Skocz do zawartości

Osiągi fiata Albea


takisobie1977

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam!!! Jakie są wasz e maxymalne osiągi Fiatem Albea 1.2 16V??

No ja sam na pokładzie rozpędziłem swojego do 180 i jeszcze był zapas pod pedałem (na gazie, ale nie wiem czy to coś zmienia), ale z tego co zauważyłem Albea ma dosyć duże przekłamanie licznikowe, tak więc pewnie było to ok. 165. Następnym razem wezmę GPS to wtedy pomiar będzie dokładny. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gadalismy tu kiedyś o oszczędnej jeździe Albeą (bardzo ciekawy temat). A teraz może coś o szybkiej jeździe ? Mówimy tu o osiągach. Mam pytanie - jak najszybciej i najefektywniej ruszać taką Albeą 1.2 16 V spod swiateł ? Do ilu obrotów się rozpedzać, żeby jak najszybciej osiagnąć 80 km/h albo i100 ? Czy pedał od razu dawać w podłogę, biegi zmieniać późno ? Oczywiście wiąże się to ze "spożyciem" paliwa, ale to w tej chwili mniej ważne. Wiem,tez ,że cudów nie będzie, ale chciałbym się coś dowiedzieć o takiej technice jazdy. Wiem,ze Toyota z 100 KM osiąga to szybko ale mamy co mamy i czy można tym zaszaleć ?

I pytanko z gatunku rozrywkowych biglaugh.gif - czy możliwy jest jakikolwiek prosty tuning Albei ? Silnika oczywiscie - jakiś filtr czy ustawienia komputerem w silniku ? Czy też jest to tak wysilona maszyna,że już nic się nie da zrobić ?

Pozdrawiam AlbeaFanów i Fanki wink.gif

Rayden

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gadalismy tu kiedyś o oszczędnej jeździe Albeą (bardzo ciekawy

> temat). A teraz może coś o szybkiej jeździe ? Mówimy tu o

> osiągach. Mam pytanie - jak najszybciej i najefektywniej ruszać

> taką Albeą 1.2 16 V spod swiateł ? Do ilu obrotów się rozpedzać,

> żeby jak najszybciej osiagnąć 80 km/h albo i100 ? Czy pedał od

> razu dawać w podłogę, biegi zmieniać późno ? Oczywiście wiąże

> się to ze "spożyciem" paliwa, ale to w tej chwili mniej ważne.

> Wiem,tez ,że cudów nie będzie, ale chciałbym się coś dowiedzieć

> o takiej technice jazdy. Wiem,ze Toyota z 100 KM osiąga to

> szybko ale mamy co mamy i czy można tym zaszaleć ?

> I pytanko z gatunku rozrywkowych - czy możliwy jest jakikolwiek

> prosty tuning Albei ? Silnika oczywiscie - jakiś filtr czy

> ustawienia komputerem w silniku ? Czy też jest to tak wysilona

> maszyna,że już nic się nie da zrobić ?

> Pozdrawiam AlbeaFanów i Fanki

> Rayden

1,2 16V to szybkie motory są, ale w Cento hehe.gif, co do tuningu takiego silniczka to w moim (1,2 16V z Punto 1) z seryjnej mocy 86 KM udało się zrobić 106 KM i 150 NM - zrobione wałki, lekko poprawina głowica, układ wydechowy na fi 50 z kolektorem 4-1, dolot z filtrem stożkowym i napisany pod to wszystko program, autko rozpędza się do 100 km/h w granicach 7 sekund, jednak cento ma znacznie lepszy stosunek masy do mocy, ale myślę, że tak zdłubana Albea spokojnie mogłby stawać na światłach ze 100 konną Toyotką.

Technikę ruszania musisz poprostu poćwiczyć, najlepiej załatw sobie G-techa i w bezpiecznym miejscu potestuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A cena takiego tuningu ?

kiedys pytalem sie pewnej firmy zajmujacej sie modyfikacjami silnikow o cene modyfikacji silnika 1.2 8v w sienie, o to co mi przedstawili:

"1.modyfikacja mechaniczna silnika

zakres modyfikacji:

- zmiana geometri kanałow dolotowych i wyklotowych

- komory spalania

-zwiekszenie średnicy czynnej zaworów

- zmiany geometrii i masy zaworów

- bezpieczne zwiekszenie stopnia sprężania

- fazowanie seryjnego wałka rozrządu

( bez sportowego wałka rozrządu) +/- 15 KM

cana 2100 zł

2.opcja sportowy wałek z kołem nastawnym

950 zł

3.kompletny w pełni profesjonalny układ wydechowy wraz z kolektorem

sportowym- rurowym

2150 zł

4.chip tuning - program indywidualny do zmodyfikowanego samochodu

999 zł

5. Profesjonalny dolot powietrza z filtrem ( z tzw. Power Rurą)

ok 700 zł"

wiec takie modyfikacje "troche" kosztuja... jak bede mial kiedys zbedny kilka tysiezy zl to pobawie sie w to cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A cena takiego tuningu ?

tuning niestety nie jest tani - wałeczki ok. 750 zł/szt - czyli 2 szt to już 1500 zł (piszę o wałkach świątka - może znajdziesz trochę tańsze, albo używki - ale o to trudno będzie), kolektor rurowy w granicach 500-1000 zł zależy od firmy i materiału z jakiego jest wykonany, reszta wydechu też jakieś 200-300 zł., końcowy ok. 300 zł, dolot ze stożkiem ok. 200-300 zł, obróbka głowicy w zależności od zakresu poprawek jakieś 200-500 zł, nowy programik ok. 300-500 zł. No i jak sam nie potrafisz to ktoś musi Ci to poskładać do kupy to też parę złotych kosztuje, ale potem możesz cieszyć się niepowtarzalnym autem i wprawiać w zdumienie innych kierowców. W Seju naprawdę było warto, ale w przypadku Albei zaczynałbym od swapa, a potem podobne tjuny, do Cento raczej ciężko wsadzić większy silnik, chociaż może ktoś kiedyś wsadzi 1,4 16V - jak drogi zostaną przetarte, to może też sobie taki zafunduję - myślę, że spokojnie można wyciągnąć z niego jakieś 120-130 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.