Skocz do zawartości

Gaśnie na wolnych-LPG


doominik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

Wczoraj uporałem się z grubsza z problemami na noPb (wymieniłem sonde, wyczyściłem krokowy), a teraz pozostaje mi jeden problem. Często silnik gaśnie mi przy skrzyżowaniach (nie chodzi tu o problem z golotem, bo jak stoi też potrafi zgasnąć), po prostu wciskam sprzęgło, i silnik schodzi do 500obr, a czasem gaśnie. Obwinił bym za to regulacje, ale byłem niedawno, pozatym dzieje się tak przeważnie po tym, jak dynamiczniej przyspieszam: jeden, dwa, trzy i wciskam sprzęgło-silnik gaśnie. Nie wiem o co chodzi, bo filterek jest czysty, instalacja po regulacji na analizatorze.

Macie jakieś pomysły?? Najgorsze jest to, że nie zawsze tak się dzieje.

Pomyślcie co moge sprawdzić. bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam ponownie.

> Wczoraj uporałem się z grubsza z problemami na noPb (wymieniłem

> sonde, wyczyściłem krokowy), a teraz pozostaje mi jeden problem.

> Często silnik gaśnie mi przy skrzyżowaniach (nie chodzi tu o

> problem z golotem, bo jak stoi też potrafi zgasnąć), po prostu

> wciskam sprzęgło, i silnik schodzi do 500obr, a czasem gaśnie.

> Obwinił bym za to regulacje, ale byłem niedawno, pozatym dzieje

> się tak przeważnie po tym, jak dynamiczniej przyspieszam: jeden,

> dwa, trzy i wciskam sprzęgło-silnik gaśnie. Nie wiem o co

> chodzi, bo filterek jest czysty, instalacja po regulacji na

> analizatorze.

> Macie jakieś pomysły?? Najgorsze jest to, że nie zawsze tak się

> dzieje.

> Pomyślcie co moge sprawdzić.

witam

pomaga skierowanie wlotu powietrza do filtra powietrza do tyłu

u mnie wlot jest przedłużony i powietrze zasysa z tylnej częsci filtra powietrza

pozdrawiam

----------------------------------------------------------------

asterka kombi 1.6 16v zagazowana + cb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> pomaga skierowanie wlotu powietrza do filtra powietrza do tyłu

> u mnie wlot jest przedłużony i powietrze zasysa z tylnej częsci

> filtra powietrza

> pozdrawiam No właśnie chodzi o to, że jak się zatrzymam to i tak nie trzyma obrotó, do tego to nie zdaża, śie za każdym razem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli coś takiego zdarzy ci się na benzynie to z dużym

> prawdopodobieństwem można obwiniać moduł zapłonowy.

Na benzynce się nie zdarza. Ze względu na to, że mam instalację ze śrubką na przewodzie, znajomy zasugerował, żebym przykręcił troszke tą śrube, bo może jak mocno wciskam gaz, a potem puszczam, to za dużo gazu zostaje w dolocie i sinik się dusi. Wydaje się to możliwe, poniważ czasem czuje, że się dusi i przytrzymam chwilke tak na 1500-2000obr i jest ok. Jest to tylko uciążlwe przy dojeżdzie do skrzyżowania. Muszę nauczyć się hamować lewą naogą (na luzie), a prawą nogą trzymać gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Na swoim przykładzie mogę Ci podpowiedzieć co to może być. U mnie było tak na gazie tzn. gasł przy wrzucaniu na luz, przy dojeżdżaniu do krzyżówki, lub jadąc na wiekszej predkości przy zmianie biegów w momencie wciskania sprzęgła obroty momentalnie spadały i auto gasło. Problem polegał na tym że za dużo powietrza wlatywało przez filtr powietrza. Gazownik zatkał poł otworu w dolnym kanale dolotowym w puszce filtra powietrza, a ponadto mam gumowy łacznik od grilla do puszki filtra zdjety od strony puszki filtra powietrza przezco mniej powietrza dolatuje do filtra i auto tak się niedusi. Takie zmniejszenie dolotu powietrza niewpływa ujemnie przynajmniej u mnie na prace silnika na benzynie. Dowiedziałem się również że jesli takie problemy wystepują to prawdopodobnie mieszalnik został źle dobrany w instalacji gazowej. U nas w Polsce gaz jest gorszej jakości przez co instalacje gazowe np. włoskie, jej konfiguracje czasami się niesprawdzają - tak mi powiedział pewien autogaziarz.

