walo Napisano 23 Marca 2007 Udostępnij Napisano 23 Marca 2007 a więc tak przymierzam się do montażu mida do mojego sprzęta - mniej wiecej już wiem co gdzie i jak dzięki koledze Stenko natomiast mam problem gdzie podłączyć pin 27 MID-a wiem że albo do ECM albo do X2 pytanie do którego pinu? gdzieś znalazłem info że może to być pin21 ECM-u - wolałbym mieć pewność zanim coś podłącze i się cos spali więc jeżeli koledzy mają wiedzę w tym temacie proszę o jakieś info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 23 Marca 2007 Udostępnij Napisano 23 Marca 2007 Przewód czarno-brązowy 0,35 mm2 łączysz pin 27 MID z pinem A5 ECM w silniku X20XEV. Po drodze jest łacze X2, ww. przewód przechodzi przez pin 23 tego złącza, ale nie licz, że będzie okablowane od strony kabiny. Będziesz miał wielkie szczęście, jeśli z ECM ten kabelek będzie wychodził do X2. Ja go przeciąłem i puściłem inną drogą do kabiny i MIDa. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exen Napisano 23 Marca 2007 Udostępnij Napisano 23 Marca 2007 > a więc tak przymierzam się do montażu mida do mojego sprzęta - mniej > wiecej już wiem co gdzie i jak dzięki koledze Stenko > natomiast mam problem gdzie podłączyć pin 27 MID-a wiem że albo do > ECM albo do X2 pytanie do którego pinu? gdzieś znalazłem info że > może to być pin21 ECM-u - wolałbym mieć pewność zanim coś > podłącze i się cos spali > więc jeżeli koledzy mają wiedzę w tym temacie proszę o jakieś info A ja z innej beczki mam pytanie. Czy w Astrze G jest podobnie jak w F, tzn. trzeba znaleźć MIDa z odpowiednim softem pod dany silnik? A może wystarczy przeprogramować? Jaki koszt się wiąże z zakupem tych wszystkich elementów? Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kostrzo Napisano 23 Marca 2007 Udostępnij Napisano 23 Marca 2007 > silniku X20XEV. Po drodze jest łacze X2, Witam W którym miejscu jest umiejscowione te złącze X2 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 23 Marca 2007 Udostępnij Napisano 23 Marca 2007 > Witam > W którym miejscu jest umiejscowione te złącze X2 > Pozdrawiam Na przedniej ścianie między kabiną, a komorą silnika na przeciwko kierownicy lub akumulatora, jak kto patrzy. Ale dostęp do niego od strony kabiny - masakra, ja nie podjąłem się. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stenko Napisano 23 Marca 2007 Udostępnij Napisano 23 Marca 2007 > A ja z innej beczki mam pytanie. > Czy w Astrze G jest podobnie jak w F, tzn. trzeba znaleźć MIDa z > odpowiednim softem pod dany silnik? A może wystarczy > przeprogramować? > Jaki koszt się wiąże z zakupem tych wszystkich elementów? > Pozdrawiam, Tak można kupić dowolny byle od astry G i przeprogramować. Koszt elementów to MID ok 200 zł Manetka wycieraczek z przyciskami do kompa ok 50 zł ewentualne przeprogramowanie ok 50 zł. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walo Napisano 23 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2007 dzięki za wszystkie odpowiedzi - właśnie odebrałem paczkę z częściami - jutro się za to biore - mam nadzieję że o wiecej szczegółów nie będe musiał pytać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walo Napisano 28 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2007 co zrobić z pinem 15(włącznik świateł hamowania) i 16(bezpiecznik świateł hamowania) MIDa - nie chcę ich podłączać - wystarczy że zepnę z masą? i czy do montażu manetki wycieraczek muszę zdejmować kierownicę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stenko Napisano 28 Marca 2007 Udostępnij Napisano 28 Marca 2007 > co zrobić z pinem 15 i 16 MIDa - nie chcę ich podłączać - wystarczy > że zepnę z masą? > i czy do montażu manetki wycieraczek muszę zdejmować kierownicę? Piny 15 i 16 nie powinny być zwierane do masy ale podłaczone do wyłącznika śwateł hamowania, nie trzeba sciagac kierwnicy aby dostać się do manetki tu opis (po niemecku ale z obrazkami) KLIKEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walo Napisano 28 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2007 > Piny 15 i 16 nie powinny być zwierane do masy ale podłaczone do > wyłącznika śwateł hamowania, nie trzeba sciagac kierwnicy aby > dostać się do manetki tu opis (po niemecku ale z obrazkami) > KLIKEN wielkie dzięki koledze należy się odemnie narazie zamontowałem mida ale podłączyłem (z braku czasu) tylko kabelki tida, dzis ciąg dalszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exen Napisano 28 Marca 2007 Udostępnij Napisano 28 Marca 2007 > wielkie dzięki > koledze należy się odemnie > narazie zamontowałem mida ale podłączyłem (z braku czasu) tylko > kabelki tida, dzis ciąg dalszy Kliknij fotkę jak będziesz miał możliwość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rma Napisano 28 Marca 2007 Udostępnij Napisano 28 Marca 2007 > a gdzie moge cos poczytac o Midach - czy asterka musi miec specjalny wyswietlacz>?