Skocz do zawartości

Montaż MID-a astra G


walo

Rekomendowane odpowiedzi

a więc tak przymierzam się do montażu mida do mojego sprzęta - mniej wiecej już wiem co gdzie i jak dzięki koledze Stenko

natomiast mam problem gdzie podłączyć pin 27 MID-a wiem że albo do ECM albo do X2 pytanie do którego pinu? gdzieś znalazłem info że może to być pin21 ECM-u - wolałbym mieć pewność zanim coś podłącze i się cos spali

więc jeżeli koledzy mają wiedzę w tym temacie proszę o jakieś info bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód czarno-brązowy 0,35 mm2 łączysz pin 27 MID z pinem A5 ECM w silniku X20XEV. Po drodze jest łacze X2, ww. przewód przechodzi przez pin 23 tego złącza, ale nie licz, że będzie okablowane od strony kabiny. Będziesz miał wielkie szczęście, jeśli z ECM ten kabelek będzie wychodził do X2. Ja go przeciąłem i puściłem inną drogą do kabiny i MIDa.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a więc tak przymierzam się do montażu mida do mojego sprzęta - mniej

> wiecej już wiem co gdzie i jak dzięki koledze Stenko

> natomiast mam problem gdzie podłączyć pin 27 MID-a wiem że albo do

> ECM albo do X2 pytanie do którego pinu? gdzieś znalazłem info że

> może to być pin21 ECM-u - wolałbym mieć pewność zanim coś

> podłącze i się cos spali

> więc jeżeli koledzy mają wiedzę w tym temacie proszę o jakieś info

A ja z innej beczki mam pytanie.

Czy w Astrze G jest podobnie jak w F, tzn. trzeba znaleźć MIDa z odpowiednim softem pod dany silnik? A może wystarczy przeprogramować?

Jaki koszt się wiąże z zakupem tych wszystkich elementów?

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> W którym miejscu jest umiejscowione te złącze X2

> Pozdrawiam

Na przedniej ścianie między kabiną, a komorą silnika na przeciwko kierownicy lub akumulatora, jak kto patrzy.

Ale dostęp do niego od strony kabiny - masakra, ja nie podjąłem się. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja z innej beczki mam pytanie.

> Czy w Astrze G jest podobnie jak w F, tzn. trzeba znaleźć MIDa z

> odpowiednim softem pod dany silnik? A może wystarczy

> przeprogramować?

> Jaki koszt się wiąże z zakupem tych wszystkich elementów?

> Pozdrawiam,

Tak można kupić dowolny byle od astry G i przeprogramować.

Koszt elementów to MID ok 200 zł Manetka wycieraczek z przyciskami do kompa ok 50 zł ewentualne przeprogramowanie ok 50 zł.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wszystkie odpowiedzi - właśnie odebrałem paczkę z częściami - jutro się za to biore - mam nadzieję że o wiecej szczegółów nie będe musiał pytać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co zrobić z pinem 15(włącznik świateł hamowania) i 16(bezpiecznik świateł hamowania) MIDa - nie chcę ich podłączać - wystarczy że zepnę z masą?

i czy do montażu manetki wycieraczek muszę zdejmować kierownicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co zrobić z pinem 15 i 16 MIDa - nie chcę ich podłączać - wystarczy

> że zepnę z masą?

> i czy do montażu manetki wycieraczek muszę zdejmować kierownicę?

Piny 15 i 16 nie powinny być zwierane do masy ale podłaczone do wyłącznika śwateł hamowania, nie trzeba sciagac kierwnicy aby dostać się do manetki tu opis (po niemecku ale z obrazkami) KLIKEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piny 15 i 16 nie powinny być zwierane do masy ale podłaczone do

> wyłącznika śwateł hamowania, nie trzeba sciagac kierwnicy aby

> dostać się do manetki tu opis (po niemecku ale z obrazkami)

> KLIKEN

bow.gifwielkie dzięki

koledze należy się odemnie piwo.gif

narazie zamontowałem mida ale podłączyłem (z braku czasu) tylko kabelki tida, dzis ciąg dalszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wielkie dzięki

> koledze należy się odemnie

> narazie zamontowałem mida ale podłączyłem (z braku czasu) tylko

> kabelki tida, dzis ciąg dalszy

Kliknij fotkę jak będziesz miał możliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak więc mam następne niejasności:

1. czy to jest złącze X2?

