Przemas Napisano 17 Marca 2007 Udostępnij Napisano 17 Marca 2007 > Z fabryki rzeczywiście 1.0 wyjeżdżał na 135. W lecie mogą być > szersze. > Natomiast samobójstwem jest zakładać w zimę szersze. Wąskie zachowują > się jak łyżwy, a nie jak narty i tak ma być - to chyba jasne na > czym skręca się bez poślizgu. ja na zimę mam 155/70 i nie wpadam jakoś w poślizgi. Ładnie się prowadzą i w ogóle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regan Napisano 17 Marca 2007 Udostępnij Napisano 17 Marca 2007 > ja na zimę mam 155/70 i nie wpadam jakoś w poślizgi. Ładnie się > prowadzą i w ogóle. ja zimowki mam 155/80 i powiem ze sa rewelacyje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
del_goblin Napisano 17 Marca 2007 Udostępnij Napisano 17 Marca 2007 > ja zimowki mam 155/80 i powiem ze sa rewelacyje w starym na zime mialem 155/70/13 na lato 165/60/14 sprawowaly sie super, fajne prowadzenie i wyglad. w nowym teraz mam 185/60/14 i wiem ze juz nigdy nie zaloze mniejszych. prowadzi sie REWELACJA a nie czuje roznicy w dynamice miedzy nimi a 155. na parkingu przy kreceniu kiera tez nie czuc zeby bylo jakos mega ciezko. da sie wytrzymac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JAROxUNO Napisano 17 Marca 2007 Udostępnij Napisano 17 Marca 2007 > www.baloon.pl > www.opony.com.pl > www.opony.pl > www.motoricus.pl Właśnie porównałem sobie ceny w tych sklepach. Wybrałem oponki 155/70 r13 PIRELLI P3000 Energy. www.baloon.pl - 143zl. www.opony.com.pl - 117zł. www.opony.pl - 147zł. www.motoricus.pl - 133zł. Nie wiem jak w innych ale w www.opony.com.pl wysyła za free. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 18 Marca 2007 Udostępnij Napisano 18 Marca 2007 ja chciałem zapytać, jaka jest różnica w wysokości pomiędzy 165/70/13 a 165/65/13 ?? czy to jest jedynie ta różnica wyrażona w mm ?? czyli 5mm ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
del_goblin Napisano 18 Marca 2007 Udostępnij Napisano 18 Marca 2007 > ja chciałem zapytać, jaka jest różnica w wysokości pomiędzy 165/70/13 > a 165/65/13 ?? czy to jest jedynie ta różnica wyrażona w mm ?? > czyli 5mm ?? nie, to 70 i 65 to jest stosunek wysokosci do szerokosci opony - czyli opona 195/60 bedzie wyzsza niz 175/60. na fiatuno.team jest gdzies programik ktory to liczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 18 Marca 2007 Udostępnij Napisano 18 Marca 2007 > ja chciałem zapytać, jaka jest różnica w wysokości pomiędzy 165/70/13 > a 165/65/13 ?? czy to jest jedynie ta różnica wyrażona w mm ?? > czyli 5mm ?? To nie 5 mm tylko 8,25 mm Wysokość opony podaje się jako % szerokości. Czyli w pierwszym przypadku masz szerokość 165mm i wysokość 70% z 165=115,5mm a w drugim 65% czyli 107,25mm. Różnicę masz na górze i na dole więc opona w sumie jest wyższa o 16,5 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 18 Marca 2007 Udostępnij Napisano 18 Marca 2007 > To nie 5 mm tylko 8,25 mm > Wysokość opony podaje się jako % szerokości. Czyli w pierwszym > przypadku masz szerokość 165mm i wysokość 70% z 165=115,5mm a w > drugim 65% czyli 107,25mm. Różnicę masz na górze i na dole więc > opona w sumie jest wyższa o 16,5 mm BARDZO DZIĘKUJE !