Skocz do zawartości

kontrolka ładowania Siena


setor

Rekomendowane odpowiedzi

Od momentu zakupu nie działa kontrolka ładowania akumulatora w mojej Sience.

Żaróweczka jest sprawna,teraz nie wiem za co się zabrać aby to uruchomić

Ładowanie jest w porządku na codzień jeżdzę z diodowym testerkiem podłączonym pod gniazdo zapalniczki,chciałbym jedna uruchomić ten wskaźnik

Nie wiem tylko dlaczego przy prawidłowym ładowaniu to ustrojstwo nie działa

Kiedyś pewien mechanik straszył mnie że w mojej Sience nie ma ładowania,na dowód podłaczył mi miernik na którym przy odpalonym silniku napięcie skakało między 10-11,5v Nie za bardzo chciało mi się w to wierzyć bo od momentu zakupu przejechałem 5 tyś km na tym akumulatorze z włączonymi non stop światłami i nadmuchem

Po dojeździe podłączyłem swój miernik. Napięcie po odpaleniu silnika i gazowaniu stało 14,05v po włączeniu obciążenia 13,97 ładowanie więc jest poprawne,tak mi się przynajmniej wydaje a kontrolka nie zapala się po przekręceniu kluczyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od momentu zakupu nie działa kontrolka ładowania akumulatora w mojej

> Sience.

> Żaróweczka jest sprawna,teraz nie wiem za co się zabrać aby to

> uruchomić

> Ładowanie jest w porządku na codzień jeżdzę z diodowym testerkiem

> podłączonym pod gniazdo zapalniczki,chciałbym jedna uruchomić

> ten wskaźnik

> Nie wiem tylko dlaczego przy prawidłowym ładowaniu to ustrojstwo nie

> działa

> Kiedyś pewien mechanik straszył mnie że w mojej Sience nie ma

> ładowania,na dowód podłaczył mi miernik na którym przy odpalonym

> silniku napięcie skakało między 10-11,5v Nie za bardzo chciało

> mi się w to wierzyć bo od momentu zakupu przejechałem 5 tyś km

> na tym akumulatorze z włączonymi non stop światłami i nadmuchem

> Po dojeździe podłączyłem swój miernik. Napięcie po odpaleniu silnika

> i gazowaniu stało 14,05v po włączeniu obciążenia 13,97

> ładowanie więc jest poprawne,tak mi się przynajmniej wydaje a

> kontrolka nie zapala się po przekręceniu kluczyka

Jeśli ładowanie jest w porządku, to znaczy, że obwód zasilania żaróweczki tez jest w porządku, a problem najprawdopodobniej tkwi w braku kontaktu miedzy żarówką a oprawką lub między oprawką a ścieżkami na folii wskaźników. Osobiscie obstawiam to drugie... ta folia nie jest najwyższej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli ładowanie jest w porządku, to znaczy, że obwód zasilania

> żaróweczki tez jest w porządku, a problem najprawdopodobniej

> tkwi w braku kontaktu miedzy żarówką a oprawką lub między

> oprawką a ścieżkami na folii wskaźników. Osobiscie obstawiam to

> drugie... ta folia nie jest najwyższej jakości.

Przypomniało mi się że kiedyś, ktoś mówił mi że uszkodzona jest dioda na płytce zestawu wskaźników

Rzeczywiscie przeglądając schemat w książce zauważyłem że żarówka obwodu ładowania jako jedyny wskaźnik ma w swoim obwodzie diodę i opornik

Mam pytanie w jakim celu zastosowano tam diodę,zasadę działania diody znam,tylko nie wiem po co zastosowano ją w tym zestawie wskaźników, i czy jej uszkodzenie może spowodować brak działania kontrolki

Nie rozbierałem jeszcze zestawu wskaźników nie wiem w którym miejscu wlutowano tę diodę. Czy jest ona gdzieś w środku czy po prostu przylutowana na scieżkach drukowanych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przypomniało mi się że kiedyś, ktoś mówił mi że uszkodzona jest dioda

> na płytce zestawu wskaźników

> Rzeczywiscie przeglądając schemat w książce zauważyłem że żarówka

> obwodu ładowania jako jedyny wskaźnik ma w swoim obwodzie diodę

> i opornik

> Mam pytanie w jakim celu zastosowano tam diodę,zasadę działania diody

> znam,tylko nie wiem po co zastosowano ją w tym zestawie

> wskaźników, i czy jej uszkodzenie może spowodować brak działania

> kontrolki

> Nie rozbierałem jeszcze zestawu wskaźników nie wiem w którym miejscu

> wlutowano tę diodę. Czy jest ona gdzieś w środku czy po prostu

> przylutowana na scieżkach drukowanych

To raczej nie ta dioda. Gdyby ona padła to nie było by zasilania regulatora i alternator by sie nie wzbudził po uruchomieniu silnika ergo nie bylo by ładowania. Rezystor ma za zadanie zapobiec takiej sytuacji w momencie przepalenia sie żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.