Skocz do zawartości

Przeróbka wałka. REWAR vs HEINRICH Prośba o opinie i porady.


Misior

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy ktos z forumowiczów posiada, albo wie cos o wałkach przerobionych na sportowe u wyzej wymienionych panów? Prosilbym o jakies opinie i porady którego wybrac.

Takie oferują warunki:

REWAR

Przeróbka wałka 219,60. Samo przeszlifowanie bez napawania. Z napawaniem drozej. Potem trzeba zawiezc do andrychowa do utwardzenia, cena ok 20zl/kg, czyli wychodzi ok 280zl. Gwarancji niedają i takie troche niepewne podejscie do sprawy.

HEINRICH

Przeróbka wałka 50zl/krzywka czyli 400zl. Odrazu kompletnie z utwardzaniem powierzchniowym tak jak oryginał. Wytrzymałosc wałka po obróbce taka jak oryginalnie. Gwarancja 1rok. Przynosimy i odbieramy gotowy niczym sie nie przejmując.

Ktory zaklad byscie polecili ewentualnie o którym cos wiecie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździłem na wałkach heinricha, trwałość bez zarzutu, natomiast jeżeli chodzi o parametry to różnie to bywa, jedne wychodzą mu rewelacyjnie na innych kupa, dlatego w końcu zdecydowałem się na zakup catcamsa i naprawdę polecam wałki tej firmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy walek u PL producenta bedzie taki sobie , raz wyjdzie raz nie i tyle. Ja bym pewnie wybral heinricha bo utwardza , chociaz koszt tego z wysylka + robota rewaru pewnie by mniej wyszla , no ale twoj wybor . Moze sproboj w rewarze , do fiatow robia dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Czy ktos z forumowiczów posiada, albo wie cos o wałkach przerobionych

> na sportowe u wyzej wymienionych panów? Prosilbym o jakies

> opinie i porady którego wybrac.

> Takie oferują warunki:

> REWAR

> Przeróbka wałka 219,60. Samo przeszlifowanie bez napawania. Z

> napawaniem drozej. Potem trzeba zawiezc do andrychowa do

> utwardzenia, cena ok 20zl/kg, czyli wychodzi ok 280zl. Gwarancji

> niedają i takie troche niepewne podejscie do sprawy.

> HEINRICH

> Przeróbka wałka 50zl/krzywka czyli 400zl. Odrazu kompletnie z

> utwardzaniem powierzchniowym tak jak oryginał. Wytrzymałosc

> wałka po obróbce taka jak oryginalnie. Gwarancja 1rok.

> Przynosimy i odbieramy gotowy niczym sie nie przejmując.

> Ktory zaklad byscie polecili ewentualnie o którym cos wiecie?

> Pozdrawiam

mialem heinricha u siebie i nie narzekałem, tylkop jest jedna WAZNA RZECZ : nie wolno mu pozwolic zeby wprowadzal swoje pomysly, tylko musi sie trzymac wskazowek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ci nie poda danych to jak chcesz ustawic walek zeby bylo gites ?

A ze tak powiem, wyjasnij mi oco chodzi dokladnie smile.gif z tym ustawianiem oczywiscie. Nie zaklada sie tak jak serii? Moze to smieszne ze niewiem ale wałka sportowego nigdy nie zakladalem.

Co do serii to znalazlem ze od 1,6 8V (podobno taki sam jak u mnie w 1,4) kąt to 262°OWK a wznios 11,2 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ze tak powiem, wyjasnij mi oco chodzi dokladnie z tym ustawianiem

> oczywiscie. Nie zaklada sie tak jak serii? Moze to smieszne ze

> niewiem ale wałka sportowego nigdy nie zakladalem.

> Co do serii to znalazlem ze od 1,6 8V (podobno taki sam jak u mnie w

> 1,4) kąt to 262°OWK a wznios 11,2 mm

Ale znowu według tabelki u swiatka, to jego sportowy wałek ma 275 stopni i 6,9mm wznios, czyli by miał mniejszy jak seria?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale znowu według tabelki u swiatka, to jego sportowy wałek ma 275

> stopni i 6,9mm wznios, czyli by miał mniejszy jak seria?

