Skocz do zawartości

Stozkowy filtr powietrza


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem posiadaczm FIATA BRAVO 1.4 12V 95r . Moge kupic taki filtr ( ponoc dobry) Czy warto i czy bedzie odczuwalny efekt (wiecej KM ) . Mam sportowy uklad wydechowy i nie tylko fajnie buczy (nie jest za glosny) ale jest ruznica w mocy. angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam jestem posiadaczm FIATA BRAVO 1.4 12V 95r . Moge kupic taki

> filtr ( ponoc dobry) Czy warto i czy bedzie odczuwalny efekt

> (wiecej KM ) . Mam sportowy uklad wydechowy i nie tylko fajnie

> buczy (nie jest za glosny) ale jest ruznica w mocy.

masz elpegie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montowanie stożków do takich małych pojemności w silnikach wolnossących daje raczej efekt psychologiczno-akustyczny, a jeżeli poprawi dynamikę / moment obr. to raczej w b. niewielki sposób.

Przynam szczerze, że wsadziłem stożek do TD icon_eek.gif i.... ? Silnik autentycznie dostał pary i jest odczuwalna róznica (turbosprężarka lubi pooddychać). Oczywiście, że daleko mu do sportowych osiągów, ale biorac pod uwagę jaki był "zmulony" na starym, oryginalnym filtrze to polecam wszystkim dieslowcom stożek!!!

Czółko!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... A jak ma się to do żywotności/zużycia silnika?

Czytałem trochę różnych opinii i szczerze mówiąc jestem głupi...

Jedni piszą, że jest cool i w ogóle a inni że silnik się szybko kończy itd. Podobno silnik inaczej na obroty wchodzi czy jakoś tak...

Chyba nie ma innej metody jak samemu spróbować niewiem.gif

ps. Ja tam dupa jestem jeśli chodzi o wiadomości o silnikach itp (mogę o komputerach pogadać 270751858-jezyk.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Montowanie stożków do takich małych pojemności w silnikach

> wolnossących daje raczej efekt psychologiczno-akustyczny, a

> jeżeli poprawi dynamikę / moment obr. to raczej w b. niewielki

> sposób.

> Przynam szczerze, że wsadziłem stożek do TD i.... ? Silnik

> autentycznie dostał pary i jest odczuwalna róznica

> (turbosprężarka lubi pooddychać). Oczywiście, że daleko mu do

> sportowych osiągów, ale biorac pod uwagę jaki był "zmulony" na

> starym, oryginalnym filtrze to polecam wszystkim dieslowcom

> stożek!!!

> Czółko!

sluchaj bo roznie slyszalem o stazkach w TD niewiem.gif i tak musze kupic ten przedni wlot do powietrz, wiec czy kupie stozek, cz ten wlot to niewielka roznica w cenie.

czy spalanie nie wzroslo a komp nie lapie jakis bledow? i gdzie robiles stazek? u mielcarka moze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam jestem posiadaczm FIATA BRAVO 1.4 12V 95r . Moge kupic taki

> filtr ( ponoc dobry) Czy warto i czy bedzie odczuwalny efekt

> (wiecej KM ) . Mam sportowy uklad wydechowy i nie tylko fajnie

> buczy (nie jest za glosny) ale jest ruznica w mocy.

Nie sadze aby wymiana filtra na stozkowy pomogla ci w uzyskaniu wiekszej liczby koni mech. z tego silnika.

Wymieniajac tylko filtr odczujesz roznice w gornym zakresie obrotow, ale zato w dolnym efekt bedzie odwrotny. Gawwarantuje ci ze inwestujac tylko w sam stozek moc silnika spadnie.

Zdecydowanie lepszym rozwiazaniem niskobudzetowym jest wymiana orginalnej wkladki filtra na sportowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> sluchaj bo roznie slyszalem o stazkach w TD i tak musze kupic ten

> przedni wlot do powietrz, wiec czy kupie stozek, cz ten wlot to

> niewielka roznica w cenie.

> czy spalanie nie wzroslo a komp nie lapie jakis bledow? i gdzie

> robiles stazek? u mielcarka moze?

Żadnych błędów, a rebel naprawdę lepszy. A montowałem go sam z komponentów zakupionych w Norauto. Jesteś z Poznania to możemy zrobić mini spot gdzieś kiedyś i się dam przejechać marychą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie sadze aby wymiana filtra na stozkowy pomogla ci w uzyskaniu

> wiekszej liczby koni mech. z tego silnika.

Zgadza się.

> Wymieniajac tylko filtr odczujesz roznice w gornym zakresie obrotow,

> ale zato w dolnym efekt bedzie odwrotny. Gawwarantuje ci ze

> inwestujac tylko w sam stozek moc silnika spadnie.

