Skocz do zawartości

Uszczelnienie pokrywy zaworów


Tom1985

Rekomendowane odpowiedzi

Tjw jak to to uszczelnić?Mam silnik C16NZ i cały czas sączy się olej z pokrywy zaworów .Próbowałem na uszczelke tą z korka ,gumową ,ostatnio na hermetic ,sylikon ten czerwony i wszystko kicha.Dodam ,że ta pokrywa nie ma żadnych rowków jest płaska jak stół i to samo na głowicy.Myślałem o miedzianej uszczelce ,ale czy można taka dostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle to i ja wiem ,że dokręca się podobnie jak głowicę od srodka .Na sucho też próbowałem i uszczelka po pewnym czasie wyłazi jak dostanie oleju.Co do czyszcenia to zawsze oczyszce dokładnie.A taka miedziana pomogłaby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że bardzo dokładnie oczyściłeś powierzchnie styku pokrywy i głowicy wink.gif

Jeżeli mimo wszystkich zabiegów w dalszym ciągu sączy się olej to trzeba usunąć przyczynę. Pokrywa zaworów to nie zbiornik oleju, w niej olej jest jedynie rozchlapywany. To co wyciska olej przez uszczelkę to ciśnienie. Może masz odmy przytkane i pod pokrywą panuje znaczne ciśnienie?

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak kolega wyzej pisze, podstawa to dokaldnie odtluscic obie powierzchnie! zanim polozysz silikon, ja wreszcie zwalczylem wycieki z pokrywy, wzialem pędzelek, butelke benzyny ekstrakcyjnej i bardzo dokladnie umylem pokrywe oraz gurną część głowicy, tak dokladnie ze az zostal bialy nalot po benzynie (nie martw sie ze troche benzyny dostanie sie do oleju, szybciej go wymienisz i tyle), nalozylem cienko silikon czerwony wysokotemp., odczekalem 10min i dokrecilem delikatnie pokrywe glowicy, odczekalem ponad 3 godz zanim zapalilem silnik, obecnie susza jak nigdy dotąd shocked.gif, a jak wiadomo silniki isuzu mają jedne z bardziej lejących pokryw. Podstawa to poprostu idealne odtłuszczenie, najlepiej małym pędzlem, polewając z butelki dokladnie myć!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakładam, że bardzo dokładnie oczyściłeś powierzchnie styku pokrywy i

> głowicy

> Jeżeli mimo wszystkich zabiegów w dalszym ciągu sączy się olej to

> trzeba usunąć przyczynę. Pokrywa zaworów to nie zbiornik oleju,

> w niej olej jest jedynie rozchlapywany. To co wyciska olej przez

> uszczelkę to ciśnienie. Może masz odmy przytkane i pod pokrywą

> panuje znaczne ciśnienie?

> Pozdroofka

A co to te odmy ?Chodzi Ci o węże doprawadzające olej do gażnika?Bo te czyściłem kiedyś bo było masełko.Tam w pokrywie jest takie sitko z blaszek może ono sie zatyka jak dostaje oleju ,a można je usunąć czy musi być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co to te odmy ?

Tu zapodawałem foty odm w Twoim silniku:

KLIK

> Chodzi Ci o węże doprawadzające olej do gażnika?

Gaźnik? swieca.gifwink.gif

Odmy nie odprowadzają oleju tylko powietrze (ewentualnie jakieś slady spalin wydostające sięz ze skrzyni korbowej albo przez uszczelniacze zaworow). Owszem, powietrze porywa ze sobą kropelki oleju, ale to niejako przy okazji.

> Tam w pokrywie jest takie

> sitko z blaszek może ono sie zatyka jak dostaje oleju ,a można

> je usunąć czy musi być?

Sitko nie ma wpływu na to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie .Tylko ,że ja czyściłem te odmy ,ale polukam co tam w silniku piszczy dlaczego takie ciśnienie daje ,że mi uszczelkę wywala.Kiedyś jak poszła mi w trasie to tylko pękła a olej tryskał jak szalony więc coś z tym musi być i fajnie z silnika się dymiło jak stałem na światłach hehe .A można usunąć to sitko czy wtedy będzie więcej oleju leciało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W C16NZ nie ma potrzeby dawać żadnych dodatkowych uszczelnień (silikon, hermetic, itp). Dokładne oskrobanie obu plasczyzn z pozostałości po starej uszczelce, ewentualne wygładzenie drobnym papierem, odtłuszczenie i dajesz korkową uszczelkena sucho. Dokręcasz "od środka" z czuciem i nie ma prawa lecieć. Oczywiście pod warunkiem rozsądnego ciśnienia pod pokrywą.

Wymieniałem u siebie ponad rok temu, ani śladów przecieku. Fragment uszczelki, który wystaje spod pokrywy w dalszym ciągu ma wygląd jasnego korka.

> A można usunąć to sitko

> czy wtedy będzie więcej oleju leciało ?

W czym Ci to sitko przeszkadza? Gdzie dokładnie je masz?

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki wielkie .Tylko ,że ja czyściłem te odmy ,ale polukam co tam w

> silniku piszczy dlaczego takie ciśnienie daje ,że mi uszczelkę

> wywala.Kiedyś jak poszła mi w trasie to tylko pękła a olej

> tryskał jak szalony więc coś z tym musi być i fajnie z silnika

> się dymiło jak stałem na światłach hehe .A można usunąć to sitko

> czy wtedy będzie więcej oleju leciało ?

oj, to jak tak to ostre przedmuchy masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sitko jest pod pokrywą zaworów.Jak otwiera się korek wlewu oleju tam ono jest .Kilka warstw blaszek z dziurkami.Może jak naleci oleju to wtedy to sitko zapycha wiadomo olej jest dość gęsty i może dlatego tworzy się ciśnienie .Zamiast 5 blaszek mogę zamontować jedną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No sitko jest pod pokrywą zaworów.Jak otwiera się korek wlewu oleju

> tam ono jest .Kilka warstw blaszek z dziurkami.Może jak naleci

> oleju to wtedy to sitko zapycha wiadomo olej jest dość gęsty i

> może dlatego tworzy się ciśnienie .Zamiast 5 blaszek mogę

> zamontować jedną.

No ale to sitko jest pod korkiem wlewu. W niczym nie przeszkadza przepływowi powietrza między odmami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca pod korkiem wlewu.A więc jest tam coś takiego plastikowego półokrągłego w miarę dopasowanego do zaworów i nad tym jest ta siatka ,a cała pokrywa w środku przez długość ma taką blaszkę.I powietrze wędruje od przez sitko później ta komora co jest blaszka i dopiero do odmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.