Skocz do zawartości

Igorek

użytkownik
  • Zawartość

    3143
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

176 Dobry aparat

4 obserwujących

O Igorek

  • Tytuł
    mistrz kierownicy

Profile Information

  • Imię
    Wojtek
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Corby, UK
  • Zainteresowania
    motoryzacja w teorii i praktyce
  • Samochód
    206SW, C4GP
  • Motocykl
    Burgman AN400 K8

Ostatnie wizyty

845 wyświetleń profilu
  1. Igorek

    Auto do 5ooozł

    Bo bardzo dużą rolę odgrywa wiedza mechaniczna przyszłego użytkownika. I z moich obserwacji to tutaj następują największe rozczarowania bo jeden obejrzy sobie auto, sprawdzi co tam w najbliższym czasie może się rozpaść i będzie użytkował, świadomy tego, że coś tam zaraz będzie do zrobienia. Natomiast drugi kupi, zacznie wymyślać pakiety startowe, potem będzie wymagał bezawaryjności- bo przecież zainwestował i tu się może nieźle zdziwić bo samochód nadal ma swoje lata.
  2. Igorek

    EV AK Pionierzy!

    Kupiłeś?
  3. Igorek

    Nowa Scania- jeździł ktoś?

    Cóż, niemiałbym sumienia spowalniać płynnego ruchu innych ciężarówek tylko po to by zanotować minimalnie mniejsze spalanie w sytuacji, gdzie żaden pracodawca nie wymaga jak najniższego spalania. Ogółem to w UK standardem jest jakiś poziom zużycia paliwa liczony w mpg i jeszcze nie słyszałem o sytuacji, żeby pracownik miał zwróconą uwagę za wykroczenie poza target. Kolejna ciekawostka- uważam się za jednego z najbardziej ekonomicznych kierowców w firmie- średnio 3x w miesiącu zajmuję pierwsze miejsce wg zamontowanej w ciągnikach telematyki. A żeby było jezcze ciekawiej to powiem Ci, że od dawna używam w "swojej" Scanii wyłącznie AP na skrzyni zamiast A. Kiedyś nawet robiłem porównanie i trudniej jest osiągnąć dobry wynik jeżdżąc na A. Nie wiem o jakich wszelkich szkołach techniki jazdy piszesz, czy chodzi o eko-jazdę?
  4. Igorek

    EV AK Pionierzy!

    Dobrze, że zauważyli fakt emisji dwutlenku węgla przy rafinacji ropy, niedobrze, że już nie doliczyli tego do wyniku hybryd. Poza tym sprzedawany w Polsce prąd nie powstaje wyłącznie z węgla a takie wzięto założenie. W ogóle Polska jest zacofana pod względem stanu hybryd, elektryków i powstawania prądu, niech wezmą za przykład jakiś bardziej rozwinięty kraj (może Norwegię ) i wtedy policzą jak to jest z emisją CO2 przy produkcji 1kWh. Z bateriami tematu nie znam wystarczająco ale z doświadczeniem z komórkami pamiętam, że baterie NimH to był jakiś tam etap rozwoju aż nastały wreszcie wydaje baterie litowe. Masz rację, bardzo czuć tutaj sponsoring Toyoty EDIT: Wszedłem na stronę Nissana aby zobaczyć co piszą o recyklingu baterii a oczom mym ukazał się e-nv200 wyposażony w silnik 109kW i baterię 40kWh, z nowego Leaf'a. Czyli mamy też już na rynku całkiem ciekawy samochód z gatunku vanowatych
  5. Igorek

    Nowa Scania- jeździł ktoś?

