kobraluk Napisano 26 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 Tankuje czasem na KrakGazie i zawsze samochód tankuje przechylonego w lewo i wchodzi 21,7 gdzie na innych stacjach tankując na prostej płaszczyźnie wchodzi około 26,5 litra gazu ma to jakies miedzy soba zwiazek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 26 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 26 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 > Tankuje czasem na KrakGazie i zawsze samochód tankuje przechylonego > w lewo i wchodzi 21,7 gdzie na innych stacjach tankując na > prostej płaszczyźnie wchodzi około 26,5 litra gazu ma to jakies > miedzy soba zwiazek Zmienia się kąt pochylenia wielozaworu, więc może wejść gazu więcej lub mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 26 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 > Tankuje czasem na KrakGazie i zawsze samochód tankuje przechylonego > w lewo i wchodzi 21,7 gdzie na innych stacjach tankując na > prostej płaszczyźnie wchodzi około 26,5 litra gazu ma to jakies > miedzy soba zwiazek teraz wróciłem z tankowania i wlazło 30.5 litra jak postawiłem samochód przechylony w prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 26 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 nastepny test to położenie auta na boku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sj64 Napisano 2 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2006 > Tankuje czasem na KrakGazie i zawsze samochód tankuje przechylonego > w lewo i wchodzi 21,7 gdzie na innych stacjach tankując na > prostej płaszczyźnie wchodzi około 26,5 litra gazu ma to jakies > miedzy soba zwiazek Związek jest taki że mechanizm wielozaworu posiada wewnątrz dźwigniowy mechanizm wielozaworu.Pływak który unosi się na powierzchni ciekłego gazu odcina napełnianie w momencie osiągniecia ustalonego max napełnienia (teoretycznie odcinać powinien przy 70% pojemności zbiornika- a dokładne ustalenie tego zależy od gazownika montujacego LPG, który poprostu musi na oko wygiąć druciane ramię tego pływaka dopasowując to do konkretnego zbiornika). Tak wiec pływak pływa na powierzchni i odcina dopływ gazu w zbiorniku napełninym do ok.70% . I tak w butli druciane ramię(jakieś 15cm)dżwigni pływaka skierowane jest w którąś stronę (nie jest on na środku butli). Łatwo teraz wyobrazić sobie jak działa zawór w zależności od pochylanie zbiornika. Wszystko zależy od pozycji zamontowania zbiornika "bojlerowego"(w zdłóżnie lub w poprzek osi pojazdu), jak i od kierunku pochylania auta przy tankowaniu. Być może(ale nie koniecznie) właściciel stacji specjalnie wykorzysał te cechy zaworów odcinających (bo przeważnie ramiona pływaka wygięte jest w prawą stronę w butlach "bojlerowych" . Z kolei w butlach w formie "koła zapasowego" wielozawór jest umieszczony przeważnie w przedniej cześci butli patrząc od tyłu pojazdu. Niemniej jednak własciciel na tym procederze nie oszukuje -tylko sprzedaje nieco wiecej. Nie wiem czy istnieją jakieś prawne wymogi co do tankowania na poziomym podłożu. Nie sądze też aby można było napełnić zbiornik na 100% wykorzystując nawet wielką pochyłość. Zresztą sprawdziłem osobiście że 100%napełniny całkowicie zbiornik poprostu zatrzymuje pompwanie (pompa nie ma siły tłoczyć) i nic się nie dzieje. Zawór bezpieczeństwa pewnie zadziałałby dopiero po solidnym podgrzaniu zbiornika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.