Skocz do zawartości

Stukanie zawieszenia? Tył prawa strona


FlaperB

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu zauwazylem stukanie po prawej stronie z tyłu tak jakby w zawieszeniu. Miedzy innymi jak wjezdżam na kraweznik to pojawia sie ten dźwiek i jadac po nierónosciach w asfalcie. jak samochód stoi i uginam tył auta nic nie słychac. na kanale wzrokowo wszystko ok w zawieszeniu, wykluczam klape bagażnika i wszystko co w nim sie znajduje, tłumik tez wykluczam. Co to moze być? amortyzatoro ok nie dobija do odbojników. Moze ktos sie spotkał z czymś podobnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od pewnego czasu zauwazylem stukanie po prawej stronie z tyłu tak

> jakby w zawieszeniu. Miedzy innymi jak wjezdżam na kraweznik to

> pojawia sie ten dźwiek i jadac po nierónosciach w asfalcie. jak

> samochód stoi i uginam tył auta nic nie słychac. na kanale

> wzrokowo wszystko ok w zawieszeniu, wykluczam klape bagażnika i

> wszystko co w nim sie znajduje, tłumik tez wykluczam. Co to moze

> być? amortyzatoro ok nie dobija do odbojników. Moze ktos sie

> spotkał z czymś podobnym

Sprawdz górne mocowanie amortyzatora oraz śruby (najprawdopodobniej kwalifikują sie do wymiany) waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od pewnego czasu zauwazylem stukanie po prawej stronie z tyłu tak

> jakby w zawieszeniu. Miedzy innymi jak wjezdżam na kraweznik to

> pojawia sie ten dźwiek i jadac po nierónosciach w asfalcie. jak

> samochód stoi i uginam tył auta nic nie słychac. na kanale

> wzrokowo wszystko ok w zawieszeniu, wykluczam klape bagażnika i

> wszystko co w nim sie znajduje, tłumik tez wykluczam. Co to moze

> być? amortyzatoro ok nie dobija do odbojników. Moze ktos sie

> spotkał z czymś podobnym

u kumpla w p2 amorytzatory pukaly i to dziwnie tak glucho ale po wymianie jest ok drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdz górne mocowanie amortyzatora oraz śruby (najprawdopodobniej

> kwalifikują sie do wymiany)

Amortyzatory raczej sprawne, ostatnio byłem na przegladzie wiosennym w ASO. Rozumiem, że do wymiany mogabyc śruby mocujące amortyzator na dole i górze. Tzn. wyrobiły się i jest jakis luz i śruba "strzela" wydajac taki dźwiek czy jeszcze coś, jakis element mocowania amortyzatora. Co tam przychodzi oprócz śrub, jakas tulejka? A może trzeba tylko dokręcić np. sie poluzowała. Ewentualnie gdyby to to własnie było to co trzeba kupic same śruby? Jakie koszta? Wybieram sie w lipcu w daleka trase więc wolałbym miec to z głowy.Podjade do inego mechaniora i zasugeruje sprawdzenie tego. Faktycznie to ma sens bo zawiecha wygląda niby ok. A tuleje w wachaczu?

City licze na ciebie cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Amortyzatory raczej sprawne, ostatnio byłem na przegladzie wiosennym

Nie wiem czy to sprawdzali ale moze i są ok

> w ASO. Rozumiem, że do wymiany mogabyc śruby mocujące

> amortyzator na dole i górze. Tzn. wyrobiły się i jest jakis luz

> i śruba "strzela" wydajac taki dźwiek czy jeszcze coś, jakis

> element mocowania amortyzatora. Co tam przychodzi oprócz śrub,

Nie nic innego poza tym nie jest to wymienialne

> jakas tulejka? A może trzeba tylko dokręcić np. sie poluzowała.

> Ewentualnie gdyby to to własnie było to co trzeba kupic same

> śruby? Jakie koszta?

Tyle co w ASO cena sie nie zmieniła wiecej niż 20% Wybieram sie w lipcu w daleka trase więc

> wolałbym miec to z głowy.Podjade do inego mechaniora i

> zasugeruje sprawdzenie tego. Faktycznie to ma sens bo zawiecha

> wygląda niby ok. A tuleje w wachaczu?

Jesli nie masz przebiegu wiecej niż 150kkm to nic złego tam sie nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy to sprawdzali ale moze i są ok

> Nie nic innego poza tym nie jest to wymienialne

Jakos dziwnie napisałes rozumiem, że do wymiany sa same sruby mocowania amortyzatora, które oczywiscie można kupić ?

> Jesli nie masz przebiegu wiecej niż 150kkm to nic złego tam sie nie

> dzieje

Przebieg to 40 tys.. Czy to znaczy że spokojnie moge z tym jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakos dziwnie napisałes rozumiem, że do wymiany sa same sruby

> mocowania amortyzatora, które oczywiscie można kupić ?

Tak

> Przebieg to 40 tys.. Czy to znaczy że spokojnie moge z tym jeździć?

