Skocz do zawartości

Alternator CCS 1.1 - problem


MarasW

Rekomendowane odpowiedzi

NO to dobry wieczór Państwu 20.GIF

Pacjent: cziken 16 voltowy zlosnik.gif

Chory organ: alternator piesc.gif

Recepta: potrzebna od zaraz pad.gif

Sprawa ma się następująco: Jak większość wie, w czikenie siedzi altek pancerniak od CCS 1.1

Znalazł się tam na skutek padaki seryjnego altka i miał być lekarstwem na tą znaną przypadłość w kropkach ok.gif.

I tak, w piątkowe popołudnie w trakcie jazdy zaczeła mrugać kontrolka ładowania.

Diagnoza wykazała przeładowanie, altek podawał na biegu jałowym circa 18 volta,

pod obciążeniem grubo powyżej 15V.

Objawem oprócz migającej kontrolki była padaka wspomy (granice 3 krpm).

Oczywistym na ten moment stało się, że padł regulator napięcia.

Zatem razem z masta yabollem wyruszyliśmy na poszukiwania przedmiotowego diwajsa.

Wszystko poszło nadzwyczaj gładko, chiński wink.gif zamiennik od ręki, montaż w niedzielę i niby było ok jump.gif.

Co prawda bez obciążenia na jałowym lekko migotała lampka wewnętrzna jak i światła,

no cóż czego można wymagać od chińszczyzny grinser006.gif.

Jednakże dziś w trakcie trasy znowu migotanie kontrolki ładowania angryfire.gif

O tyle było to dziwne że kontrolka migała bez obciążenia oraz poniżej 2500 rpm.

Powyżej niby wsio ok.

Pomiary wykazały że na jałowym ładowanie w granicach 13,5V, przy 3 krpm pow. 15V,

pod obciążeniem dmuchawy i świateł 14,8-15,2 crazy.gif

I teraz pytanie, co się wyjsrało ???

Podejrzaną jest dioda prostownicza hmm.gif i pytanie, czy człowiek mający jakieś tam

umiejętności lutownicze może ją spokojnie podmienić? I czy przypadkiem wnętrzności

w postaci regulatora napięcia i diody są zamienne z seryjnym altkiem z Punto?

Szczerze jestem na granicy wnerwienia i chodzi mi po głowie zamówienie oryginalnego altka,

ale jeszcze nie jestem do końca do tego przekonany.

Pomożecie ? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja Ci mówię,ze walnięty jest też ten chiński regulator

> O stykach,masie,diodach zapomnij...przeciez to półroczny altek..8-)

tam jeden styk przy druciarni jest potwornie zaśniedziały

od drapałem go z lekka dzisiaj, ale bez kontakta albo czegoś w tym guście się nie obejdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tam jeden styk przy druciarni jest potwornie zaśniedziały

> od drapałem go z lekka dzisiaj, ale bez kontakta albo czegoś w tym

> guście się nie obejdzie

pewnie ten obuty w termokurczkę ?

To +12V z "wzbudzacza" - nie ma nic do pracy regulatora...hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ten, ten był spoko

> to łączenie w fabrycznej nakładce transparentnej

tez wpływu nie ma.

Za to gdyby to drugie łączenie z altka do regulatora (tez z nakładce transparentnej,tyle,że kątowej) bylo zawalone,to kto wie... icon_rolleyes.gif

Trzeba jednak wyjąć tego altka i obadać wszystko,a nie po partyzancku,tyllko kiedy... icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tez wpływu nie ma.

> Za to gdyby to drugie łączenie z altka do regulatora (tez z nakładce

> transparentnej,tyle,że kątowej) bylo zawalone,to kto wie...

