kubazak Napisano 6 Września 2004 Udostępnij Napisano 6 Września 2004 Stoje przed mozliwoscią zakupu sprężyn + amorków od hgt. Pytanie pierwsze : czy bedzie pasowac? i drugie warto, czy jest naprawde dobre i duzo nizsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muerte Napisano 7 Września 2004 Udostępnij Napisano 7 Września 2004 > Stoje przed mozliwoscią zakupu sprężyn + amorków od hgt. Pytanie > pierwsze : czy bedzie pasowac? i drugie warto, czy jest > naprawde dobre i duzo nizsze? jest nawet chyba takie samo jak w JTD i Sportingu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubazak Napisano 7 Września 2004 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2004 eeee,w hgt jest chyba nizsze i twardsze troche Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PMR Napisano 7 Września 2004 Udostępnij Napisano 7 Września 2004 > eeee,w hgt jest chyba nizsze i twardsze troche Jest twardsze ale nie niższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubazak Napisano 7 Września 2004 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2004 Przeanalizowałem ten wykres ze sprężyny w stanie spoczynku czyli wolno lezące w hgt mają zdecydowanie najmniejszy skok , są najniższe i siła do ich ugięcia jest największa.Tak mi sie wydaje przynajmniej:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PMR Napisano 7 Września 2004 Udostępnij Napisano 7 Września 2004 > Przeanalizowałem ten wykres ze sprężyny w stanie spoczynku czyli > wolno lezące w hgt mają zdecydowanie najmniejszy skok , są > najniższe i siła do ich ugięcia jest największa.Tak mi sie > wydaje przynajmniej:) Zgadza się. Ale pod obciążeniem statycznym (są różnice w naciskach na osie dla poszczególnych wersji!) wszystkie sprężyny mają zbliżoną długość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubazak Napisano 29 Listopada 2004 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2004 > Zgadza się. Ale pod obciążeniem statycznym (są różnice w naciskach na > osie dla poszczególnych wersji!) wszystkie sprężyny mają > zbliżoną długość. Jeszcze musze wrócić do wątku i bardzo prosze o pomoc:) co to jest za jednostka dan? Jak to się odnosi do masy pojazdu.Jaką ilosc "dan " wywiera na jedną sprężyne stojący punto jtd ważący 1050 kg? Chodzi mi oczywiscie o ten górny wykres Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madzias Napisano 29 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2004 > Jeszcze musze wrócić do wątku i bardzo prosze o pomoc:) > co to jest za jednostka dan? Jak to się odnosi do masy pojazdu.Jaką > ilosc "dan " wywiera na jedną sprężyne stojący punto jtd > ważący 1050 kg? > Chodzi mi oczywiscie o ten górny wykres Za kilkanaście dni będę przekładał sprężyny od HGT do 1.2 16v z klimatyzacją. Co z tego wyjdzie, nie wiem. Jednak moim zamiarem nie jest obnizenie auta, a utwardzenie. Przede wszystkim tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubazak Napisano 29 Listopada 2004 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2004 mysle za cały sie utwardzi a przód pójdzie z 1-2 cm wyzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madzias Napisano 29 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2004 > mysle za cały sie utwardzi a przód pójdzie z 1-2 cm wyzej. Nie wiem co to bedzie... moim priorytetowym celem jest ytwardzenie tyłu, bo seryjne sprezyny tak straciły na swojej twardosci, ze nie moge wozic z tyłu pasazerów... Nie zdecydowałem sie na kupno oryginalnych sprezyn do mojej wersji z obawy na ponowne sytuacje za rok, za dwa lata, jakie moga wystapic. Kupic cieżko jest dobre, twardsze sprezyny do P II. Ja takich nie spotkałem. W hartowanie nie chce sie bawic... Specjalne gumki to mozna osbie włozyc w srpęzyny ale od długopisu... Utwardzonych, obniżonych nie chciałem, poniewaz nie jezdze wyczynowo, a jadąc po nierównej drodze chce podziwiac krajobrazy a nie skupiac uwage czy urwe podwozie, czy nie. Dlatego postawiłem na springi od HGT, nowe w fajnej cenie. Zastanawiałem sie nad tymi od JTD, ale ciezko było mi je wyrwac. Jesli tył bedzie zachowywał sie tak ja sobie tego zyczyłem, bedzie fajnie. Jesli przód podzie w góre... to sie troszke zetnie przednie sprezynki. Zobacze jak to bedzie. Mam lzejszy silnik od HGT, jednak cięższy od 1.2 8v. Dodatkowo posiadam klimatyzacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubazak Napisano 29 Listopada 2004 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2004 Przecież pisałem że mam do sprzedania zawieszenie do JTD.Nie widziałeś w ogłoszeniach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PMR Napisano 29 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2004 > Jeszcze musze wrócić do wątku i bardzo prosze o pomoc:) > co to jest za jednostka dan? To taki stopień w judo ;-P Chodzi o dekaniuton. 