mi3 Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 Czy zmieniał ktoś kolektor ssący z plastikowego na metalowy w silniku 1,2 16v w celu założenia gazu II gen.? Jak to się zachowuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > Czy zmieniał ktoś kolektor ssący z plastikowego na metalowy w silniku > 1,2 16v w celu założenia gazu II gen.? Jak to się zachowuje? zapomnij... nie dziaduj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tower Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > Czy zmieniał ktoś kolektor ssący z plastikowego na metalowy w silniku > 1,2 16v w celu założenia gazu II gen.? Jak to się zachowuje? ja mam taka cyne na miescie ze w jeden dwa tylko plastik montowali a z samorobke to lepiej do komara z rometu sobie wstaw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regia Napisano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2005 > Czy zmieniał ktoś kolektor ssący z plastikowego na metalowy w silniku > 1,2 16v w celu założenia gazu II gen.? Jak to się zachowuje? Wlasnie dziś bylem ze swoją Brawką zaciągnąć języka u gostka od gazu (instalacje BRC) powiedział ze nie ma problemu z metalowym kolektorem i ze jakiś czas temu robił 16V80 (kolektor gazownika) podobno jest OK (bo nie przyjechał na rekalmacje --- no chyba że mu sprzęt padł po tym zabiegu i nie ma czym ). Szczerze to nie przyszlo mi do głowy spytać czy kolektor jest orginał czy jakaś wydumka. Jak chcesz to wysle ci numer Gostka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcSkal Napisano 20 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2005 > Czy zmieniał ktoś kolektor ssący z plastikowego na metalowy w silniku 1,2 16v w celu założenia gazu II gen. Na Twoim miejscu to bym nie zmieniał. Kształt kanałów w kolektorze ma znaczące znaczenie na doprowadzenie powietrza do spalania i na jakość tego spalania. Sam się nad tym zastanawiałem ale jak zobaczyłem te "samoróbki" z jakiś rurek pospawanych przez niewiem kogo to sobie darowałem. Jak zakładać to tylko IV gen. Zero problemów. Spalanie porównywalne jak na benzynie, Zero spadku mocy. Sam mam taką i gorąco polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kucolek Napisano 20 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2005 > Czy zmieniał ktoś kolektor ssący z plastikowego na metalowy w silniku > 1,2 16v w celu założenia gazu II gen.? Jak to się zachowuje? a skad wezmiesz metalowy jak od zawsze byl plastik ??? 1,2 to nie 1,6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mi3 Napisano 20 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2005 > Wlasnie dziś bylem ze swoją Brawką zaciągnąć języka u gostka od gazu > (instalacje BRC) powiedział ze nie ma problemu z metalowym > kolektorem i ze jakiś czas temu > robił 16V80 (kolektor gazownika) podobno jest OK (bo nie przyjechał > na rekalmacje --- no chyba że mu sprzęt padł po tym zabiegu i > nie ma czym ). > Szczerze to nie przyszlo mi do głowy spytać czy kolektor jest > orginał czy jakaś wydumka. > Jak chcesz to wysle ci numer Gostka poproszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maggy Napisano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2005 zapomnij o takich eksperymentach ,silnik na pewno straci na mocy , kolektor plastikowy jest doskonalszy od metalowego , nie wspominajac o ksztalcie kanałów. Nie wierz w żadne zapewnienia ,że " gośc zakładał i działa'- to twój samochód a nie jego. Mam takiego oszczędnego kumpla w pracy, do swojej Bravki 1.2 załozył zwykłą instalację - już dwa razy kleił kolektor.Nie wspomne o innych wydatkach W Gdyni założysz instalkę sekwencyjnego wtrysku juz za 3.500- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skorpion Napisano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2005 > Czy zmieniał ktoś kolektor ssący z plastikowego na metalowy w silniku > 1,2 16v w celu założenia gazu II gen.? Jak to się zachowuje? A ja spotkałem się z czymś ciekawszym. Znajoma w Eskorcie ma instalkę II generacji przy.....plastikowym kolektorze i mimo że sporo już przejechała to kolektor w jednym kawałku. Dziewczyna nie zna sie na technice samochodowej a z tego co ja zobaczyłem (ciekawiło mnie to jak II gen w plastiku) to cała tajemnica leży w czymś co ja określiłem jako bezpieczniki. Wkręcone są 4 szt w kolektor dosyć niedaleko od bloku silnika i na pierwszy rzut oka wyglądają jak zawory zwrotne....takie jakby grzybki. Nie