Skocz do zawartości

Relingi


kevlar

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że nie mam jeszcze doświadczenia z Pandą to mam pytanie odnośnie relingów.

Widuję na autach relingi wzdłużne i poprzeczne. 

Czy to się montuje jakoś według zapotrzebowania czy to są różne relingi mocowane wzdłużnie i w poprzek?

Będę potrzebował pod boxa na narty i nie wiem co kupić a chwilowo laik jestem odnośnie Pandy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś, której Pandy dotyczy pytanie - ale chyba w P II i PIII jest identycznie.

 

Relingi "wzdłużne" były montowane "fabrycznie" - bez problemu mozna je dołożyć samemu (mam na myśli oryginały - czy są zamienniki - nie wiem).

Do nich musisz dokupić poprzeczne belki + uchwyty na narty.

 

Wszelkiej maści poprzeczne belki to rozwiązanie "nieoryginalne", plus tego jest taki, że dokupujesz do nich tylko uchwyt na narty. Zwykle takie belki mocowane są do dachu na zasadzie "gumowa stopa" + uchwyt na rant dachu.

Wada - dość upierdliwe mocowanie belek do dachu, ryzyko porysowania/powgniatania  dachu (szczególnie przy tańszych belkach), ale niższa cena niż  oryginalnych relingów + zestawu mocującego narty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panda II 2010 r. Na razie tak z obserwacji w trakcie jazdy rozmyślam. Wydaje mi się jednak że te poprzeczne mocowane są w tych samych punktach co prostopadłe.

Planuję zakup box'u na zimę ale nie wiem jeszcze jak z relingami. Teoretycznie lepiej od razu kupić te poprzeczne ale jak ma to być jakieś badziewie to może lepiej wzdłużne i poprzeczne belki zamontować. Tak na razie badam opinie tych co użytkują bo do zimy mam trochę czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panda II 2010 r. Na razie tak z obserwacji w trakcie jazdy rozmyślam. Wydaje mi się jednak że te poprzeczne mocowane są w tych samych punktach co prostopadłe.