Jump to content

Igorek

użytkownik
  • Content Count

    3338
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    2d 1h 46m 3s

4 Followers

About Igorek

  • Rank
    mistrz kierownicy

Profile Information

  • Name
    Wojtek
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Corby, UK
  • Zainteresowania
    motoryzacja w teorii i praktyce
  • Car
    C4GP, DS5H
  • Motorcycle
    AN400 K8

Recent Profile Visitors

1132 profile views
  1. Dziękuję za odpowiedzi, zainstalowałem Fuelio a jeśli się nie sprawdzi to wypróbuję spritmonitor.
  2. Jaką aplikację polecacie? Prowadziłem kiedyś motostat ale po przeprowadzce za granicę najpierw musiałem założyć nowe konto aby przejść na mile i mpg a potem się okazało, że z automatu muszę ilość tankowanego paliwa podawać w galonach, więc przestałem używać. Po paru latach zaczynam się gubić kiedy robiłem jaki serwis. Znów chciałbym czegoś używać, niech będzie przede wszystkim wygodne i dobrze działa. Czego używacie i moglibyście polecić?
  3. Czyli gdybyś wtedy w dniu zakupu sprzedał ten samochód komuś innemu a teraz ponownie go od niego odkupił i natychmiast zawarł nową polisę to nie miałbyś problemu tylko ten ktoś inny? Szkoda, że jest takie chore prawo.
  4. Dobrej jakości plastikowa skrzynka kosztuje 25zł, świetnie unieruchamia, można bezpiecznie stawiać jedną na drugą oraz daje możliwość zaniesienia w niej zakupów do domu. Ten stayhold to dobry chyba tylko dla kogoś, kto jeszcze nie odkrył skrzynek.
  5. Igorek

    DS5 opinie

    Biała perła z biało- czarną skórą, wygląd wynagradza mi wszystko. Według mnie największą wadą jest brak hydro- to wręcz nie przystoi aby w nawiązaniu do legendy DS'a nie zamontować tego zawieszenia no ale tu nic nie da się zrobić i trzeba się z tym pogodzić albo odrzucić zakup. Kupiłem w marcu z 82.000mil, teraz mam 85.000. Używam na dojazdy do pracy, czasem po dzieci do szkoły do sklepu, do kina, głównie dla polepszenia samopoczucia co wychodzi doskonale. Nie czuć prędkości, bardzo ładnie się prowadzi nawet i ponad 200km/h. Bagażnik jest bardzo mały, zastanów się jeśli na nim ma zależeć. 2013 rok, bateria ma 96%. Prądu potrafi styknąć na ponad 2km ale to nie do końca zależy od kierowcy. Zasadniczo jak chcesz jechać na prądzie to lepiej jest przełączać na EV, wyłączać klimę/ogrzewanie i pogoda też powinna być ładna. Z prądem to w sumie taka zabawa i niewielka oszczędność. Ja kupiłem bo samochód ma jednak te 200KM a płacę śmiesznie niski podatek drogowy. Dodatkowo pali maksymalnie tyle co albo i troszkę mniej niż lżejsze C4 grand Picasso ze swoimi 136KM. Mi konkretnie spala około 6litrów. Połączenie skrzyni zautomatyzowanej i silnika elektrycznego jest świetne. Samochód pełza, przy zmianie biegów jest identycznie mięciutko jak w klasycznym hydraulicznym automacie a dopiero ciśnięcie na maxa powoduje, że czuć wyraźną zmianę biegów. Domyślny tryb Auto jest mułowaty, Sport powoduje brak trybu elektrycznego, jest tylko S&S ale za to samochód jest jak pocisk. EV to jazda ze słabym silnikiem elektrycznym w ciszy a 4x4 nie używam. Co jeszcze, radio z całym tym kompem odpala się powoli. Ja wsiadam, ruszam i dopiero po chwili włącza się muzyka ale Citroen nigdy nie był w tym szybki. Kamera cofania mizerna, w nocy wręcz bezużyteczna. Funkcja masażu w fotelu kierowcy to nic szczególnego. Nie polecam dużych felg, ja mam turbinowe 19". Ładne ale bardzo łatwo je poobdzierać a i z pewnością nie pomagają w komforcie jazdy.
  6. Igorek

