Skocz do zawartości

+/- do wzmaka z akumulatora i dalej trzeszczy?!?


dj_kriss

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wam, jak w temacie tzn. mam poprowadzone kable +/- do wzmacniacza (który jest w bagażniku) z akumulatora lewą stroną auta a od radia do wzmaka prawa stroną ale w związku z tym że są długie to w bagażniku leża "razem". Problem w tym że jak auto zgaszona gra ok ale po odpaleniu trzeszczy w głośnikach! Doradźcie cosik, może jeszcze jakiś filtr potrzebny???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć wam, jak w temacie tzn. mam poprowadzone kable +/- do

> wzmacniacza (który jest w bagażniku) z akumulatora lewą stroną

> auta a od radia do wzmaka prawa stroną ale w związku z tym że są

> długie to w bagażniku leża "razem". Problem w tym że jak auto

> zgaszona gra ok ale po odpaleniu trzeszczy w głośnikach!

> Doradźcie cosik, może jeszcze jakiś filtr potrzebny???

Tak potrzebny na Allegro 25zł można dostać też w sklepach samochodowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powiedz mi jak masz pociągnięte przewody a dokłądnie chinche i

> remote?

mam kupione kable chyba v-tech czy jakoś tak - chinche są razem z remote i idą prawą stroną samochodu a zasilające od aku lewą z tym że ze względu na ich długość spotykają się i leżą razem w bagażniku, może trzeba je oddzielić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam kupione kable chyba v-tech czy jakoś tak - chinche są razem z

> remote i idą prawą stroną samochodu a zasilające od aku lewą z

> tym że ze względu na ich długość spotykają się i leżą razem w

> bagażniku, może trzeba je oddzielić???

Juz jeden dość mądry człowiek kiedyś zwrócił na to uwage...

a nie zauwazyłeś ze starasz sie jak najbardziej oddalić przewody z napięciem 12V od chinchy a takie własnie napięcie masz na długości 5 metrów w odległości jakieś 3mm od żyły niosącej sygnał akustyczny do wzmaka?

3 przewody lezące równolegle w tym jeden z wyższym napięciem... indukcja jak sie patrzy. Jeszcze wszedzie kontakt z blachą stalową która "wzgogaca" zjawisko.

Spróbuj przewód rem odpiąć. Poprowadz osobny z jakiegoś przewodu do 2.5mm tym progiem co prąd.

Podepnij wsio zeby zagrało a następnie mozesz jeszcze jedynie połączyć tym przewodem w chinchach masy wzmaka i radia. Tego drugiego akurat nie sprawdzałęm czy pomaga(moze przeszkodzić) ale powodem moim zdaniem są chinche i rem który jest zwyczajnym przewodem z prądem jak te co masz w drugim progu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale powodem moim zdaniem są chinche i rem który jest zwyczajnym

> przewodem z prądem jak te co masz w drugim progu.

hmm, ale wtedy trzeszczałoby również przy wyłączonym samochodzie chyba co, w końcu prąd w remote idzie i przy załączonym i przy wyłączonym silniku a mi trzeszcy tylko przy załączonym?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm, ale wtedy trzeszczałoby również przy wyłączonym samochodzie

> chyba co, w końcu prąd w remote idzie i przy załączonym i przy

> wyłączonym silniku a mi trzeszcy tylko przy załączonym?!

kup filtr przeciwzaklóceniowy (tzn kondensator przeciwzakłóceniowy na 12 V) w jakims sklepie elektrycznym zapłacisz pare złoty i daj go na zasilanie wzmacniacza. (+ z akumulatora na wejscie filtru i z filtra na + wzmacniacza; minus bezpośrednio). powinno rozwiązać problem cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to niech jeden kolega puknie sie w łeb z filtrem na zasilaniu wzmaka. Przy moim wzmaku taki filtr by zaświecił... wiec koledze od filtra juz dziekuje za wyrafinowane podejsie do tematu

Druga sprawa drugiego kolegi czy to idzie koło jakichś wiązek to tego chyba obaj nie wiemy, tylko ten co to widział i robił. Tam jest prąd jak włączysz radio i stąd Ci sie dioda zapala na wzmaku.

A ze zakłuceń zawsze sporo jak włączysz auto to stąd powinieneś odsunąć ten rem albo wogóle go pominąć i poscic nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kup filtr przeciwzaklóceniowy (tzn kondensator przeciwzakłóceniowy

> na 12 V) w jakims sklepie elektrycznym zapłacisz pare złoty i

> daj go na zasilanie wzmacniacza. (+ z akumulatora na wejscie

> filtru i z filtra na + wzmacniacza; minus bezpośrednio). powinno

> rozwiązać problem

Gościu masz zero pojęcia o elektronice i radzisz mu co ma zrobić?

Kondensator szeregowo wpiąć w zasilanie wzmaka????

Czy moze dławik chciałeś tam wpiąć. Taki nawinięty drute 0.5mm??

Zresztą takie połączenie ma nazwe jak juz napisalęm a nie + do wejscia i z wyjscia ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że jak auto

> zgaszona gra ok ale po odpaleniu trzeszczy w głośnikach!

> Doradźcie cosik, może jeszcze jakiś filtr potrzebny???

Ustal najpierw skad biora sie zaklocenia. Odepnij chincze od wzmaka, zewrzyj wejscia (srodek czincza z jego ekranem, kazde wejscie osobno), podkrec wzmocnienie we wzmaku na maxa, powylaczaj filtry jezeli sa i odpal silnik. Jezeli pierdzi to znaczy ze cos z zasilaniem. Mozesz sprawdzic jeszcze co sie dzieje z kablem remote - odlacz go od wzmaka, a wejscie remote zewrzyj do plusa.

Jak ustalisz czy zaklocenia wchodza przez zasilanie czy przez sygnal to:

- jezeli sygnal to trzeba poprzekladac kable, zastosowac kable o lepszym ekranowaniu (np. podwojnym), itd.

- jezeli zasilanie to najprawdopodobnej winny jest alternator - albo uszkodzony jest kondensator przeciwzakloceniowy, albo wytarte szczotki ktore iskrza

Napisz co ustaliles to pomyslimy dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.