Skocz do zawartości

Golf 4 - Problem z turbina


derton

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam golfa 4 TDI 110Km i od jakiegos czasu wylacza mi sie turbina podczas jazdy. Samochod mam od ok. 2 miesiecy i po zakupie byl sprawdzany na komputerze i wszystko wyszlo OK. Jesli ktos spotkal sie z czyms takim to prosze o pomoc !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich. Mam golfa 4 TDI 110Km i od jakiegos czasu wylacza

> mi sie turbina podczas jazdy. Samochod mam od ok. 2 miesiecy i

> po zakupie byl sprawdzany na komputerze i wszystko wyszlo OK.

> Jesli ktos spotkal sie z czyms takim to prosze o pomoc !!

przyczyn moze byc pare, najbardziej prawdobodobna to przycinajace sie kierwonice w turbinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przyczyn moze byc pare, najbardziej prawdobodobna to przycinajace sie

> kierwonice w turbinie

Ale jak zgasze silnik i ponownie wlacze to wszystko poprawnie dziala. Moze to sterowanie turbina, sam juz nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jak zgasze silnik i ponownie wlacze to wszystko poprawnie dziala.

wchodzi w tryb awaryjny prawdobodobnie od przeladowania - reset po off/on zaplon

> Moze to sterowanie turbina, sam juz nie wiem.

no to tez pisalem o kierownicach wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jak zgasze silnik i ponownie wlacze to wszystko poprawnie dziala.

> Moze to sterowanie turbina, sam juz nie wiem.

Ja maiłęm to samo w passacie b5 (ten sami silnik 1.9 tdi 110 km) czujnik ok turbinki wyłaczą cią ja jak daje wiecej niż 1.5 bara u mnie to działo sie przy przekraczaniu 120 km/h w normalnej jeździe

i daletego gdy go zgaszisz i odpalisz to działa normalnioe, nie ignoruj tego to mzoę być już koniec twojej turbiny (z moja tak było a ponoć w golfach 4 turbiny jeszcze szybciej padają niz w starszych passkach) a jak tak ci trochę po wyłaczą ten czujnik to i jego zakatujesz (cena ok 350 zł) a ja turbinke dostałem po małym przebiegu za 1000zł. Choć przyczyn mozę być jeszcze kilka, ale u mnie to było to konkretnie z tymi samymi objawami i jeszcze jedna dobra rada jeśli jednak turbina Ci padła to kup używana w dobym stanie (przechowywana najlepiej w oleju, bo to szybko rdzewieje i moja padła przez to ze pól roku nie jezdzony stał), bo nie spotkałem sie z pochlebną opinia na temat regeneracji do 5000 km przebioegu i następna a to koszt już koło 2 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze wystarczylo wykonac tylko ten zabieg zamiast wymiany turbiny

> http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=266&Itemid=9

ciekawa idea i myślę że skuteczna teraz pewnie zrobił bym cos podobnego ale to sie stało na poczatku mojego romansu z vw i chciałem aby jak najszybciej wrócił do tego co potrafi robić najlepiej, czyli dawać pełna satysfakcje z jazdy więc wymieniłem bo chyba już jej się nalezało ( puszczała olej bo już wykapywał po przewodach i geometria nie chodziła) ale na przyszłosc można próbować... oby jednak nie było takiej potrzeby zycze wszystkim posiadaczom turbin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne że nikt Ci nie proponował czyszczenia kierownic, stała przypadłość w silniku AFN z turbiną VTG, no ale jak ciekła to można przeboleć te koszty. Co do braku mocy w czasie jazdy- przeważnie 3-4 bieg około 120-140km/h i powrót po zgaszeniu i odpaleniu silnika to 99.9% notlaufy czyli tryb awaryjny. Duże obciążenie silnika i turbo pompuje bez opamiętania a ze kierownica się przycięła i nie może zmniejszyć obrotów wirnika albo zacina się zawór N75 to dopompuje do 1.2 bara i komp ratuje silnik przed uszkodzeniem. Wszystko wyjdzie po podpięciu kompa, będzie zapisany błąd notlaufy, można zrobić test dynamiczny i prawdopodobnie wszystko się potwierdzi. A winnych może być kilku. Wspomniane kierownice w turbie ( można sprawdzić czy działają- położyć się pod autem i spróbować pociągnąć sztangę), zacinający się zawór sterujący upustem w turbie N75 (można spiąć na ostro i spróbować) albo dziurawe wężyki podciśnieniowe przy silniku. Moga być inne przyczyny ale mniej prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dziwne że nikt Ci nie proponował czyszczenia kierownic, stała

> przypadłość w silniku AFN z turbiną VTG.

proponował, w Skrobowie jest serwis co sie zajmuje regenarecją itp. to przez przypadek spotkałem na stacji benzynowej mechanika z tego zakładu to powiedział że to koszt jakiś 400zł. Potem jednak udałem sie do polecanego prze znajomych człowieka któy zajmuje sie tylko grupa VW,Skoda,Seat , który poświęćił dzień czasu na diagnozę czy to aby na pewno trzeba turbine wymieniać i uznał ze to już jest jej kres(jak pisałem wcześniej kupiłem samochód który stał długo rozebrany, co szczególnie szkodzi turbo-.brak regularnej konserwacji/samrowania olejem) Nowa/używana miał ok 30 tyś. przebiegu a podobno jak sie o nie dba to robia i ponad 200 tyś. więc nie żałuję wyboru, ale rady istotne na przyszłosc choć wolę aby nie był potrzebne cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko podpiąłem pod kompa i wyszło ze przyczyną wyłączania sie turbiny jest zawór. Teraz zostaje mi znalezc jakiś dobry używany zawór lub wymiana całej turbiny bo jak wiadomo nowego zaworu nie dostanie sie nigdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Autko podpiąłem pod kompa i wyszło ze przyczyną wyłączania sie

> turbiny jest zawór. Teraz zostaje mi znalezc jakiś dobry używany

> zawór lub wymiana całej turbiny bo jak wiadomo nowego zaworu nie

> dostanie sie nigdzie

poczytaj o tym na forum seata leona tam jest to bardzo dobrze opisane. miałem tą przypadłość i niestety wizyty u kilku mechaników. podłączanie kompa nie pokazuje jednoznacznie co jest uszkodzone - jedynie że jest to problem z ciśnieniem doładowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Autko podpiąłem pod kompa i wyszło ze przyczyną wyłączania sie

> turbiny jest zawór. Teraz zostaje mi znalezc jakiś dobry używany

> zawór lub wymiana całej turbiny bo jak wiadomo nowego zaworu nie

> dostanie sie nigdzie.

dziwne rzeczy opowiadasz...

jesli problemem jest zawor N75 sterujacy poziomem doladowania to jak wymienisz turbine a zostawisz stary zawor to nic to nie da... bo to dwie rozne niezalezne rzeczy

fabrycznie nowy zawor oryginalny VW N75 kosztuje u mnie 410zl

Fabrycznie nowa oryginalan turbosprezarka z kolektorem do silnika ASV 110KM to wydatek 1400zl

najpierw dowiedz sie co na pewno jest problemem a dopiero potem bierz sie za wymienianie!

bo zawor a turbina to dwie rozne rzeczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.