Skocz do zawartości

Wydech c.d.


maka777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Chciałbym nawiązać do wątku z moimi przejściami dot. wydechu.

Otóż byłem u tłumikarza i organoleptycznie stwierdził, że środkowy i tylny tłumik są do wymiany. Stwierdził, że z zewnątrz co prawda wyglądają jeszcze nieźle ale w środku słychać już metaliczne odgłosy świadczące o powolnym ich rozpadzie.

Za tą część roboty powiedział mi 330 PLN (tłumiki) i 40 PLN (wymiana). Troche byłem zaskoczony ceną bo widziałem tańsze ale nic to - pytam jeszcze co z katem? a on mi na to, że jak będzie niedobry to wstawią jakiś tłumik (nie strumienicę) za 100 PLN (pod warunkiem, że oddam stary katalizator). I tu już mnie facet rozbawił hehe.gif Bo powiedział, że jak nie oddam kata to wstawienie tego tłumika będzie kosztować 200 PLN - czyli wycenił mi kata na 100PLN.

Podziękowałem i spokojnie sobie odjechałem.

Zadzwoniłem jeszcze kontrolnie do sklepu i za komplet tłumików powiedzieli mi 200PLN (Bosal - jakaś tańsza linia lub Płóciennik - jeśli dobrze pamiętam) - obaj producenci dają 2 lata gwarancji.

I tu pytanie do kolegów - którego producenta tłumiki lepiej kupić? Może macie jakieś doświadczenia?

A co do katalizatora to stwierdziłem, że jak podczas wymiany okaże się zły to i tak założę, te 2 tłumiki; zamówię uniwersalny na allegro i potem go wstawię.

Tu kolejne pytanie - czy jeżdżąc z teoretycznie uszkodzonym katalizatorem i nowymi tłumikami przez powiedzmy miesiąc mogę je zniszczyć?

Sorry za tak długi esej i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich

> Chciałbym nawiązać do wątku z moimi przejściami dot. wydechu.

> Otóż byłem u tłumikarza i organoleptycznie stwierdził, że środkowy i

> tylny tłumik są do wymiany. Stwierdził, że z zewnątrz co prawda

> wyglądają jeszcze nieźle ale w środku słychać już metaliczne

> odgłosy świadczące o powolnym ich rozpadzie.

> Za tą część roboty powiedział mi 330 PLN (tłumiki) i 40 PLN

> (wymiana). Troche byłem zaskoczony ceną bo widziałem tańsze ale

> nic to - pytam jeszcze co z katem? a on mi na to, że jak będzie

> niedobry to wstawią jakiś tłumik (nie strumienicę) za 100 PLN

> (pod warunkiem, że oddam stary katalizator). I tu już mnie facet

> rozbawił Bo powiedział, że jak nie oddam kata to wstawienie

> tego tłumika będzie kosztować 200 PLN - czyli wycenił mi kata na

> 100PLN.

> Podziękowałem i spokojnie sobie odjechałem.

> Zadzwoniłem jeszcze kontrolnie do sklepu i za komplet tłumików

> powiedzieli mi 200PLN (Bosal - jakaś tańsza linia lub Płóciennik

> - jeśli dobrze pamiętam) - obaj producenci dają 2 lata

> gwarancji.

> I tu pytanie do kolegów - którego producenta tłumiki lepiej kupić?

> Może macie jakieś doświadczenia?

> A co do katalizatora to stwierdziłem, że jak podczas wymiany okaże

> się zły to i tak założę, te 2 tłumiki; zamówię uniwersalny na

> allegro i potem go wstawię.

> Tu kolejne pytanie - czy jeżdżąc z teoretycznie uszkodzonym

> katalizatorem i nowymi tłumikami przez powiedzmy miesiąc mogę je

> zniszczyć?

> Sorry za tak długi esej i pozdrawiam

podlączam się do pytajnia.

ja wywalilem kata, wstawilem pseudo strumienice i powoli koncowy tlumik mowi bye... w srodku cos w nim strasznie lata jak w jego uderze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pytales w serwisie ile kosztuja oryginaly? jak kiedys bylem u mechanika na zbieznosci poprosilem, zeby go obejrzeli od spodu bo koncowy tlumik mam przyrdzewaily - zasugerowalem delikatnie, ze moze trzeba go wymienic. powiedzieli mi, ze absolutnie nie - mimo, ze fatalnie wyglada to pozyje jeszcze pare lat "bo to oryginal Gm". wiec moze warto zainwestowac?

ale tez sie podepne pod temat.

czy mial juz ktos rezonans przy pewnych predkosciach? do wczoraj bylo ok. ale przy 100 zaczelo pojawiac sie brzecznie. jakby tlumik drgal albo uderzal o blache. nie zagladalem specjalnie pod samochod wiec nie mam pojecia od czego zaczac szukac. jakies porady mile wskazane smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalenie kata ta zdecydowanie zły pomysł - kat radykalnie obniża temperaturę gazów spalinowych - wywalenie go i zastąpienie rurką to szybsze zużycie wydechu.

