setor Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 Od momentu zakupu nie działa kontrolka ładowania akumulatora w mojej Sience. Żaróweczka jest sprawna,teraz nie wiem za co się zabrać aby to uruchomić Ładowanie jest w porządku na codzień jeżdzę z diodowym testerkiem podłączonym pod gniazdo zapalniczki,chciałbym jedna uruchomić ten wskaźnik Nie wiem tylko dlaczego przy prawidłowym ładowaniu to ustrojstwo nie działa Kiedyś pewien mechanik straszył mnie że w mojej Sience nie ma ładowania,na dowód podłaczył mi miernik na którym przy odpalonym silniku napięcie skakało między 10-11,5v Nie za bardzo chciało mi się w to wierzyć bo od momentu zakupu przejechałem 5 tyś km na tym akumulatorze z włączonymi non stop światłami i nadmuchem Po dojeździe podłączyłem swój miernik. Napięcie po odpaleniu silnika i gazowaniu stało 14,05v po włączeniu obciążenia 13,97 ładowanie więc jest poprawne,tak mi się przynajmniej wydaje a kontrolka nie zapala się po przekręceniu kluczyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javoreczek Napisano 10 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2007 > Od momentu zakupu nie działa kontrolka ładowania akumulatora w mojej > Sience. > Żaróweczka jest sprawna,teraz nie wiem za co się zabrać aby to > uruchomić > Ładowanie jest w porządku na codzień jeżdzę z diodowym testerkiem > podłączonym pod gniazdo zapalniczki,chciałbym jedna uruchomić > ten wskaźnik > Nie wiem tylko dlaczego przy prawidłowym ładowaniu to ustrojstwo nie > działa > Kiedyś pewien mechanik straszył mnie że w mojej Sience nie ma > ładowania,na dowód podłaczył mi miernik na którym przy odpalonym > silniku napięcie skakało między 10-11,5v Nie za bardzo chciało > mi się w to wierzyć bo od momentu zakupu przejechałem 5 tyś km > na tym akumulatorze z włączonymi non stop światłami i nadmuchem > Po dojeździe podłączyłem swój miernik. Napięcie po odpaleniu silnika > i gazowaniu stało 14,05v po włączeniu obciążenia 13,97 > ładowanie więc jest poprawne,tak mi się przynajmniej wydaje a > kontrolka nie zapala się po przekręceniu kluczyka Jeśli ładowanie jest w porządku, to znaczy, że obwód zasilania żaróweczki tez jest w porządku, a problem najprawdopodobniej tkwi w braku kontaktu miedzy żarówką a oprawką lub między oprawką a ścieżkami na folii wskaźników. Osobiscie obstawiam to drugie... ta folia nie jest najwyższej jakości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 10 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2007 > Jeśli ładowanie jest w porządku, to znaczy, że obwód zasilania > żaróweczki tez jest w porządku, a problem najprawdopodobniej > tkwi w braku kontaktu miedzy żarówką a oprawką lub między > oprawką a ścieżkami na folii wskaźników. Osobiscie obstawiam to > drugie... ta folia nie jest najwyższej jakości. Przypomniało mi się że kiedyś, ktoś mówił mi że uszkodzona jest dioda na płytce zestawu wskaźników Rzeczywiscie przeglądając schemat w książce zauważyłem że żarówka obwodu ładowania jako jedyny wskaźnik ma w swoim obwodzie diodę i opornik Mam pytanie w jakim celu zastosowano tam diodę,zasadę działania diody znam,tylko nie wiem po co zastosowano ją w tym zestawie wskaźników, i czy jej uszkodzenie może spowodować brak działania kontrolki Nie rozbierałem jeszcze zestawu wskaźników nie wiem w którym miejscu wlutowano tę diodę. Czy jest ona gdzieś w środku czy po prostu przylutowana na scieżkach drukowanych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javoreczek Napisano 10 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2007 > Przypomniało mi się że kiedyś, ktoś mówił mi że uszkodzona jest dioda > na płytce zestawu wskaźników > Rzeczywiscie przeglądając schemat w książce zauważyłem że żarówka > obwodu ładowania jako jedyny wskaźnik ma w swoim obwodzie diodę > i opornik > Mam pytanie w jakim celu zastosowano tam diodę,zasadę działania diody > znam,tylko nie wiem po co zastosowano ją w tym zestawie > wskaźników, i czy jej uszkodzenie może spowodować brak działania > kontrolki > Nie rozbierałem jeszcze zestawu wskaźników nie wiem w którym miejscu > wlutowano tę diodę. Czy jest ona gdzieś w środku czy po prostu > przylutowana na scieżkach drukowanych To raczej nie ta dioda. Gdyby ona padła to nie było by zasilania regulatora i alternator by sie nie wzbudził po uruchomieniu silnika ergo nie bylo by ładowania. Rezystor ma za zadanie zapobiec takiej sytuacji w momencie przepalenia sie żarówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.