Jump to content

maro_t

użytkownik
  • Content Count

    7462
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    10h 45m 48s

About maro_t

  • Rank
    mistrz kierownicy
  • Birthday 11/03/1981

Profile Information

  • Name
    Marek
  • Lokalizacja
    Wieś pod Krakowem
  • Car
    Opel Astra

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. maro_t

    Toyota - blog wieczorową porą

    zgadza się. Jak mi się zdarzy przejazd przez Kraków w godzinach szczytu raz na tydzień, to spokojnie mam na tydzień dość. Aczkolwiek codzienna jazda trochę o te korki zahacza, jednak nie stanowią dużego procentu.
  2. maro_t

    Toyota - blog wieczorową porą

    ja nie analizuję pojedynczych tras, czy miasto czy poza, czy z bagażami czy bez. Patrzę na całościowe średnie spalanie. Zawsze je liczyłem. I nie napisałem, że mi paliły tyle samo, tylko że różnica jest mniejsza niż litr. Jedziemy po kolei: Astra 7.16 l/100km (z tym że tutaj jest tylko noPB 98): https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/93381 Bravo 7.27 l/100km: https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/5211 Rio 6.72 l/100km: https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/72063 Swift 6.79 l/100km: https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/89108 Matiza tu nie ma, bo miałem go dawno i nie notowałem na motostat, tylko w Excelu i wychodziło 6.9l/100km Przy takich różnicach w ogóle bez sensu jest kupować słabe auto.
  3. maro_t

    Toyota - blog wieczorową porą

    Ja poszedłem nawet jeszcze dalej . I stwierdzam, że wszystkie samochody jakie miałem palą podobnie. A segmenty i moce bardzo różne. Samochody takie jak Matiz 0.8 55KM, Swift 1.3 92KM, Rio 1.4 109KM, Bravo 1.4 T-Jet 120KM czy Astra 1.6 200KM (dwa ostatnie z turbo, wcześniejsze bez turbo) dzieli mniej niż litr różnicy w spalaniu na 100km. Pewnie różnicę bym zauważył dopiero jakbym kupił coś powyżej 4 cylindrów i 3 litrów pojemności, ale czegoś takiego nigy nie miałem. Natomiast wniosek mam taki, że "zwykłe auta" z silnikami benzynowymi o pojemnościach 1-2l u mnie zużywają tak podobne ilości paliwa, że w ogóle bez sensu jest zastanawianie się nad tym
  4. maro_t

    VW Troc 2.0 TSI 4Motion MTM 5.6s do 100

    z dziećmi jest tak, że rosną, dorastają, wyrastają. Ja z synem i żoną objechaliśmy w ostatnich latach pół Europy Kiją Rio i miejsca starczyło dla wszystkich. Dla bagaży też, nawet w bagażniku było wolne miejsce. Lada moment syn już nie będzie używał fotelika, a za następnych kilka lat już nie będzie chciał z nami nigdzie jeździć. I tyle to z tego podniecania się miejscem i przestrzenią. A mnie interesuje, żeby samochód dobrze się prowadził, był przyzwoicie wyciszony, w środku nic nie trzeszczało, żeby silnik był mocny. A po doświadczeniu z Astrą jeszcze żeby była trakcja dobra zamiast mielenia kołami w miejscu. Coraz bardziej zaczynają mi się podobać te pseudo SUVY. Byle miało ponad 200KM, napęd na 4 koła i w miarę sztywny zawias, to już nawet opory na autostradzie nie takie straszne, a skoro wygodniej się wsiada i łatwiej manewruje, to co chcieć więcej. Chyba się starzeję. Myśląc o SUVie od razu przychodzi mi na myśl Cupra Ateca. Ale podobają mie się też klasyczne linie i rozwiązania i strasznie podoba mi się Hyundai I30 N Fastback. Co prawda jest tylko FWD, ale podobno daje radę mimo to. Może być nawet bez pakieru Performance.
  5. maro_t

    VW Troc 2.0 TSI 4Motion MTM 5.6s do 100

    ostatnio rzadziej zaglądam na AK, na HP to już w ogóle przestałem wchodzić, ale widzę że te same tematy wiecznie żywe. Czyli między innymi jaki autobus potrzeba dla rodziny 2+2.
  6. maro_t

    70kpln - Rapid ?

    faktycznie 100x bardziej bym wolał taką Konę niż Rapida
  7. maro_t

    70kpln - Rapid ?

