Skocz do zawartości

Kilka pytań o rozrząd w 1.8


Bednar

Rekomendowane odpowiedzi

> u mnie jest tak po wymianie termostatu jak na obrazku

> zółta kreska - w tym miejscu sie otwiera

> niebieska kreska - po otwarciu staje mniej wiecej w tym położeniu

> czerwona - jak długo stoję w korkach :-)

zima

278628446-DSC00014.JPG

latem jedna kreske wyzej ale to chyba trudno porownac mamy inna skale,wentylator zalacza sie na polowie skali

post-72778-14352480752081_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zima

> latem jedna kreske wyzej ale to chyba trudno porownac mamy inna

> skale,wentylator zalacza sie na polowie skali

faktycznie inna skala ale miejsca mniej więcej podobne,

więc sam już nie wiem

w starym termostacie jedyną różnicą było otwarcie sie termostatu: otwierał sie zaraz po przekroczeniu niebieskiej kreski na moim zdjęciu, ale potem trzymał sie niebieskiej kreski, tak jak w nowym termostacie

może TTTM?? icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Maybe

> Przynajmniej jest nas 2 co ma podobnie wiec jest male

> prawdopodobienstwo abysmy oboje kupili popsute i zebysmy sie

> stykneli ale jakas szansa jest pewnie masz racje TTTM !!!!

Witam,

przyjrzę się temu w najbliższy weekend, gdyż właśnie wtedy mam zamiar wymienić termostat, który już sobie leży w pudełku. Ale mam nadzieję, że nie każdy TTTM zeby.GIF Z drugiej strony będzie dobrze jeżeli wskazówka będzie się zatrzymywała dalej, niż to robi teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Maybe

> Przynajmniej jest nas 2 co ma podobnie wiec jest male

> prawdopodobienstwo abysmy oboje kupili popsute i zebysmy sie

> stykneli ale jakas szansa jest pewnie masz racje TTTM !!!!

gdyby jeszcze kilku uzytkowników 1,8 wypowiedziało sie w tej kwestii, byłoby lepiej ok.gif

więc czekamy z niecierpliwością na wypowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to TTTM ? smile.gif

u mnie stoi na polowie skali, ale fakt zima dlugo sie nagrzewa

sposob na to: nie dodawaj zbednych urzadzen silnikowi takich jak nawiewy i ogrzewania dopuki kreska sie nie ruszy 1 w gore przynajmniej, i nie zmieniaj biegow przy 2, tylko wyzej, i np. trzymaj go w miescie do 2-3 kresek zeby pracowal kolo 2,5 obrotow, poczekaj chwle zanim wylaczysz<bez "odbiornkow">

no i nie czekac az sie nagrzeje w miejscu tylko ruszac od razu

ja tak robie, sprawdzcie

PS. tylko ja nie wiem czy nie mam termostatu w wersji na inny kraj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co to TTTM ?

> u mnie stoi na polowie skali, ale fakt zima dlugo sie nagrzewa

> sposob na to: nie dodawaj zbednych urzadzen silnikowi takich jak

> nawiewy i ogrzewania dopuki kreska sie nie ruszy 1 w gore

> przynajmniej, i nie zmieniaj biegow przy 2, tylko wyzej, i np.

> trzymaj go w miescie do 2-3 kresek zeby pracowal kolo 2,5

> obrotow, poczekaj chwle zanim wylaczysz

> no i nie czekac az sie nagrzeje w miejscu tylko ruszac od razu

> ja tak robie, sprawdzcie

> PS. tylko ja nie wiem czy nie mam termostatu w wersji na inny kraj...

TTTM - Ten Typ Tak Ma

mi chodzi bardziej o to, gdzie po otworzeniu termostatu znajduje sie wskazówka na wskaźniku, a nie jaki sposób jest na szybsze dogrzanie silnika

bo u mnie właśnie stoi tylko przez chwilę na połowie

a po otwarciu temrostatu schodzi ponizej środka skali confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak sie poznaje kiedy otwiera sie termostat, co do wentylatora to

> chyba nie slyszalem go u siebie, no moze w upaly...

