Jump to content

Centralny zamek z kluczyka bez pilota


Recommended Posts

Witam zakupilem sobie centralny zamek original wraz z elektrycznymi szybami oraz wiazka. Podlaczylem wszystko I do szybek musze dokupic tylko przekaznik a co do centralnego wogole nie dziala wiec nie wiem czy czegos nie brakuje tzn czy mam dokupic jakis modul. Seicento fun z 2000 Roku. I gdzie taki modul sie znajdowal orginalnie

Link to post
Share on other sites

> Witam zakupilem sobie centralny zamek original wraz z elektrycznymi szybami oraz wiazka.

> Podlaczylem wszystko I do szybek musze dokupic tylko przekaznik a co do centralnego wogole nie

> dziala wiec nie wiem czy czegos nie brakuje tzn czy mam dokupic jakis modul. Seicento fun z

> 2000 Roku. I gdzie taki modul sie znajdowal orginalnie

Żółty przekaźnik w tej wiązce jest? Wiązka tylko drzwiowa czy kabinowa też?

Link to post
Share on other sites

> Kupilem tylko drzwiowe bo mialem doprowadzone kostki na podlaczenie kolo drzwi, przekaznika

> zoltego nie widze nigdzie

Względnie jeśli wiązka była kompletna - dodatkowo wtyczki od siłowników cz z obu stron, to w okolicach radia po jej ułożeniu powinna być podstawka w żółtym kolorze w którą wkłada się przekaźnik albo i podstawka z żółtym przekaźnikiem zlosnik.gif

Link to post
Share on other sites

> Względnie jeśli wiązka była kompletna - dodatkowo wtyczki od siłowników cz z obu stron, to w

> okolicach radia po jej ułożeniu powinna być podstawka w żółtym kolorze w którą wkłada się

> przekaźnik albo i podstawka z żółtym przekaźnikiem

OK rano sprawdze co I jak i dam znac

Link to post
Share on other sites

> SprAwdzilem I tak jak pisales jest ta kostka bez przekaznika. A jaki ten przekaznik od centralki ma

> oznaczenie?

Jeśli to nie pilne,tzn "na wczoraj" to jutro postaram się sprawdzić

Link to post
Share on other sites

> SprAwdzilem I tak jak pisales jest ta kostka bez przekaznika. A jaki ten przekaznik od centralki ma

> oznaczenie?

Tak wygląda klik

Oznaczenie musiałbym sprawdzić w aucie ale to nie dzisiaj.

Link to post
Share on other sites

> Tak, to jest to

Ok to sobie zamowie a powiedz mi bo mam kolejny problem tym razem z elek szybami wpiolem ten przekaznik nowy i nic nie dzialaja szybki a jak podpinam kabelkiem bezposrednio 85 lub 86 i 87 to działa tylko jak dluzej przytrzymam przycisk to korek leci

Link to post
Share on other sites

> Ok to sobie zamowie a powiedz mi bo mam kolejny problem tym razem z elek szybami wpiolem ten

> przekaznik nowy i nic nie dzialaja szybki a jak podpinam kabelkiem bezposrednio 85 lub 86 i 87

> to działa tylko jak dluzej przytrzymam przycisk to korek leci

Pierwsza i podstawowa rzecz w tym momencie - tak się nie łączy yikes.gif

Ale jeśli przy takich połączeniach i jednym (85 z 87) i drugim (86 z 87) szyba działała radzę i to dobrze radzę udać się z tym problemem do elektryka - instalacja jest nieprawidłowo podłączona...

Piny 85 i 86 to sterowanie, nie zasilanie urządzenia panic.gif

Link to post
Share on other sites

> Pierwsza i podstawowa rzecz w tym momencie - tak się nie łączy

> Ale jeśli przy takich połączeniach i jednym (85 z 87) i drugim (86 z 87) szyba działała radzę i to

> dobrze radzę udać się z tym problemem do elektryka - instalacja jest nieprawidłowo

> podłączona...

> Piny 85 i 86 to sterowanie, nie zasilanie urządzenia

Wezme I poprzekladam piny zobacze co sie bedzie dzialo. Ogolnie to teraz widze jaka fiat odpier... maniane nic nie jest tak jak powinno. A Auto mam od nowosci

Link to post
Share on other sites

> Wezme I poprzekladam piny zobacze co sie bedzie dzialo. Ogolnie to teraz widze jaka fiat odpier...