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 18 Marca 2007 Udostępnij Napisano 18 Marca 2007 Szybka relacja z testu nowych oponek Yokohama A.drive 155/70R13 (fabryczne byly 135/80/R13). Na suchym Rewalacja! Bardzo fajnie się autko prowadzi, może deczko inaczej, więc trzeba się oswoić. Dużo lepsze pokonywanie zakrętów. Lepiej się wjeżdzą na krawężniki (ale nie polecam). Lepiej też znosi dziury w jezdni. Troszkę bardziej maja teraz wpływ koła na kierownicę-większy moment od szerszego koła. Wczoraj pierwszy test na mokrym! No i tak. Generalnie prowawdzenie pewniejsze, lepsze hamowanie. Tylko te polskie drogi! KOLEINY! KOLEINY! Jak się wjedzie taką szeroką oponką w koleinę pełną wody (dodatkowo mam je naciągnięte na felkgi 5.5``) samochodzikiem dosyć lakkim, to momentami nie wiadomo, czy się jedzie...czy już płynie . To trochę jest uciążliwe. Wogóle, trzeba pamiętać, że szersza opona, to mniejszy nacisk jednostkowy i niestety... gorszy aquaplannig . Ale generalnie zmiana na plus Byle to wiosny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 18 Marca 2007 Udostępnij Napisano 18 Marca 2007 > Szybka relacja z testu nowych oponek Yokohama A.drive 155/70R13 > (fabryczne byly 135/80/R13). > Na suchym Rewalacja! Bardzo fajnie się autko prowadzi, może deczko > inaczej, więc trzeba się oswoić. Dużo lepsze pokonywanie > zakrętów. Lepiej się wjeżdzą na krawężniki (ale nie polecam). > Lepiej też znosi dziury w jezdni. Troszkę bardziej maja teraz > wpływ koła na kierownicę-większy moment od szerszego koła. > Wczoraj pierwszy test na mokrym! No i tak. Generalnie prowawdzenie > pewniejsze, lepsze hamowanie. Tylko te polskie drogi! KOLEINY! > KOLEINY! Jak się wjedzie taką szeroką oponką w koleinę pełną > wody (dodatkowo mam je naciągnięte na felkgi 5.5``) > samochodzikiem dosyć lakkim, to momentami nie wiadomo, czy się > jedzie...czy już płynie . To trochę jest uciążliwe. Wogóle, > trzeba pamiętać, że szersza opona, to mniejszy nacisk > jednostkowy i niestety... gorszy aquaplannig . > Ale generalnie zmiana na plus > Byle to wiosny! hmmm, a można wiedzieć gdzie w Krakowie dostałeś takie oponki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 18 Marca 2007 Udostępnij Napisano 18 Marca 2007 Ja osobiście polecam Fulda CARAT progresso 185/55 r14. Po założeniu takich oponek nie będziesz chciał wrócić na ,,rowerówki" Prowadzenie, hamowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 18 Marca 2007 Udostępnij Napisano 18 Marca 2007 > Ja osobiście polecam Fulda CARAT progresso 185/55 r14. Po założeniu > takich oponek nie będziesz chciał wrócić na ,,rowerówki" > Prowadzenie, hamowanie a przyśpieszenie ?? te kosiarkowe 39 kunia uciągnie to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 18 Marca 2007 Udostępnij Napisano 18 Marca 2007 > Ja osobiście polecam Fulda CARAT progresso 185/55 r14. Po założeniu > takich oponek nie będziesz chciał wrócić na ,,rowerówki" > Prowadzenie, hamowanie taaaa, tylko jeszcze podepnę się do jakiegoś subaru na lince Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 18 Marca 2007 Udostępnij Napisano 18 Marca 2007 > a przyśpieszenie ?? > te kosiarkowe 39 kunia uciągnie to CZŁOWIEKU! RWIE JAK DZIKI! Stajesz na światłach gaz w podłodze 6800 RPM!!! i puszczasz sprzęgło! OOO CZLOWIEK! Wiesz co się dzieje! Jest tylko takie ,,kłi" i samochód wystrzeliwuje ze świateł jak z procy W wyścigu od 0 do 15km/h nie ma na mnie mocnych... Nawet Subaru mięknie Normalnie na 135 był dziki PISK, a auto połowę pierwszego biegu stało w miejscu... Teraz przy takim strzale ze sprzęgła nie wiem czy podłogi nie rozerwę na pół Mija pół godziny łapiesz 130km/h i ładujesz się w pierwszy zakręt i co?????... Nic!!! Auto jedzie tam gdzie chcesz, opony nie wychodzą z felg i nie wałkują się pod podłogą... Nie ma pisku, nie ma stresu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 18 Marca 2007 Udostępnij Napisano 18 Marca 2007 > taaaa, tylko jeszcze podepnę się do jakiegoś subaru na lince Nie jest aż tak źle... Czuć delikatną różnicę, ale w 3 dni się przyzwyczajasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 