trzeba rozbierać i cudować z kolektorem, zostaje orginał, 4 otworki i po strachu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toper Napisano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2005 > A ja spotkałem się z czymś ciekawszym. > Znajoma w Eskorcie ma instalkę II generacji przy.....plastikowym > kolektorze i mimo że sporo już przejechała to kolektor w jednym > kawałku. Dziewczyna nie zna sie na technice samochodowej a z > tego co ja zobaczyłem (ciekawiło mnie to jak II gen w plastiku) > to cała tajemnica leży w czymś co ja określiłem jako > bezpieczniki. Wkręcone są 4 szt w kolektor dosyć niedaleko od > bloku silnika i na pierwszy rzut oka wyglądają jak zawory > zwrotne....takie jakby grzybki. Nie trzeba rozbierać i cudować z > kolektorem, zostaje orginał, 4 otworki i po strachu. to nie działa, sprawdzałem osobiście na swoim 1.6 Duży strzał i po kolektorze. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 > Znajoma w Eskorcie ma instalkę II generacji przy.....plastikowym > kolektorze i mimo że sporo już przejechała to kolektor w jednym > kawałku. Dziewczyna nie zna sie na technice samochodowej a z > tego co ja zobaczyłem (ciekawiło mnie to jak II gen w plastiku) > to cała tajemnica leży w czymś co ja określiłem jako > bezpieczniki. Wkręcone są 4 szt w kolektor dosyć niedaleko od > bloku silnika i na pierwszy rzut oka wyglądają jak zawory > zwrotne....takie jakby grzybki. Nie trzeba rozbierać i cudować z > kolektorem, zostaje orginał, 4 otworki i po strachu. zapomnij o czymś takim w bbmach - wszystkie gwizdki, grzybki itp się u nas nie sprawdzają - prędzej czy później i tak kleisz kolektor a że w niektórych samochodach to działa - niektóre auta z definicji są mało podatne na strzały wszystko zależy od kolektora - jego objętości i wytrzymałości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcSkal Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 Jak wytrzyma kolektor to predzej czy pozniej poleci czujnik podcisnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skorpion Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 > zapomnij o czymś takim w bbmach - wszystkie gwizdki, grzybki itp się > u nas nie sprawdzają - prędzej czy później i tak kleisz kolektor > a że w niektórych samochodach to działa - niektóre auta z definicji > są mało podatne na strzały > wszystko zależy od kolektora - jego objętości i wytrzymałości... Nie mam narazie doświadczenia z LPG więc nie będę twierdził że nie masz racji . Faktycznie moze to zależeć od wielu czynników. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekb Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 Miałem ten sam problem w 2003 r, w maju, wybrałem po dłuugim namysle i radach kolegów z Autokąciak oraz ogladając te domowe kolektory ( z niektórych sypała się rdza) insytalacja IV gen... Zapłaciłem 4500 i nie żałuję, policz kiedy i czy się zwróci. Najważniejszy parametr ekonomiczny to nie cena tylko czy to co robisz się opłaca !! Przejeździłem na gazie od 23 maja 2003 roku około 46000 km czyli że wróciło się dość dawno, i najważniejsze samo jeździ bez żadnych ustawień, korekt speców od silnika etc.. Najważniejsze to dobra i dobrze wykonana instalacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2005 > A ja spotkałem się z czymś ciekawszym. > Znajoma w Eskorcie ma instalkę II generacji przy.....plastikowym > kolektorze i mimo że sporo już przejechała to kolektor w jednym > kawałku. Dziewczyna nie zna sie na technice samochodowej a z > tego co ja zobaczyłem (ciekawiło mnie to jak II gen w plastiku) > to cała tajemnica leży w czymś co ja określiłem jako > bezpieczniki. Wkręcone są 4 szt w kolektor dosyć niedaleko od > bloku silnika i na pierwszy rzut oka wyglądają jak zawory > zwrotne....takie jakby grzybki. Nie trzeba rozbierać i cudować z > kolektorem, zostaje orginał, 4 otworki i po strachu. tyle,ze Escort (pewnie 1.6) ma zupelnie inaczej uformowany kolektor ssący - jest krotki i odporny na strzały,jak w Fiacie 1.1 i 1.2 8V EIII Tam to nawet bez gwizdków by nie rozwaliło kolektora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcSkal Napisano 25 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 Potwierdzam najlepiej jest wyprać IV gen. LPG. Zero problemów a przy standardowej jeżdzie ok 13kkm rocznie to zwróci się za jakieś 1.5-2 lat Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.