oktawian87 Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 witam ma ktos z kolegow jakies doswiadczenie w tym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > witam ma ktos z kolegow jakies doswiadczenie w tym temacie Tzn? Nie ma problemu z wywaleniem ww. Kwestia kto i gdzie. Gdzie mieszkasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > witam ma ktos z kolegow jakies doswiadczenie w tym temacie Cinek, ale do niego masz daleko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > Cinek, ale do niego masz daleko. wrozbita Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > wrozbita Nie, bo my z jednej wsi sa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > Nie, bo my z jednej wsi sa aaaaa, myslalem, ze strzelasz bo chlopak ma profil nie uzupelniony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 27 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 zoltar nie chce ogarnac ten lobuz i trzeba szukac kogos kto mi z ecu wywali egr i dpf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > zoltar nie chce ogarnac ten lobuz i trzeba szukac kogos kto mi z ecu wywali egr i dpf Adi? Damianowi robil 1.9 jtdm to pewnie 2.4 tez by ogarnal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > zoltar nie chce ogarnac ten lobuz i trzeba szukac kogos kto mi z ecu wywali egr i dpf Dlaczego kolega chce wywalić DPF? Sa jakieś problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 27 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > Adi? Damianowi robil 1.9 jtdm to pewnie 2.4 tez by ogarnal. pisałem dzwoniłem i zero odpowiedzi ?? dpf wywalam bo czesto wyspala mi sie malo jazdy w trasi wiekszosc miasto wiec daje czesto znac o sobie po za tym bede podnosił moc auta wiec dpf nie wskazany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > pisałem dzwoniłem i zero odpowiedzi ?? dpf wywalam bo czesto wyspala mi sie malo jazdy w trasi > wiekszosc miasto wiec daje czesto znac o sobie po za tym bede podnosił moc auta wiec dpf nie > wskazany Zacznij od sprawdzenia czystości dolotu, działania EGRu, itp. Jak zejdzie powietrza z koła to również wywalisz i będziesz tak jeździł ??? Obsługujemy mnóstwo aut z DPFami i jakoś problemy występują u nielicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 podnosił moc auta wiec dpf nie > wskazany Kto tak powiedział? Jeśli dpf jest sprawny to nie ma potrzeby wywalana, więcej jak max 5-8KM -oraz 10-15Nm to zablokuje, przy tej wadze nie odczuwalny przyrost mocy, chyba że ktoś brandzluje się cyferkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > Zacznij od sprawdzenia czystości dolotu, działania EGRu, itp. > Jak zejdzie powietrza z koła to również wywalisz i będziesz tak jeździł ??? > Obsługujemy mnóstwo aut z DPFami i jakoś problemy występują u nielicznych. Kłopoty zaczynają się jak ktoś kupuje diesla na odcinki 5-10km do pracy A potem, łoooo pali 10L, dpf się zatyka itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > po za tym bede podnosił moc auta wiec dpf nie > wskazany myślisz, ze sportronic to wytrzyma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > myślisz, ze sportronic to wytrzyma? Ciekawe, czy głowica wytrzyma. Lubią pękać te głowice po większych przebiegach i zwiększonej mocy. A wszystkiemu winny jest ogólny stan silnika i świadomość kierowcy o jego serwisowaniu. Najlepiej olej zmieniać co 30 kkm, bo książka tak pokazuje, lać olej po taniości, bo po co przepłacać, Nikt nie potrafi zrozumieć, że jeśli DPF się często wypala, to nie wina samochodu, a kierownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > Kłopoty zaczynają się jak ktoś kupuje diesla na odcinki 5-10km do pracy > A potem, łoooo pali 10L, dpf się zatyka itd komentarze tego typu zachowaj dla siebie kolego sredni miesieczny przebieg do kolo 3tys do 3,5 tys wiec spora roznica od tych twoich 5-10 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 