18 Marca 2007 Udostępnij Napisano 18 Marca 2007 > CZŁOWIEKU! RWIE JAK DZIKI! >Stajesz na światłach gaz w podłodze 6800 RPM!!! i puszczasz sprzęgło! OOO >CZLOWIEK! Wiesz co się dzieje! Jest tylko takie ,,kłi" i samochód wystrzeliwuje ze >świateł jak z procy u mnie na 165 jest trochę większe łii ale też krótko, przynajmniej laczki na dłużej starczą > W wyścigu od 0 do 15km/h nie ma na mnie mocnych... Nawet Subaru mięknie do 15stu to ja na rowerze tą kosiarkę wezmę >Normalnie na 135 był dziki PISK, a auto > połowę pierwszego biegu stało w miejscu... Teraz przy takim > strzale ze sprzęgła nie wiem czy podłogi nie rozerwę na pół pryyy Szalony pryyy > Mija pół godziny łapiesz 130km/h to musi być piękne pół godziny ta moc, to wgniatanie w fotel, czego więcej chcieć ?? > ładujesz się w pierwszy zakręt i co?????... Nic!!! Auto jedzie tam > gdzie chcesz, to jest plus. sam się przekonałem o tym. > opony nie wychodzą z felg i nie wałkują się pod > podłogą... mi się kiedyś położyła 155 wyleciała z felgi i wpadła do środka nic ciekawego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 18 Marca 2007 Udostępnij Napisano 18 Marca 2007 > mi się kiedyś położyła 155 wyleciała z felgi i wpadła do środka > nic ciekawego No właśnie... A tak na poważnie to 899 wbrew temu co poniektórzy mówili daje rade... Różnica jest odczuwalna, ale jest to do przeżycia... Przy tej różnicy w pewności prowadzenia mogę jeździć 145km/h zamiast 155km/h i przyspieszać do 100 w 21sec. zamiast 19,5 sec. Poza tym, jak tylko zaczną się wakacje wkładam 1.6 16V gdzie takie laczki nie będą sprawiać mu oporu... A jak już pisałem i napisze jeszcze raz: RÓŻNICA W PROWADZENIU JEST GIGANTYCZNA!!! Po założeniu sprężynek Eibacha -35 i tych kółek pojechałem na lokalny zakręcik sprawdzić różnicę. Na serii 60km/h to była śmierć w oczach... opony zaczynały wyłazić z felg, a auto drastycznie zbliżało się do krawężnika . Po przeróbce myślałem że wchodząc w ten zakręt 100km/h przesadziłem, ale NIE! Auto skręca, BA! Nawet zacieśniam zakręt Co prawda z gazem w podłodze wychodzę z zakrętu mając już 80km/h , a nie 100 ale to już kwestia silnika... Przynajmniej tak sądzę A jeżeli komuś nie zależy na robieniu Uniem rzeczy ,,nadzwyczajnych" to polecam 155/70 r13 Uniroyal rain tyres które miałem przed 185 i które sprzedaje... Oponki rewelacyjnie sprawdzają się na mokrym i są bardzo ciche... Na razie ogląda je kolega KORDEK który sprawdził co robi 899 na 185 z Fire-ką na 135! cytuję: ,,JESZCZE POWIEDZ MI ŻE TO SERIA SILNIK! " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 > No właśnie... A tak na poważnie to 899 wbrew temu co poniektórzy > mówili daje rade... Różnica jest odczuwalna, ale jest to do > przeżycia... Przy tej różnicy w pewności prowadzenia mogę > jeździć 145km/h zamiast 155km/h i przyspieszać do 100 w 21sec. > zamiast 19,5 sec. Poza tym, jak tylko zaczną się wakacje wkładam > 1.6 16V gdzie takie laczki nie będą sprawiać mu oporu... A jak > już pisałem i napisze jeszcze raz: RÓŻNICA W PROWADZENIU JEST > GIGANTYCZNA!!! Po założeniu sprężynek Eibacha -35 i tych kółek > pojechałem na lokalny zakręcik sprawdzić różnicę. Na serii > 60km/h to była śmierć w oczach... opony zaczynały wyłazić z > felg, a auto drastycznie zbliżało się do krawężnika . Po > przeróbce myślałem że wchodząc w ten zakręt 100km/h > przesadziłem, ale NIE! Auto skręca, BA! Nawet zacieśniam zakręt > Co prawda z gazem w podłodze wychodzę z zakrętu mając już 80km/h > , a nie 100 ale to już kwestia silnika... Przynajmniej tak sądzę > A jeżeli komuś nie zależy na robieniu Uniem rzeczy > ,,nadzwyczajnych" to