gsz999 Napisano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2005 Witam, Ostatnio zauważyłem, a raczej usłyszałem, coś takiego: Załączam przednią wycieraczkę, pracuje ok. Po pewnym czasie przekaźnik zaczyna "strzelać" jakby co chwilę miał podawane napięcie. Przełączam wycieraczkę na drugi bieg i wszystko gra. Może psuje się przkaźnik!?! Gdzie on się znajduje? Jak go wymontować? Słyszę go jakby z przodu, pod mocowaniem wycieraczki i chciałbym go obejrzeć, naprawić lub wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulinski Napisano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2005 > Witam, > Ostatnio zauważyłem, a raczej usłyszałem, coś takiego: > Załączam przednią wycieraczkę, pracuje ok. Po pewnym czasie > przekaźnik zaczyna "strzelać" jakby co chwilę miał podawane > napięcie. Przełączam wycieraczkę na drugi bieg i wszystko gra. > Może psuje się przkaźnik!?! Gdzie on się znajduje? Jak go wymontować? > Słyszę go jakby z przodu, pod mocowaniem wycieraczki i chciałbym go > obejrzeć, naprawić lub wymienić. koło bezpieczników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lecha Napisano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2005 Witam Jest to przekaźnik, który steruje pracą wyłącznika czasowego załącza ramię wycieraczki co kilkanaście sekund i tak ma być. Natomiast po przełączeniu wycieraczki na drugi bieg napiecie jest podawane w sposób ciągły oczywiście do chwili wyłączenia przez Ciebie wyłącznika wycieraczki. Całe to "ustrojstwo" znajduje się w okolicach mechanizmu wycieraczek (przekladni) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gsz999 Napisano 26 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2005 >Gulinski Koło bezpieczników jest przekażnik kierunkowskazów >Alexis Dzięki, jeszcze tylko powiedz jak się tam dostać Od strony silnika? a moze od wnętrza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lecha Napisano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2005 Musisz zdemontować plastikowy element, który znajduje się pod przednią szybą, jest tam parę wkrętów i uważaj abyś tego (elementu) nie uszkodził jest on klejony na jakiejś taśmie i po odkręceniu wkrętów są problemy z demontażem (spotkałem się z tym kilka razy) a wielu przypadkach nie było problemu z demontażem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulinski Napisano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2005 > Koło bezpieczników jest przekażnik kierunkowskazów nie tylko, klaksonu, ogrzewania tylnej szyby, krótkich i dlugich swiateł, świateł przeciwmgłowych, przerywacz kierunkowskazów i awaryjnych, regulator tempa wycieraczek .... jeżeli masz mniej to mi przykro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2005 Tak jak koledzy pisza jest przy mechanizmie wycieraczki. Jezeli ten przekaznik wydaje takie odglosy przy wylaczonej wycieraczce, to wtedy przyczyna jest najczesciej zatarcie oski wycieraczki. Przygotuj sie, ze niedlugo wycieraczka moze odmowic posluszenstwa. Najlepiej rozebrac mechanizm i przesmarowac dobrze oske (czasami jest ciezko ja wyjac). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gsz999 Napisano 26 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2005 > Przygotuj sie, ze niedlugo wycieraczka moze odmowic > posluszenstwa. Najlepiej rozebrac mechanizm i przesmarowac > dobrze oske (czasami jest ciezko ja wyjac). Przedwczoraj, tylna wycieraczka odmówiła mi posłuszeństwa. Sprawdzam napięcie na stykach po otwarciu bagażnika (pierwsze 2 styki od lewej). Jest tam ok 10,5V, oczywiście po wciśnięciu włącznika tylnej wycieraczki. Czy to też wina mechanizmu? Czy napięcie jest za małe? Ale wcześniej działała bezproblemowo. Czy ma jakikolwiek związek z przekaźnikiem od przedniej wycieraczki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2005 Sprawdzam > napięcie na stykach po otwarciu bagażnika (pierwsze 2 styki od > lewej). Jest tam ok 10,5V, oczywiście po wciśnięciu włącznika > tylnej wycieraczki. > Czy to też wina mechanizmu? Czy napięcie jest za małe? Ale wcześniej > działała bezproblemowo. jest prawidlowe, tak niskie bo prawdopodobnie spadek na przewodach przy zablokowanym z jakiegos powodu silniku. wpierw sprawdz silnik i przekladnie a pozniej dopiero kable tom > Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.