Heh to dziwne , zazwyczaj seryjne walki maja mniejszy wznios niz sportowe ,ale tez liczy sie czas otwarcia , w sportowym masz wiekszy kat niz serii wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Heh to dziwne , zazwyczaj seryjne walki maja mniejszy wznios niz

> sportowe ,ale tez liczy sie czas otwarcia , w sportowym masz

> wiekszy kat niz serii

No co do kąta to wiem. A powiedz mi jeszcze cos odnosnie tego ustawiania. Poco powinieem znac te parametry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No co do kąta to wiem. A powiedz mi jeszcze cos odnosnie tego

> ustawiania. Poco powinieem znac te parametry?

No niekiedy jak ktos ma wiedze to potrafi ustawic gaz (bo chyba na tym chcesz smigac) , wiesz wieksze katy , wzniosy i inna dawka mieszanki leci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale znowu według tabelki u swiatka, to jego sportowy wałek ma 275

> stopni i 6,9mm wznios, czyli by miał mniejszy jak seria?

podany wznios zależy od luzu przy jakim był mierzony

z innej strony może silnik z wałkiem z większymi czasami i wniosem byłby już kolizyjny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podany wznios zależy od luzu przy jakim był mierzony

> z innej strony może silnik z wałkiem z większymi czasami i wniosem

> byłby już kolizyjny?

według tego co światek podaje to dla jego wałka luz pomiarowy to 0,25. Wiec niewiem czy by tyle było mniej niz seria?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wałek przerabiany w Rewarze. Jestem zadowolony, poza jednym szczegółem, jak odbierałem wałek zaniosłem szklanki, żeby oglądneli czy się nadają, powiedzieli że się nadają.

Pojeździłem jakiś miesiąc niecały i tak się złożyło że musiałem głowicę ściągnąć, ściągam, wyciągam szklanki, a one zeżarte i całe w kraterach.

Nie wiem czy to kwestia "ostrości" wałka, czy tego że szklanki nie były już jednak pierwszej młodości. Zapodałem nowe szklaneczki i od tego czasu nie narzekam.

Wałek to 283 do Skody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> według tego co światek podaje to dla jego wałka luz pomiarowy to

> 0,25. Wiec niewiem czy by tyle było mniej niz seria?

Panowie z Rewaru, przynajmniej w przypadku skodowskich wałków podają pomiar na dość dużych luzach, coś około 0,6mm. Ich wałek 262, przy luzach jakie ja stosuje w skodzie, faktycznie okazuje się wałkiem 283. Nie wiem czy przy innych wałkach też tak jest, ale kilku posiadaczy skody już się dziwiło, dlaczego to tak dziwnie jedzie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam wałek przerabiany w Rewarze. Jestem zadowolony, poza jednym

> szczegółem, jak odbierałem wałek zaniosłem szklanki, żeby

> oglądneli czy się nadają, powiedzieli że się nadają.

> Pojeździłem jakiś miesiąc niecały i tak się złożyło że musiałem

> głowicę ściągnąć, ściągam, wyciągam szklanki, a one zeżarte i

> całe w kraterach.

> Nie wiem czy to kwestia "ostrości" wałka, czy tego że szklanki nie

> były już jednak pierwszej młodości. Zapodałem nowe szklaneczki i

> od tego czasu nie narzekam.

> Wałek to 283 do Skody

Ja odrazu tez dałem dzwigienki zaworowe do przeszlifowania wiec cały zestaw bedzie jak nowy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj odebrałem wałeczek z rewaru i dzwigienki. Wyglada ladnie

> Teraz jeszcze azotowanie i pare innych pierdołów i bede skladal

> silniczek.

witam brac,

widze ze temat nabrał tempa-odkupiłem ów wałek z rewara od kumpla i mam pytanie gdzie mozna tanio i przyzwoicie zestroic wałek? zalezy mi zeby bylo wszystko profi pomierzone, poki co sam go wsadzalem i mam wrazenie ze moznaby wiecej wycisnac gdyby sie go ustawilo biorac pod uwage luzy i inne parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam brac,

> widze ze temat nabrał tempa-odkupiłem ów wałek z rewara od kumpla i

> mam pytanie gdzie mozna tanio i przyzwoicie zestroic wałek?