polecam 155/70 r13 Uniroyal rain tyres > które miałem przed 185 i które sprzedaje... Oponki rewelacyjnie > sprawdzają się na mokrym i są bardzo ciche... Na razie ogląda je > kolega KORDEK który sprawdził co robi 899 na 185 z Fire-ką na > 135! cytuję: ,,JESZCZE POWIEDZ MI ŻE TO SERIA SILNIK! " a cio to za SILNICZEK, PAN montujesz ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 > a cio to za SILNICZEK, PAN montujesz ?? pewnie ze sieny bravy skoro 1.6 16V ładnie 103 KM na wyjściu Puzon jaki jest koszt takiej zabawy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 > pewnie ze sieny bravy > skoro 1.6 16V > ładnie 103 KM na wyjściu > Puzon jaki jest koszt takiej zabawy ? 1.6 16V albo jak ktoś woli SEDICI VALVOE z fiata Bravo. Z tego co wiem to 106KM. 103KM miały wersję z aluminiowym kolektorem ssącym. Koszt zależy od warsztatu i tego za ile kupisz silnik ze skrzynią, wiązką, kompem, stacyjką itp... Ja jestem na etapie kompletowania wszystkiego... Mam już półosie z 1.4, chłodnice od UT, zrobiony komp. i odłożoną kasę na nowe sprzęgło, uszczelki i rozrząd... Z tego co wiem od Luc-a to największy problem to mocowanie silnika od strony rozrządu i zestrojenie lewarka ze skrzynią... Łapy mocujące skrzynię pasują, ale mocowanie silnika trzeba wykombinować. Do tego skrzynia z Bravo jest na wodziki, a w 899 są linki które w porównaniu do padlinowatych wodzików w innych Uniach są rewelacyjne... Dlatego chciałbym je zostawić... Praktycznie wszystko czeka już na troszkie kasy i wakacje, ponieważ nie chcę żeby przeszkodziło mi to na studiach. No i jak już sprawdziłem ważne jest aby mieć orginalny kluczyk i stacyjkę do tego silnika, ponieważ FIAT CODE który jest w tych silnikach jest dosyć uciążliwy do wykasowania... Ja mam już problem z głowy dzięki koledze z AK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 no może być i to 106 KM mała różnica hmm skrzynia z 1.4 pasuje do tego 1.6 czy też trzeba zmieniać ?? co jeszcze z 1.4 pasuje, bo kto wie może i ja z czasem zaproszę taki silniczek do siebie chyba troszkę z tematu zeszliśmy, ale może bana nie będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 Raczej nie pasuje... Tak jak pisałem, musisz mieć komplet. Na dobrą sprawę to niewiele pasuje z Uno... Zostają półosie i to chyba wszystko. Poza tym wiatrak chłodnicy się nie mieści i trzeba go wywalić pomiędzy zderzak a chłodnice, a kolektor wydechowy jest tak blisko podłogi że po małym sprincie masz ciepło w butach... Na upartego możesz zostawić jeszcze akumulator z 1.4 Resztę powiem jak włożę... A póki co to kolega Junior może powiedzieć coś więcej. Ponieważ jest aktualnym właścicielem Uno 1.6 16valvoe a rzeczy które już zrobiłem z autem pod tego DZIKA to koła i hamulce 257mm wentylowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 Tylko te polskie drogi! KOLEINY! > KOLEINY! Jak się wjedzie taką szeroką oponką w koleinę pełną > wody (dodatkowo mam je naciągnięte na felkgi 5.5``) > samochodzikiem dosyć lakkim, to momentami nie wiadomo, czy się > jedzie...czy już płynie . To trochę jest uciążliwe. Wogóle, > trzeba pamiętać, że szersza opona, to mniejszy nacisk > jednostkowy i niestety... gorszy aquaplannig . No niestety, te KOLEINY. Tez przeżyłem swoje na krakowskiej obwodnicy południowej jadąc zewnętrznym pasem powyżej zjazdu na zakopiankę 1..km/h zgodnie z przepisami samochodem ciut cięższym + full pasażera, oponki 165/65. Tak jakbym wleciał na lodowisko, dobrze że koleiny maja wysokie "bandy" i nie wyskoczyłem z nich. Od tamtej pory, gdy deszcze i koleiny = prędkośc 60-80. