Skocz do zawartości

Kto ma wartości rezystancji czujnika ???


cieyo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Poszukuję wartości rezystancji czujnika temperatury cieczy (tego co wysyła dane na deskę rozdzielczą).

Chodzi mi o wartości rezystancji czujnika przy 70,80,...,110 'C.

Mam chytry plan mlot.gifjak go inaczej wykorzystać niż do wskazań temperatury, ale muszę znać wartości rezystancji... (jak zrobię to o co mi chodzi to wkleję foty).

Może ktoś ma jakieś dane ?

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz zapewne wykorzystać do innych celów wskaźnik temperatury. Jeśli tak, zrób tak, jak ja, wyskalowując wskaźnik:

Odłącz złącze czujnika temperatury i zamiast niego podłącz rezystor nastawny. Tym rezystorem "nastawiaj" na wskaźniku konkretne wskazania, a potem mierz odpowiadające im rezystancje.

Mogę cię naprowadzić, że w twoim silniku użyto czujnika, który w temperaturze 20 st. C ma 2500-3500 omów, a w 90 st. C ma 300-350 omów, więc należy użyć rezystora nastawnego 4,7kOm. Odczyty na wskaźniku robisz na włączonej stacyjce i wyłączonym silniku. Przed wypięciem rezystora do pomiaru rezystancji stacyjkę wyłączasz (po co ma sie wpisywać kod błędu do ECU). Napisz co kombinujesz. Weź pod uwagę tylko, że różne silniki Opla mają różne czujniki temperatury, więc o budowie uniwersalnego urządzenia nie ma mowy.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcesz zapewne wykorzystać do innych celów wskaźnik temperatury.

> Jeśli tak, zrób tak, jak ja, wyskalowując wskaźnik:

> Odłącz złącze czujnika temperatury i zamiast niego podłącz rezystor

> nastawny. Tym rezystorem "nastawiaj" na wskaźniku konkretne

> wskazania, a potem mierz odpowiadające im rezystancje.

> Mogę cię naprowadzić, że w twoim silniku użyto czujnika, który w

> temperaturze 20 st. C ma 2500-3500 omów, a w 90 st. C ma 300-350

> omów, więc należy użyć rezystora nastawnego 4,7kOm. Odczyty na

> wskaźniku robisz na włączonej stacyjce i wyłączonym silniku.

> Przed wypięciem rezystora do pomiaru rezystancji stacyjkę

> wyłączasz (po co ma sie wpisywać kod błędu do ECU). Napisz co

> kombinujesz. Weź pod uwagę tylko, że różne silniki Opla mają

> różne czujniki temperatury, więc o budowie uniwersalnego

> urządzenia nie ma mowy.

> Pozdr.

oki, tak jutro będę testował parametry.

A chcę zrobić wskaźnik gazu w butli na desce rozdzielczej. Mam urwany w kolektorze czujnik i przewód sobie "dynda", więc trzeba go jakoś wykorzystać.

Do wskazówki na butli przymocuję przewód, który będzie stykał się kolejno z opornikami dająć odpowiednia rezystancję stosowną do ilości gazu w butli.

I wskaźnik gotowy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam lepszy pomysł - zrób to samo, ale na wskaźniku paliwa, przy czym sygnał z baku lub ze zbiornika LPG przełączaj przekaźnikiem zasilanym z elektrozaworów LPG.

A wskaźnik temperatury możesz wykorzystać do innych jeszcze celów... np. temperatura powietrza, jak nie masz TID-a, tylko DID.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.