> maniane nic nie jest tak jak powinno. A Auto mam od nowosci

Jeśli to jest fabryczna instalacja to nie ma co tam przekładać, moja dobra rada - zaprzyjaźnić się z elektrykiem... tu nie ma co próbować metodą prób i błędów...

A co do problemu jeśli jest to fabryczna instalacja, ale szyb nie było montowanych to może nie być bezpiecznika JB/2 i zasilania na pinie 30...

Tak czy siak oddał bym to w ręce elektryka jeśli kolego masz zamiar działać metodą prób i błędów...

Link to post
Share on other sites

> Jeśli to jest fabryczna instalacja to nie ma co tam przekładać, moja dobra rada - zaprzyjaźnić się

> z elektrykiem... tu nie ma co próbować metodą prób i błędów...

> A co do problemu jeśli jest to fabryczna instalacja, ale szyb nie było montowanych to może nie być

> bezpiecznika JB/2 i zasilania na pinie 30...

> Tak czy siak oddał bym to w ręce elektryka jeśli kolego masz zamiar działać metodą prób i błędów...

Z tego co pamietam to na 86 przychodzi plus po stacje

Link to post
Share on other sites

> Ok to sobie zamowie a powiedz mi bo mam kolejny problem tym razem z elek szybami wpiolem ten

> przekaznik nowy i nic nie dzialaja szybki a jak podpinam kabelkiem bezposrednio 85 lub 86 i 87

> to działa tylko jak dluzej przytrzymam przycisk to korek leci

widać że nie masz pojęcia jak działa przekaźnik facepalm%5B1%5D.gif może rzeczywiście pójdź do elektryka albo przynajmniej chociaż zapoznaj się ze schematem jak to fabryka robiła. Jak u siebie to podłączałem z 5-6 lat temu to wszystko się w 100% zgadzałao ze schematami

PS. Sprawdzałeś czy posiadasz wszystkie 3 bezpieczniki?

PS2. Jak się doczytasz dobrze w schematach to się jednak przekonasz że fiat dobrze połączył i nawet kolory kabli się nawet zgadzają. Fakt że czasem czegoś nie ma bo akurat ta wersja tego wyposażenia nie miała ale w 99% się wszystko zgadza wink.gif

288223354-sc_str_252.JPG

288223354-2015-02-10_13h19_11.png

post-25723-14352528456167_thumb.png

Link to post
Share on other sites

> widać że nie masz pojęcia jak działa przekaźnik może rzeczywiście pójdź do elektryka albo

> przynajmniej chociaż zapoznaj się ze schematem jak to fabryka robiła. Jak u siebie to

> podłączałem z 5-6 lat temu to wszystko się w 100% zgadzałao ze schematami

> PS. Sprawdzałeś czy posiadasz wszystkie 3 bezpieczniki?

> PS2. Jak się doczytasz dobrze w schematach to się jednak przekonasz że fiat dobrze połączył i nawet

> kolory kabli się nawet zgadzają. Fakt że czasem czegoś nie ma bo akurat ta wersja tego

> wyposażenia nie miała ale w 99% się wszystko zgadza

To nie chodzi o to czy sie znam bo oczywiscie jest to dla mnie nieco skomplikowane ale tak jak pisalem plusa po przekreceniu zaplonu dostaje na 86 I nigdzie wiecej a to 30 powinien byc zasilajacy

Link to post
Share on other sites

> To nie chodzi o to czy sie znam bo oczywiscie jest to dla mnie nieco skomplikowane ale tak jak

> pisalem plusa po przekreceniu zaplonu dostaje na 86 I nigdzie wiecej a to 30 powinien byc

> zasilajacy

Temu właśnie kolega pisze coby się zapoznać ze schematem... tam wszystko jak na talerzu... pytanie główne czy jest zasilanie obwodów dodatkowych z bezpiecznika, ba czy jest w ogóle ten bezpiecznik w komorze (w SPI oznaczenie JB/2 w skrzynce za akumulatorem...)

Osobiście naprawdę jeśli jak sam pisałeś "est to dla mnie nieco skomplikowane" bez urazy, ale na Twoim miejscuoddał bym to w ręce elektryka... Łączenie na chybił trafił może się skończyć spaleniem... w najlepszym możliwym przypadku bezpiecznika...