Pozdrawiam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam ponownie.

> Wczoraj uporałem się z grubsza z problemami na noPb (wymieniłem

> sonde, wyczyściłem krokowy), a teraz pozostaje mi jeden problem.

> Często silnik gaśnie mi przy skrzyżowaniach (nie chodzi tu o

> problem z golotem, bo jak stoi też potrafi zgasnąć), po prostu

> wciskam sprzęgło, i silnik schodzi do 500obr, a czasem gaśnie.

> Obwinił bym za to regulacje, ale byłem niedawno, pozatym dzieje

> się tak przeważnie po tym, jak dynamiczniej przyspieszam: jeden,

> dwa, trzy i wciskam sprzęgło-silnik gaśnie. Nie wiem o co

> chodzi, bo filterek jest czysty, instalacja po regulacji na

> analizatorze.

> Macie jakieś pomysły?? Najgorsze jest to, że nie zawsze tak się

> dzieje.

> Pomyślcie co moge sprawdzić.

Sugeruje dokonać korektę regulacji zapodawania gazu- chyba za bogata =pomierzyć sondę na jałowych LPG . Nie wiem jaka tam masz instalkę. Zdaje się że I generacji z reduktorem bez śrubki z obrotami jałowymi? Czy przy przełaczeniu z benzyny na gaz obroty się zmieniają. -Jeśli podwyższają się lub przygasa to z pewnością potrezbna jest regulacja na jałowych obrotach. A czy reduktor LPG ma podciśnieniowy wężyk? Nieszczelność tego wężyka może też powodować takie objawy. Mówią że sflaczałe stare membrany też tak robią - ale ja nie wierzę w to. Regulacja na analizatorze była po wymianie sondy? Może jeszcze jakś nieszczelność w dolocie np. spasowanie rurki od mixera i otworu w rurze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sugeruje dokonać korektę regulacji zapodawania gazu- chyba za bogata

> =pomierzyć sondę na jałowych LPG . Nie wiem jaka tam masz

> instalkę. Zdaje się że I generacji z reduktorem bez śrubki z

> obrotami jałowymi? Czy przy przełaczeniu z benzyny na gaz obroty

> się zmieniają. -Jeśli podwyższają się lub przygasa to z

> pewnością potrezbna jest regulacja na jałowych obrotach. A czy

> reduktor LPG ma podciśnieniowy wężyk? Nieszczelność tego wężyka

> może też powodować takie objawy. Mówią że sflaczałe stare

> membrany też tak robią - ale ja nie wierzę w to. Regulacja na

> analizatorze była po wymianie sondy? Może jeszcze jakś

> nieszczelność w dolocie np. spasowanie rurki od mixera i otworu

> w rurze.

Parownik mam Lovato ze śrubkądo wolnych obrotów i drugą na wężu. Jutro przy tym posiedze, rozbiorę dolot, wyczyszcę wszystko i złoże. Potem wyreguluję sam instalacje na podstawie sygnału z sondy )podłącze voltomierz i sobie wyreguluję).

Swiece wymieniałem 20kkm temu, więc je wykręce i sprawdze jak wyglądają i szczelinki sprawdze.

Na razie nie ma co gdybać, wszystko sprawdze i jak się nie pprawi to będziemy dalej kombinować. Wielkie dzięki za pomysły i zainteresowanie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jest wszystko OK cool.gifok.gifyay.gif

Okazałosię, że to właśnie zbyt bogata mieszanka. Zaczeło się po wymianie filtra gazu i spuszczeniu syfu z parownika. Po prostu ga miał dużo mniejszy opór i szybciej leciał. Przykręciłem śrubę na przewodzie, samochód troszkę się zamulił, a potem zatrzymywałem się co jakiś czas i odkręcałem po troszeczku. Przestałem, aż znowu po wrzuceniu luzu obroty zaczeły spadać, cofnąłem troszkę śrubke i teraz wszystko jest jak trzeba.

Wielkie dzięki za pomoc boozing.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Często silnik gaśnie mi przy skrzyżowaniach

Miałem podobną sytuację. Co zrobiłem?

1. filtr gazu - pomoglo na 5 dni smile.gif

2. filtr powietrza - nic nie pomoglo smile.gif

3. regulacja parownika - zwiekszenie ilosci zapodawania gazu - pomoglo na maxa.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.