A propos wydechu to kupiłem droższy końcowy tłumik niemiecki i mimo gazu po 65 tysiącach jest ok.

Polskie wytrzymują ponoć 40 tysięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wywaliłem katalizator prawie rok temu zeby.GIF wymieniłem tłumiki a jakiś niepokojących objawów nie zaobserwowałem (kata sprzedałem za 350 zł zamienników czy czegoś strumienicopodobnego nie kupowałem 270751858-jezyk.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a pytales w serwisie ile kosztuja oryginaly? jak kiedys bylem u

> mechanika na zbieznosci poprosilem, zeby go obejrzeli od spodu

> bo koncowy tlumik mam przyrdzewaily - zasugerowalem delikatnie,

> ze moze trzeba go wymienic. powiedzieli mi, ze absolutnie nie -

> mimo, ze fatalnie wyglada to pozyje jeszcze pare lat "bo to

> oryginal Gm". wiec moze warto zainwestowac?

> ale tez sie podepne pod temat.

> czy mial juz ktos rezonans przy pewnych predkosciach? do wczoraj bylo

> ok. ale przy 100 zaczelo pojawiac sie brzecznie. jakby tlumik

> drgal albo uderzal o blache. nie zagladalem specjalnie pod

> samochod wiec nie mam pojecia od czego zaczac szukac. jakies

> porady mile wskazane

U mnie rezonans jest wyraźnie wyczuwalny przy około 100km/h i co tu dużo mówić furka nie ma pary.

Poza tym na zimnym silniku i jak dojeżdżam do świateł (nawet z ciepłym silnikiem) to słyszę przez chwilę rezonans z tyłu samochodu (jakby tłumik tłukł o podwozie)

Więc u mnie na pierwszy ogień idą obydwa tłumiki a katalizator - zobaczymy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich

> Chciałbym nawiązać do wątku z moimi przejściami dot. wydechu.

> Otóż byłem u tłumikarza i organoleptycznie stwierdził, że środkowy i

> tylny tłumik są do wymiany. Stwierdził, że z zewnątrz co prawda

> wyglądają jeszcze nieźle ale w środku słychać już metaliczne

> odgłosy świadczące o powolnym ich rozpadzie.

> Za tą część roboty powiedział mi 330 PLN (tłumiki) i 40 PLN

> (wymiana). Troche byłem zaskoczony ceną bo widziałem tańsze ale

> nic to - pytam jeszcze co z katem? a on mi na to, że jak będzie

> niedobry to wstawią jakiś tłumik (nie strumienicę) za 100 PLN

> (pod warunkiem, że oddam stary katalizator). I tu już mnie facet

> rozbawił Bo powiedział, że jak nie oddam kata to wstawienie

> tego tłumika będzie kosztować 200 PLN - czyli wycenił mi kata na

> 100PLN.

> Podziękowałem i spokojnie sobie odjechałem.

> Zadzwoniłem jeszcze kontrolnie do sklepu i za komplet tłumików

> powiedzieli mi 200PLN (Bosal - jakaś tańsza linia lub Płóciennik

> - jeśli dobrze pamiętam) - obaj producenci dają 2 lata

> gwarancji.

> I tu pytanie do kolegów - którego producenta tłumiki lepiej kupić?

> Może macie jakieś doświadczenia?

> A co do katalizatora to stwierdziłem, że jak podczas wymiany okaże

> się zły to i tak założę, te 2 tłumiki; zamówię uniwersalny na

> allegro i potem go wstawię.

> Tu kolejne pytanie - czy jeżdżąc z teoretycznie uszkodzonym

> katalizatorem i nowymi tłumikami przez powiedzmy miesiąc mogę je

> zniszczyć?

> Sorry za tak długi esej i pozdrawiam

wymieniałem niedawno oba tłumiki . Najpierw końcowy , z oryginalnego , który wytrzymał ponad 5 lat na rzemiosło marki Izawit sick.gif , który wytrzymał jakieś 5 m-cy yikes.gif . Mimo , że miał gwarancję 1 roczną , odpuściłem sobie tę "firmę" i kupiłem Asmet z certyfikatem TUV ok.gif . Wymieniłem też środkowy bo w międzyczasie się i ten rozsypał z dużym moim udziałem clown.gif .