    czy to porównanie dotyczy tej samej klasy aut? Np Golf VII jest pod względem jakości audio gorszy niż Golf IV? A Toyota Auris gorsza niż Corolla z roku 1999? Czy może obecna Octavia gorsza niż pierwsza Octavia? Poważnie pytam, bo nie mam takiego doświadczenia.
  8. maro_t

    70kpln - Rapid ?

    moim zdaniem jednak kwestia ceny jest bardzo istotna w segmencie budżetowych kompaktów i te samochody należy rozpatrywać w kontekście ceny. Widzisz, mnie też Leon ogólnie podobał się bardziej jako całość niż Astra, ale w konfiguracji, która mnie interesowała wychodził jakieś 15 tys. pln drożej. To za duża kwota jak dla mnie za to, żeby mieć mniejszy skok lewarka i wcześniej łapiący hamulec i jeszcze kilka drobnych spraw.
  9. maro_t

    70kpln - Rapid ?

    Jeśli chodzi o hamulce to ten samochód po prostu tak reaguje, że żeby mocniej hamować, trzeba mocniej wciskać. To jest tylko kwestia zestopniowania tego mechanizmu. W seatach np. jest bardziej czuło, wciskasz lekko a hamujesz mocno i masz wrażenie "wow, ale to hamuje!". Tylko że na dłuższą metę takie "sportowe" zestrojenie może być męczące, bo żeby hamować lekko trzeba naciskać naprawdę delikatnie. W Astrze po prostu to działa normalnie, bo to jest samochód do normalnej jazdy. Zresztą nie wiem, ja maw wersję 200KM, tam są większe zaciski i tarcze, to może u mnie są inne odczucia. O audio się nie wypowiem, bo się nie znam, jak włączam radio to rozumiem co w nim mówią, więc dla mnie jest ok, android auto jeszcze nie użyłem, więc też nie wiem, za to układ kierowniczy jest jak dla mnie jeden z najlepszych w klasie. Siła wspomagania jest idealna, nie za słaba, ani nie za mocna, daje całkiem dobre poczucie przednich kół i w ogóle w zakrętach prowadzi się bardzo lekko, a stabilnie.
  10. maro_t

    Astra 1.6 200KM - moja opinia

    z jednej strony tak, z drugiej strony trochę szkoda, bo to już prawie nie będzie takich zwykłych kompaktów z mocnym silnikiem. Zostaje na rynku Octavia/Leon 2.0 TSI 190KM, ale tylko z DSG. Wszystko pozostałe (typu Ceed/ProCeed GT, 308 GT ) wydaje mi się już trochę zbyt pretensjonalnie "usportowione". No i dużo droższe.
  11. maro_t

    Astra 1.6 200KM - moja opinia

    w sumie nie powiedział nic nowego . Pojeździł sobie w momencie gdy niedługo ten silnik już wyleci z oferty w Astrze . Mnie się to auto coraz bardziej podoba, właśnie za silnik głównie. Dziś przejechałem 160km po zwykłych drogach, głównie teren zabudowany, w 4 osoby i klamoty, spalanie poniżej 6l. Kocham go właśnie za ten charakter dwóch aut w jednym. Z jednej strony zwykły, komfortowy i oszczędny kompakt, a jak przyciśniesz to prawie GTI i zero problemów przy wyprzedzaniu.
  12. maro_t

    Sens malego francuskiego SUV'a moim okiem.

    To jest proste. Skoda jest najlepsza w segmencie Premium, a Fiat 500X to najlepszy SUV, który jeździ lepiej niż nie-SUVy
  13. maro_t

    Sens malego francuskiego SUV'a moim okiem.

    Ale się miotasz. Przyznaj w końcu że Fiat 500X to najlepszy samochód
  14. maro_t

    Napisałbym a EV ale tam mnie zajadą.....

    czyli norma. Kupowanie nówek i to okropne przywiązanie do ASO najbardziej krytykują ci, którzy nigdy nowego auta nie kupili, skomplikowane i niepotrzebne "wynalazki" w samochodach krytykują ci, którzy takowych nigdy nie używali, a ogrzewanie domu gazem ci, którzy z dziada pradziada palą czym popadnie. Taka mentalność. To czemu z elektrykami ma być inaczej? Szatańskie wymysły ekooszołomów Ale... kiedyś świat na AK nie wychodził poza Sejczenta i Lanosy, dziś już jest trochę większy ten świat. Może kiedyś jeszcze się powiększy...
  15. może nie wie że tak można
×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.