Skocz do zawartości

PMR

użytkownik
  • Liczba zawartości

    230
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

Retained

  • Stara Gwardia

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Zainteresowania
    Motoryzacja, paralotniarstwo, pływanie
  • Samochód
    Octavia RS kombi

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

PMR's Achievements

zielony listek

zielony listek (8/20)

4

Reputacja

  1. Mój zaprzyjaźniony, mieszkający w Niemczech entuzjasta starych samochodów zakupił sobie De Tomaso Pantera i mozolnie go odrestaurowuje. Odbił się ostatnio od braku drobnego detalu, pokazanego na zdjęciu. Ja się na tym kompletnie nie znam, ale wg jego słów podobno może pasować taki od 126p lub 125p. Wstępnie nieco poszperałem po sieci (Allegro, Otomoto, ...) , ale nie natknąłem się na nic podobnego. Gdzie takich rzeczy można szukać? TIA
  2. Ja. Ale II, co, jak wnioskuję z lektury wątku, Cię nie interesuje.
  3. Zapewne zatankowałeś "pod korek", albo prawie. I przez kilkadziesiąt km zużywałeś paliwo z rury wlewowej. Dla czujnika poziomu paliwa jego ilość się przez ten czas nie zmieniała.
  4. A jakie regulacje precyzują tymczasową organizację ruchu podczas robót drogowych? Często spotyka się przypadki, że tworzona jest jezdnia z dwoma pasami ruchu, lewy jest bardzo wąski, opatrzony znakiem zakazu wjazdu pojazów o szerokości większej niż 2 m, a tuż przy jego krawędzi ciągnie się linia separatorów. Samochody szorują po nich bokami. Odnoszę wrażenie, że drogowcy mają do tego dość lekceważący stosunek. Tzn. że projekt być może spełnia stosowne wymogi, ale jego wdrożenie bywa naginane.
  5. > Ale to raczej tylko w wyjątkowych sytuacjach prawda? Jazda na pierwszym czy drugim biegu nie jest wyjątkiem. > Opieram się na tym ze kalkulatory przyspieszeń które tych danych nie zawierają dają bardzo dobre wyniki. Dobre w sensie zgodności z pomiarami. Kalkulatory mogą uwzględniać, w sposób niejawny, dane bardzo szacunkowe, np. wiążące moment bezwładności okładu korbowego silnika z jego pojemnością skokową. Poza tym na niskich biegach pojawia się ograniczenie wartości przyspieszenia wynikające z przyczepności.
  6. > Oczywiście ale raczej nie da błędu większego niż kilka procent przy typowych współczesnych autach Nie. Błąd może być znacznie większy. Zależy bardzo mocno od zakresów prędkości i przełożeń. Jest trudny do precyzyjnego określenia bez szczegółowych i trudnodostępnych danych, ale szacunkowo - może sięgać kilkudziesięciu procent.
  7. > Jeśli oznaczyć sile napędową jako F(nap)=P/v a siłę oporów jako F(op) to cały wzór na > przyspieszenie samochodu sprowadza się do znanego z fizyki w szkole podstawowej > a=F/m > Gdzie m to oczywiście masa auta a F to F(nap)-F(op) Jest to uproszczenie, nieuwzględniające bezwładności układu korbowego silnika i układu przeniesienia napędu.
  8. > kłania się teoria ruchu. Plus mała ilustracja.
  9. > Mam w samochodzie trzy wskazniki sredniego spalania: od tankowania, od uruchomienia i > dlugookresowy.....czy coś w tym guście. > Rzecz w tym co ile kilometrów (jeśli w ogóle) resetuje się licznik spalania "dlugookresowy"?? Jeśli pytasz o samochód z podpisu, to co 10.000 km lub 100h.
  10. > Swoją drogą, ile waży decymetr sześcienny benzyny 98 w temperaturze 7 stopni Celsjusza? http://www.i-petrol.pl/download/5.pdf
  11. > a podobieństwo tych odcinków jest dość złudne. Tym niemniej jednak są podobne. A dysproporcja w restrykcyjnościach ograniczeń jest zastanawiająca. I oczekiwałbym, że Zarządca drogi będzie skłonny przedstawić dobrze umotywowane uzasadnienia wprowadzenia poszczególnych ograniczeń. Uzasadnienia konkretne, a nie wymijające i ogólnikowe.
  12. > Przejedź się do zarządcy drogi i zapytaj > dlaczego tam jest takie ograniczenie a nie inne. Niestety, może się okazać, że Zarządca zrobi wszystko, żeby Ci w konkretny sposób nie przedstawić precyzyjnego uzasadnienia tylko będzie Cię zbywał idiotycznymi ogólnikami. Osobiście przećwiczyłem, w odniesieniu do łódzkiego oddziału GDDKiA i drogi S8 Piotrków-Rawa *). Efekt półrocznej korespondencji jest dokładnie żaden. Grochem o ścianę. Albo raczej o beton. Ale w każdym razie życzę powodzenia. *) Na tym ok. 60-kilometrowym odcinku drogi ekspresowej jest AFAIR 11 ograniczeń prędkości, a na na pierwszy rzut oka dość podobnym do niego odcinku Rawa-Mszczonów (profil wzdłużny, zakręty itp) - prawie żadnego lub wręcz żadnego. Ale jeden z nich był budowany przez jednego wykonawcę, a drugi - przez innego. I nie wiem, czy arbitralność ustalania ograniczeń nie posunęła się tu zbyt daleko.
  13. > Żółte świeci się odpowiednio długo, by móc bezpiecznie wyhamować, jadąc z dopuszczalną prędkością w > danym miejscu, tak to się programuje. Nie. Sygnał żółty trwa 3s. http://sipdata-abc.lex.pl/dane/dzienniki/03/d03l81/zal3_8.pdf
  14. Dość ciekawy moim zdaniem artykuł: Inżynier ruchu przed sądem Tu akurat inżynier ruchu ma odpowiadać za niedopatrzenia przy organizacji ruchu utrudniające życie rowerzystom, ale ta sprawa jest charakterystyczna dla bardzo szerokiej kategorii poczynań osób odpowiedzialnych za organizację ruchu drogowego i utrudnienia dotykające różnych jego uczestników.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.