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walo Napisano 29 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 tak więc mam następne niejasności: 1. czy to jest złącze X2? 2. pod którą wtyczkę mam się podpiąć w ECM-ie? mam informację że mam się podpiąć pod PIN A5 - pytanie w której wtyczce jest ten pin - numeracja jest tylko cyfrowa bez liter - tylko na gniazdami są litery "M" i "K" wiecej do której się wpiąć i którędy przeciągnąć przewód z wnętrza do komory silnikowej? 3. do którego pinu włącznika hamulca podłączyć kabelki 15 i 16 mida - czy też jest to obojętne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walo Napisano 29 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 to może inaczej czy ten pin znajduje się w wiązce która leci do kabiny czy do silnika jak widać na zdjęciu lewa leci do silnika a prawa do kabiny IMO to powinna być ta do kabiny jeżeli kabel pojawia się w X2 ale wolę się upewnić więc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 29 Marca 2007 Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > tak więc mam następne niejasności: > 1. czy to jest złącze X2? Nie, to X1, X2 jest między silnikiem a kabiną... > 3. do którego pinu włącznika hamulca podłączyć kabelki 15 i 16 mida - > czy też jest to obojętne? Nie jest obojętne, spójrz na schemat - jeden pin 16 do tego wtyku, na którym jest +12V po stacyjce przez bezpiecznik nr 3.38 czarny przewód, a drugi pin 15 to już wiesz.... czarno-żółty przewód. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 29 Marca 2007 Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > 2. pod którą wtyczkę mam się podpiąć w ECM-ie? > mam informację że mam się podpiąć pod PIN A5 - pytanie w której > wtyczce jest ten pin - numeracja jest tylko cyfrowa bez liter - > tylko na gniazdami są litery "M" i "K" wiecej do której się > wpiąć i którędy przeciągnąć przewód z wnętrza do komory > silnikowej? Szukaj na pin 5 przewodu czarno-brązowego 0,5 mm2. Na wtyczce idącej do X2. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walo Napisano 29 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > Nie, to X1, X2 jest między silnikiem a kabiną... a to X2 to ten głęboko pod deską rozdzielczą, który nie wiadomo jak rozpiąć... > Nie jest obojętne, spójrz na schemat - jeden pin 16 do tego wtyku, na > którym jest +12V po stacyjce przez bezpiecznik nr 3.38 czarny > przewód, a drugi pin 15 to już wiesz.... czarno-żółty przewód. > Pozdr. zrobione czy to normalne że po przekręceniu stacyjki włącza się komunikat "Bremslicht sicherung" po naciśnięciu pedału hamulca znika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 29 Marca 2007 Udostępnij Napisano 29 Marca 2007 > a to X2 to ten głęboko pod deską rozdzielczą, który nie wiadomo jak > rozpiąć... > zrobione > czy to normalne że po przekręceniu stacyjki włącza się komunikat > "Bremslicht sicherung" po naciśnięciu pedału hamulca znika No, przecież o to właśnie chodzi: to jest test bezpiecznika świateł STOP. jak po naciśnięciu hamulca komunikat nie zniknie, tzn., że bezpiecznik przepalony i brak świateł hamowania. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walo Napisano 30 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 > No, przecież o to właśnie chodzi: to jest test bezpiecznika świateł > STOP. jak po naciśnięciu hamulca komunikat nie zniknie, tzn., że > bezpiecznik przepalony i brak świateł hamowania. > Pozdr. w takim razie wszystko ok - dzis podłączenie pod ECM później zmiana programu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walo Napisano 30 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 tak więc podłączone - wszystko pięknie działa dziękuję wszystkim którzy pomogli mi przy tym projekcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amberek Napisano 30 Marca 2007 Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 > tak więc podłączone - wszystko pięknie działa > dziękuję wszystkim którzy pomogli mi przy tym projekcie Mógłbyś podać ile Cię to kosztowało? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walo Napisano 30 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 > Mógłbyś podać ile Cię to kosztowało? > Pozdrawiam. MID - 200 manetka - 70 przeprogramowanie - ? - jeszcze nie byłem ale mam nadzieje że około 50pln robota - pare nowych siwych włosów w sumie montaż zajął mi to 4 popołudnia po około 3h teraz myśle że gdybym musiał to robić jeszcze raz wyrobiłbym się w 5-6 godzinach wiele mogłaby ułatwić oryginalna wtyczka z MID-a ja nie miałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amberek Napisano 30 Marca 2007 Udostępnij Napisano 30 Marca 2007 > MID - 200 > manetka - 70 > przeprogramowanie - ? - jeszcze nie byłem ale mam nadzieje że około > 50pln > robota - pare nowych siwych włosów OK. Dzięki za info. Tak chciałem wiedzieć ile kasy odkładać A montaż to chyba czysta przyjemność..