1daN = 10 N = 1 kG > Jak to się odnosi do masy pojazdu.Jaką > ilosc "dan " wywiera na jedną sprężyne stojący punto jtd > ważący 1050 kg? A tego już dokładnie nie wiadomo, bo zalezy to od kinematyki zawieszenia. Mozna założyć, że w przybliżeniu ta siła jest równa naciskowi na dane koło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madzias Napisano 29 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2004 > Przecież pisałem że mam do sprzedania zawieszenie do JTD.Nie > widziałeś w ogłoszeniach? Nie widziałem... a moze zbyt pozno dałes ogłoszenie. Ostatnio nie przegladałem giełdy. To uzywki były? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 29 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2004 naprawde odpusc sobie ucunanie sprezyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubazak Napisano 29 Listopada 2004 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2004 coś mi tu nie pasuje.Przyjmujmy że rozkład masy jest 50/50 choć tak napewno nie jest .wtedy na każdą sprężyne działa siła ok 260 dan(springa hgt)Bedzie ona miała wtedy 228mm a jej praca kończy się na 205 mm.Zostaje 23 mmm pracy.Hmmm dziwneee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubazak Napisano 29 Listopada 2004 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2004 > naprawde odpusc sobie ucunanie sprezyn Sam nie wiem jak podchodzić do obcinania sprężyn.Samo w sobie jest trudnym zabiegiem, nie wystarczy uwalić jeden zwój i załozyc.Trzeba jeszcze sopasowac koniec spręzyny aby pasował w mocowanie.Pozatym chyba trzeba ją zahartować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 29 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2004 tylko wez jeszcze pod uwage ze krutsz sprezyna przy max wyciagnietym amorze moze wylciec z mocowania a skutkow tego chyba juz nie musze opisywac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madzias Napisano 29 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2004 > naprawde odpusc sobie ucunanie sprezyn Sam tego nie chce... zobacze co to bedzie. Daleki jestem od takich małoprofesjonalnych zabiegów... Auto nie powinno wyzej stać. Przeciez Van na sprezynach identycznych co ma HGT nie stoi wyzej, nie miezyłem. Ale mało prawodpodobne chyba. Mowa o przodzie. Czy tez Sporting. Waga mojego auta z przodu bedzie podobna do wagi sportinga bez klimy. Powinno byc ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PMR Napisano 29 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2004 > coś mi tu nie pasuje.Przyjmujmy że rozkład masy jest 50/50 choć tak > napewno nie jest . Oczywiście, że nie jest. Mój samochód z pełnym zbiornikiem paliwa ma rozład masy 725/385 kg. > jej praca kończy się na 205 mm.Zostaje 23 mmm pracy.Hmmm dziwneee Mylisz pojęcia. 205 mm to długość pod obciążeniem kontrolnym. To nie znaczy, że nie daje się jej ugiąć mocniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubazak Napisano 30 Listopada 2004 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2004 Aha,z wykresu wywnioskowałem że wykres przedstawia sprężyne w stanie spocznku i jej maksymalne ugięcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubazak Napisano 30 Listopada 2004 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2004 > tylko wez jeszcze pod uwage ze krutsz sprezyna przy max wyciagnietym > amorze moze wylciec z mocowania a skutkow tego chyba juz nie > musze opisywac oczywiście masz racje, przy takim zabiegu amortyzator nalezy odpowiednio skrócić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gotti Napisano 30 Listopada 2004 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2004 Niczego nie ucinaj! Albo hgt albo inne, ale nie tnij bo tylko pogorszysz sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.