Skocz do zawartości

Igorek

użytkownik
  • Zawartość

    3212
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Czas online

    2h 52m 17s

4 obserwujących

O Igorek

  • Tytuł
    mistrz kierownicy

Profile Information

  • Imię
    Wojtek
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Corby, UK
  • Zainteresowania
    motoryzacja w teorii i praktyce
  • Samochód
    206SW, C4GP
  • Motocykl
    Burgman AN400 K8

Ostatnie wizyty

904 wyświetleń profilu
  1. Igorek

    Problem z łożyskami dyferencjału (chyba)

    Dokładnie, też polegam na takiej procedurze. Zaczynam podejrzewać, że coś tam konkretnie pękło i poprzez forum nie znajdę rozwiązania problemu z tak dużym luzem. Tak czy inaczej skrzynia raczej będzie zmieniana. Jeśli ja będę to naprawiał to z chęcią zajrzę do środka.
  2. Igorek

    Problem z łożyskami dyferencjału (chyba)

    Dzięki za fotki, niestety nie porobiłem zdjęć jak miałem na wierzchu i teraz nie mam nawet jak porównać. Pamiętam tylko obecność sprężyny, pirścienia mosiężnego i sprężystego. Co do napięcia łożysk- nadal mam poważne wątpliwości. Kilka skrzyń w życiu rozebrałem, w tej także widzę łożyska stożkowe i domyślam się, że za kasowanie luzu na nich z reguły odpowiada system regulacji grubością podkładki. Póki nie będę miał tego "na stole" to nie chcę jednoznacznie wyrokować bo może jest jakaś inna opcja, której ja jeszcze nie znam a narazi mnie na niepotrzebne wyciąganie skrzyni. Tak czy inaczej łożyska mają taki oto luz ( śmiało można przewinąć do 0:40): Prawa strona różnicówki jest nadal spięta z kołem poprzez półoś. Na poniższym filmiku widać co się dzieje gdy nacisnę obudowę skrzyni- luz na łożyskach różnicówki jest tak duży, że porusza się ona niezależnie od jej obudowy; normalnie w takich sytuacjach luz ten niweluje przegub wewnętrzny A tak to wszystko lata podczas pracy:
  3. Igorek

    Problem z łożyskami dyferencjału (chyba)

