Skocz do zawartości

Landirenzo jak sprawdzić czy emulacja jest ustawiona na masę


Bert49

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W Fiacie Bravo mam założoną instalację Landirenzo II generacji. Ostatnio wyczytałem że w tych autach emulacja powinna być ustawiona na "masę" w przeciwnym wypadku komp od PB może zacząć łapać błędy. jak sprawdzić czy mam emulację ustawioną na masę czy inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> W Fiacie Bravo mam założoną instalację Landirenzo II generacji.

> Ostatnio wyczytałem że w tych autach emulacja powinna być

> ustawiona na "masę" w przeciwnym wypadku komp od PB może zacząć

> łapać błędy. jak sprawdzić czy mam emulację ustawioną na masę

> czy inaczej?

Musisz podłączyć laptopa by móc to sprawdzić. Jeśli do tej pory jest ok tzn, że masz jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musisz podłączyć laptopa by móc to sprawdzić. Jeśli do tej pory jest

> ok tzn, że masz jak należy.

Niby jest OK na gazie na PB też z jdnym wyjątkiem jak go odpalę na zimnym silniku ( oczywiście pali na dotyk) to zanim się nagrzeje jadąc na PB mam taką jakby turbo dziurę miedzy 2,5 a 3 tysiące obrotów jak się zagrzeję jest OK, jeśli przełączę na gaz to mimo że jest zimny od razu chodzi OK nie wiem czy jest to wina tego że ma ustawioną inną ilość powietrza na dolocie i jak jest włączone ssanie automatyczne to ma zabogatą mieszankę czy też zaczynają się błędy w kompie przy sterowaniu pracą na PB z tad moje pytanie o emulację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby jest OK na gazie na PB też z jdnym wyjątkiem jak go odpalę na

> zimnym silniku ( oczywiście pali na dotyk) to zanim się nagrzeje

> jadąc na PB mam taką jakby turbo dziurę miedzy 2,5 a 3 tysiące

> obrotów jak się zagrzeję jest OK, jeśli przełączę na gaz to mimo

> że jest zimny od razu chodzi OK nie wiem czy jest to wina tego

> że ma ustawioną inną ilość powietrza na dolocie i jak jest

> włączone ssanie automatyczne to ma zabogatą mieszankę czy też

> zaczynają się błędy w kompie przy sterowaniu pracą na PB z tad

> moje pytanie o emulację

Fiat przeważnie się rozjeżdża bardzo jeśli emulacja jest nieodpowiednia, ale warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo z Fiatem to już tak jest - emulacja niekoniecznie na "masę" musi być (czasami nawet jest gorzej w tym ustawieniu).. Skłaniam się ku temu, że emulacja powinna być ustawiona na "variable-zmiennie" i najlepiej ustawiona jako stechiometryczna lub lekko uboga. W takim położeniu ECU silnika albo przestanie się rozjeżdżać albo zajmie mu to więcej czasu.

Nie wiem dlaczego ale fiaciory mają coś z tą elektroniką, że ciężko to dobrze podregulować.

Mój kropas działa niby poprawnie, rano zawsze dobrze odpala ale już podczas jazdy na noPb nie jest to ideał a czasami nawet przy ok. 2,5kobr.potrafi nim szarpnąć. Dodatkowo występuje objaw szybkiego zamykania wtrysków podczas zmiany biegów wygląda to tak, że noga z gazu i np. z 4kobr momentalnie wskazówka schodzi na 800obr. a powinno być delikatne podtrzymanie obrotów - ewidentnie rozjechana mapa wtrysków. passed_out.gif

Tutaj mały opis pracy lambda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.