maxpaynemm Napisano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2005 Mój problem może uznacie na umieszczony nie na tym kąciku co trzeba ale w pewnym sensie dotyczy to Fiata Uno więc mam następujący problem..... mam w uniaczku radyjko, nie bede pisał jakie ale "nie najgorsze" i od pewnego momentu mam problem bo radyjko szumi mi i źle odbiera przy włączonym zapłonie sprawa znika zaraz po wyłączeniu zapłonu wtedy radio odbiera bardzo dobrze Nigdy wcześniej nie mialem takiego problemu, moje radyjko zawsze dobierało extra a teraz zonk włącze silniczek i odrazu cos sieje. Dodam iż radijko jest podłączone dobrze i sprawdzilem wszystkie połączenia czy niezaśniedziały itp itd. Może wiecie jaka może byc porzyczyna zakłuceń i co może to robić???? Nigdy wcześniej tego nie było dopiero od niedawna.... PORADŹCIE COŚ!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XTC Napisano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2005 czy mówiąc "włączony zapłon" masz na myśli pracujący silnik czy po prostu zasilenie cewek i innych urządzeń tuż przed rozruchem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jadoa Napisano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2005 Też tak miałem. Po włączeniu zapłonu "dusiło" mi sygnał. Silnik nie musiał pracować. Mam instalację przeciwzakłóceniową. Aby to wyeliminować, należy pociągnąć oddzielny kabel + od akumulatora do radia. Na początku od strony akumulatora należy dać bezpiecznik np.10A. Jak ręką odjął, poprawa zauważalna natychmiast. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michbaran Napisano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2005 kup sobie filterek przeciwzakłuceniowy, kosztuje kilka PLN a może pomoże!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxpaynemm Napisano 16 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2005 > Też tak miałem. Po włączeniu zapłonu "dusiło" mi sygnał. Silnik nie > musiał pracować. Mam instalację przeciwzakłóceniową. > Aby to wyeliminować, należy pociągnąć oddzielny kabel + od > akumulatora do radia. Na początku od strony akumulatora należy > dać bezpiecznik np.10A. Jak ręką odjął, poprawa zauważalna > natychmiast. No od akumulatora aż do radia moam pociągnięty taki fajny kabelek gdzies srednicy 8mm z bezpiecznikiem Niestety to nie pomogło. Kabelek leci aż do wzmacniacza w bagażniku. A zakłucenia pojawiają się nawet na NIE pracującym silniku.... Wystarczy miec włączony zapłon... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxpaynemm Napisano 16 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2005 > czy mówiąc "włączony zapłon" masz na myśli pracujący silnik czy po > prostu zasilenie cewek i innych urządzeń tuż przed rozruchem? Tak dokładnie przed włączeniem silnika jak i podczas pracy silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jadoa Napisano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2005 > No od akumulatora aż do radia moam pociągnięty taki fajny kabelek > gdzies srednicy 8mm z bezpiecznikiem Niestety to nie pomogło. > Kabelek leci aż do wzmacniacza w bagażniku. A zakłucenia > pojawiają się nawet na NIE pracującym silniku.... Wystarczy miec > włączony zapłon... Spróbuj dać kabel w ekranie, ja mam taki z miedzianą koszulką. Koszulkę połączyłem z masą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomsik83 Napisano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2005 pomiedzy kabel + i - przy rqadyjku zastosuj jaki kondensator przeciwzakloceniowty np 100nF na min 16V. jezeli do od zasilania powinno pomoc.. najlepiej jaki foliowy MKP czy MKSE kondensatorek,,, ale gorszy tez moze byc..elektrolit tez bedzie dobry ALE NIESPOLARYZOWANY czyli mozna podlaczyc go obojetnie ktora koncowka (bez zaznaczonego plusa i minusa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XTC Napisano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2005 > Tak dokładnie przed włączeniem silnika jak i podczas pracy silnika jeśli napięcie masz osobno podawane - to nie ma bata... coś Ci sieje... gdzieś może jakieś mikrowyładowania są na stykach... włącz zapłon i po kolei wyciągaj bezpieczniki od obwodów... na sam koniec odepnij wtyczki od cewki zapłonowej, modułów zapłonowego i sterowania wtryskiem... musi się dać to zlokalizować... odłączaj kolejno wszystkie odbiorniki (może masz alarm bądź centralny?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 17 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2005 > jeśli napięcie masz osobno podawane - to nie ma bata... > coś Ci sieje... > gdzieś może jakieś mikrowyładowania są na stykach... > włącz zapłon i po kolei wyciągaj bezpieczniki od obwodów... > na sam koniec odepnij wtyczki od cewki zapłonowej, modułów > zapłonowego i sterowania wtryskiem... > musi się dać to zlokalizować... > odłączaj kolejno wszystkie odbiorniki (może masz alarm bądź > centralny?) Ja też bym raczej szukał przyczyny, na moje oko to jakieś złącze bedzie niepewne i pewnie troche iskrzy przez co robią się zakłócenia. Wyciągając kolejno bezpieczniki zlokalizujesz obwód odpowiedzialny za zakłócenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.