Tak,nie ruszac tulei belki bo jest dobra waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok a wymienic raczej śruby górnego i dolnego mocowania czy tylko

> górnego. Kupię je poza ASO?

Obie w obu stronach.....nie kupuj poza ASO chyba że w GM u opla-są podobne ale nr nie pamiętam-kupowałem przez znajomego dałem mu oryginalne i załatwił mi takie same z opla(zawieszenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obie w obu stronach.....nie kupuj poza ASO chyba że w GM u opla-są

> podobne ale nr nie pamiętam-kupowałem przez znajomego dałem mu

> oryginalne i załatwił mi takie same z opla(zawieszenia)

Po co w obu stronach jak u mnie stuka ewidentnie po prawej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po co w obu stronach jak u mnie stuka ewidentnie po prawej?

Już kiedyś pisałem na ten temat i nie będę sie powtarzał-jak zniszczysz jeden but to kupujesz tylko jeden i chodzisz w jednym starym, a drugim nowym? czy wymieniasz parę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już kiedyś pisałem na ten temat i nie będę sie powtarzał-jak

> zniszczysz jeden but to kupujesz tylko jeden i chodzisz w jednym

> starym, a drugim nowym? czy wymieniasz parę?

City powiedz jeszcze jak to mozna sprawdzic, że stukaja faktycznie te sruby mocowania amortyzatora, żeby mnie nie nacieli na kase jak im cos zasugeruje. Lepiej zeby sami znaleźli przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> City powiedz jeszcze jak to mozna sprawdzic, że stukaja faktycznie te

> sruby mocowania amortyzatora, żeby mnie nie nacieli na kase jak

> im cos zasugeruje. Lepiej zeby sami znaleźli przyczynę.

Unosisz tył auta na lewarku tak aby pod koło można było wsadzic lużno deskę ok 1-1,2m i zdecydowanie podnosisz do góry opierając o koło i podłoze do góry-wtedy słychac co stuka

279038733-bez%A0tytu%B3u.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Unosisz tył auta na lewarku tak aby pod koło można było wsadzic

> lużno deskę ok 1-1,2m i zdecydowanie podnosisz do góry opierając

> o koło i podłoze do góry-wtedy słychac co stuka

Dzięki 30.GIF spadam narka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od pewnego czasu zauwazylem stukanie po prawej stronie z tyłu tak

> jakby w zawieszeniu. Miedzy innymi jak wjezdżam na kraweznik to

> pojawia sie ten dźwiek i jadac po nierónosciach w asfalcie. jak

> samochód stoi i uginam tył auta nic nie słychac. na kanale

> wzrokowo wszystko ok w zawieszeniu, wykluczam klape bagażnika i

> wszystko co w nim sie znajduje, tłumik tez wykluczam. Co to moze

> być? amortyzatoro ok nie dobija do odbojników. Moze ktos sie

> spotkał z czymś podobnym

A czy stukot cichnie w miare pokonywania kolejnych kilomertów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od pewnego czasu zauwazylem stukanie po prawej stronie z tyłu tak

> jakby w zawieszeniu. Miedzy innymi jak wjezdżam na kraweznik to

> pojawia sie ten dźwiek i jadac po nierónosciach w asfalcie. jak

> samochód stoi i uginam tył auta nic nie słychac. na kanale

> wzrokowo wszystko ok w zawieszeniu, wykluczam klape bagażnika i

> wszystko co w nim sie znajduje, tłumik tez wykluczam. Co to moze

> być? amortyzatoro ok nie dobija do odbojników. Moze ktos sie

> spotkał z czymś podobnym

Miałem podobny problem,wymieniłem amortyzatory + nowe śruby i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Unosisz tył auta na lewarku tak aby pod koło można było wsadzic

> lużno deskę ok 1-1,2m i zdecydowanie podnosisz do góry opierając

> o koło i podłoze do góry-wtedy słychac co stuka

To tak:

1.Test wykonany nic nie stuka

2. Śruby coprawda nie wymienione, ale sprzawdzone i dokrecone - cisza

3. Mechanik stawia na prawa tuleje w belce tylniej, ale czy napewno? Nie stuka cały czas

4. Mogę z tym narazie jeździć żeby bardziej stuki sie nasiliły? Jezeli to faktycznie tuleja?

5. Amorki dodatkowo sprawdzanie na szarpakach i jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tak:

> 1.Test wykonany nic nie stuka

> 2. Śruby coprawda nie wymienione, ale sprzawdzone i dokrecone - cisza

> 3. Mechanik stawia na prawa tuleje w belce tylniej, ale czy napewno?

> Nie stuka cały czas

> 4. Mogę z tym narazie jeździć żeby bardziej stuki sie nasiliły?

> Jezeli to faktycznie tuleja?

> 5. Amorki dodatkowo sprawdzanie na szarpakach i jest OK

No to jeżdzij ........jak sie bardziej nasili szybciej znajdziesz waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.