278651090-IMG_2016II.jpg

2. pod którą wtyczkę mam się podpiąć w ECM-ie?

mam informację że mam się podpiąć pod PIN A5 - pytanie w której wtyczce jest ten pin - numeracja jest tylko cyfrowa bez liter - tylko na gniazdami są litery "M" i "K" wiecej do której się wpiąć i którędy przeciągnąć przewód z wnętrza do komory silnikowej?

278651090-IMG_2014II.jpg

278651090-IMG_2015II.jpg

3. do którego pinu włącznika hamulca podłączyć kabelki 15 i 16 mida - czy też jest to obojętne?

278651090-IMG_2017II.jpg

278651090-IMG_2018II.jpg

post-28223-14352480921063_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może inaczej

czy ten pin znajduje się w wiązce która leci do kabiny czy do silnika

jak widać na zdjęciu lewa leci do silnika a prawa do kabiny

IMO to powinna być ta do kabiny jeżeli kabel pojawia się w X2 ale wolę się upewnić więc? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak więc mam następne niejasności:

> 1. czy to jest złącze X2?

Nie, to X1, X2 jest między silnikiem a kabiną...

> 3. do którego pinu włącznika hamulca podłączyć kabelki 15 i 16 mida -

> czy też jest to obojętne?

Nie jest obojętne, spójrz na schemat - jeden pin 16 do tego wtyku, na którym jest +12V po stacyjce przez bezpiecznik nr 3.38 czarny przewód, a drugi pin 15 to już wiesz.... czarno-żółty przewód.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. pod którą wtyczkę mam się podpiąć w ECM-ie?

> mam informację że mam się podpiąć pod PIN A5 - pytanie w której

> wtyczce jest ten pin - numeracja jest tylko cyfrowa bez liter -

> tylko na gniazdami są litery "M" i "K" wiecej do której się

> wpiąć i którędy przeciągnąć przewód z wnętrza do komory

> silnikowej?

Szukaj na pin 5 przewodu czarno-brązowego 0,5 mm2. Na wtyczce idącej do X2. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, to X1, X2 jest między silnikiem a kabiną...

a to X2 to ten głęboko pod deską rozdzielczą, który nie wiadomo jak rozpiąć...

> Nie jest obojętne, spójrz na schemat - jeden pin 16 do tego wtyku, na

> którym jest +12V po stacyjce przez bezpiecznik nr 3.38 czarny

> przewód, a drugi pin 15 to już wiesz.... czarno-żółty przewód.

> Pozdr.

zrobione

czy to normalne że po przekręceniu stacyjki włącza się komunikat "Bremslicht sicherung" po naciśnięciu pedału hamulca znika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to X2 to ten głęboko pod deską rozdzielczą, który nie wiadomo jak

> rozpiąć...

> zrobione

> czy to normalne że po przekręceniu stacyjki włącza się komunikat

> "Bremslicht sicherung" po naciśnięciu pedału hamulca znika

No, przecież o to właśnie chodzi: to jest test bezpiecznika świateł STOP. jak po naciśnięciu hamulca komunikat nie zniknie, tzn., że bezpiecznik przepalony i brak świateł hamowania.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No, przecież o to właśnie chodzi: to jest test bezpiecznika świateł

> STOP. jak po naciśnięciu hamulca komunikat nie zniknie, tzn., że

> bezpiecznik przepalony i brak świateł hamowania.

> Pozdr.

w takim razie wszystko ok - dzis podłączenie pod ECM

później zmiana programu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak więc podłączone - wszystko pięknie działa

> dziękuję wszystkim którzy pomogli mi przy tym projekcie

Mógłbyś podać ile Cię to kosztowało?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mógłbyś podać ile Cię to kosztowało?

> Pozdrawiam.