Katalizatora nie ruszałbym chyba , że grzechocze lub czujesz , że jest zapchany hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymieniałem niedawno oba tłumiki . Najpierw końcowy , z oryginalnego

> , który wytrzymał ponad 5 lat na rzemiosło marki Izawit , który

> wytrzymał jakieś 5 m-cy . Mimo , że miał gwarancję 1 roczną ,

> odpuściłem sobie tę "firmę" i kupiłem Asmet z certyfikatem TUV

> . Wymieniłem też środkowy bo w międzyczasie się i ten rozsypał z

> dużym moim udziałem .

> Katalizatora nie ruszałbym chyba , że grzechocze lub czujesz , że

> jest zapchany

Katalizatora nie słychać a czy jest zapchany - tego nie wiem. Jeśli podczas wymiany tłumików wyjdzie, że jest OK to oczywiście nie będę go ruszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam końcowy Płóciennika drugi rok i na razie brak śladów rdzy.

> Oryginał wytrzymał 7 lat, ale był 2 razy cerowany

To ja płóciennika będę miał środkowy.

Wiesz moje z wyglądu też nie są pordzewiałe ale w środku się chyba nieźle wykruszyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja płóciennika będę miał środkowy.

> Wiesz moje z wyglądu też nie są pordzewiałe ale w środku się chyba

> nieźle wykruszyły.

A Ja mam inny problem. Dlaczego mi wali z tłumika końcowego taką siarą albo czym? Tankuje V-powera ,ale niewiem czy ma na to jakis wpływ sonda bo tez jade dzis na sprwadzenie jej.

--------------

Astra 95r 1.6 16V

161kkm HB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Ja mam inny problem. Dlaczego mi wali z tłumika końcowego taką

> siarą albo czym? Tankuje V-powera ,ale niewiem czy ma na to

> jakis wpływ sonda bo tez jade dzis na sprwadzenie jej.

> --------------

> Astra 95r 1.6 16V

> 161kkm HB

zmień stację na której tankujesz . Paliwo jest zasiarczone . I nic do reczy nie ma tu sonda ani katalizator idea.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Ja mam inny problem. Dlaczego mi wali z tłumika końcowego taką

> siarą albo czym? Tankuje V-powera ,ale niewiem czy ma na to

> jakis wpływ sonda bo tez jade dzis na sprwadzenie jej.

> --------------

> Astra 95r 1.6 16V

> 161kkm HB

Tankuj na Statoil benzyne bezsiarkowa smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, że mam również Płóciennika środkowy, ale na razie leży w kącie, bo udało mi się przeprowadzić operację na fabrycznym (odrdzewiła się rura od dekla, przyspawałem i na razie żyje... już dziewiąty rok smile.gif ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam końcowy Płóciennika drugi rok i na razie brak śladów rdzy.

> Oryginał wytrzymał 7 lat, ale był 2 razy cerowany

Oryginalne tłumiki są najlepsze, niestety koszty mogą przerazić. Oryginalny srodkowy tłumik wytrzymał 10 lat, i przezył by wiecej ale założyłem gaz i wypluł wnętrze, bo z zewnątrz to był jeszcze w super stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Jestem juz po operacji wymiany. Zanim jednak do tego doszło pojechałem na konsultacje do jeszcze jednego tłumikarza. Po sprawdzeniu całego wydechu stwierdził, że jeżeli już to wystarczy wymienić tylko tylny tłumik (chociaż on by jeździł z nim dalej).

Tak więc zdecydowałem się wymienić tylko ostatni na bosala VFM czy jakoś tak (ta ekonomiczna linia).

I efekt naprawdę zaskoczył mnie pozytywnie - teraz wydech pracuje równo i cichutko (oczywiście jak na wiek i stan samochodu), nie ma uciążliwego rezonansu i wibracji na luzie.

Całość operacji kosztowała:

101PLN - tłumik i 30 PLN wymiana, tak więc kupa kasy została w portfelu yay.gif

Jak macher wymianiał tłumik to wylało sie z niego kupę kondensatu (tak się to chyba nazywa) i wysypało sie trochę metalowych elementów.

A przy okazji mam pytanie: na stronie bosala jest napisane, że tańsza wersja ma malutki otworek we wszystkich przegrodach tłumika w celu łatwiejszego odprowadzenia kondensatu. U mnie tego nie znalazłem i w związku z tym pytanie czy mogę zrobić samemu taki otworek przynajmniej na końcu i czy nie wpłynie to negatywnie na pracę tłumika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> mam pytanie o ten tłumik, czy jest to wersja aluminizowana ?? jesli

> nie czy znasz moze koszt takiego tłumika

Z tego co mi mówił człowiek w sklepie to jest to tłumik aluminizowany. Dobry tłumik wykonany z blachy nierdzewnej może kosztować nawet 500 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.