Skocz do zawartości

Z18XE Pęknięty kolektor wydechowy...


bratPit

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Doprowadzam moje stare-nowe auto do stanu używalności i pęknięty mam kolektor wydechowy. Mam speców którzy specjalizują się w spawaniu takich rzeczy, potem wiadomo, trzeba go wygrzać żeby odprężyć, potem splanować itd jednak zastanawiam się czy czasem nie zmienić kolektora na inny - np 4-2-1 grinser006.gif

I tak będę montował LPG więc pewnie prędzej czy później problem się pojawi - wypalanie katalizatora, ponowne pęknięcie fabrycznego kolektora, zaświecanie checka od LPG. Zastanawiam się co w tej perspektywie robić.

Wiele wątków w sieci po forach znalazłem o takich wymianach jednak nigdzie nie znalazłem kompleksowego rozwiązania. Wiadomo, że jak się zmieni na 4-2-1 to będzie wywalać check engine no chyba, że założy się emulator? na drugiej sondzie? jaki to typ sondy?

Albo można by założyć metalowy katalizator (nie jestem zwolennikiem wywalania katalizatora) i za nim sondę?

Dumam screwy.gif

Co sądzicie?

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesteś pierwszym co chwali się tą usterką w AH chyba na tym forum

no nie wiem czy jest to powód do zadowolenia hehe.gif

a tak poważnie, to wydaje mi się, że w szukajce już znalazłem na AK ten problem, choć fakt faktem, że byłem przekonany, że pękające kolektory to domena silników X20XEV i X18XE a nie X18XE1/Z18XE ale jak widać człowiek uczy się całe życie. W internecie pełno jest opisów tego problemu, mało jednak kto rozwiązał go skutecznie ;-)

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-ASTRA...4-/190625656584

ech z przesyłkę wyjdzie ok 940, cena do przełknięcia, nie mam konta na ebayu

> Można dać emulator kątowy drugiej sondy lambda, albo kombinować z jej odsunięciem w dalsze części

> układu wydechowego.

te emulatory odsuwające sondę od rury rzeczywiście działają? hmm

gdyby to było w PL to serio bym się mocno zastanawiał,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak ale takie dorabianie, kombinowanie pewnie trochę mniej wyjdzie ale czy warto

wiesz, gdybym wiedział, że będzie OK i że warto to byłaby to sensowna alternatywa,

> rozmawiajmy o rzeczach przyziemnych

wiesz, 1000Eur to nie jest drogo, po prostu my mało zarabiamy, zwróć uwagę że bez przeliczania z waluty na walutę, gdyby to było 1000zł to bym się nawet nie zastanawiał tylko wziął nowy oryginał i tyle, niestety 1Eur to nie 1zł...

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za 1000zł może Mickey Garage Ci wyspawa taki kolektor, musiałbyś podrążyć, według mnie lepsze

> wyjście, bo i jakość spawów raczej wyższa.

ok.gif kurcze, nie wiedziałem, że w CKMK jest taka firma o_O

zadzwonię do nich we wtorek,

ten eliminator checka od sondy jest zaiste prosty jak konstrukcja cepa icon_eek.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na prawie drogowym w UK zlosnik.gif

W Polsce może i mogą się czepnąć jak się trafi na skrupulatnego diagnostę, któremu będzie się chciało sprawdzić skład spalin.