MID - 200

manetka - 70

przeprogramowanie - ? - jeszcze nie byłem ale mam nadzieje że około 50pln

robota - pare nowych siwych włosów zlosnik.gif

w sumie montaż zajął mi to 4 popołudnia po około 3h

teraz myśle że gdybym musiał to robić jeszcze raz wyrobiłbym się w 5-6 godzinach

wiele mogłaby ułatwić oryginalna wtyczka z MID-a ja nie miałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> MID - 200

> manetka - 70

> przeprogramowanie - ? - jeszcze nie byłem ale mam nadzieje że około

> 50pln

> robota - pare nowych siwych włosów

OK. Dzięki za info. Tak chciałem wiedzieć ile kasy odkładać smile.gif

A montaż to chyba czysta przyjemność..... biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK. Dzięki za info. Tak chciałem wiedzieć ile kasy odkładać

niemazaco

> A montaż to chyba czysta przyjemność.....

tak ale jak już skończysz i wszystko dział - wtedy jest satysfakcja że sam sobie zrobiłeś zlosnik.gif

BTW mam na sprzedaż manetke wycieraczek z przyciskami do kompa do sedana/coupe może jesteś zainteresowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc, mam pytanko. Ja mam podstawowa wersje X14XE, Astra G z 1999 i na wyswietlaczu mam tylko czas i date (no chyba ze wlacze radio to tylko czas), ale nie o to ...

Wlasnie przez przypadek oczywiscie hehehe... przytrzymalem obydwa przyciski razem kilka sekund i zanim sie zresetowalo pojawil sie predkosciomierz cyfrowy, chyba nie powinien dzialac? Pozniej oczywiscie reset i zapalily sie wszystkie oznaczenia (nie mialem pojecia ze az tyle info mozna uzyskac z niego) i znowu czas i data. Co mozna by zrobic zeby miec na stale wieksza ilosc danych? Czy jest to mozliwe bez wiekszych przerobek?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A jak to jest w A II z podłączeniem czujnika poziomu oleju? Jest to w ogóle możliwe bez jakiejś większej ingerencji. Bo pamiętam w F trzeba całą miskę olejową wymienić.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak to jest w A II z podłączeniem czujnika poziomu oleju? Jest to w

> ogóle możliwe bez jakiejś większej ingerencji. Bo pamiętam w F

> trzeba całą miskę olejową wymienić.

> Pozdrawiam,

Tak wygląda czujnik, może można go wprawić do starej miski olejowej?

278758706-Czujnikpoziomuoleju.jpg

Pozdr.

post-65098-1435248163719_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No dobra szanowni koledzy MID-owcy zlosnik.gif

To powiedzcie jak się najlepiej dostać do ECM, żeby podłączyć sygnały do MID-a.

Z tej stronki wyczytałem że potrzebuję 2 sygnały:

MID --------- ECM

27 ---------- 47

28 ---------- 13

Gdzie najlepiej się wpinać? Zakładam że nie mam tych sygnałów w złączu X2.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Myślę że to nie koniec pytań bo od jutra zaczynam zabawę z montażem smile.gif

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra szanowni koledzy MID-owcy

> To powiedzcie jak się najlepiej dostać do ECM, żeby podłączyć sygnały

> do MID-a.

> Z tej stronki wyczytałem że potrzebuję 2 sygnały:

> MID --------- ECM

> 27 ---------- 47

> 28 ---------- 13

> Gdzie najlepiej się wpinać? Zakładam że nie mam tych sygnałów w

> złączu X2.

> Z góry dzięki za odpowiedź.

> Myślę że to nie koniec pytań bo od jutra zaczynam zabawę z montażem

> Pozdrawiam.

a gdzie masz ECM?

ja mam obok akumulatora - wpiąłem się bezpośrednio przy samej wtyczce a kabelek przeciągnołem przez otwór przez który przechodzi linka gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno sprostowanie:

pin 27 MIDa podłączyłem pod pin B5 ECM (taką samą informację wczoraj znalazłem w autodata2004)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a gdzie masz ECM?

> ja mam obok akumulatora - wpiąłem się bezpośrednio przy samej wtyczce

> a kabelek przeciągnołem przez otwór przez który przechodzi linka

> gazu

ECM z tego co się orientuję to schowany pod lewym nadkolem. Bynajmniej w komorze silnika go nie ma frown.gif

A jeśli chodzi o piny w ECM, to dla każdego sterownika będą chyba inne....

Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ECM z tego co się orientuję to schowany pod lewym nadkolem.

> Bynajmniej w komorze silnika go nie ma

> A jeśli chodzi o piny w ECM, to dla każdego sterownika będą chyba

> inne....

zgadza się - ja napisałem gdzie w moim przypadku podłączyłem

> Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.