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 > CZŁOWIEKU! RWIE JAK DZIKI! Stajesz na światłach gaz w podłodze 6800 > RPM!!! i puszczasz sprzęgło! OOO CZLOWIEK! Wiesz co się dzieje! > Jest tylko takie ,,kłi" i samochód wystrzeliwuje ze świateł jak > z procy W wyścigu od 0 do 15km/h nie ma na mnie mocnych... > Nawet Subaru mięknie Normalnie na 135 był dziki PISK, a auto > połowę pierwszego biegu stało w miejscu... Teraz przy takim > strzale ze sprzęgła nie wiem czy podłogi nie rozerwę na pół > Mija pół godziny łapiesz 130km/h i ładujesz się w pierwszy > zakręt i co?????... Nic!!! Auto jedzie tam > gdzie chcesz, opony nie wychodzą z felg i nie wałkują się pod > podłogą... Nie ma pisku, nie ma stresu Fiat powinien Cię zatrudnić jako szefa działu marketingu, jak ktoś to przeczyta na pewno kupi Uno 899 (ale oczywiście na szerokich laciach ). Najlepsza reklama Fiata jaką widziałem Pamiętam jak miałem stare oponki 135, to można było piski robić, nawet na II zapiszczały na odpowiednim asfalcie. Wystarczyło, że wymieniłem na 155 i już nie mogłem robić takich popisów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 > hmmm, a można wiedzieć gdzie w Krakowie dostałeś takie oponki ? Kupiłem na www.opony.com.pl. W srodę w nocy zamówiłem....w piątek już były w moich rękach:). A tak wogóle, to dzisiaj sprawdzałem hamowanie na mokrej nawierzchni...miodzio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 > Kupiłem na www.opony.com.pl. W srodę w nocy zamówiłem....w piątek już > były w moich rękach:). > A tak wogóle, to dzisiaj sprawdzałem hamowanie na mokrej > nawierzchni...miodzio które laczki w końcu kupiłeś ?? pochwal się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 > Na razie ogląda je > kolega KORDEK który sprawdził co robi 899 na 185 z Fire-ką na > 135! cytuję: ,,JESZCZE POWIEDZ MI ŻE TO SERIA SILNIK! " A co robi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 > A co robi? jak to co ?? zostaje z tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 > które laczki w końcu kupiłeś ?? > pochwal się no już pisałem chyba...155/70/R13:) O to fota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 > no już pisałem chyba...155/70/R13:) pewnie tak, w tym wątku tyle osób pisało o oponach, co ma i co będzie miało, więc się pogubiłem troszkę > O to fota ładnie się prezentuje, a do tego te felee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Victorr22 Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 Witam.Ja juz zalozylem 175/50 13 pirelli na felach z rekina. Opory toczenia bbbardzo odczuwlane, trzesie bardzo mocno i czuc kazda dziure mimo ze zawiecha jest seryjna i nowa. wyglad super rzuca sie w oczy ale bezpieczenstwo ponizej 0:( niestety musze zalozyc spowrotem 155/65 13 przod i 155/70 13 tyl na seryjnych felach ( 4,5" jesli sie uda zalzoe te oponki keidys na fele z poloneza 5" Aha Silnik 1,0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 > Witam.Ja juz zalozylem 175/50 13 pirelli na felach z rekina. Opory > toczenia bbbardzo odczuwlane, trzesie bardzo mocno i czuc kazda To dziwne. Jeździłem na takich oponach (tylko fele seryjne uniakowe) w zeszłym roku i było bardzo dobrze dopóki jedna się nie rozleciała. Też zaczęło trząść. Może jakieś wadliwe masz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 > Witam.Ja juz zalozylem 175/50 13 pirelli na felach z rekina. Opory > toczenia bbbardzo odczuwlane, trzesie bardzo mocno i czuc kazda > dziure mimo ze zawiecha jest seryjna i nowa. wyglad super rzuca > sie w oczy ale bezpieczenstwo ponizej 0:( źle się prowadzi ?? czemu ?? co w nich nie tak ?? ja mam u siebie 175/65 na rekinach z tyłu przód 165/70 docelowo na rekinach, póki co się regenerują