    DS5 opinie

    Mam hybrydę. Co do prowadzenia to ja mam z tyłu wielowahacz a samochód jest na 19" felgach. Próbowałem kilka razy szaleć po zakrętach i jest spoko. Czuć niestety dużą masę auta ale jak miałbym narzekać to bardziej na cholernie twarde zawieszenie. Wizualnie samochód jest ładny a wnętrze piękne. Nie wiem czy mogę polecić bo trzeba mieć fazę na ten samochód. Ja miałem i kupiłem choć nie miało to większego sensu. Chciałem mieć coś, co będzie nieprzeciętne i ma swój styl. I tu się nie zawiodłem.
  7. Taki filtr w zdrowym silniku może przyjąć o wiele więcej niż w czasie jednej wymiany oleju. O ile olej podlega procesowi starzenia to nie mam pojęcia jak mógłby dodatkowy rok czy dwa zaszkodzić wkładowi filtrującemu. Ja bym powiedział raczej, że zamiast myć ręce ileś tam razy dziennie to za każdym razem się kąpać i zmieniać bieliznę. Jakby nie patrzeć po nawet godzinie od ostatniego kąpania zawsze będzie co zmyć a bielizna już nie będzie nieużywana. To tak zgodnie z zasadą że "przecież to nie majątek"
  8. Jeśli przez dwa lata tyle dolewał, że nie czuł potrzeby dodatkowej wymiany to można sobie wyobrazić, że silnik był w fatalnym stanie, sporo produktów spalania szło do oleju i olej wcale nie był taki super. To by tłumaczyło zniszczenie panewek. Mi chodzi natomiast o to, jaki jest sens zmieniać częściej filtr gdy sam olej jest zmieniany bardziej dla świętego spokoju. Rozwiązanie z zaworem znam, tak samo stosuje się układ smarowania z filtrem bocznikowym, czyli filtr wmontowany jest równolegle w obieg. Co przeleci przez filtr zostanie wyłapane, co poleci bokiem i tak w końcu trafi na filtr.
  9. A może ktoś sensownie napisać o co chodzi z tą wymianą filtra oleju częściej? Olej to rozumiem, może się starzeć, tracić właściwości, rozcieńczać paliwem itp ale co z filtrem? Przecież to metalowa puszka z wkładem filtrującym albo czasem i sam wkład. Co tam się może bardziej zużywać żeby też go wymieniać? Tylko proszę nie używajcie argumentu "to nie majątek". Filtr jest projektowany na określony przebieg i często jest to z bardzo dużym zapasem w stosunku do terminu wymiany oleju.
  10. Wspomniał już ktoś o Tico? Kiedyś było tego sporo
  11. No faktycznie Sprawdzić czy przy powolnym ruszaniu poszarpuje, od tego się zaczynają problemy. Zakładałbym, że sprzęgło będzie do zrobienia i na to (a nie na żadne przyuczenia) szykowałbym pieniądze. Chociaż mój samochód ma zrobione kolejne 25 tys mil i choć zaczął poszarpywać przy ruszaniu to nadal zmienia dobrze na wyższych biegach. Planuję w przyszłym roku zmieniać sprzęgło dla świętego spokoju. Kupowałem samochód z takim zamiarem, właśnie 3 lata będą mijać jak go mam i sprzęgło nadal działa.
  12. Wydaje mi się, że nie występowały takie zestawienienia
  13. 1.6 Pb i MCP? Co to za auto?
  14. Problem w tym, że ja samochód widuję powiedzmy raz w roku jak jestem w Polsce, nie mam do niego dostępu przez cały czas. Jakiekolwiek odpinanie akumulatora przeze mnie odpada, a użytkowniczka tego nie potrafi. Teraz dostałem zadanie polecić jaki tam olej wlać. Wpływu na to kiedy znów zostanie zmieniony nie mam, próbuję chociaż polecić coś najlepszego w takiej sytuacji.
  15. Postaram się odnieść łącznie do wszystkiego: - Trzymanie tego samochodu jest zupełnie nieopłacalne ale jest on pamiątką po kimś, kto już nie żyje i jego sprzedaż nie wchodzi w grę. - Akumulator regularnie pada, olej nie jest zmieniany co roku itp ale nie przekonam właściciela do niczego innego - Instrukcja podaje jednak wymianę oleju co roku, razem z filtrem. Wcześniej zasugerowałem się wymianą paska rozrządu i ta powinna być dokonana po pięciu latach, które już oczywiście minęły. - Tu chodzi o przysłowiowego dziadka, właściciel jest kobietą - Może znacie jakiś olej, który znany jest z bardzo dobrej odporności na starzenie? W sumie to o to pytam najbardziej. Cena też nie musi być koniecznie niższa. Trochę zawinił tu sprzedawca w sklepie, który przy poprzedniej wymianie oleju narobił paniki, że Selenia bardzo droga i zamiast niej wcisnął jakiegoś Castrola. Właścicielce zostało przekonanie, że olej fabryczny nie i już, bo za drogi. Dostałem zlecenie zamówić ten olej z filtrem najlepiej na allegro aby przyszło do innej osoby, która to wymieni. Nie chce mi się szukać zbyt długo i bładzić po nowych miejscach, preferuję allegro a odbierający bardzo lubi paczkomaty
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.