Skocz do zawartości

kolchoz

użytkownik
  • Liczba zawartości

    991
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

1 obserwujący

Profile Information

  • Lokalizacja
    Wrocław
  • Zainteresowania
    Cztery koła- oczywiście niskoprofilowe :-)

kolchoz's Achievements

młodociany kierowca

młodociany kierowca (11/20)

0

Reputacja

  1. kolchoz

    Płukanie silnika

    Używam preparatu Liqui Moly Motospulung i potwierdzam, że wypłukuje nagary. Prosty test- wymiana oleju z dieslu. Wiadomo, że po zalaniu świeżego i uruchomieniu silnika, olej momentalnie robi się czarny. Po płukance dłużej pozostaje czysty. Tylko jedna zasada- wlewamy na gorący silnik i spuszczamy zaraz po zgaszeniu silnika. Nie można pozwolić żeby silnik zalany tym specyfikiem wystygł, bo cały syf osiądzie na dnie miski.
  2. Zablokowany zawór EGR- wyczyścić lub zaślepić. Miałem taki sam przypadek w dwóch Stilakach z tym silnikiem.
  3. > przecież to są numery elementów plastikowych, a simmeringa uszczelniającego na tym foto nie widać, > bo jest w obudowie wybieraka i uszczelnia ruchomy element nr 1 z foto, dodatkowy gumowy oring > jest na elemencie nr 10 Sorki, mój błąd Zasugerowałem się zacierającymi tulejkami wybieraka w JTD i dlatego wkleiłem to zdjęcie. Przepraszam za wprowadzenie w bład.
  4. nr 7 - 7721893 nr 3 - 7721894 nr 14 - 14453080 zdjęcie Nie ma potrzeby wyciągania skrzyni. W zależności od trudności wyjęcia wybieraka, sądzę że 100zł to absolutny max.
  5. Właśnie sprawdziłem w katalogu- M14x1,5 Pozdrawiam!
  6. kolchoz

    elektryka prad nie tyka

    A żarówki napewno 12V, a nie 24V? Kiedyś kumpel miał taki przypadek, że po wymianie żarówki, cos słabo świeci. Okazało się, że gośc na stacji benzynowej dał mu 24V. I też było to w Punto
  7. > Spada ponizej 10V.. > Tylko co ubilo tak aku? > Choc ma 2 lata... Albo cos go rozładowuje albo rozrusznik ciężko chodzi na tulejkach i dlatego potrzebuje więcej prądu jak kręci. Spróbuj dobrze naładować akumulator i jeszcze raz zrób pomiar.
  8. > Wlasnie, mam pytanie odnosnie altka.. > U siebie mam duzo odbiornikow, widac ze napiece skacze, szczegolnie przy wlaczonej dodatkowej > nagrzewnicy..widocznie tak tem model ma... > Napiecie na zaciskach aku, bieg jalowy 14V > Wiec roznica 2V, miedzy aku a alternatorem. > Przy zalozeniu, ze aku ma niska rezystancje wewnetrzna, ladowanie jest, ale jaki prad to nie wiem.. > Czy altek tez reguluje prad ladowania? > Co do napiecia, to tak, poprzez wzbudzenie, a co z pradem? > W moim przypadku moze byc tak, ze alternator daje, ale caly prad idzie w urzadzenia..malo w aku. > Przez co nie doladowuje akumulatora, lub aku jest juz do bani.. > Mam zakupiony nowy aku, trzeba wymienic, ale zastanawiam sie jeszcze czy czegos jeszcze nie > sprawdzic.. > Czytam rozne artukuly i podaja tylko napiecie, jaki powinno byc na akumulatorze w trakcie > ladowania...widocznie rezystancja wewnetrzna aku sama podczas ladowania wzrasta, co powoduje > zmniejszenie pradu ladowania..przy okazji wzrasta napiecie i prad tez maleje.. > Czy sie myle? Instalacja w większosci samochodów jest 12V, tzn. odbiorniki są przystosowane do napięcia nominalnego 12V. Natomiast ze względu na różne straty napięcia od alternatora do odbiorników prądu, napięcie ładowania jest wyższe. Powinno się ono zawierać w zakresie 13,8-14,4V na zaciskach akumulatora. Prawo Ohma I=U/R [A=V/Ohm] przyjmijmy, ze opór jest stały, czyli żeby wzrosło napięcie, musi również wrosnąć natężenie pradu. W samochodach do tego służy regulator napięcia i regulując napięcie steruje też natężeniem. Jesli nie jestes pewny akumulatora, sprawdz do ilu Volt spada napięcie podczas rozruchu silnika. Jesli spadnie poniżej 10V- akuma do wymiany. Ewentulanie można to sprawdzić testerem akumulatorów, w większosci sklepów z aakumulatorami je mają.
  9. > nie bede szukał na allegro, do wyboru mam tą opcję, że albo regeneruje swój za tyle ile wyjdzie > naprawa (jak zwiozę to się dowiem) i wkładam swój, albo oddaję swój i dostaję 120A (o ile > pasują p&p). koszt 120A to 430 zł minus to co dostanę za swój. 120A to moc maksymalna, a altek i tak będzie dawał prąd w zależnosci od obciążenia. Także nic nie szkodzi jesli będzie mocniejszy. Jesli mocowania i podłączenia pasują- można zakładać. Pozdrawiam! Krzysiek
  10. kolchoz

    Tutaj się witamy

    > Śliczna 145 Dziękuję, dziękuję, miło mi to słyszeć
  11. kolchoz

    Tutaj się witamy

    Witajcie! Chciałbym pochwalic sie moja nową sympatia i mam nadzieję dołączyć do Waszej braci. Moje cudo to Alfa 145 JTD 105KM, 2000r., wersja limitowana- Edizione Sportiva z bardzo fajnym wyposażeniem. Wiem, że dla wielu z Was Alfa z Dieslem to nie Alfa, ale z powodu codziennych dość długich dojazdow do pracy i miłości do Alfy, musiałem pójśc na kompromis i kupić Dieselka. Pozdrawiam serdecznie! Krzysiek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.