Zasilanie na pinie 30 podstawki przekaźnika pochodzi właśnie bezpośrednio z aqq po bezpieczniku w skrzynce JB/2

Link to post
Share on other sites

> widać że nie masz pojęcia jak działa przekaźnik może rzeczywiście pójdź do elektryka albo

> przynajmniej chociaż zapoznaj się ze schematem jak to fabryka robiła. Jak u siebie to

> podłączałem z 5-6 lat temu to wszystko się w 100% zgadzałao ze schematami

> PS. Sprawdzałeś czy posiadasz wszystkie 3 bezpieczniki?

> PS2. Jak się doczytasz dobrze w schematach to się jednak przekonasz że fiat dobrze połączył i nawet

> kolory kabli się nawet zgadzają. Fakt że czasem czegoś nie ma bo akurat ta wersja tego

> wyposażenia nie miała ale w 99% się wszystko zgadza

Co to za oznaczenie 17 C B zaraz po bezpieczniku 30A?

Link to post
Share on other sites

> Temu właśnie kolega pisze coby się zapoznać ze schematem... tam wszystko jak na talerzu... pytanie

> główne czy jest zasilanie obwodów dodatkowych z bezpiecznika, ba czy jest w ogóle ten

> bezpiecznik w komorze (w SPI oznaczenie JB/2 w skrzynce za akumulatorem...)

> Osobiście naprawdę jeśli jak sam pisałeś "est to dla mnie nieco skomplikowane" bez urazy, ale na

> Twoim miejscuoddał bym to w ręce elektryka... Łączenie na chybił trafił może się skończyć

> spaleniem... w najlepszym możliwym przypadku bezpiecznika...

> Zasilanie na pinie 30 podstawki przekaźnika pochodzi właśnie bezpośrednio z aqq po bezpieczniku w

> skrzynce JB/2

Powiem tak sprawdzalem jeszcze raz I owszem za aqq sa 4 bezpieczniki. Do skrzynki na bexpiecznik szyb I centralki nie dochodzi napiecie. Mimo iz bezpieczniki sa wlozone w skrzynce w kabinie I kable od nich leca w wiazce w strone aqq. W sobote sie za to zabiore I dam znac co I jak. A co do szyb jesli juz podlacze tak jak to ma byc to przytrzymanie przyciska podnies szybe po jej zamknieciu skutkowac dalej bedzie wywalonym bezpiecznikiem?

Link to post
Share on other sites

> To nie chodzi o to czy sie znam bo oczywiscie jest to dla mnie nieco skomplikowane ale tak jak

> pisalem plusa po przekreceniu zaplonu dostaje na 86 I nigdzie wiecej a to 30 powinien byc

> zasilajacy

dobra powiem Ci tak na szybko jak ogólnie działa przekaźnik żebyś sobie niczego nie sfajczył wink.gif

Złącze 86 i 85 jest złączem sterującym (co to znaczy mozesz przeczytać w googlach). Generalnie Jeśli na jednyn z nich będzie +12V a na drugim masa to złącza 30 i 87 są zwierane. Generalnie nie ma znaczenia (jesli chodzi o 86 i 85) gdzie jest 12V a gdzie masa ale przyjęło się że 85 to masa a 86 to +12V.

Na schemacie który dałem wcześniej na złączu nr 30 powinieneś mieć cały czas +12V (niezależnie od przekręcenia kluczyka).

Na 86 pojawia się +12 po przekręceniu kluczyka i to powoduje ze 87 jest zwierane do 30 i na 87 pojawia się +12 i tym samym pojawią się zasilanie w przyciskach od szyb oznaczonych na schemacie jako 134 i 135

Link to post
Share on other sites

> Co to za oznaczenie 17 C B zaraz po bezpieczniku 30A?

17 = złącze przedniej wiązki przewodów tablicy rozdzielczej

C - to może być oznaczenie wtyczki

B - to może być nr pinu we wtyczce

(po prostu sprawdź czy masz +12V na styku 30 w przekaźniku)

małe literki przy przewodach to symbole kolorów kabli

patrząc na oba schematy widzimy prostokąt z cyferkami oznaczony nr 128. Jest to złącze drzwi lewych. Cyferki oznaczają numery pinów. I teraz tak: pin 1 i 2 to sterowanie silnika podnośnika szyb. Piny 4,5, 6, 7 to sterowanie centralnym zamkniem. Pin 8 to połączenie do masy.