    Zaczyna to mieć dla mnie sens bo był tam jakiś pierścień i sprężyna. Niestety nie widziałem żadnego podparcia czopa w obudowie skrzyni dlatego byłem przekonany że czop mocowany jest bezpośrednio do różnicówki. Dokręcanie śruby mocującej czop również nie kasuje luzu. Czy ma ktoś dostęp do jakiejś serwisówki aby wrzucić i pokazać jak to dokładnie jest rozwiązane? EDIT: Jeszcze pytanie: czy to normalne jest że różnicówka lata luźno w skrzyni między swoimi łożyskami? delikatne popchnięcie skrzyni w bok powoduje że różnicówka przesuwa się wewnątrz.
  4. Mam taką zagadkę- znajomemu zaczął cieknąć olej z wyjścia półosi ze skrzyni (Seat Altea 1.9 TDI 105KM, 5 biegów, 2010r.) Przeguby oba latają dość luźno w skrzyni gdy się nimi szarpie ale leje się wyłącznie z lewej strony, prawa tylko zapocona. Dziś wyjąłem półoś i wyraźnie widać jak cała różnicówka lata luźno w skrzyni, duży luz na łożyskach. Zastanawiające jest to, że samochód ma 100 tys mil przebiegu, lać zaczęło się dopiero z miesiąc temu a jeździ się nim całkiem znośnie bo skrzynia nie hałasuje, stukania w czasie jazdy nie czuć, skrzynia pracuje poprawnie. Nie znam się bo niemieckich zawsze unikałem ale nigdy do tej pory nie spotkałem się aby wewnętrzny przegub tak latał w skrzyni. Z drugiej strony nie doszukałem się także żadnych znanych problemów z tymi skrzyniami. Dla mnie to łożyska mechanizmu różnicowego są kompletnie rozwalone ale aż mi się nie chce wierzyć, że w takim samochodzie to możliwe. Co Wy na to?
  5. Pozwolę sobie na wrzucenie czytelnego opisu konkretnych wersji wyposażenia pierwszej generacji. Wyższa wersja ma podaną wyłącznie różnicę w stosunku do poprzedniej, więc wyraźnie widać co zyskujemy wraz z przechodzeniem oczko wyżej. Robiłem w oparciu o rynek UK i model poliftowy; mam nadzieję, że było tak samo dla całej Europy. Visia SAFETY ABS with EBD and Brake Assist Driver, passenger, side and curtain airbags ESP- Electronic Stability Program 3 rear headrests Rear door child locks Immobiliser Instant Mobility System (IMS) Vehicle Sound for Pedestrians (VSP) Tyre Pressure Monitoring System (TPMS) Thatcham alarm system AUDIO & TECHNOLOGY AM/FM/CD audio system AUX socket for MP3 Player Bluetooth® telephone integration USB port Steering wheel audio controls Regenerative braking system 4 speakers COMFORT & CONVENIENCE Front and rear electric windows Nissan Intelligent Key with start push button Automatic air conditioning Tilt adjustable steering wheel Height adjustable driver seat Charging port illumination with Remote charging port opener Hill Start Assist ECO drive mode Electrically adjustable mirrors 3.3 kw on-board charger 60:40 folding rear seats EVSE cable - 3 Pin, 10 Amp 7 Pin Cable - Type 2 Mode 3 Rapid Charge Port (Allowing 50kW DC charging) EXTERIOR STYLING Halogen headlights Front fog lights Front laminated UV reducing green glass Rear green glass Chrome door handles Black coloured door mirrors Body coloured front and rear bumper Acenta AUDIO & TECHNOLOGY 6 speakers NissanConnect - EV Telematics Sytem. Active Charging, Eco-Routing, Driving Range, Preset Air Conditioning, Nearby Charging Stations, Touch Screen Rear view camera COMFORT & CONVENIENCE B-mode (enhances regenerative braking) Energy efficient automatic air conditioning (digital type) Automatic headlights Rain sensing windscreen wipers Heat pump energy-saving cabin heating system Cruise control and speed limiter Driver armrest EXTERIOR STYLING Halogen headlights ‘Follow Me Home’ function Electric folding mirrors 16” Alloy wheels Tekna AUDIO & TECHNOLOGY BOSE® audio system with 7 speakers 360° Around View Monitor COMFORT & CONVENIENCE Leather seats Heated front and rear seats Heated steering wheel Heated door mirrors EXTERIOR STYLING Privacy glass LED headlights with ‘Follow Me Home’ function 17” alloy wheels
  6. Igorek

    EV AK Pionierzy!

    Czy można przy okazji wykorzystać Twój zachwyt i wnioskować o kącik dla elektryków?
  7. Igorek

    EV AK Pionierzy!

    Dziś ruszyło i już dwa razy jeździłeś?
  8. Igorek

    2.7 HDI

    Świece chciałem sprawdzić w pierwszej kolejności ale jest taki dostęp, że poradziłem sąsiadowi aby mu to ktoś sprawdził podczas wymiany oleju, gdy filtr będzie wyjęty.
  9. Igorek

    Wypadek - jeden winny

    Myślę, że poniższe dobrze odzwierciedli istotę sprawy, zarówno Tobie jak i innym, z którymi dyskutowałem wcześniej: - Uczestnik ruchu zobowiązany jest zachować ostrożność, lub, gdy sytuacja tego wymaga, szczególną ostrożność. Jest też zobowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu na wprost - mówiła w uzasadnieniu wyroku sędzia Iwona Wierciszewska. - Tymczasem ewidentnie pan oskarżony tym wymaganiom nie sprostał, choć z jego wyjaśnień wynika, że widział nadjeżdżający pojazd, co więcej prawidłowo ocenił, że ten pojazd jechał z nadmierną prędkością. Oskarżony miał możliwość uniknięcia wypadku, gdyby zastosował podstawową zasadę dla kierowcy, czyli zasadę ustąpienia pierwszeństwa - dodała sędzia. Jak podkreślał sąd, oskarżony jedynie "poprzestał na odnotowaniu, że ford jedzie szybko". Tymczasem powinien ocenić, czy zdąży przejechać przez skrzyżowanie, zanim wjedzie na nie ford. Co więcej, oskarżony przyznał, że liczył na to, że ford zatrzyma się, gdy światło zmieni się na czerwone i on będzie mógł wówczas przejechać swoją toyotą. Tym bardziej niezrozumiałe i obciążające oskarżonego jest, zdaniem sądu, to że wjechał na skrzyżowanie w sytuacji, gdy ford jednak nie stanął przed światłami. Jest to cytat z podrzuconego wcześniej linka. Jeśli ktoś przeczytał cały artykuł to zauważy też pewnie, że biegły stwierdził prędkość poruszania się Forda na conajmniej 78km/h. Mamy dziadka, który wg wyroku sądu popełnił potężne błędy i kierowcę z naprzeciwka, który jechał minimum 78km/h. Czy nadal ktoś chce dyskutować o solidarnej odpowiedzialności obu?? Bez jaj
  10. Igorek

