rapuzel Napisano 26 Marca 2007 Udostępnij Napisano 26 Marca 2007 > u mnie jest tak po wymianie termostatu jak na obrazku > zółta kreska - w tym miejscu sie otwiera > niebieska kreska - po otwarciu staje mniej wiecej w tym położeniu > czerwona - jak długo stoję w korkach :-) zima latem jedna kreske wyzej ale to chyba trudno porownac mamy inna skale,wentylator zalacza sie na polowie skali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andy1111 Napisano 26 Marca 2007 Udostępnij Napisano 26 Marca 2007 > zima > latem jedna kreske wyzej ale to chyba trudno porownac mamy inna > skale,wentylator zalacza sie na polowie skali faktycznie inna skala ale miejsca mniej więcej podobne, więc sam już nie wiem w starym termostacie jedyną różnicą było otwarcie sie termostatu: otwierał sie zaraz po przekroczeniu niebieskiej kreski na moim zdjęciu, ale potem trzymał sie niebieskiej kreski, tak jak w nowym termostacie może TTTM?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rapuzel Napisano 26 Marca 2007 Udostępnij Napisano 26 Marca 2007 > może TTTM?? Maybe Przynajmniej jest nas 2 co ma podobnie wiec jest male prawdopodobienstwo abysmy oboje kupili popsute i zebysmy sie stykneli ale jakas szansa jest pewnie masz racje TTTM !!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 26 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2007 > Maybe > Przynajmniej jest nas 2 co ma podobnie wiec jest male > prawdopodobienstwo abysmy oboje kupili popsute i zebysmy sie > stykneli ale jakas szansa jest pewnie masz racje TTTM !!!! Witam, przyjrzę się temu w najbliższy weekend, gdyż właśnie wtedy mam zamiar wymienić termostat, który już sobie leży w pudełku. Ale mam nadzieję, że nie każdy TTTM Z drugiej strony będzie dobrze jeżeli wskazówka będzie się zatrzymywała dalej, niż to robi teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andy1111 Napisano 26 Marca 2007 Udostępnij Napisano 26 Marca 2007 > Maybe > Przynajmniej jest nas 2 co ma podobnie wiec jest male > prawdopodobienstwo abysmy oboje kupili popsute i zebysmy sie > stykneli ale jakas szansa jest pewnie masz racje TTTM !!!! gdyby jeszcze kilku uzytkowników 1,8 wypowiedziało sie w tej kwestii, byłoby lepiej więc czekamy z niecierpliwością na wypowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JarekTomek Napisano 26 Marca 2007 Udostępnij Napisano 26 Marca 2007 a co to TTTM ? u mnie stoi na polowie skali, ale fakt zima dlugo sie nagrzewa sposob na to: nie dodawaj zbednych urzadzen silnikowi takich jak nawiewy i ogrzewania dopuki kreska sie nie ruszy 1 w gore przynajmniej, i nie zmieniaj biegow przy 2, tylko wyzej, i np. trzymaj go w miescie do 2-3 kresek zeby pracowal kolo 2,5 obrotow, poczekaj chwle zanim wylaczysz<bez "odbiornkow"> no i nie czekac az sie nagrzeje w miejscu tylko ruszac od razu ja tak robie, sprawdzcie PS. tylko ja nie wiem czy nie mam termostatu w wersji na inny kraj... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andy1111 Napisano 26 Marca 2007 Udostępnij Napisano 26 Marca 2007 > a co to TTTM ? > u mnie stoi na polowie skali, ale fakt zima dlugo sie nagrzewa > sposob na to: nie dodawaj zbednych urzadzen silnikowi takich jak > nawiewy i ogrzewania dopuki kreska sie nie ruszy 1 w gore > przynajmniej, i nie zmieniaj biegow przy 2, tylko wyzej, i np. > trzymaj go w miescie do 2-3 kresek zeby pracowal kolo 2,5 > obrotow, poczekaj chwle zanim wylaczysz > no i nie czekac az sie nagrzeje w miejscu tylko ruszac od razu > ja tak robie, sprawdzcie > PS. tylko ja nie wiem czy nie mam termostatu w wersji na inny kraj... TTTM - Ten Typ Tak Ma mi chodzi bardziej o to, gdzie po otworzeniu termostatu znajduje sie wskazówka na wskaźniku, a nie jaki sposób jest na szybsze dogrzanie silnika bo u mnie właśnie stoi tylko przez chwilę na połowie a po otwarciu temrostatu schodzi ponizej środka