Zebyś sobie nie uszkodził instalacji ani silników podnosników szyb to powiem Ci że na piny 1 i 2 jest podawana stale masa. Jeśli naciśniesz przycisk od szyb to albo na pinie 1 albo 2 pojawia się +. Różnica potencjałów sprawia że silnik kręci się w "lewo" lub "prawo" opuszczająć jub podnosząc szybę.

Mam nadzieję że w miarę Ci to wyjaśniłem i mam nadzieję że jakoś to ogarniesz smile.gif (bo pewnie i tak sam będziesz grzebał zamiast iść do elektryka) wink.gif

Link to post
Share on other sites

> Powiem tak sprawdzalem jeszcze raz I owszem za aqq sa 4 bezpieczniki. Do skrzynki na bexpiecznik

> szyb I centralki nie dochodzi napiecie.

Mówisz o bezpiecznikach F2 (szyby) i F1 (centralny)? Do nich nie dochodzi napięcie?

> kable od nich leca w wiazce w strone aqq. W sobote sie za to zabiore I dam znac co I jak. A co

> do szyb jesli juz podlacze tak jak to ma byc to przytrzymanie przyciska podnies szybe po jej

> zamknieciu skutkowac dalej bedzie wywalonym bezpiecznikiem?

Mi nie wywalało jak montowałem. Może za słaby bezpiecznik tam masz? F2 to 25A

Zacznij od tego że na przekaźniku od szyb (103) na styku 30 ma być stałe +12V. Jak nie ma to połącz bezpiecznik nr 64 z pinem 30 przekaźnika 103. (tylko podłącz do odpowiedniej nogi bezpiecznika - do tej gdzie znika +12 jak wyciągniesz bezpiecznik)

Link to post
Share on other sites

> Powiem tak sprawdzalem jeszcze raz I owszem za aqq sa 4 bezpieczniki. Do skrzynki na bexpiecznik

> szyb I centralki nie dochodzi napiecie. Mimo iz bezpieczniki sa wlozone w skrzynce w kabinie I

> kable od nich leca w wiazce w strone aqq. W sobote sie za to zabiore I dam znac co I jak. A co

> do szyb jesli juz podlacze tak jak to ma byc to przytrzymanie przyciska podnies szybe po jej

> zamknieciu skutkowac dalej bedzie wywalonym bezpiecznikiem?

To właśnie świadczy o tym, że nie ma bezpiecznika JB/2, bo jest to dodatkowy bezpiecznik więcej oprócz tych 4 podstawowych, jest "dopięty" do tej skrzynki z 4 bezpiecznikami...

Link to post
Share on other sites

> Mówisz o bezpiecznikach F2 (szyby) i F1 (centralny)? Do nich nie dochodzi napięcie?

> Mi nie wywalało jak montowałem. Może za słaby bezpiecznik tam masz? F2 to 25A

> Zacznij od tego że na przekaźniku od szyb (103) na styku 30 ma być stałe +12V. Jak nie ma to połącz

> bezpiecznik nr 64 z pinem 30 przekaźnika 103. (tylko podłącz do odpowiedniej nogi bezpiecznika

> - do tej gdzie znika +12 jak wyciągniesz bezpiecznik)

do bezpiecznika centralnego 15 A i do szyb 25 A napiecie nie dochodzi to samo jesli chodzi o pin nr 30 przekaznika. Pin po stacyjce bodajrze 86 podaje napiecie po przekreceniu kluczyka . Za aqq nie mam JB2 jest tylko Jb1 i 3 inne bezpieczniki. Czyli wnioskujac nie ma bezpiecznika glownego z aqq ktory dalby stały + na pin nr 30 dlatego trzeba dokupic bezpiecznik 30 A wpiac w plus z aqq (dorobic zlacze na bezpiecznik) oraz wpiac sie nim w pin nr 30 przekaznika.

Link to post
Share on other sites

> Mówisz o bezpiecznikach F2 (szyby) i F1 (centralny)? Do nich nie dochodzi napięcie?