    Jak wyjeżdżam na drogę, na której będę jechał na odcięciu to ustawiam maksymalną na CC i za jakiś czas taka prędkość "się sama osiągnie" i będzie trwać. Miałbym cisnąć pedał gazu do podłogi, czasem nawet dość długo, aby dopiero potem ustawić sobie zadaną prędkość. Po co? W starej Scanii obserowałem jak kilometry przeskakiwały kilkadziesiąt razy zanim mogłem zwolnić guzik, w nowej trwa to zdecydowanie krócej. Nawet w moim samochodzie mam tempomat regulowany co 1km/h ale przytrzymanie guzika powoduje skoki co 5km/h, więc chyba ma to sens.
  6. Fajne zdjęcia Kurczę, myślałem, że kupiłeś H2 a tu widzę niskiego busika. Mieścisz się? Da się wygodnie przebywać wewnątrz? Pamiętaj, że zgodnie z tradycją z UK obowiązkowo musi być naklejka w stylu "No motorbikes are left in this vehicle overnight" I taka mała motywacja na dalsze przeróbki- grzechem byłoby nie skorzystać z dobrodziejstw bogactwa części do przyczep.
  7. Tak dla rozruszania kącika zapytam czy ma ktoś jakieś doświadczenia z jazdy nowym modelem Scanii? Mi się przytrafiły ze dwa tygodnie temu 3 dni pracy w innym miejscu i za każdym razem dostawałem takową. Wszystkie poniżej 10tyś km, więc prawie nówki. Na plus w końcu nowoczesny wygląd kabiny, która w teraz już tak nie hałasuje wiatrem. Zamykanie drzwi też ogromny postęp. Deskę uważam za ładną i bardzo funkcjonalną, zegary są bajeczne. Tempomat w końcu doczekał się skoków co 5km/h, jest też wyraźnie nowocześniejsze oświetlenie wnętrza. Niestety są i wady. Największa to prowadzenie, czasami ciężko jest utrzymać się na pasie, kolega mówi, że to przez zbyt mocne wspomaganie. Fotel był prawie ten sam co stary, więc trzeba się przyzwyczajać do niewygody. Łóżko miało jakieś stelaże czy co, dla mnie jest teraz jeszcze gorsze. Zbiorniki, nadkola i pewne elementy na zewnątrz wciąż są jak w starej i smutno się robi, gdy to widzimy ale tu dla zagorzałych miłośników marki nie powinno być problemu. O awaryjności trudno coś napisać ale w ostatnim egzemplarzu nie działało radio i spryskiwacz sikał już tylko u kierowcy. Podobno radyjka lubią się zawieszać i już jest to znany problem Moim zdaniem zmiany poszły w dobrym kierunku i model może się podobać, jednak zdecydowanie zbyt późno. A jak Wasze opinie?
  8. Igorek

    łada 2106/2107

    No i w sumie o to mi chodzi- przepaść może być zbyt duża pomiędzy tym co ma a Ładą. Może najlepiej gdyby @angrius skosztował jazdy tym sprzętem i był pewien zanim kupi. Co do reszty to ja Łady nie chcę odradzać bo to potrafi być wdzięczny samochód. Kolega miał, nakręcił sporo km, ja mu robiłem dosłownie wszystko i znam trochę bolączki. Niestety dwa razy opadły mi ręce- raz gdy ukruszył się kawałek grzybka zaworu i silnik stracił kompresję na cylindrze a drugim razem kolega stanął na dwupasmówce i nie było innej możliwości niż laweta. Skorodowało coś tam z przodu i samochód zaczął się łamać. Pomogło spawanie jako-tako a potem samochód został sprzedany za całkiem dobre pieniądze kupcowi z Ukrainy.
  9. Igorek