skali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JarekTomek Napisano 26 Marca 2007 Udostępnij Napisano 26 Marca 2007 > TTTM - Ten Typ Tak Ma a jak sie poznaje kiedy otwiera sie termostat, co do wentylatora to chyba nie slyszalem go u siebie, no moze w upaly... moj sie nie grzeje, a i plyn chlodniczy Prestone jest super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andy1111 Napisano 26 Marca 2007 Udostępnij Napisano 26 Marca 2007 > a jak sie poznaje kiedy otwiera sie termostat, co do wentylatora to > chyba nie slyszalem go u siebie, no moze w upaly... > moj sie nie grzeje, a i plyn chlodniczy Prestone jest super na początku działa mały obieg, a po przekroczeniu temp. (u nas jest to 88 st.) przechodzi na duży obieg widać to przeważnie, jak przed nagrzaniem auta stoisz, wskazówka idzie do góry i przy wejściu w dany poziom temperaturowy spada delikatnie w dół (to właśnie jest otwarcie temostatu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JarekTomek Napisano 26 Marca 2007 Udostępnij Napisano 26 Marca 2007 > na początku działa mały obieg, a po przekroczeniu temp. (u nas jest > to 88 st.) przechodzi na duży obieg > widać to przeważnie, jak przed nagrzaniem auta stoisz, wskazówka > idzie do góry i przy wejściu w dany poziom temperaturowy spada > delikatnie w dół (to właśnie jest otwarcie temostatu) dzieki, postaram sie zaobserwowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 4 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2007 No i wymieniłem: - rozrząd - pasek wieloklinowy - świece - olej - filtry - uszczelkę pod pokrywą zaworów - płyn w układzie chłodzenia Wymieniłem też termostat... 2 razy... Zaraz po założeniu nowego okazało się, że jest pęknięty... No i spowrotem wymiana na stary... Szkoda gadać... Jedyna pociecha: całość robót kosztowała mnie 200zł Dzięki GiGi Co ciekawe, poprzedni właściciel jednak wymieniał rozrząd. Był tam pasek Gates i rolki plastikowe. Gdyby nie to, że były plastikowe, to prawdopodobnie bym nie ruszał, miało to zrobione 5kkm. A tak mam teraz Dayco + 2xSKF (choć napinacz to Litens w pudełku SKF). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravos2 Napisano 8 Maja 2007 Udostępnij Napisano 8 Maja 2007 > No i wymieniłem: > - rozrząd > - pasek wieloklinowy > - świece > - olej > - filtry > - uszczelkę pod pokrywą zaworów > - płyn w układzie chłodzenia > Wymieniłem też termostat... 2 razy... Zaraz po założeniu nowego > okazało się, że jest pęknięty... No i spowrotem wymiana na > stary... Szkoda gadać... > Jedyna pociecha: całość robót kosztowała mnie 200zł > Dzięki GiGi > Co ciekawe, poprzedni właściciel jednak wymieniał rozrząd. Był tam > pasek Gates i rolki plastikowe. Gdyby nie to, że były > plastikowe, to prawdopodobnie bym nie ruszał, miało to zrobione > 5kkm. A tak mam teraz Dayco + 2xSKF (choć napinacz to Litens w > pudełku SKF). Witam, podłaczę się za pozwoleniem pod dyskusję nt rozrządu. Ja wymieniałem ostatnio (12.04) po nieznanym przebiegu (po zakupie) i wymieniane elementy tj pasek, rolka napinająca i prowadząca były jeszcze zdaniem Pana Mechanika z niewielkiego Warsztatu całkiem niezłe. Wymieniłem na nowe: Pasek Gates 6429XS - 65 PLN Rolka napinająca SKF (VKM 12182) - 150 PLN Rolka prowadząca SKF (VKM 22177) - 70 PLN Razem: 285 PLN + robocizna - 80 PLN Łącznie: 365 PLN To wszystko wskazuje, że ceny spadają Natomiast ASO dalej się dzielnie trzymają, przykład: ca 700 - części i robocizna od 350 PLN Można zemdleć. Dalej nie będę podawał przykłądów. A więc WIELKI SZACUNEK PANOWIE MECHANICY INDYWIDUALNI, że nie skazujecie nas na ASO, tylko staracie się to robić przystępnie, a co najważniejsze PO LUDZKU Małymi krokami też można robić uczciwie interes przy obopólnym zadowoleniu. Bravko po wymianie od razu ruszyło i póki co jeździ bezproblemowo. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.