A to cos nowego... Moim zdanie stożek jeśli nie pomoże, to napewno nie zaszkodzi - no chyba, że brudny, przepuszczający syf itd. Albo źle dobrany - tzn. za mały - generalnie im większy tym lepiej. No bo na chłopski rozum biorąc: najlepiej było by dla silnika jeździć w ogóle bez filtra (zakładając zero brudu, kurzu, piasku itd). W końcu w ten sposób silnimk ma lepszy oddech (spróbujcie pobiegac w masce p. gaz. a potem bez zlosnik.gif ) Więc nie sądze, że przy prawidłowym stożku (a mógłby być np też kwadrat, walec, ostrosłup - cokolwiek co ma lepszą przepuszczalnośc powietrza od zwykłego filtra) spadnie moc...

Niech minie ktoś oświeci, jeśli się mylę.

> Zdecydowanie lepszym rozwiazaniem niskobudzetowym jest wymiana

> orginalnej wkladki filtra na sportowa.

Też o tym myślałem, tylko nikt nie wiedział o co mi chodzi jak pytałem.

Czółko!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co rozumiesz przez pojęcie ''prawidłowy stożek''? , idziesz do sklepu podajesz pojemność silnika i kupujesz ''prawidłowy stożek'', widzisz schody zaczynają się przy majstrowaniu dolotu bo to on decyduje czy będziesz mieć wysoki moment w górnym czy dolnym zakresie obrotów, ważna jest średnica i długość dolotu i wcale nie jest tak że bez filtra silnik powinien pracować lepiej, twój przykład jest chybiony, podam ci inny, otwórz usta szeroko i oddychaj głęgoko wykonując jakąś robote, potem wez zwęż usta i oddychaj głęboko również wykonując jakąś robote, gwarantuje ci że wykonując robote z szerokimi ustami braknie ci powietrza po kilku minutach tak więc widzisz że za duży filtr lub jego brak może zmulić silnik, twój przykład z maską bardziej pasuje do oryginalnej wkładki cool.gif, tak jak w wydechu również w dolocie występuje efekt fali, musi być mały opór w postaci filtra, co innego przy turbo ale to inny temat,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza się.

> A to cos nowego... Moim zdanie stożek jeśli nie pomoże, to napewno

> nie zaszkodzi - no chyba, że brudny, przepuszczający syf itd.

> Albo źle dobrany - tzn. za mały - generalnie im większy tym

> lepiej. No bo na chłopski rozum biorąc: najlepiej było by dla

> silnika jeździć w ogóle bez filtra (zakładając zero brudu,

> kurzu, piasku itd). W końcu w ten sposób silnimk ma lepszy

> oddech (spróbujcie pobiegac w masce p. gaz. a potem bez ) Więc

> nie sądze, że przy prawidłowym stożku (a mógłby być np też

> kwadrat, walec, ostrosłup - cokolwiek co ma lepszą

> przepuszczalnośc powietrza od zwykłego filtra) spadnie moc...

> Niech minie ktoś oświeci, jeśli się mylę.

> Też o tym myślałem, tylko nikt nie wiedział o co mi chodzi jak

> pytałem.

> Czółko!

Nie jestem az takim znawca tematu ale mam przyklad:

Kolega w lanosie 1.5 100KM przy zmodyfikowanym ukladzie wydechowym (baranie rogi itd) oraz zmodyfikowanym ukladem dolotowym odseparowanym, moc silnika na hamowyni wynosila 95 KM. Po zalozeniu orginalnej puszki z orginalnym filtrem samochodzik mial cos ponad 100 KM.

Jednym slusznym sposobem sprawdzenia skutecznosci w silniku kolegi moze byc hamownia. Proponuje zrobic pomiar przed zalozeniem stozka i po.

P.S.

Lektura do poczytania autorstwa VTECH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żadnych błędów, a rebel naprawdę lepszy. A montowałem go sam z

> komponentów zakupionych w Norauto. Jesteś z Poznania to możemy

> zrobić mini spot gdzieś kiedyś i się dam przejechać marychą.

ok, dzieki... bedziemy w kontakcie, moze po dlugim weekendzie? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam:

chodzi o objetosci dolotu, rezonanse panie - tam dochodza charmoniczne - jak to pozmieniasz to juz nie bedzie tak fajnie zlosnik.gif

lepiej nie modyfikowac serii jak nie masz tego jak sprawdzic na hamowni - moze okazac sie ze tylko zostanie duzy huk a porawy mocy i momentu nic a nic wiecej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.