli miałem. Bezpiecznik i zasilanie na niego musiałem sam wstawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o przekaźnik to taniej niż TU nie dostaniesz. Ja

> kupiłem od faceta i to taki jak trza i wszystko OK. W sklepach

> wszędzie chcieli 33zł więc przebitka nieziemska. Co do

> instalacji elektryki szyb to też robiłem u siebie i wiązki z

> centralki do przycisków i do nadkoli miałem. Bezpiecznik i

> zasilanie na niego musiałem sam wstawić.

Okej dzieki, wiec chyba kupie taki jest ten jest okej, wyjdzie przynajmniej 20 zl taniej blush.gif

Co do elektryki to pewnie i u mnie tak samo bedzie, a zasilanie przekaznika skad pociagnales, tak jak jest w manualu?

Jesli chodzi o manual to nie bardzo rozumiem ten fragment :

"Zainstaluj na nowym "kupionym" przewodzie gniazdo z bezpiecznikiem 30 A"?

Moge prosic o wyjasnienie lopatologicznie zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli chodzi o manual to nie bardzo rozumiem ten fragment :

> "Zainstaluj na nowym "kupionym" przewodzie gniazdo z bezpiecznikiem

> 30 A"?

> Moge prosic o wyjasnienie lopatologicznie

Poprostu musisz kupić gniazdo bezpiecznikowe (ok 2zł na bezpiecznik samochodowy płytkowy, takie juz z kabelkami wyprowadzonymi) i w to gniazdo wkłdasz bezpiecznik a kabelki z niego wpinasz gdzie trzeba. Takie gniazdko w każdym motoryzacyjnym dostaniesz.

Zasilanie wziąłem z panelu z bepiecznikami. Jak go odkręcisz to na górze jest pare wolnych "wpinek" sprawdź miernikiem ale zdaje sie na wszystkich tam jest zasilanie po stacyjce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poprostu musisz kupić gniazdo bezpiecznikowe (ok 2zł na bezpiecznik

> samochodowy płytkowy, takie juz z kabelkami wyprowadzonymi) i w

> to gniazdo wkłdasz bezpiecznik a kabelki z niego wpinasz gdzie

> trzeba. Takie gniazdko w każdym motoryzacyjnym dostaniesz.

> Zasilanie wziąłem z panelu z bepiecznikami. Jak go odkręcisz to na

> górze jest pare wolnych "wpinek" sprawdź miernikiem ale zdaje

> sie na wszystkich tam jest zasilanie po stacyjce.

Aha okej, to gniazdo ma byc na te duze bezpieczniki 30 A, takiej wielkosci jakie sa bezpieczniki pod maska? Dobrze rozumiem smile.gif

Zamowie zaraz ten przekaznik, jak przyjdzie bedziemy kombinowac.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha okej, to gniazdo ma byc na te duze bezpieczniki 30 A, takiej

> wielkosci jakie sa bezpieczniki pod maska? Dobrze rozumiem

No to zależy jaki bezpiecznik kupisz. Ja kupiłem mały bezpiecznik 30A i gniazdko na niego małe i tak radze kupić. Takie przynajmniej zmieści Ci się za/przy panelu z bezpiecznikami i ładnie sie schowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to zależy jaki bezpiecznik kupisz. Ja kupiłem mały bezpiecznik 30A

> i gniazdko na niego małe i tak radze kupić. Takie przynajmniej

> zmieści Ci się za/przy panelu z bezpiecznikami i ładnie sie

> schowa.

Okey, spoX rozumiem, masz racje... w sumie wielkosc nie ma znaczenia biglaugh.gif

p.s

moze w tablicy bezpiecznikow jest jakies wolne gniazdo zeby wrzucic tam bezpiecznik 30A i zmostkowac to wszystko ? wink.gif

EDIT

Znalazlem 2 niewykorzystane miejsca w tablicy bezpiecznikow, nr 3 (ABS), no i nr 10, nie wiem co tam jest, ale jakby tam wrzucic bezpiecznik 30A, i to moglo by posluzyc za gniazdo... dalo by rade tak?:D

A jesli chodzi ogolnie o bezpieczniki to jest taka opcja...