> Mi nie wywalało jak montowałem. Może za słaby bezpiecznik tam masz? F2 to 25A

> Zacznij od tego że na przekaźniku od szyb (103) na styku 30 ma być stałe +12V. Jak nie ma to połącz

> bezpiecznik nr 64 z pinem 30 przekaźnika 103. (tylko podłącz do odpowiedniej nogi bezpiecznika

> - do tej gdzie znika +12 jak wyciągniesz bezpiecznik)

tak do tych obu bezpiecznikow napiecie nie dochodzi chociaz jak widzialem po rozkreceniu kabinowej skrzyneczki z bezpiecznika od szybek jest mostek na pin 30 prtzekaznika a i leci przewod z wiazki głownej na bezpiecznik od szybek nieco grubszy czyli jak mis ie wydaje musi on byc odpowiedzialny za zasilanie. Za aqq jak dobrze pamietam nie mam miejsca na jeszcze 1 bezpiecznik

Link to post
Share on other sites

> do bezpiecznika centralnego 15 A i do szyb 25 A napiecie nie dochodzi to samo jesli chodzi o pin nr

> 30 przekaznika. Pin po stacyjce bodajrze 86 podaje napiecie po przekreceniu kluczyka .

> Za aqq

> nie mam JB2 jest tylko Jb1 i 3 inne bezpieczniki. Czyli wnioskujac nie ma bezpiecznika

> glownego z aqq ktory dalby stały + na pin nr 30 dlatego trzeba dokupic bezpiecznik 30 A wpiac

> w plus z aqq (dorobic zlacze na bezpiecznik) oraz wpiac sie nim w pin nr 30 przekaznika. A bym

> zapomnial ze jeszcze musze + przepuscic przez bezpiecznik 25 A i dopiero na pin 30 przekaznika

No wygląda że sterowanie jest OK. Teraz musi sie pojawić napiećie na złączu nr 30 przekaźnika. Jeśli nie masz nawet napięcia na bezpieczniku od centralnego to tak jak kolega pisał wyżej możesz nie miec bezpiecznika 30A w komorze silnika.

Wiem że ja dokładałem jakiś bezpiecznik przy aku ale nie wiem już czy to bylo do szyb czy do dodatkowego klaksonu na borki oink.gif Seja nie mam juz z 4 lata a szyby i klakson montowałem z jakies 6 lat temu więc już nie pamietam dokładnie wink.gif

Link to post
Share on other sites

> No wygląda że sterowanie jest OK. Teraz musi sie pojawić napiećie na złączu nr 30 przekaźnika.

> Jeśli nie masz nawet napięcia na bezpieczniku od centralnego to tak jak kolega pisał wyżej

> możesz nie miec bezpiecznika 30A w komorze silnika.

> Wiem że ja dokładałem jakiś bezpiecznik przy aku ale nie wiem już czy to bylo do szyb czy do

> dodatkowego klaksonu na borki Seja nie mam juz z 4 lata a szyby i klakson montowałem z

> jakies 6 lat temu więc już nie pamietam dokładnie

Tak najprawdopodobniej jest, że brakuje nieszczęscnego bezpiecznika JB/2 w skrzynce za akumulatorwem - potrzeba dołożyć nowy przewód do wiązki od akumulatora do skrzynki bezpieczników i tak jak kolega pisze - obowiązkowo bezpiecznik zaraz przy akumulatorze - o ile mnie pamięć nie myli - powinno być 30A, najprościej kupić hermetyczną obudowę na przewodzie...

Link to post
Share on other sites

> tak do tych obu bezpiecznikow napiecie nie dochodzi chociaz jak widzialem po rozkreceniu kabinowej

> skrzyneczki z bezpiecznika od szybek jest mostek na pin 30 prtzekaznika a i leci przewod z

> wiazki głownej na bezpiecznik od szybek nieco grubszy czyli jak mis ie wydaje musi on byc

> odpowiedzialny za zasilanie.

Nie wiem czy Cie dobrze zrozumiałem bo piszesz bez jakikolwiek znaków przestankowych i nie łączysz słów w zdania. Zaznacz jakimś kolorem (na schemacie ktory wkleilem), elementy które masz w swojej instalacji. Wtedy dojdziemy do tego co Ci brakuje i jak to ogarnąć.