i wszystko ładnie śmiga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 Myślę, że problem może tkwić w małym silniku, a ściślej w związanej z tym lekkości samochodu. Poprostu samochód zaczyna się odbijać jak piłeczka. Do szerszych kół przy tak małej masie moim zdaniem lepsze jest miększe zawieszenie. Ja u siebie mam diabelnie twarde KYB i 155 oponki i myślę, że dla 899 to jest max. Bo autko czasami wydaje mi się przeszytwione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 > A co robi? Ano robi tyle że kolega Kordek na 3 biegu widnieje już w lusterku Sprawdzane 2 czy 3 razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 20 Marca 2007 Udostępnij Napisano 20 Marca 2007 > Ano robi tyle że kolega Kordek na 3 biegu widnieje już w lusterku > Sprawdzane 2 czy 3 razy to coś słabiutki silniczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xyz321abc Napisano 20 Marca 2007 Udostępnij Napisano 20 Marca 2007 No to dobrze że sie nie bardzo spieszyłem z letnimi... Wstaje sobie rano, patrze za okno a tam 10cm białego puchu (raczej brei). Ciapa taka że hej, 30% kierowcow tańczyło po tym śniegu, chyba już letnie mieli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 20 Marca 2007 Udostępnij Napisano 20 Marca 2007 Ja muszę kupić letnie czy tak czy siak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 20 Marca 2007 Udostępnij Napisano 20 Marca 2007 > No to dobrze że sie nie bardzo spieszyłem z letnimi... > Wstaje sobie rano, patrze za okno a tam 10cm białego puchu (raczej > brei). Ciapa taka że hej, 30% kierowcow tańczyło po tym śniegu, > chyba już letnie mieli ja tam zmieniłem już dawno na letnie, ale nie mam problemu z zimą, bo auto stoi u blacharza i nie jeździ poza tym dzisiaj śniegu to było malutko, przynajmniej u mnie i w łodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 20 Marca 2007 Udostępnij Napisano 20 Marca 2007 > No to dobrze że sie nie bardzo spieszyłem z letnimi... > Wstaje sobie rano, patrze za okno a tam 10cm białego puchu (raczej > brei). Ciapa taka że hej, 30% kierowcow tańczyło po tym śniegu, > chyba już letnie mieli Ja cymbał też się pospieszyłem Ale przynajmniej dzisiaj do pracy jechałem grzecznie tak jak inni, a nie jak zwykle w takich sytuacjach 2 razy szybciej (żeby nie było, że aż tak szybko jadę, to jak spadnie trochę śniegu, wiekszość kierowców w Żorach nie przekracza 30km/h ) Zresztą z pracy szybko wróciłem, bo mnie grypa rozmontowała i do końca tygodnia mam L-4 i mi lotto czy jutro będzie śnieg, czy nie. A po niedzieli mają być upały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
york Napisano 21 Marca 2007 Udostępnij Napisano 21 Marca 2007 > Skoro już na dniach wiosna, więc wątek może się przydać. Jakie > oponki kupić , gdzie kupić, adresy sklepów by się przydały w tym > Inernetowych. Mi się podoba ta stronka w INTERII i chyba tam > dokonam zakupu, ceny nie wysokie i brak opłat za kuriera no tak kurier jest free, a wiesz dlaczego ??bo ty poniesiesz koszt założenia nowych opon u wulkanizatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TarNovy Napisano 21 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2007 > no tak kurier jest free, a wiesz dlaczego ??bo ty poniesiesz koszt > założenia nowych opon u wulkanizatora Hehe, no to wyjdzie mnie to jakieś 2,69zł (czyli piwko) - znajomy Wulkanizator- BEZCENNE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