Skrzynka bezpiecznikow za akumulatorem, zawiera u mnie 4 bezpieczniki, czyli nie ma tego 30 A do elektryki szyb, centralnego zamka, szyberdachu itp), ale w skrzynce bezpiecznikow w srodku samochodu, 1 bezpiecznik (zamek centralny) ma zasilanie grinser006.gif

Ciekawe czy jak montowali mi centralny jakos zmostkowali to czy to tak ma byc... wink.gif rzuce okiem jutro bo ciekawy jestem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze w tablicy bezpiecznikow jest jakies wolne gniazdo zeby wrzucic

> tam bezpiecznik 30A i zmostkowac to wszystko ?

> EDIT

> Znalazlem 2 niewykorzystane miejsca w tablicy bezpiecznikow, nr 3

> (ABS), no i nr 10, nie wiem co tam jest, ale jakby tam wrzucic

> bezpiecznik 30A, i to moglo by posluzyc za gniazdo... dalo by

> rade tak?:D

Masz rację, 3 i 10 są niewykorzystane i na upartego możesz tam coś dokładać ... ale 2 to jest fabrycznie miejsce dla bezpiecznika el.podnośników szyb ... ma tam być 25A. Co masz na "dwójce" ? Pustkę czy bezpiecznik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz rację, 3 i 10 są niewykorzystane i na upartego możesz tam coś

> dokładać ... ale 2 to jest fabrycznie miejsce dla bezpiecznika

> el.podnośników szyb ... ma tam być 25A. Co masz na "dwójce" ?

> Pustkę czy bezpiecznik ?

W dwojce mam 25 A bezpiecznik, wiem ze tam jest elektryka szyb.

Dlatego myslalem zeby ten 30 A zapodac pod numer 3.

Pewnie zrozumiales ze napisalem ze mam wolne miejsca nr 2, 3 i 10, ale chodzilo mi ze mam wolne DWA miejsca nr 3 i 10 zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie miałem ani tego bezpiecznika za aku, ani nie miałem centralnego więc wszędzie pusto było. Jeśli chodzi o te nie wykorzystane miejsca w tablicy bezpieczników to sprawdź dokładnie czy one już gdzieś nie są zmostkowane i połączone co by czegoś nie pozwierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W dwojce mam 25 A bezpiecznik, wiem ze tam jest elektryka szyb.

> Dlatego myslalem zeby ten 30 A zapodac pod numer 3.

> Pewnie zrozumiales ze napisalem ze mam wolne miejsca nr 2, 3 i 10,

> ale chodzilo mi ze mam wolne DWA miejsca nr 3 i 10

oj, cos mi sie wydaje, ze ta droga nigdzie nie zajdziesz. masz schemat zasilania, wiec musisz wziac dowolny miernik elektryczny i zbadac, czy wszystko jest polaczone zgodnie ze schematem oraz, czy +12V pojawia sie tam gdzie powinno. po nitce do klebka - ja tego inaczej nie widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja nie miałem ani tego bezpiecznika za aku, ani nie miałem

> centralnego więc wszędzie pusto było. Jeśli chodzi o te nie

> wykorzystane miejsca w tablicy bezpieczników to sprawdź

> dokładnie czy one już gdzieś nie są zmostkowane i połączone co

> by czegoś nie pozwierać.

spoko, napewno sprawdze co i jak smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj, cos mi sie wydaje, ze ta droga nigdzie nie zajdziesz. masz

> schemat zasilania, wiec musisz wziac dowolny miernik elektryczny

> i zbadac, czy wszystko jest polaczone zgodnie ze schematem oraz,

> czy +12V pojawia sie tam gdzie powinno. po nitce do klebka - ja

> tego inaczej nie widze.

