Skocz do zawartości

Tankowanie a pozycja samochodu na pochyleniu


kobraluk

Rekomendowane odpowiedzi

> Tankuje czasem na KrakGazie i zawsze samochód tankuje przechylonego

> w lewo i wchodzi 21,7 gdzie na innych stacjach tankując na

> prostej płaszczyźnie wchodzi około 26,5 litra gazu ma to jakies

> miedzy soba zwiazek

Zmienia się kąt pochylenia wielozaworu, więc może wejść gazu więcej lub mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tankuje czasem na KrakGazie i zawsze samochód tankuje przechylonego

> w lewo i wchodzi 21,7 gdzie na innych stacjach tankując na

> prostej płaszczyźnie wchodzi około 26,5 litra gazu ma to jakies

> miedzy soba zwiazek

teraz wróciłem z tankowania i wlazło 30.5 litra jak postawiłem samochód przechylony w prawo palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tankuje czasem na KrakGazie i zawsze samochód tankuje przechylonego

> w lewo i wchodzi 21,7 gdzie na innych stacjach tankując na

> prostej płaszczyźnie wchodzi około 26,5 litra gazu ma to jakies

> miedzy soba zwiazek

Związek jest taki że mechanizm wielozaworu posiada wewnątrz dźwigniowy mechanizm wielozaworu.Pływak który unosi się na powierzchni ciekłego gazu odcina napełnianie w momencie osiągniecia ustalonego max napełnienia (teoretycznie odcinać powinien przy 70% pojemności zbiornika- a dokładne ustalenie tego zależy od gazownika montujacego LPG, który poprostu musi na oko wygiąć druciane ramię tego pływaka dopasowując to do konkretnego zbiornika). Tak wiec pływak pływa na powierzchni i odcina dopływ gazu w zbiorniku napełninym do ok.70% . I tak w butli druciane ramię(jakieś 15cm)dżwigni pływaka skierowane jest w którąś stronę (nie jest on na środku butli). Łatwo teraz wyobrazić sobie jak działa zawór w zależności od pochylanie zbiornika. Wszystko zależy od pozycji zamontowania zbiornika "bojlerowego"(w zdłóżnie lub w poprzek osi pojazdu), jak i od kierunku pochylania auta przy tankowaniu. Być może(ale nie koniecznie) właściciel stacji specjalnie wykorzysał te cechy zaworów odcinających (bo przeważnie ramiona pływaka wygięte jest w prawą stronę w butlach "bojlerowych" . Z kolei w butlach w formie "koła zapasowego" wielozawór jest umieszczony przeważnie w przedniej cześci butli patrząc od tyłu pojazdu. Niemniej jednak własciciel na tym procederze nie oszukuje -tylko sprzedaje nieco wiecej. Nie wiem czy istnieją jakieś prawne wymogi co do tankowania na poziomym podłożu. Nie sądze też aby można było napełnić zbiornik na 100% wykorzystując nawet wielką pochyłość. Zresztą sprawdziłem osobiście że 100%napełniny całkowicie zbiornik poprostu zatrzymuje pompwanie (pompa nie ma siły tłoczyć) i nic się nie dzieje. Zawór bezpieczeństwa pewnie zadziałałby dopiero po solidnym podgrzaniu zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.