    Rezerwa i tankowanie

    Jazda do rezerwy nie oznacza jeszcze przerw w podawaniu paliwa, sama rezerwa to zawsze kilka litrów. Ja tankuję najczęściej gdy zostają mi ze około 3 litry. Chociaż żona informuje o konieczności zatankowania już od połowy zbiornika a przy ostatnich dwóch kreskach już ma niezłego stresa i potrafi wziąć sobie samochód z większą ilością paliwa
  11. Igorek

    Wypadek - jeden winny

    Jeśli mam ustąpić to ustępuję. Potrafię czmychnąć przed kimś kto jest 50 ode mnie ale czekać na kogoś, kogo widzę 200 metrów dalej. Podstawą jest tu prędkość danego zawodnika i ma ona istotne znaczenie dla decyzji o wykonaniu manewru. Nie mogę powiedzieć, że patrzę wyłącznie na odległość bo to błędne myślenie. A zachowanie na motocyklu ma akurat bardzo duże znaczenie, bo będąc na dwóch kółkach kończy się dyskutowanie a zaczyna poważne myślenie o bezpieczeństwie
  12. Igorek

    Wypadek - jeden winny

    Jednym z takich czynników może być to, że kierujący Toyotą widział Forda i nic z tym nie zrobił. I, jak wynika z treści artykułu, nadal nie czuje się winny. Z artykułu wynika, że za tydzień poznamy wyrok. Będę czekał z niecierpliwością.
  13. Igorek

    Wypadek - jeden winny

    Czyli B mandat za niedostosowanie prędkości do warunków (nie zauważył w porę gałęzi i nie mógł już wyhamować bezpiecznie) a Ty kratki za śmierć dwóch osób?
  14. Igorek

    Wypadek - jeden winny

    Nie do końca się zgadzam. Wypadek zapoczątkowany został nieustąpieniem pierwszeństwa przez uczestnika ruchu, który widział inny pojazd ale źle, bądź wcale nie ocenił jego prędkości. Dam Ci taki przykład: Jedziesz sobie (A) drogą nieoświetloną w nocy i z jakiś powodów przestaje świecić Ci zupełnie lampa od strony środka jezdni. Nie masz żadnej możliwości tego naprawić w danym momencie, podejmujesz ryzyko i jedziesz dalej. Z naprzeciwka jedzie jakiś pojazd (B) i tuż przed mającym następić wyminięciem, ten z naprzeciwka dostrzega na poboczu i części swojego pasa nieruchomą przeszkodę, niech to będzie jakaś gałąź. Postanawia jednak, że wystarczy dla Was miejsca i postanawia gwałtownym manewrem ominąć przeszkodę, korzystając z części Twojego pasa, który jak domyśla się, jest zajęty od strony pobocza przez motocykl. Dochodzi do zderzenia czołowego, bo jednak nie jechałeś motocyklem a samochodem z usterką oświetlenia po jednej stronie. Niestety B jechał starszym samochodem, przeżył ale dwie inne osoby u niego już nie. Chciałbyś odpowiadać przed sądem za świadomą jazdę niesprawnym samochodem czy również za śmierć dwóch osób, bo B chciałby Twojej współwiny? Przecież gdyby nie Twoja niesprawna lampa, to manewr by się udał!
  15. Igorek

    Wypadek - jeden winny

    Przekroczył prędkość i na pewno powienien ponieść konsekwencje przekroczenia prędkości. Trudno jednak aby pociągać go do odpowiedzialności za dalszy ciąg zdarzeń, które uruchomił kto inny. W tej sytuacji tak naprawdę obaj kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność a że się tak nie stało to używa się najmocniejszego argumentu- kto pierwszeństwo miał a kto nie.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.