Gdybym musiał wymieniać kolektor to sam bym się zainteresował tym, po mieście będzie się lepiej jeździć, bo auto lepiej z dołu idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Polsce może i mogą się czepnąć jak się trafi na skrupulatnego diagnostę, któremu będzie się

> chciało sprawdzić skład spalin.

tak a propos - kiedyś przy badaniu rejestracyjnym widzę, że diagnosta przejechał przez ścieżkę ale ani myśli podłączać analizator spalin, więc grzecznie poprosiłem czy może uprzejmie mi sprawdzić... jakbyście widzieli jak się facetowi głupio zrobiło hahaha.gif a ja tylko chciałem wiedzieć czy katalizator i sonda działają OK po >250kkm wink.gif

> Gdybym musiał wymieniać kolektor to sam bym się zainteresował tym, po mieście będzie się lepiej

> jeździć, bo auto lepiej z dołu idzie.

ludzie piszą, że rzeczywiście taki customowy kolektor jest odczuwalny w jeździe, dlatego rozważam tę opcję ok.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się czy kolektor dedykowany do AG z Z18XE podejdzie do AH

> Uszczelki mają te same numery katalogowe, ale kolektory już nie...

> Lexmaul za 950zł:

IMO podejdzie, wbij sobie w EPC numer kolektora regenerowanego OE 9508030 - wychodzi m.in. dla A-H, A-G, V-B, - więc to jeden pies ok.gif

a gdzie jest do nabycia taki kolektor?

Ma to miejsce na pierwszą sondę?

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest:

http://astra-g.pl/viewtopic.php?f=12&t=33184

Ale pewnie musisz się rejestrować i mieć ileś postów, żeby zajrzeć do giełdy...

Miejsce na sondę ma.

O jest na allegro:

http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-lexmaul-astra-vectra-1-8-tuning-i3702778015.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu jest:

> http://astra-g.pl/viewtopic.php?f=12&t=33184

> Ale pewnie musisz się rejestrować i mieć ileś postów, żeby zajrzeć do giełdy...

> Miejsce na sondę ma.

> O jest na allegro:

> http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-lexmaul-astra-vectra-1-8-tuning-i3702778015.html

o, dzięki ok.gif

napisałem już do gościa,

brat

Ps Serio na samym kolektorze można wyciągnąć 10KM więcej? yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można i więcej. W Hondach były to przyrosty rzędu 10-18KM potwierdzone na hamowni w zależności od budowy takiego 4-2-1 i marki (DCsports, Toda etc.). Ale każdy silnik inaczej reaguje, grunt że zmiana jest odczuwalna już od pierwszej jazdy ok.gif

Lexmaule są dobrze zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można i więcej. W Hondach były to przyrosty rzędu 10-18KM potwierdzone na hamowni w zależności od

> budowy takiego 4-2-1 i marki (DCsports, Toda etc.). Ale każdy silnik inaczej reaguje, grunt że

> zmiana jest odczuwalna już od pierwszej jazdy

> Lexmaule są dobrze zrobione.

nieźle ok.gif

gość mi odpisał, że z tego co wie to raczej nie podejdzie oslabiony.gif

w sumie do Białki mam blisko więc zawsze mogę jechać to obejrzeć,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Nie nacieszyłem się wiele pospawanym kolektorem i temat (zgodnie zresztą z przewidywaniem) wraca. Pojeździłem 15kkm na pospawanym i pękł znowu - może nie aż tak jak poprzednio, ale na zimnym silniku słyszę go delikatnie, więc zapewne stan ten będzie się pogarszał.

Mam zagadkę co z tym fantem zrobić.

Bo już myślałem żeby faktycznie wywalić katalizator, wstawić kolektor 4-2-1 i mieć spokój, ale przecież mam 2 sondę i wszelkie sposoby oszukiwania szerokopasmowej sondy lambda spełzają na niczym, lub robi się głupotę bo de facto oszukuje się ECU silnika. Dodatkowo założyłem LPG ze sterownikiem na bieżąco czytającym parametry po OBD więc wywalanie katalizatora mija się z celem bo narobię sobie kłopotów.

A zatem można

1) kupić nowy oryginalny kolektor tylko ta cena..

2) kupić zamiennik - są nawet polskie JMJ - ale z tego co czytam bywają problemy i ponoć jest sporo reklamacji. Sensowne wydaje mi się sprowadzenie z USA MagnaFlow nr kat 51150 - wyjdzie ok 1300-1400zł ale on jest do Z18XER - powinien pasować bo i tak nie mam EGRa więc kanał dodatkowy nie jest wykorzystywany - ten Magnaflow jest dedykowany do Saturna Astry 1.8-140KM czyli rozumiem że właśnie do Z18XER.