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walo Napisano 31 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2007 > OK. Dzięki za info. Tak chciałem wiedzieć ile kasy odkładać niemazaco > A montaż to chyba czysta przyjemność..... tak ale jak już skończysz i wszystko dział - wtedy jest satysfakcja że sam sobie zrobiłeś BTW mam na sprzedaż manetke wycieraczek z przyciskami do kompa do sedana/coupe może jesteś zainteresowany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piwopijca Napisano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2007 Czesc, mam pytanko. Ja mam podstawowa wersje X14XE, Astra G z 1999 i na wyswietlaczu mam tylko czas i date (no chyba ze wlacze radio to tylko czas), ale nie o to ... Wlasnie przez przypadek oczywiscie hehehe... przytrzymalem obydwa przyciski razem kilka sekund i zanim sie zresetowalo pojawil sie predkosciomierz cyfrowy, chyba nie powinien dzialac? Pozniej oczywiscie reset i zapalily sie wszystkie oznaczenia (nie mialem pojecia ze az tyle info mozna uzyskac z niego) i znowu czas i data. Co mozna by zrobic zeby miec na stale wieksza ilosc danych? Czy jest to mozliwe bez wiekszych przerobek? Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exen Napisano 14 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 A jak to jest w A II z podłączeniem czujnika poziomu oleju? Jest to w ogóle możliwe bez jakiejś większej ingerencji. Bo pamiętam w F trzeba całą miskę olejową wymienić. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 14 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 > Bo pamiętam w F > trzeba całą miskę olejową wymienić. > Pozdrawiam, W Astrze G też. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 14 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 > A jak to jest w A II z podłączeniem czujnika poziomu oleju? Jest to w > ogóle możliwe bez jakiejś większej ingerencji. Bo pamiętam w F > trzeba całą miskę olejową wymienić. > Pozdrawiam, Tak wygląda czujnik, może można go wprawić do starej miski olejowej? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amberek Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 No dobra szanowni koledzy MID-owcy To powiedzcie jak się najlepiej dostać do ECM, żeby podłączyć sygnały do MID-a. Z tej stronki wyczytałem że potrzebuję 2 sygnały: MID --------- ECM 27 ---------- 47 28 ---------- 13 Gdzie najlepiej się wpinać? Zakładam że nie mam tych sygnałów w złączu X2. Z góry dzięki za odpowiedź. Myślę że to nie koniec pytań bo od jutra zaczynam zabawę z montażem Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walo Napisano 2 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 > No dobra szanowni koledzy MID-owcy > To powiedzcie jak się najlepiej dostać do ECM, żeby podłączyć sygnały > do MID-a. > Z tej stronki wyczytałem że potrzebuję 2 sygnały: > MID --------- ECM > 27 ---------- 47 > 28 ---------- 13 > Gdzie najlepiej się wpinać? Zakładam że nie mam tych sygnałów w > złączu X2. > Z góry dzięki za odpowiedź. > Myślę że to nie koniec pytań bo od jutra zaczynam zabawę z montażem > Pozdrawiam. a gdzie masz ECM? ja mam obok akumulatora - wpiąłem się bezpośrednio przy samej wtyczce a kabelek przeciągnołem przez otwór przez który przechodzi linka gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walo Napisano 2 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 Jeszcze jedno sprostowanie: pin 27 MIDa podłączyłem pod pin B5 ECM (taką samą informację wczoraj znalazłem w autodata2004) pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amberek Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 > a gdzie masz ECM? > ja mam obok akumulatora - wpiąłem się bezpośrednio przy samej wtyczce > a kabelek przeciągnołem przez otwór przez który przechodzi linka > gazu ECM z tego co się orientuję to schowany pod lewym nadkolem. Bynajmniej w komorze silnika go nie ma A jeśli chodzi o piny w ECM, to dla każdego sterownika będą chyba inne.... Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walo Napisano 2 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 > ECM z tego co się orientuję to schowany pod lewym nadkolem. > Bynajmniej w komorze silnika go nie ma > A jeśli chodzi o piny w ECM, to dla każdego sterownika będą chyba > inne.... zgadza się - ja napisałem gdzie w moim przypadku podłączyłem > Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.