Jump to content

Polarny

użytkownik
  • Content Count

    4791
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

473 Przezacny kompan

About Polarny

  • Rank
    starszy kierowca

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Zainteresowania
    motoryzacja, astronomia, fizyka
  • Car
    Superb 1.8

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Wg mnie chodzi o wygodnictwo, za które bardzo drogo się płaci. Dodatkowo dochodzi tu ciekawy element - otóż rata za bmw 5 w abonamencie będzie porównywalna do raty za skodę octavię w leasingu. To tylko pozorny paradoks, ale faktycznie tu i teraz wydając tyle samo miesięcznie jeździ się czymś dużo droższym. Poza tym i bez abonamentu można się przesiąść do nowego auta, więc twierdzenie że "po to jest abonament" jest dosyć prostą demagogią.
  2. Jeżeli opcję wykupu dają dużo poniżej ceny rynkowej ...
  3. Opony - 2 kPLN, serwis 400 PLN, utratę wartości podałem - nie będzie taka, że 3-letni pasek będzie kosztował 35 kPLN. Coś ok. 60 bym obstawiał. Z lokatami to chyba wolny żart. Skłamałem - serwis 99 PLN na 4 lata - nie 400 PLN.
  4. U mnie podobnie - oferta ASO 8600, sprzedaż 17000.
  5. To czyste liczby. Weźmy z carsmile Passat 1.5 Business DSG - na otomoto jest za 109 kPLN. W carsmile: 2137*36 ~= 77 kPLN, czyli "taniej" o 32 kPLN. Naprawdę po 3 latach ten passat jest wart 32 kPLN? W wynajmie są jeszcze opony (ileż to będzie kosztować) oraz serwis, który zapewne da się wykupić na 4 lata za jakiś niewielki pakiet. No i do tego ryzyko, co policzą za "ponadnormatywne zużycie".
  6. Nie wiem i nigdy mnie to nie obchodziło. Piszę o opłacalności nowe w leasingu / za gotówkę vs wynajem długoterminowy.
  7. Mam doświadczenie jedynie w przeliczaniu, jak bardzo się to nie opłaca.
  8. Dokładnie. Dorzucę jeszcze od siebie historyjkę - na prostej drodze krajowej gostek wyprzedza ciężarówkę widząc mnie z naprzeciwka. Spokojnie by się wyrobił, ale nie widział, że PRZED ciężarówką jedzie traktor z przyczepą, który zabrał mu miejsce do zjechania na prawo - jednocześnie wyprzedzający był na tyle rozpędzony, że nie dałby rady wyhamować i schować się za traktorem. Jakoś załapałem pobocza i zmieścił się na trzeciego. Ciekawym wielce, czy każdy jest na 100% pewny w każdej tego typu sytuacji, że z przodu na pewno jest miejsce, czy może raczej tak rzadko tego typu sytua
  9. Czuję się na tyle dobrze, by nikomu nie wmawiać czegoś, czego nie napisał.
  10. Prawdopodobnie nissan dopiero skończył wyprzedzać ciężarówkę i "zmaterializował się" na wprost bmw zabierając miejsce do zjazdu na prawo, co było zaskoczeniem. Warto ten wypadek przemyśleć, bo pewnie każdemu zdarzyło się wyprzedzanie gdzie nie było widać, czy z naprzeciwka też ktoś nie wyprzedza.
  11. Przy TSi jest inaczej niż o Oplu. I nie twierdzę, że 1.0T czy 1.4T to to samo co 1.6T - po prostu w przypadku tych dwóch pierwszych była porażka. Jeżeli 1.6T też jest porażką, to potwierdza się moja teza, że turbobenzyna w Oplu to generalnie kicha. A jeżeli 1.6T wyróżnia się na plus, to powinno jeździć nie gorzej niż te przerośnięte wolnossaki. Wybierz sobie, którą opcję obstawiasz.
  12. Owszem - przy TSi "szał" jest. Astrą jechałem - starą 1.4 T 140 KM i faktycznie muł. Oraz 1.5 roku temu 1.0 T i też muł - nawet chyba bardziej niż wolnossaki 1.6 105 KM. Więc Opel nie jest tu dobrym przykładem i pewnie tak samo bym się zamieniał na te V6.
  13. Do momentu, aż przejadą się nową "turbopierdziawką".
  14. Przedstaw te obliczenia - bo jeżeli będą słuszne, to faktycznie na mało używany samochód i do jazdy po mieście lepsze okażą się wielosezonowe. Zdarzało mi się, że przed sezonem miałem 4x0 g, albo na jednym kole 5 g, więc tak źle nie jest. Ale bywało też na 2 kołach 25 g. Ale wiadomo, że niedoważenie robi się od przebiegu (i pewnie jakości dróg), więc jak ktoś mało jeździ, to może wyważać np. co 2 lata.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.