a co do egr i dpf to byle kto nie polecił mi tego bo sam Cinek wypowiadał sie w moim temacie na alfaholikach a co do tej osoby to ma szacunek i jego wiedza jest imponujaca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > komentarze tego typu zachowaj dla siebie kolego sredni miesieczny przebieg do kolo 3tys do 3,5 tys > wiec spora roznica od tych twoich 5-10 km W takim razie przy takich przebiegach dpf powinien być jak nowy, i nie spinaj się tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > Zacznij od sprawdzenia czystości dolotu, działania EGRu, itp. > Jak zejdzie powietrza z koła to również wywalisz i będziesz tak jeździł ??? > Obsługujemy mnóstwo aut z DPFami i jakoś problemy występują u nielicznych. dziekuje co do kolektora to wiem ze musze usunac klapy wirowe bo sa z nimi problemy a bede wymienial na dniach rozrzad to zajme sie tym tez jak powinnienem sprawdzic egr ?? wiem ze mam załozona fabryczna kryze bo sprawdzałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 oki juz nie bede ) co jakis czas mam tak ze podczas rozruchu pojawia mi sie lampa i komunikat od dpf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > oki juz nie bede ) co jakis czas mam tak ze podczas rozruchu pojawia mi sie lampa i komunikat od > dpf Uuu, to nie jest dobrze, widać koniec filtra. Jaki auto ma przebieg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 189 tys przebiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > 189 tys przebiegu Jeżeli to oryginalny przebieg i auto robi takie przebiegi m-c jak pisałeś, to obstawiam że problem jest nie z DPF'em. Wywal klapy wirowe oraz EGR'a i zobacz co z DPF wtedy. Nie masz problemu, oraz dziwnych odgłosów przy odpalaniu auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > Jeżeli to oryginalny przebieg i auto robi takie przebiegi m-c jak pisałeś, to obstawiam że problem > jest nie z DPF'em. > Wywal klapy wirowe oraz EGR'a i zobacz co z DPF wtedy. > Nie masz problemu, oraz dziwnych odgłosów przy odpalaniu auta? dokladnie tak jak mowisz dziwne dzwieki przy odpalaniu i czasem odpali i gasnie momentalnie jak sprawdzic ten egr ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > dokladnie tak jak mowisz dziwne dzwieki przy odpalaniu i czasem odpali i gasnie momentalnie > jak sprawdzic ten egr ??? Według mnie klapy wirowe są winne, i przy okazji EGR. Jak go sprawdzić, najlepiej chyba podłączyć pod komputer i zobaczyć parametry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 efs-em skanowałem w poszukiwaniu błedow i nic zero wszystko niby ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > oki juz nie bede ) co jakis czas mam tak ze podczas rozruchu pojawia mi sie lampa i komunikat od > dpf masz to auto od nowości? w dpf po jakimś czasie gromadzi się popiół którego nie da się wypalić, przez to maleje jego pojemność i następuje często proces aktywnego dopalania sadzy, jak często Ci się dopala? co ile km? nie wiem jak to wygląda w FES, ale myślę, że można sprawdzić te parametry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > masz to auto od nowości? w dpf po jakimś czasie gromadzi się popiół którego nie da się wypalić, > przez to maleje jego pojemność i następuje często proces aktywnego dopalania sadzy, jak często > Ci się dopala? co ile km? jestem drugim włascicielem filtr dopala sie srednio 400 -500 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > jestem drugim włascicielem filtr dopala sie srednio 400 -500 km Nie ma tragedii, u mnie ponad 200tyś najechane i wypala się co 800-1000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Są wszystkie parametry, tak to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > efs-em skanowałem w poszukiwaniu błedow i nic zero wszystko niby ok Aż tak bardzo nie siedzę w tym. Ale chyba auto ma być odpalone i pewnie gdzieś trzeba sprawdzić. Poczytaj na alfaholicy tam ktoś dawał