Skocz do zawartości

Zawiecha z HGT - pasuje do jtd???


kubazak

Rekomendowane odpowiedzi

> Przeanalizowałem ten wykres ze sprężyny w stanie spoczynku czyli

> wolno lezące w hgt mają zdecydowanie najmniejszy skok , są

> najniższe i siła do ich ugięcia jest największa.Tak mi sie

> wydaje przynajmniej:)

Zgadza się. Ale pod obciążeniem statycznym (są różnice w naciskach na osie dla poszczególnych wersji!) wszystkie sprężyny mają zbliżoną długość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Zgadza się. Ale pod obciążeniem statycznym (są różnice w naciskach na

> osie dla poszczególnych wersji!) wszystkie sprężyny mają

> zbliżoną długość.

Jeszcze musze wrócić do wątku i bardzo prosze o pomoc:)

co to jest za jednostka dan? Jak to się odnosi do masy pojazdu.Jaką ilosc "dan " wywiera na jedną sprężyne stojący punto jtd ważący 1050 kg?

Chodzi mi oczywiscie o ten górny wykres

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze musze wrócić do wątku i bardzo prosze o pomoc:)

> co to jest za jednostka dan? Jak to się odnosi do masy pojazdu.Jaką

> ilosc "dan " wywiera na jedną sprężyne stojący punto jtd

> ważący 1050 kg?

> Chodzi mi oczywiscie o ten górny wykres

Za kilkanaście dni będę przekładał sprężyny od HGT do 1.2 16v z klimatyzacją.

Co z tego wyjdzie, nie wiem. Jednak moim zamiarem nie jest obnizenie auta, a utwardzenie. Przede wszystkim tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mysle za cały sie utwardzi a przód pójdzie z 1-2 cm wyzej.

Nie wiem co to bedzie... moim priorytetowym celem jest ytwardzenie tyłu, bo seryjne sprezyny tak straciły na swojej twardosci, ze nie moge wozic z tyłu pasazerów...

Nie zdecydowałem sie na kupno oryginalnych sprezyn do mojej wersji z obawy na ponowne sytuacje za rok, za dwa lata, jakie moga wystapic.

Kupic cieżko jest dobre, twardsze sprezyny do P II. Ja takich nie spotkałem.

W hartowanie nie chce sie bawic...

Specjalne gumki to mozna osbie włozyc w srpęzyny ale od długopisu...

Utwardzonych, obniżonych nie chciałem, poniewaz nie jezdze wyczynowo, a jadąc po nierównej drodze chce podziwiac krajobrazy a nie skupiac uwage czy urwe podwozie, czy nie.

Dlatego postawiłem na springi od HGT, nowe w fajnej cenie. Zastanawiałem sie nad tymi od JTD, ale ciezko było mi je wyrwac.

Jesli tył bedzie zachowywał sie tak ja sobie tego zyczyłem, bedzie fajnie. Jesli przód podzie w góre... to sie troszke zetnie przednie sprezynki. Zobacze jak to bedzie. Mam lzejszy silnik od HGT, jednak cięższy od 1.2 8v. Dodatkowo posiadam klimatyzacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze musze wrócić do wątku i bardzo prosze o pomoc:)

> co to jest za jednostka dan?

To taki stopień w judo ;-P

Chodzi o dekaniuton.

1daN = 10 N = 1 kG

> Jak to się odnosi do masy pojazdu.Jaką

> ilosc "dan " wywiera na jedną sprężyne stojący punto jtd

> ważący 1050 kg?

A tego już dokładnie nie wiadomo, bo zalezy to od kinematyki zawieszenia. Mozna założyć, że w przybliżeniu ta siła jest równa naciskowi na dane koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> naprawde odpusc sobie ucunanie sprezyn

Sam nie wiem jak podchodzić do obcinania sprężyn.Samo w sobie jest trudnym zabiegiem, nie wystarczy uwalić jeden zwój i załozyc.Trzeba jeszcze sopasowac koniec spręzyny aby pasował w mocowanie.Pozatym chyba trzeba ją zahartować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> naprawde odpusc sobie ucunanie sprezyn

Sam tego nie chce... zobacze co to bedzie. Daleki jestem od takich małoprofesjonalnych zabiegów...

Auto nie powinno wyzej stać. Przeciez Van na sprezynach identycznych co ma HGT nie stoi wyzej, nie miezyłem. Ale mało prawodpodobne chyba. Mowa o przodzie. Czy tez Sporting.

Waga mojego auta z przodu bedzie podobna do wagi sportinga bez klimy. Powinno byc ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coś mi tu nie pasuje.Przyjmujmy że rozkład masy jest 50/50 choć tak

> napewno nie jest .

Oczywiście, że nie jest. Mój samochód z pełnym zbiornikiem paliwa ma rozład masy 725/385 kg.

> jej praca kończy się na 205 mm.Zostaje 23 mmm pracy.Hmmm dziwneee

Mylisz pojęcia. 205 mm to długość pod obciążeniem kontrolnym. To nie znaczy, że nie daje się jej ugiąć mocniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.