> moj sie nie grzeje, a i plyn chlodniczy Prestone jest super

na początku działa mały obieg, a po przekroczeniu temp. (u nas jest to 88 st.) przechodzi na duży obieg

widać to przeważnie, jak przed nagrzaniem auta stoisz, wskazówka idzie do góry i przy wejściu w dany poziom temperaturowy spada delikatnie w dół (to właśnie jest otwarcie temostatu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na początku działa mały obieg, a po przekroczeniu temp. (u nas jest

> to 88 st.) przechodzi na duży obieg

> widać to przeważnie, jak przed nagrzaniem auta stoisz, wskazówka

> idzie do góry i przy wejściu w dany poziom temperaturowy spada

> delikatnie w dół (to właśnie jest otwarcie temostatu)

dzieki, postaram sie zaobserwowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i wymieniłem:

- rozrząd

- pasek wieloklinowy

- świece

- olej

- filtry

- uszczelkę pod pokrywą zaworów

- płyn w układzie chłodzenia

Wymieniłem też termostat... 2 razy... Zaraz po założeniu nowego okazało się, że jest pęknięty... No i spowrotem wymiana na stary... Szkoda gadać...

Jedyna pociecha: całość robót kosztowała mnie 200zł zeby.GIF

Dzięki GiGi 20.GIF

Co ciekawe, poprzedni właściciel jednak wymieniał rozrząd. Był tam pasek Gates i rolki plastikowe. Gdyby nie to, że były plastikowe, to prawdopodobnie bym nie ruszał, miało to zrobione 5kkm. A tak mam teraz Dayco + 2xSKF (choć napinacz to Litens w pudełku SKF).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> No i wymieniłem:

> - rozrząd

> - pasek wieloklinowy

> - świece

> - olej

> - filtry

> - uszczelkę pod pokrywą zaworów

> - płyn w układzie chłodzenia

> Wymieniłem też termostat... 2 razy... Zaraz po założeniu nowego

> okazało się, że jest pęknięty... No i spowrotem wymiana na

> stary... Szkoda gadać...

> Jedyna pociecha: całość robót kosztowała mnie 200zł

> Dzięki GiGi

> Co ciekawe, poprzedni właściciel jednak wymieniał rozrząd. Był tam

> pasek Gates i rolki plastikowe. Gdyby nie to, że były

> plastikowe, to prawdopodobnie bym nie ruszał, miało to zrobione

> 5kkm. A tak mam teraz Dayco + 2xSKF (choć napinacz to Litens w

> pudełku SKF).

Witam, podłaczę się za pozwoleniem pod dyskusję nt rozrządu. Ja wymieniałem ostatnio (12.04) po nieznanym przebiegu (po zakupie) i wymieniane elementy tj pasek, rolka napinająca i prowadząca były jeszcze zdaniem Pana Mechanika z niewielkiego Warsztatu całkiem niezłe.

Wymieniłem na nowe:

Pasek Gates 6429XS - 65 PLN

Rolka napinająca SKF (VKM 12182) - 150 PLN

Rolka prowadząca SKF (VKM 22177) - 70 PLN

Razem: 285 PLN + robocizna - 80 PLN

Łącznie: 365 PLN

To wszystko wskazuje, że ceny spadają smile.gif

Natomiast ASO dalej się dzielnie trzymają, przykład: ca 700 - części i robocizna od 350 PLN icon_eek.gif Można zemdleć. Dalej nie będę podawał przykłądów.

A więc WIELKI SZACUNEK PANOWIE MECHANICY INDYWIDUALNI, że nie skazujecie nas na ASO, tylko staracie się to robić przystępnie, a co najważniejsze PO LUDZKU claps.gif Małymi krokami też można robić uczciwie interes przy obopólnym zadowoleniu. Bravko po wymianie od razu ruszyło i póki co jeździ bezproblemowo. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.