parametry EGR'a w 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > Są wszystkie parametry, tak to wygląda. jest wszystko co trzeba podoba mi sie parametr średnia odległość odległość i czas z ostatnich 5 procesów, brakuje mi go w sofcie do VAG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > jest wszystko co trzeba podoba mi sie parametr średnia odległość odległość i czas z ostatnich 5 > procesów, brakuje mi go w sofcie do VAG Bo to Fiat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 te paramerty sa zgadza sie zrobie log i wkleje ale jak ten egr sprawdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > te paramerty sa zgadza sie zrobie log i wkleje ale jak ten egr sprawdzic Nie pomogę, musisz poczekać na kogoś kto wie więcej, nie znam się po prostu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > Nie pomogę, musisz poczekać na kogoś kto wie więcej, nie znam się po prostu i tak bardzo Ci dziekuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > i tak bardzo Ci dziekuje za pomoc Nie ma za co, problemu nie rozwiązałem Z tego co jeszcze wiem, można go na szybko zaślepić (są zaślepki na allegro) Samemu zrobić na wzór i zobaczyć czy jest lepiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > Nie ma za co, problemu nie rozwiązałem > Z tego co jeszcze wiem, można go na szybko zaślepić (są zaślepki na allegro) > Samemu zrobić na wzór i zobaczyć czy jest lepiej? ja mam zamontowana kryze zaslepiajaca otwor taka fabryczna jak na allegro takie cos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > ja mam zamontowana kryze zaslepiajaca otwor taka fabryczna jak na allegro takie cos Po prostu musisz go wyjąć i sprawdzić jak wygląda, oraz jego działanie. Sama zaślepka/kryza powoduje zmniejszenie przedostawania się sadzy do kolektora, nie wnosi jednak nic do samego działania EGRu. Trzeba go odkręcić i dokładnie wyczyścić, oraz sprawdzić, czy pracuje elektromagnes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > a co do egr i dpf to byle kto nie polecił mi tego bo sam Cinek wypowiadał sie w moim temacie na > alfaholikach a co do tej osoby to ma szacunek i jego wiedza jest imponujaca Cinek spoko gość. Jeśli chodzi o moje wypowiedzi, to po prostu należy najpierw znaleźć przyczynę problemu, ponieważ samo usunięcie czegokolwiek może nie rozwiązać problemu. jeśli masz zasyfiony kolektor, zblokowane klapy, i do tego zapchany EGR, to wycięcie DPFu nie ma za bardzo z tym wiele wspólnego, ponieważ niewiele wniesie do sprawy. Niestety żyjemy w kraju, gdzie mamy coraz więcej domorosłych tjuningowców, którzy wytną i to i tamto, a auto jak było popsute, tak jest dalej. Niestety znam to z autopsji. Naprawiamy od jakiegoś czasu Stilo 1.9 JTDm, w którym pewien gość na brak mocy zrobił program i gotowe. Teraz właściciel jest już po wymianie sprzęgła, koła zamachowego, i silnika, a auto nadal ma kłopoty. Ale program ma, i jest fajnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 2 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 dzisiejsze skany z Fiat Ecu Scan http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/1799453/6352451.jpg http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/1799453/6352453.jpg http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/1799453/6352454.jpg http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/1799453/6352455.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 DPF sam z siebie się nie psuje, chyba że używa się auta niezgodnie z jego przeznaczeniem. Cały problem motorów 2.4 to nieumiejętność ich serwisowania; potem są problemy w stylu pęknięta głowica, dpf itd. Sprawne auto, poprawnie serwioswane z usuniętymi klapami i EGRem nawet z DPFem może smigać długo i bezawaryjnie. