maciejkos Napisano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 cześć dziś wymieniałem pasek rozrządu i niestety podczas demontarzu stara rolka napinacza wpadła mi do kanału(@#$@#$@#@#$@!!!). Znalazłem łożysko napinacza i jedną "zewnętrzną nakładkę" zaznaczoną na czerwono na zdjęciu. Czy coś jeszcze tam powinno być bo dokładnie obszukałem wszystko i nic więcej nie znalazłem(mojej książce ten element nie jest rozrysowany szczegółowo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 nie wiem jak w 1.0, ale w 1.4 wymieniało się tylko rolkę, a zostawał mimośród jeśli masz go, to powinno być wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejkos Napisano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 > nie wiem jak w 1.0, ale w 1.4 wymieniało się tylko rolkę, a zostawał mimośród > jeśli masz go, to powinno być wszystko Pisząc "łożysko napinacza" chodziło mi oczywiście o rolkę . Natomiast ten mimośród to jest tylko nakładany od zewnętrznej strony rolki, a od spodu wewnętrzna bieżnia łożyska rolki zapiera się o blok? P.S. Przy okazji pan w sklepie wcisnął mi pompe wody, ponoć wymienia się ją razem z paskiem(w książce nic nie było o tym). Wziąłem, mimo że stara po wymontowaniu wygladała na w pełni sprawną(szczelne zimmeringi, brak luzu na łożysku). Dałem się naciągnąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 > P.S. Przy okazji pan w sklepie wcisnął mi pompe wody, ponoć wymienia się ją razem z paskiem(w > książce nic nie było o tym). Wziąłem, mimo że stara po wymontowaniu wygladała na w pełni > sprawną(szczelne zimmeringi, brak luzu na łożysku). Dałem się naciągnąć? W sumie może i tak w fajerce pompa napędzana jest paskiem rozrządu, w 1.4 jest oddzielnie A ile masz przejechane km i czy kiedykolwiek była zmieniana pompa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2011 jeśli pompa jest pod paskiem rozrządu, to decyzja nalezy do właściciela, czy ją wymieni w Uno jest sporo miejsca i dla wprawnego mechanika pasek z rolką zmienić, to pół godziny, więc w razie czego można pompę wymienić kiedy się rozcieknie w niecałą godzinę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejkos Napisano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 Odświeżam temat, ponieważ od razu po wymianie paska rozrządu coś zaczęło popiskiwać. Z braku czasu olałem to, mimo oczywistych znaków że coś jest źle. Pasek od wymiany nie pracuje po środku kółek zębatych tylko jest przesunięty na ich krawędź. To przesunięcie(i popiskiwanie) jak dziś zauwarzyłem wynika z krzywej rolki napinacza. Jak pisałem wcześniej wpadła mi ona do kanału i mogłem zgubić jakiś jej element, więc ponawiam pytanie: 1. Czy rolka napinacza jest dociskana tylko od zewnątrz mimośrotem a od swojej wewnętrznej strony zapiera się o blok silnika, czy może pomiędzy nią a blokiem jest jeszcze jakaś podkładka lub coś w tym stylu? 2. Jesli takiej podkładki tam nie ma, to w takim razie z czego wynika krzywizna? Parę fotek, widac na nich też jak pracował stary pasek: P.S.Założyłem dziś na chwilę starą rolkę(notabene wg. mnie w dużo lepszej kondycji od tej nowej) i pasek dalej jest przesunięty więc to nie wina rolki tylko powierzchni z którą się styka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 Wymieniałeś też pompę może tam leży przyczyna . Jeżeli masz jeszcze starą to zmierz odległość koła od korpusu na starej i nowej pompie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 oglądałem teraz Haynes'a i napinacz składa się z trzech części mimośród, rolka i jakaś tuleja z otworem zdjęcie na dole strony po środku, tylko takie coś znalazłem nie pamiętam jak to wyglądało w moim, ale na pewno rolka i mimośród, tej trzeciej cżęsci nie bardzo pamiętam kojarzę, że po odkręceniu śruby tylko były dwie