Jak bede mial przekaznik to zobaczymy, narazie nie mam wiec nie bede dlubal, moj plan jest taki:

Wloze przekaznik, teoretycznie powinno byc po przekreceniu kluczyka zasilanie na przyciski (np podswietlenie), w momencie gdy nie bedzie go, zmostkuje przekaznik tak jak jest w manualu... wink.gif

Ale mozna uzyc gniazda w tablicy, po co bezpiecznik ma dyndac, oczywiscie jesli tam nie beda wyprowadzone zadne kabla, we will see wink.gif

a miernikiem to swoja droga i tak sie posprawdza

biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie bezpiecznik był ... fabryka tylko onego kawałka kabelka

> pożałowała Napisz jak zrobisz, bom ciekaw czy to reguła w

> FUN-ach czy składali jak popadło ...

A pod maska masz 4 bezpieczniki za akumulatorem? Czy 6?

Bo nie wiem o ktory bezpiecznik chodzi, ten ktory zasila tez wentylator chlodnicy?

Co do przekaznika to dzisiaj do mnie przyszedl i zamontowalem go....

no i okazalo sie ze przyciski maja podswietlenie biglaugh.gif , skoro tak jest to to chyba zasilanie idzie dalej?

Sprawdze jutro czy szyby dzialaja....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A pod maska masz 4 bezpieczniki za akumulatorem? Czy 6?

> Bo nie wiem o ktory bezpiecznik chodzi, ten ktory zasila tez

> wentylator chlodnicy?

Zdaje mi się, że 4 mam za aku ...

> Co do przekaznika to dzisiaj do mnie przyszedl i zamontowalem go....

> no i okazalo sie ze przyciski maja podswietlenie , skoro tak jest

> to to chyba zasilanie idzie dalej?

> Sprawdze jutro czy szyby dzialaja....

Dodałeś tylko przekaźnik ? Czyli masz inaczej instalację złożoną niż ja ... No to moim zdaniem po problemie ... jak jest podświetlenie na przyciskach to i szybki muszą hulać ... tam nie ma skądinąd prądu wziąć waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdaje mi się, że 4 mam za aku ...

> Dodałeś tylko przekaźnik ? Czyli masz inaczej instalację złożoną niż

> ja ... No to moim zdaniem po problemie ... jak jest

> podświetlenie na przyciskach to i szybki muszą hulać ... tam nie

> ma skądinąd prądu wziąć

No to sie ciesze...

W takim razie regula sie nie potwierdzila ze wszedzie robili tak samo instalacje, albo moze i nie poniewaz:

1. Moj sej jest z konca produkcji 900 - 2002 rok

2. Gdy zmienialem zegary by Prot, w kablach do zegarow byl tez przewod UWAGA zakonczony kostka do obrotka 270751858-jezyk.gif, ale moglo to byc wyjscie pod elektroniczny zegar juz....

3. Widac ze instalacja pod elektryke jest cala zrobiona, nic nie trzeba dlubac...

W sumie nice... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. Gdy zmienialem zegary by Prot, w kablach do zegarow byl tez

> przewod UWAGA zakonczony kostka do obrotka , ale moglo to byc

> wyjscie pod elektroniczny zegar juz....

Hmmm, jak pod zegar ? Toż do obrotka dochodzi zasilanie, masa, podświetlenie i sygnał ... chyba że sygnałowy by szedł w pustkę w wypadku podpięcia tam zegara hmm.gif I został wykorzystany pod obrotek ten sygnałowy z fabrycznej kostki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm, jak pod zegar ? Toż do obrotka dochodzi zasilanie, masa,

> podświetlenie i sygnał ... chyba że sygnałowy by szedł w pustkę

> w wypadku podpięcia tam zegara I został wykorzystany pod

> obrotek ten sygnałowy z fabrycznej kostki ?

To byl jeden zielony kabelek zakonczony kostka tak jak do obrotka, patrzylismy czy moze nie idzie do bezpiecznikow przy komputerze, ale nie bylo tam zielonego zadnego kabla, wiec wzielismy tylko kostke smile.gif a kabel zostal sobie.

A jesli chodzi o obrotek to sygnal idzie z przekaznika pompy spod maski, podswietlenie i zasilanie z halogenow, nie mam ich i raczej nie bede mial , wiec dobra rzecz wink.gif

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.