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 > DPF sam z siebie się nie psuje, chyba że używa się auta niezgodnie z jego przeznaczeniem. Cały > problem motorów 2.4 to nieumiejętność ich serwisowania; potem są problemy w stylu pęknięta > głowica, dpf itd. > Sprawne auto, poprawnie serwioswane z usuniętymi klapami i EGRem nawet z DPFem może smigać długo i > bezawaryjnie. > Pozdro Dziekuje Ci bardzo za wypowiedz bo w moich oczach jestes naprawde szpecem w tym co robisz... szkoda ze mam tak daleko do Ciebie ... zabiore sie za kolektor i egr na poczatek zastanawia mnie jeden fakt co ja zrobie z wezykiem ktory idzie od egr do sterownika turbiny mocowanego na belce ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 wiem ze sterownik musze wysłac do Ciebie jesli chce usunac go programowo a mechanicznie ??? wywalenie go z ecu ile bedzie mnie u Ciebie kosztowało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Dziekuje Ci bardzo za wypowiedz bo w moich oczach jestes naprawde szpecem w tym co robisz... > szkoda ze mam tak daleko do Ciebie ... zabiore sie za kolektor i egr na poczatek zastanawia > mnie jeden fakt co ja zrobie z wezykiem ktory idzie od egr do sterownika turbiny mocowanego na > belce ???? Od EGRu żadne węzyki nie wychodzą, tym bardziej do zaworu podciśnieniowego sterującego spręzarką. EGR ma rurę doprowadzającą spaliny, wejście do kolektora i sterowanie cewki, wsio. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > wiem ze sterownik musze wysłac do Ciebie jesli chce usunac go programowo a mechanicznie ??? > wywalenie go z ecu ile bedzie mnie u Ciebie kosztowało Do EGRu i DPFu wystarczy sterownik, logi przed i po wg moich instrukcji. Mechanicznie DPF to zabawa dla tłumikarza, zaślepienie EGRu za pomocą blaszki którą dorzuce, reszta to priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bojaco Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 Czy któryś posiadacz 2.4 jtdm 200-210 km usuwał klapy wirowe względnie wymieniał kolektor na nowy z klapami? Mnie również często ok. 300km wypala się dpf. Egr ma rok, założony jako nowy. Kolektor lekko puszcza olej na 3,4 ośce od klapek. Jakoś wielce olejem nie rzyga. ale widać, że jest mokro. Auto ma 113000 przebiegu. Trochę z tym jest roboty i od razu warto by zmienić rozrząd, ale u mnie był zmieniany 2 lata temu, więc ze 2 mógłbym jeszcze pośmigać. Tylko ten nieszczęsny kolektor, syfu musi tam być co niemiara... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Czy któryś posiadacz 2.4 jtdm 200-210 km usuwał klapy wirowe względnie wymieniał kolektor na nowy z > klapami? Mnie również często ok. 300km wypala się dpf. Egr ma rok, założony jako nowy. > Kolektor lekko puszcza olej na 3,4 ośce od klapek. Jakoś wielce olejem nie rzyga. ale widać, > że jest mokro. Auto ma 113000 przebiegu. Trochę z tym jest roboty i od razu warto by zmienić > rozrząd, ale u mnie był zmieniany 2 lata temu, więc ze 2 mógłbym jeszcze pośmigać. Tylko ten > nieszczęsny kolektor, syfu musi tam być co niemiara... Wyrzucamy tego multum. Ostatnio był klient z nowym fabrycznym który zaczął juz puszczać po 18kkm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 21 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 koledzy jeśli dpf usunięty z autka jaki olej polecacie do tej pory używałem Selenia WR 5w-30 taki dedykują do dpf myślałem o jakimś sprawdzonym półsyntetyku 10w-40 najazd autka ok 200tys dpf brak za jakis czas planuje podnieść moc co polecicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > koledzy jeśli dpf usunięty z autka jaki olej polecacie do tej pory używałem > Selenia WR 5w-30 taki dedykują do dpf > myślałem o jakimś sprawdzonym półsyntetyku 10w-40 najazd autka ok 200tys dpf brak za jakis czas > planuje podnieść moc co polecicie Tylko pełen syntetyk o lepkości 5w30 do normalnej jazdy lub 5w40 do bardziej dynamicznej. Z prawdziwych syntetyków ma kolega: Amsoil AFL, Eneos, Liqui Moly, Millers, Fuchs w technologii XTL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.