> zalezy mi zeby bylo wszystko profi pomierzone, poki co sam go

> wsadzalem i mam wrazenie ze moznaby wiecej wycisnac gdyby sie go

> ustawilo biorac pod uwage luzy i inne parametry.

jak chcesz ustawiać wałek to musisz mieć regulowane koło

ale to chodzi raczej o zestrojenie elektroniki a nie wałka wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to chodzi raczej o zestrojenie elektroniki a nie wałka

mozesz podpowiedziec o jaka elektronike chodzi? sporting ma dosyc ubogą-oprocz kompa a grupy nic nie ruszałem. na co powinnem zwrocic uwage przy ustawach albo o co sie pytac w zakladzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mozesz podpowiedziec o jaka elektronike chodzi? sporting ma dosyc

> ubogą-oprocz kompa a grupy nic nie ruszałem. na co powinnem

> zwrocic uwage przy ustawach albo o co sie pytac w zakladzie?

no nalezaloby napisac nowy program sterujacy pod ten walek ok.gif bardzo czesto jest tak ze po zmianie walka i pozostawieniu seryjnej elektroniki auto jedzie gorzej niz przed zmiana zlosnik.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak napisano wyżej, trzeba by zrobić poprawki w programie sterującym, popytaj się na centomani kto może zrobić chipa ok.gif

oczywiście najpierw trzeba by było sprawdzić afr, bo może jest ok jak masz jakiś komp agrupowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie jak napisano wyżej, trzeba by zrobić poprawki w programie

> sterującym, popytaj się na centomani kto może zrobić chipa

> oczywiście najpierw trzeba by było sprawdzić afr, bo może jest ok jak

> masz jakiś komp agrupowy

jak sprawdzic ten afr? oddac go w ręki jakis magików? w kraku jest firma sapko sport garage. gosc wczesniej przygotowywal pucharowe centa, po prostu poprosic o wystrojenie auta biorac pod uwage centralke i wałek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nalezaloby napisac nowy program sterujacy pod ten walek bardzo

> czesto jest tak ze po zmianie walka i pozostawieniu seryjnej

> elektroniki auto jedzie gorzej niz przed zmiana

> pozdr.

a co trzeba dokladnie wystroic? Zaplon, czy moze paliwo a moze jedno i drugie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co trzeba dokladnie wystroic? Zaplon, czy moze paliwo a moze jedno

> i drugie?

1. skoro nowy wałek zapewni nam więcej powietrza to na pewno trzeba dolać paliwa żeby AFR był odpowiedni

2. skoro będzie więcej mieszanki to trzeba przyspieszyć zapłon, żeby te więcej mieszanki zdążyło się w całości spalić

3. przy długich czasach współotwarcia zaworów należy się pozbyć połączenia sondy lambda z ecu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to by punkt 1 i 3 był spelniony z racji tego ze na LPG mozna wysterowac blosem odpowiednia ilosc oraz sonda jest tylko udawana przez emulator smile.gif

Natomiast co z zapłonem na lpg przy tych przeróbkach? Zastosowac jakis wariator zapłonu czy cos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to by punkt 1 i 3 był spelniony z racji tego ze na LPG mozna

> wysterowac blosem odpowiednia ilosc oraz sonda jest tylko

> udawana przez emulator

> Natomiast co z zapłonem na lpg przy tych przeróbkach? Zastosowac

> jakis wariator zapłonu czy cos?

wariator przyspieszy zapłon o tyle samo w całym zakresie. tu by się co najmniej jakaś "świnia" przydała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.