Skocz do zawartości

Zmiana kolektora na metalowy pod gaz


mi3

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy zmieniał ktoś kolektor ssący z plastikowego na metalowy w silniku

> 1,2 16v w celu założenia gazu II gen.? Jak to się zachowuje?

ja mam taka cyne na miescie ze w jeden dwa tylko plastik montowali wink.gif

a z samorobke to lepiej do komara z rometu sobie wstaw grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy zmieniał ktoś kolektor ssący z plastikowego na metalowy w silniku

> 1,2 16v w celu założenia gazu II gen.? Jak to się zachowuje?

Wlasnie dziś bylem ze swoją Brawką zaciągnąć języka u gostka od gazu (instalacje BRC) powiedział ze nie ma problemu z metalowym kolektorem i ze jakiś czas temu

robił 16V80 (kolektor gazownika) podobno jest OK (bo nie przyjechał na rekalmacje --- no chyba że mu sprzęt padł po tym zabiegu i nie ma czym zlosnik.gifzlosnik.gif ).

Szczerze to nie przyszlo mi do głowy spytać czy kolektor jest orginał czy jakaś wydumka.

Jak chcesz to wysle ci numer Gostka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy zmieniał ktoś kolektor ssący z plastikowego na metalowy w silniku 1,2 16v w celu założenia gazu II gen.

Na Twoim miejscu to bym nie zmieniał. Kształt kanałów w kolektorze ma znaczące znaczenie na doprowadzenie powietrza do spalania i na jakość tego spalania. Sam się nad tym zastanawiałem ale jak zobaczyłem te "samoróbki" z jakiś rurek pospawanych przez niewiem kogo to sobie darowałem. Jak zakładać to tylko IV gen. Zero problemów. Spalanie porównywalne jak na benzynie, Zero spadku mocy. Sam mam taką i gorąco polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wlasnie dziś bylem ze swoją Brawką zaciągnąć języka u gostka od gazu

> (instalacje BRC) powiedział ze nie ma problemu z metalowym

> kolektorem i ze jakiś czas temu

> robił 16V80 (kolektor gazownika) podobno jest OK (bo nie przyjechał

> na rekalmacje --- no chyba że mu sprzęt padł po tym zabiegu i

> nie ma czym ).

> Szczerze to nie przyszlo mi do głowy spytać czy kolektor jest

> orginał czy jakaś wydumka.

> Jak chcesz to wysle ci numer Gostka

poproszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomnij o takich eksperymentach nono.gif,silnik na pewno straci na mocy , kolektor plastikowy jest doskonalszy od metalowego , nie wspominajac o ksztalcie kanałów. Nie wierz w żadne zapewnienia ,że " gośc zakładał i działa'- to twój samochód a nie jego. Mam takiego screwy.gifoszczędnego kumpla w pracy, do swojej Bravki 1.2 załozył zwykłą instalację - już dwa razy kleił kolektor.Nie wspomne o innych wydatkach W Gdyni założysz instalkę sekwencyjnego wtrysku juz za 3.500-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy zmieniał ktoś kolektor ssący z plastikowego na metalowy w silniku

> 1,2 16v w celu założenia gazu II gen.? Jak to się zachowuje?

A ja spotkałem się z czymś ciekawszym.

Znajoma w Eskorcie ma instalkę II generacji przy.....plastikowym kolektorze i mimo że sporo już przejechała to kolektor w jednym kawałku. Dziewczyna nie zna sie na technice samochodowej a z tego co ja zobaczyłem (ciekawiło mnie to jak II gen w plastiku) to cała tajemnica leży w czymś co ja określiłem jako bezpieczniki. Wkręcone są 4 szt w kolektor dosyć niedaleko od bloku silnika i na pierwszy rzut oka wyglądają jak zawory zwrotne....takie jakby grzybki. Nie trzeba rozbierać i cudować z kolektorem, zostaje orginał, 4 otworki i po strachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja spotkałem się z czymś ciekawszym.