3) kupić używkę która nie wiadomo ile pochodzi

4) kupić kolektor z X18XE1 z rurą i katalizatorem ale czy to zda egzamin bo musiałbym przedłużać sondy lambda i dorobić mocowanie 2 sondy za katalizatorem.

5) wszelkie tuningi - pojechać do firmy tuningowej na wyłączenie 2 sondy lambda - tyko po co skoro lepiej byłoby sterować silnikiem na podstawie sondy szerokopasmowej, a nie pierwszej. Poza tym nie wiem na ile to by wpłynęło na pracę LPG skoro sterownik czyta sobie z ECU silnika dane bieżące i jakieś tam dane wolnozmienne w czasie - rozumiem że m.in. te pochodzące z 2 sondy lambda - czy w końcu coś by sie nie zaczęło rozłazić. Gdyby to dało się jednak zrobić mógłbym wywalić katalizator i zyskać nieco na mocy/momencie. Usunięcie 2 sondy w V-Techu który mam niemal pod domem to ok 700zł.

6) inne - nie wiem jakie?

a co Wy zrobilibyście na moim miejscu - poradźcie dobrzy ludzie bo ja mam już mętlik w głowie spineyes.gif ?

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panie, ten silnik ma zwykłą sondę za katem. O szerokopasmową może co najwyżej poprosić Świętego

> Mikołaja.

> Zakładasz emulator (mechaniczny, albo elektroniczny) i wsio.

miód na moje uszy, czyli druga sonda nie uczestniczy w regulacji a jedynie kontroluje katalizator?

Jeżeli tak to bez zbędnych kombinacji mogę założyć kolektor z X18XE1, do tego rurę przednią z A-G wyciętym katalizatorem i po temacie,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem mały "research" w temacie wymiany kolektorów, poczytałem,

poszperałem po forach i głowa mi się zrobiła mała sick.gif

wyselekcjonowałem kilka opcji - przy każdej trzeba założyć emulator drugiej

sondy, otóż,

1) oryginalny nowy kolektor z X18XE1 (cena 500-600zł) + tzw. dwururka z A-G

bez katalizatora (150-200zł)

2) tuningowy TA Technix do A-G 1.6 - cena ok 850zł, nie wiem czy pasuje do

głowicy, dwa że wykonanie tego kolektora wydaje się kiepskie

3) kolektor "custom" - np u Mickey garage - cena ok 1500zł i tydzień auto ma

stać na kołkach - odpada ze względu na czas - bo auto jest mi potrzebne do

jazdy na co dzień,

4) kolektor dedykowany Lexmaul do A-G X18XE1 za ok 500 Eur z wysyłką - sporo

ale zakładam i jeżdżę,

co więcej poczytałem o doborze kolektorów tutaj

http://grabowski.com.pl/wydechy/

i nie jest to wszystko takie proste, okazuje się, że po wklepaniu danych w

kalkulator kolektora 4-2-1 (średnica zaworu 31,2mm, skok 8,5mm, 2 zawory

ssące/cyl) dane wychodzą takie - śr. rury pojedynczej z cylindra 37mm,

podwójnej 44mm, pojedynczej zbiorczej 52mm. Dane kolektorów są takie

TA Technix

4 - 38mm

2 - 45mm

1 - 51mm

kolektor z C20xe

4- 36mm

2- 42mm

1- 51mm

Lexmaul

4- 40mm

2- 45mm

1- 51mm

niby najbliższy ideałowi jest TA ale to wykonanie... Widać że z kolei

kolektor fabryczny z C20XE ma idealne proporcje rur (mnożnik x=1,189). Nie

wiem jakie ma fabryczny kolektor z X18XE1 - w końcu on też jest 4-2-1 tyle

że 4-2 to odlew żeliwny, a 2-1 to już rura pod autem.