części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejkos Napisano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 > Wymieniałeś też pompę może tam leży przyczyna . > Jeżeli masz jeszcze starą to zmierz odległość koła od korpusu na starej i nowej pompie. to nie wina pompy, na jej kole są ranty które ograniczają przesuwanie się paska i tenże jest dociśnięty do tego wewnętrznego rantu bo idzie pod kątem od górnego koła pasowego, a ustawienie paska na górnym kole pasowym ustala właśnie rolka :> P.S. Dzięki za foto Kudłaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2011 > kojarzę, że po odkręceniu śruby tylko były dwie części potwierdzam - napewno tylko dwie części (łożysko + mimośród) Co prawda nie mówię, że tak jest dobrze ale ja tak miałem jak robiłem rozrząd. Ale fakt, że u mnie też popiskiwało i też pasek jeździł tak na na zdjęciach u kolegi czxyli na samej krawędzi. tylko, że jak ja wymieniałem rozrząd to bez pompy i później wymieniałem jeszcze pompę bo właśnie coś piszczało - a właściwie to gwizdało. Niestety po wymianie pompy gwizdało tak samo - tylko, że byłem szczuplejszy o 150 PLN. Też dalej szukałem przyczyny gwizdania a jak usłyszałem u kolegi w pandzie 1.1 Fire, która była nowa że też gwiżdże więc stwierdziłem że te silniczki tak mają i wówczas nie myśląc o tym pokonałem jeszcze prawie 100 000 km poczyłm pochowałem unika Ale u mnie to gwizdanie to było tylko w granicach 1000 - 2000 obrotów ( w tej pandzie też) a czy u ciebie piszczy w całym zakresie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejkos Napisano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2011 > potwierdzam - napewno tylko dwie części (łożysko + mimośród) > Co prawda nie mówię, że tak jest dobrze ale ja tak miałem jak robiłem rozrząd. > Ale fakt, że u mnie też popiskiwało i też pasek jeździł tak na na zdjęciach u kolegi czxyli na > samej krawędzi. > tylko, że jak ja wymieniałem rozrząd to bez pompy i później wymieniałem jeszcze pompę bo właśnie > coś piszczało - a właściwie to gwizdało. > Niestety po wymianie pompy gwizdało tak samo - tylko, że byłem szczuplejszy o 150 PLN. > Też dalej szukałem przyczyny gwizdania a jak usłyszałem u kolegi w pandzie 1.1 Fire, która była > nowa że też gwiżdże więc stwierdziłem że te silniczki tak mają i wówczas nie myśląc o tym > pokonałem jeszcze prawie 100 000 km poczyłm pochowałem unika > Ale u mnie to gwizdanie to było tylko w granicach 1000 - 2000 obrotów ( w tej pandzie też) a czy u > ciebie piszczy w całym zakresie? piszczy też w zakresie 1000-2000 a raczej właśnie tak pogwizguje :> . Wkurza mnie to strasznie, bo pasek pracuje nieprawidłowo i może sobie strzelić w dowolnym momencie(np. w trasie ). Trochę mnie to uspokoiło jak napisałeś że zrobileś na swoim 100k, ale tylko trochę.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 Trochę > mnie to uspokoiło jak napisałeś że zrobileś na swoim 100k, ale tylko trochę.. Spoko - mówię ci jeździj i niemyśl - pamiętaj nawet jak by strzelił to masz rozrząd bezkolizyjny a pasek kosztuje 20zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejkos Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Odświerzam temat bo komuś może się to przydać-ku przestrodze. Autem co prawda już nie jeżdżę, ale temat przeświertlił dogłębnie następny właściciel, ponieważ pasek chodził ostatnio już w połowie po za kołami pasowymi. Winny jest nieuczciwy sprzedawca, który idąc na łatwiznę sprzedał mi pasek od..kadeta. Ta sama długość i ilość zębów tyle że ich kształt jest inny i nie pasują one do zębów na kołach. Dlatego pasek chce zeskoczyć w bok. Ponoć wciskanie paska od kadeta do uno to częsta praktyka-efekt, koło pasowe rozrządu wyrobione na stożek i do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.