york Napisano 21 Marca 2007 Udostępnij Napisano 21 Marca 2007 > Hehe, no to wyjdzie mnie to jakieś 2,69zł (czyli piwko) - znajomy > Wulkanizator- BEZCENNE No właśnie prawie robi dużą różnicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzikus15 Napisano 22 Marca 2007 Udostępnij Napisano 22 Marca 2007 Witam! Kupuję nowe oponki, bo wstyd się przyznać ale jeździłem na rowekówkach 135 Kupię ten rozmiar co wszyscy polecają 155/70 tylko nie wiem czy będę mógł skręcać lewe koło przy max skręcie trochę ociera o nadkole. jak to poprawić? jak założę szerszą oponę to pewnie będzie ocierać jeszcze bardziej? Z zewnątrz wygląda,że siedzi dobrze. Prawe koło w porządku. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 22 Marca 2007 Udostępnij Napisano 22 Marca 2007 > Witam! > Kupuję nowe oponki, bo wstyd się przyznać ale jeździłem na > rowekówkach 135 > Kupię ten rozmiar co wszyscy polecają 155/70 tylko nie wiem czy będę > mógł skręcać > lewe koło przy max skręcie trochę ociera o nadkole. jak to poprawić? > jak założę szerszą oponę to pewnie będzie ocierać jeszcze > bardziej? Z zewnątrz wygląda,że siedzi dobrze. Prawe koło w > porządku. > pozdrawiam Mam też nadkola opony 165/65 i prawie nic nie ociera. Pisze prawie bo przy max skręcie np. na parkingu czasami mu sie zdarzy gdy jest max obciążony. Jeśli ci ociera to : a) lewe zawieszenie cos nie działa jak należy b) masz niesymetryczne kąty skrętu na obie strony - czeka Cię odwiedzenie warsztatu na zbieżność, najlepiej elektroniczne c) opadło Ci nieco nadkole, złap jeszcze wewnątrz nadkole jakimś blachowkrętem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
del_goblin Napisano 22 Marca 2007 Udostępnij Napisano 22 Marca 2007 > Myślę, że problem może tkwić w małym silniku, a ściślej w związanej z > tym lekkości samochodu. Poprostu samochód zaczyna się odbijać > jak piłeczka. Do szerszych kół przy tak małej masie moim zdaniem > lepsze jest miększe zawieszenie. Ja u siebie mam diabelnie > twarde KYB i 155 oponki i myślę, że dla 899 to jest max. Bo > autko czasami wydaje mi się przeszytwione. hmm... ja mam sztywny zawias i 185/60 i jest super, w zakrety wchodzi sie jak gokartem. fakt ze 1.4 silnik ma swoja mase, ale tez mam nowki KYB i lata pieknie. (pomijam juz duuuzo lepsza przyczepnosc przy hamowaniu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
york Napisano 22 Marca 2007 Udostępnij Napisano 22 Marca 2007 > Witam! > Kupuję nowe oponki, bo wstyd się przyznać ale jeździłem na > rowekówkach 135 > Kupię ten rozmiar co wszyscy polecają 155/70 tylko nie wiem czy będę przy rozmiarze 155/70, nie powinno ci nic trzeć ,po prostu masz źle ,zamontowana nadkole plastikowe może gdzieś śrubka już wypadła, albo poluzowało sie i wisi plastik a ty nie zauważyłeś tego zamontowane nadkole plastikowe dobrze, to nie będzie tarło,no ze chyba ma sie zamiennik, to czasem odlew mogą mieć zły ,wtedy to już inna sparwa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzikus15 Napisano 22 Marca 2007 Udostępnij Napisano 22 Marca 2007 dobra podjąłem decyzję. teraz tylko wybór: 1) Fulda Ecocontrol 110zł czy 2) Yokohama A drive AA01 120zł które wybrać? obie w rozmiarze 155/70. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 23 Marca 2007 Udostępnij Napisano 23 Marca 2007 > dobra podjąłem decyzję. > teraz tylko wybór: > 1) Fulda Ecocontrol 110zł > czy > 2) Yokohama A drive AA01 120zł > które wybrać? > obie w rozmiarze 155/70. stoję przed tym samym dylematem tylko rozmiar 165/65/13 lub 165/55/13 ... pomocy?!? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 23 Marca 2007 Udostępnij Napisano 23 Marca 2007 > stoję przed tym samym dylematem > tylko rozmiar 165/65/13 lub 165/55/13 ... > pomocy?!? 165/65/13 odpowiada seryjnemu 155/70. więc jeśli chcesz mieć wysokość opony taką jak seria to 65 profil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.