Pozostają więc dwie opcje, jedna to fabryka z X18XE1 a druga dedykowany

Lexmaul. Zdaje się że zaszaleję i zrobię sobie prezent mikolaj.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO podejdzie, wbij sobie w EPC numer kolektora regenerowanego OE 9508030 - wychodzi m.in. dla A-H,

> A-G, V-B, - więc to jeden pies

Poprawię się jeszcze bo strzeliłem babola (z numerem części) a nikt mnie nie poprawił,

otóż kolektory będą pasować bo kolektor z katalizatorem zarówno do A-G i A-H ma OE 58 49 015 i rury przednie OE 58 54 356.

Cała reszta też jest taka sama - misy oleju X18XE1 i Z18XE (OE 06 52 062), bloki silników A-G i A-H (OE 06 04 191),

tak więc wykoncypowałem, że wszystko pasuje, a czy się nie mylę... się okaże wink.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2) tuningowy TA Technix do A-G 1.6 - cena ok 850zł, nie wiem czy pasuje do

> głowicy, dwa że wykonanie tego kolektora wydaje się kiepskie

Nie pasuje - brakuje kanału do EGR-a. Wykonanie - na moje oko - lepsze od Lexmaula.

> 4) kolektor dedykowany Lexmaul do A-G X18XE1 za ok 500 Eur z wysyłką - sporo

> ale zakładam i jeżdżę

Nie jeździsz, bo nie masz gdzie wkręcić drugiej sondy. Chyba, że założysz elektroniczny emulator. Albo idziesz na całego i bierzesz kolektor z katem.

920 euro, ale wiesz, że żyjesz grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie pasuje - brakuje kanału do EGR-a.

owszem, tylko czy ten kanał jest do czegoś potrzebny - u mnie w Z18 nie ma EGRa - i tak kanał nie jest wykorzystany. Więc skoro Z18 to rozwiercony 1.6 to chyba kolektor powinien pasować?

> Wykonanie - na moje oko - lepsze od Lexmaula.

hmm nie podoba mi się, że nie jest w całości, opinie na forach są skrajne, od dobrych po bardzo złe. Samo wykonanie (rury, gięcie, składanie z 2 częsci) jest mocno podobne do Supersprinta - nie wiem czy to nie klon Supersprinta

> Nie jeździsz, bo nie masz gdzie wkręcić drugiej sondy. Chyba, że założysz elektroniczny emulator.

takie mam założenie, żeby wsadzić elektroniczny emulator. Na razie zastanawiam się jak przedłużyć 1 sondę. Najlepiej byłoby znaleźć pasujące wtyczki i gniazdka i dorobić własną przedłużkę. Jak nie znajdę odpowiednich złącz to przetnę na instalacji przewody przed oryginalną wtyczką - tam powinny być jak rozumiem jeszcze miedziane, założę złącza AMP superseal i na nich zrobię przedłużki z miedzi wraz z wpasowaniem emulatora w obie sondy. Podjadę jeszcze pogadać do V-Techu czy mogą i za ile zmodzić program w ECU żeby w ogóle wywalić kontrolę katalizatora.

> Albo idziesz na całego i bierzesz kolektor z katem.

> 920 euro, ale wiesz, że żyjesz .

jeszcze 500 eur odżałuję ale 1kEur to przesada - w końcu sportowy katalizator rodzimej produkcji można kupić za 330-350zł wink.gif co zresztą też rozważam bo nie jestem zwolennikiem całkowitego wywalania katalizatora,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kombinujecie Panie Kolego.

Co do producentów, nie miałem okazji używać. I poza wykonaniem liczy się też towar z jakiego zostały wykonane graty. Osobiście skłaniałbym się ku TA - wygląda na lepiej wykonany, ma otwór na drugą lambdę. Ale to tylko tak na oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze kombinujecie Panie Kolego.