> Trzeba jednak wyjąć tego altka i obadać wszystko,a nie po

> partyzancku,tyllko kiedy...

tamtego nie ruszałem, bo siedziało na tyle mocno, że się powinno przetrzeć przy wsuwaniu wczoraj zlosnik.gif

w sb się go wyciągnie i zobaczy co i jak, innej opcji nie widzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NO to dobry wieczór Państwu

> Pacjent: cziken 16 voltowy

> Chory organ: alternator

> Recepta: potrzebna od zaraz

> Sprawa ma się następująco: Jak większość wie, w czikenie siedzi altek

> pancerniak od CCS 1.1

> Znalazł się tam na skutek padaki seryjnego altka i miał być

> lekarstwem na tą znaną przypadłość w kropkach .

> I tak, w piątkowe popołudnie w trakcie jazdy zaczeła mrugać kontrolka

> ładowania.

> Diagnoza wykazała przeładowanie, altek podawał na biegu jałowym circa

> 18 volta,

> pod obciążeniem grubo powyżej 15V.

Tak gwoli informacji - kiedy ja zakupiłem swojego altka, postanowiłem sprawdzić w domu, czy zadziała. zlosnik.gif Do uzwojenia wzbudzenia podałem 12 V z akumulatorka od UPSa przez żarówkę 5 W, jako napęd altka posłużyła wiertarka. zlosnik.gif Napięcie bez obciążenia, tylko na woltomierzu, po zgaśnięciu żarówki w obwodzie wzbudzenia - też w granicach 18 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja Ci mówię,ze walnięty jest też ten chiński regulator

> O stykach,masie,diodach zapomnij...przeciez to półroczny altek..8-)

Półroczny, no półroczny ale widać do bani. Gadałem z kolesiem ze sklepu i niby twierdził,

że może być opcja pt. zimny lut/zwalona dioda, która wykańcza regulator.

Nic, do soboty dojeżdże, pytanie czy moge? Piotrek dogada części i będziem myśleć.

W przeciwnym wypadku zamawiam oryginał....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak gwoli informacji - kiedy ja zakupiłem swojego altka, postanowiłem

> sprawdzić w domu, czy zadziała. Do uzwojenia wzbudzenia

> podałem 12 V z akumulatorka od UPSa przez żarówkę 5 W, jako

> napęd altka posłużyła wiertarka. Napięcie bez obciążenia,

> tylko na woltomierzu, po zgaśnięciu żarówki w obwodzie

> wzbudzenia - też w granicach 18 V.

A po podłączeniu "na gotowo" też na jałowym masz takie napięcie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Półroczny, no półroczny ale widać do bani. Gadałem z kolesiem ze

> sklepu i niby twierdził,

> że może być opcja pt. zimny lut/zwalona dioda, która wykańcza

> regulator.

ano może być,chociaż szczerze wątpię

> Nic, do soboty dojeżdże, pytanie czy moge?

dużo będziesz jeździł ?

Piotrek dogada części i

> będziem myśleć.

> W przeciwnym wypadku zamawiam oryginał....

jak uważasz...bo pancerniaków "oryginalnych" juz raczej nie dostaniesz...wszystko to lepsze lub gorsze regeneraty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ano może być,chociaż szczerze wątpię

> dużo będziesz jeździł ?

> Piotrek dogada części i

> jak uważasz...bo pancerniaków "oryginalnych" juz raczej nie

> dostaniesz...wszystko to lepsze lub gorsze regeneraty...

Tu jakieś nówki dają...

http://www.allegro.pl/item174861720_nowy_alternator_fiat_cinquecento_seicento_z_gwar_.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napięcie bez obciążenia,

> tylko na woltomierzu, po zgaśnięciu żarówki w obwodzie

> wzbudzenia - też w granicach 18 V.

to ciekawe, trzeba będzie u Marasa odpiąć ''wzbudzacz'' i zobaczyć jak się zachowuje napięcie na altku po wzbudzeniu przez obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ano może być,chociaż szczerze wątpię

Obadamy w sobote?

> dużo będziesz jeździł ?

60 km dziennie, poświęce się zlosnik.gif

> jak uważasz...bo pancerniaków "oryginalnych" juz raczej nie

> dostaniesz...wszystko to lepsze lub gorsze regeneraty...

Ok zobaczymy co wyjdzie w sobote.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.