> Za aqq jak dobrze pamietam nie mam miejsca na jeszcze 1 bezpiecznik

Tam trzeba dołożyć dodatkowe gniazdo na bezpiecznik. Dopina się to na zatrzask do istniejących gniazd bezpieczników. Jak na domowym kompie znajde foto to wieczorem wkleje o czym mówię

edit:

coś takiego znalazłem

bezpieczniki%20sc.jpg

dodatkowo wiem że u siebie dokładałem też bezpiecznik tuż przy kompie na takiej podstawce (dopina sie na zatrzask). Niestety nie pamietam czy to było do klaksonu czy szyb elektrycznych i centralnego (fot ukradnięte z netu od jakiegos punto ale w seju jest to samo)

largeimg,IMG_4a2ad2c19deee8055.jpg

Link to post
Share on other sites

> Nie wiem czy Cie dobrze zrozumiałem bo piszesz bez jakikolwiek znaków przestankowych i nie łączysz

> słów w zdania. Zaznacz jakimś kolorem (na schemacie ktory wkleilem), elementy które masz w

> swojej instalacji. Wtedy dojdziemy do tego co Ci brakuje i jak to ogarnąć.

> Tam trzeba dołożyć dodatkowe gniazdo na bezpiecznik. Dopina się to na zatrzask do istniejących

> gniazd bezpieczników. Jak na domowym kompie znajde foto to wieczorem wkleje o czym mówię

> edit:

> coś takiego znalazłem

> dodatkowo wiem że u siebie dokładałem też bezpiecznik tuż przy kompie na takiej podstawce (dopina

> sie na zatrzask). Niestety nie pamietam czy to było do klaksonu czy szyb elektrycznych i

> centralnego (fot ukradnięte z netu od jakiegos punto ale w seju jest to samo)

Wybacz pisalem z telefonu w pracy.

Link to post
Share on other sites

Jutro zabieram sie za ta instalke czyli tego stalego plusa. Dzis mialem juz miec dostarczony przekaznik od centralki ale nie doszla paczka (pocztex...) wiec pewno po weekendzie bedzie. Co do instalki mam juz bezpiecznik na przewodzie bedzie to zasilanie szyb I centralki? A i gdzie podlaczyc stalego plusa tzn pod ktory pin centralki w kostce od centralnego zamka tak bym w poniedzialek mogl juz tylko wlozyc przekaznik I patrzec jak smiga

Link to post
Share on other sites

> A i gdzie

> podlaczyc stalego plusa tzn pod ktory pin centralki w kostce od centralnego zamka tak bym w

> poniedzialek mogl juz tylko wlozyc przekaznik I patrzec jak smiga

Ze schematu wynika że pod pin oznaczony + (plusem) wink.gif Widzę że centralny nie jest zasilany przez przekaźnik tylko idzie przez 2 bezpieczniki. Jeden główny ten za akumulatorem i kolejny juz dedykowany tylko pod centralny zamek.

Link to post
Share on other sites

> Ze schematu wynika że pod pin oznaczony + (plusem) Widzę że centralny nie jest zasilany przez

> przekaźnik tylko idzie przez 2 bezpieczniki. Jeden główny ten za akumulatorem i kolejny juz

> dedykowany tylko pod centralny zamek.

Zrobilem tak jak na schemacie szybek i dziala a co do centralki to po podlaczeniu stalego plusa do 30 na przekazniku od szyb pojawilo sie tez napiecie stale na bezpiecznik 15 a centralnego. Jak dojedzie mi przekaznik okarze sie czy dziala.

Link to post
Share on other sites

> Ze schematu wynika że pod pin oznaczony + (plusem) Widzę że centralny nie jest zasilany przez

> przekaźnik tylko idzie przez 2 bezpieczniki. Jeden główny ten za akumulatorem i kolejny juz

> dedykowany tylko pod centralny zamek.

No przekaznik przyszedl sprawdzilem wszystko ladnie dziala. Przed wlozeniem mechanizmu centralnego warto go jak byl uzywany jak moj jeszcze ladnie wyczyscic benzynka i nasmarowac. Po czym nawet drzwi lzej sie zamykaja smile.gif Dziekuje za pomoc temat jest do zamkniecia smile.gifcfaniak.gif

Link to post
Share on other sites

> No przekaznik przyszedl sprawdzilem wszystko ladnie dziala. Przed wlozeniem mechanizmu centralnego

> warto go jak byl uzywany jak moj jeszcze ladnie wyczyscic benzynka i nasmarowac. Po czym nawet

> drzwi lzej sie zamykaja Dziekuje za pomoc temat jest do zamkniecia

Dobra robota waytogo.gif

Fajnie że się udało opanować temat wspólnymi siłami waytogo.gif

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.