> Co do producentów, nie miałem okazji używać. I poza wykonaniem liczy się też towar z jakiego

> zostały wykonane graty. Osobiście skłaniałbym się ku TA - wygląda na lepiej wykonany, ma otwór

> na drugą lambdę. Ale to tylko tak na oko.

Może i dobrze, ale czy słusznie to się dopiero okaże wink.gif

W tzw. międzyczasie byłem dziś w zaprzyjaźnionym ASO celem organoleptycznego porównania uszczelek kolektorów z 1.4/1.6(16V) do uszczelki z X/Z/18 (5850613 vs. 5850640) - chodziło mi o kształt i pasowanie otworów wylotu z głowicy i umiejscowienie szpilek, ale niestety nie mieli pojedynczych uszczelek na stanie :/ (używają kompletów do remontu głowic).

Jeżeli chodzi o kolektor TA znalazłem na niemieckim ebay-u po ok 150-160Eur z wysyłką co wydaje się całkiem niezłą ofertą.

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mój pęknięty wymieniłem na używany w bardzo dobrym stanie za 450zł i po problemie

> a ten pęknięty sprzedałem za 250zł

można i tak, z tym że przy używkach nigdy nie wiesz ile podziała, poza tym chciałem uwolnić parę KM - anglicy na forach piszą, że akurat Z18XE daje sporo mocy w przypadku sportowego kolektora (10-15KM) co właściwie jest rzadkością w wolnossących silnikach bo zazwyczaj, żeby tyle wyciągnąć z innych silników trzeba zmieniać też układ wydechowy. Już nie mówiąc że nawet na PL forach ludzie mają opisane swoje auta które przy bardziej zaawansowanych przeróbkach dają moce rzędu 170KM z Z18XE yikes.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze kombinujecie Panie Kolego.

Dziś byłem w zaprzyjaźnionej hurtowni porównać uszczelki kolektorów do 1.6 i 1.8 i parafrazując klasyka "teraz bym k...klnie.gif nie miał ręki" hahaha.gif

DSC02257_uszcz_kol_zpsf15b88e3.jpg

jak widać same otwory górne mocowania kolektorów są identyczne, wylot kanałów z głowicy - pomijając te wypustki służące w 1.4/1.6 do recylkulacji - też, natomiast dolne otwory są zupełnie inne frown.gif

Tak więc pozostaje kupić TA i przespawać flanszę kolektora - co wydaje się nieco karkołomne lub szukać kolektora pod X18XE1 co z kolei na niemieckim ebay-u kosztuje >300Eur sick.gif

EDIT

A tak wygląda właściwy kolektor 4-2-1 do Astry G X18XE1 - cena ok 350Eur...

Faecherkruemmer-Opel-Astra-G-X18XE1_zps4e12f79b.jpg

EDIT 2

Wyłączenie drugiej sondy lambda w V-Techu ok 750zł o ile dadzą radę... dopiero po przyjechaniu do nich autem się okaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

nie trzeba było długo czekać a już po niespełna 30kkm znów pękł kolektor, muszę go wywalić, zastąpię go fabrycznym od X18XE1 i dwururką,

> Panie, ten silnik ma zwykłą sondę za katem.

muszę jednak założyć emulator elektroniczny dla drugiej sondy i tu pytanie, obie sondy w tym silniku są cyrkonowe 0-1V ?

jak się okazuje, nie będę musiał przedłużać nawet przewodów pierwszej sondy, bo kabel pierwszej sondy jest bardzo długi a złącze jest tam gdzie w silnikach X18XE1 (okolice łączenia bloku silnika i skrzyni biegów) więc na dobrą sprawę pierwsza sonda starczyłaby długością pewnie pod podłogę auta yay.gif

kwestia tylko znalezienia gdzie jest + po zapłonie pod maską hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.