    łada 2106/2107

    Obstawiam, że to raczej zwykły sentyment i niedowierzanie w to, że te samochody są nadal eksploatowane na codzień. Z całym szacunkiem do Ciebie i Twoich wypraw (a doskonale pamiętam Twoje opisy CeZetą do Maroka, które czytałem z opadniętą szczęką, kiedy jeszcze nie byłeś na AK) ale Łada, jak już tu padło, jest specyficznym samochodem. Owszem, można nią podróżować i jest konstrukcją w miarę przewidywalną ale mimo wszystko jej toporność i pewne rozwiązania konstrukcyjne na zawsze stawiają posiadacza w pewnym miejscu, z którego bardziej ku nowoczesności się nie wyrwie. I nie dajmy sobie wmówić, że bycie cool to sprężyny zamiast resorów, wał w pięciu zamiast trzech łożysk czy OHC zamiast OHV. Człowiek jeździ C5- najbardziej się obawiam, że to będzie szok i nie do końca będzie zadowolony bo wiem, że większe cytrynki potrafią rozpieścić i człowiek robi się cholernie wygodny. Oby to było tylko moje doświadczenie ale właśnie takie mam. Może warto by rozważyć coś innego? Człowiek nie napisał, że chce tłuc kilometry tylko chciałby klasyka, w którym może podłubać ale nie ogarnie blacharki. Idąc tropem @koNik'a to prędzej bym mu 205 polecił, które tak często chwalił. Też francuz, podłubać można, jakość lepsza a i klasyką pachnie.
  10. Igorek

    łada 2106/2107

    No i to wyklucza Ładę
  11. Igorek

    łada 2106/2107

    Nie rozumiem. Masz C5 i mimo, że w pierwszym wypuście to nijak się to ma w porównaniu do tejże Łady. Może zacznijmy od tego czy w ogóle tym jeździłeś i jesteś świadomy czym to jest i jak potężna będzie różnica pomiędzy nimi? Moim skromnym zdaniem będziesz zawiedziony. Zabawka zabawką ale nie należy się upokarzać aż tak bardzo wybierając Ładę. Chciałbym wstawić ale nie wiem czy można, to tylko polecę: wpisz "motobieda łada" na YT i będziesz miał konkretną i dającą do myślenia opinię.
  12. Igorek

    Klimatyzacja zimą

    Taki odcinek kanału musiałby być szczelnie zamknięty aby nie być przewietrzanym a tak nie ma. Na parowniku w miarę używania osadza się brud, grzyby itp. Póki używasz klimy i parownik jest zimny to tak nie śmierdzi. Wyłączysz klimę, parownik się ogrzeje smrodek i zaczyna bardziej dokuczać.
  13. Igorek

    Końcówka drążka kierowniczego oryginał/zamiennik

    Właśnie sprawdziłem i tak: 12 lipca kupiłem sworzeń wahacza Lemforder, wymieniłem zapewne kilka dni później. Od kilku dni wali jak oszalały a w garażu czeka TRW na podmianę. Samochód calusieński sierpień był nieużywany jak i też z 10 dni ostatnio. Podejrzewam, że TRW mimo wszystko pociągnie dłużej.
  14. Igorek

    Klimatyzacja zimą

    Ad1.Może śmierdziało bo była zagrzybiona? Smród oznacza brak czyszczenia i nie ma nic wspólnego z używaniem lub nie. Ad.2 Jaki problem włączyć klimę na stałe i się nie przejmować?
  15. Igorek

    peugeot 2006

    Fajna werja wyposażeniowa, dobry rocznik bo po model już po lifcie. Silnik też całkiem udany, z kilkoma usterkami ale łatwymi do ogarnięcia. Niestety fatalnie poskładany przód i świecąca się lampka poduszek. A rodzynek pozostawiam na koniec: wygląda na to, że samochód ma/miał boczne kurtyny (nawet nie wiedziałem, że bywały w 206). Prawa strona ewidentnie wygląda na chamsko wciśniętą wystrzeloną kurtynę pod podsufitkę, wyraźnie to widać na zdjęciu. Nawet podsufitowe uchwyty dla pasażerów mają wywalone zaślepki- a tak się właśnie dzieje po wystrzale kurtyny. Samochód w takim stanie jest pojazdem do naprawy i powinien mieć status uszkodzonego a sprzedawca bezczelnie opisał go jako używany.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.