> Znajoma w Eskorcie ma instalkę II generacji przy.....plastikowym

> kolektorze i mimo że sporo już przejechała to kolektor w jednym

> kawałku. Dziewczyna nie zna sie na technice samochodowej a z

> tego co ja zobaczyłem (ciekawiło mnie to jak II gen w plastiku)

> to cała tajemnica leży w czymś co ja określiłem jako

> bezpieczniki. Wkręcone są 4 szt w kolektor dosyć niedaleko od

> bloku silnika i na pierwszy rzut oka wyglądają jak zawory

> zwrotne....takie jakby grzybki. Nie trzeba rozbierać i cudować z

> kolektorem, zostaje orginał, 4 otworki i po strachu.

to nie działa, sprawdzałem osobiście na swoim 1.6

Duży strzał i po kolektorze.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajoma w Eskorcie ma instalkę II generacji przy.....plastikowym

> kolektorze i mimo że sporo już przejechała to kolektor w jednym

> kawałku. Dziewczyna nie zna sie na technice samochodowej a z

> tego co ja zobaczyłem (ciekawiło mnie to jak II gen w plastiku)

> to cała tajemnica leży w czymś co ja określiłem jako

> bezpieczniki. Wkręcone są 4 szt w kolektor dosyć niedaleko od

> bloku silnika i na pierwszy rzut oka wyglądają jak zawory

> zwrotne....takie jakby grzybki. Nie trzeba rozbierać i cudować z

> kolektorem, zostaje orginał, 4 otworki i po strachu.

zapomnij o czymś takim w bbmach - wszystkie gwizdki, grzybki itp się u nas nie sprawdzają - prędzej czy później i tak kleisz kolektor no.gif

a że w niektórych samochodach to działa - niektóre auta z definicji są mało podatne na strzały

wszystko zależy od kolektora - jego objętości i wytrzymałości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapomnij o czymś takim w bbmach - wszystkie gwizdki, grzybki itp się

> u nas nie sprawdzają - prędzej czy później i tak kleisz kolektor

> a że w niektórych samochodach to działa - niektóre auta z definicji

> są mało podatne na strzały

> wszystko zależy od kolektora - jego objętości i wytrzymałości...

Nie mam narazie doświadczenia z LPG więc nie będę twierdził że nie masz racji bow.gif. Faktycznie moze to zależeć od wielu czynników.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem w 2003 r, w maju, wybrałem po dłuugim namysle i radach kolegów z Autokąciak oraz

ogladając te domowe kolektory ( z niektórych sypała się rdza) insytalacja IV gen... Zapłaciłem 4500 i nie żałuję, policz kiedy i czy się zwróci. Najważniejszy parametr ekonomiczny to nie cena tylko czy to co robisz się opłaca !!

Przejeździłem na gazie od 23 maja 2003 roku około 46000 km czyli że wróciło się dość dawno, i najważniejsze samo jeździ bez żadnych ustawień, korekt speców od silnika etc..

Najważniejsze to dobra i dobrze wykonana instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja spotkałem się z czymś ciekawszym.

> Znajoma w Eskorcie ma instalkę II generacji przy.....plastikowym

> kolektorze i mimo że sporo już przejechała to kolektor w jednym

> kawałku. Dziewczyna nie zna sie na technice samochodowej a z

> tego co ja zobaczyłem (ciekawiło mnie to jak II gen w plastiku)

> to cała tajemnica leży w czymś co ja określiłem jako

> bezpieczniki. Wkręcone są 4 szt w kolektor dosyć niedaleko od

> bloku silnika i na pierwszy rzut oka wyglądają jak zawory

> zwrotne....takie jakby grzybki. Nie trzeba rozbierać i cudować z

> kolektorem, zostaje orginał, 4 otworki i po strachu.

tyle,ze Escort (pewnie 1.6smirk.gif) ma zupelnie inaczej uformowany kolektor ssący - jest krotki i odporny na strzały,jak w Fiacie 1.1 i 1.2 8V EIII

Tam to nawet bez gwizdków by nie rozwaliło kolektora zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.