Jump to content
Luke16

Espace czy Grand Scenic?

Recommended Posts

Ze znajomym poszukujemy auta. Koniecznie chce coś co pomieści 7 osób... Rocznik koniecznie od 2010. Na wydanie 40 tys zł. Przebieg roczny max 10 tys km więc wchodzi w rachubę tylko benzyna... On bardziej upiera się na Espace lecz w PL są tylko 3 sztuki, w DE też ciężko coś znaleźć w benzynie 2.0T, same diesle.... Więcej jest Grand Sceników tylko wszystkie praktycznie z silnikiem 1.4 TCE... Warto się tym interesować? Nie miałem styczności nigdy z tym silnikiem i nie wiem za co się nawet łapać... Jest jeszcze jedno auto którym mógłbym go zainteresować mianowicie Peugeotem 5008 ale wszystkie silniki to praktycznie 1.6...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiesze ze Espace i Scenic to rozne klasy aut? nie ma co porownywac, dla 7 osob zdecydowane scenic... Doradzilbym jeszcze C4 Grand Picasso, natomiast to ten sam problem co z Pugiem, nie ma motoru benzynowego wartego polecenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiesze ze Espace i Scenic to rozne klasy aut? nie ma co porownywac, dla 7 osob zdecydowane scenic... Doradzilbym jeszcze C4 Grand Picasso, natomiast to ten sam problem co z Pugiem, nie ma motoru benzynowego wartego polecenia.

 

Chyba nie siedziałeś w grand scenicu w tylnym rzędzie.

 

To jest samochód dla 5 osób oraz dwie osoby okazjonalnie. Tam nawet nie ma pasów trzypunktowych a kolana są pod brodą.

 

Jeśli chce się wygodnie przewieźć 7 osób to tylko Espace IV, lub eurovan (Citroen c8, peugeot 807 itp).

 

Zostaje jeszcze Citroen C4 GP lub Peugeot 5008, gdzie fotele w tylnym rzędzie są całkiem wygodne i użyteczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tfu... skad mi sie scenic wzial... oczywiscie ze Grand Espace ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tfu... skad mi sie scenic wzial... oczywiscie ze Grand Espace ;)

 

Dla 7 osób to nie musi być Grand Espace - może byc Espace VAN. Tylko bagaże będą musieli na dachu wieźć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie te autka w benzynie ciężko znaleźć same diesle... :/ Tylko diesel na 10 tys km będzie strzeleniem sobie w nogę... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie te autka w benzynie ciężko znaleźć same diesle... :/ Tylko diesel na 10 tys km będzie strzeleniem sobie w nogę... 

 

Ja robię rocznie 5000  i co to ma do diesla?

Jeździ i się nie psuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

że jesteś potencjalnym zabójcą (silnika) przez dpf, nic więcej

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eksploatacja diesla jest znacznie droższa... DPF, koło dwumasowe, turbo, wtryski czy nawet ewentualnie sam silnik np. 2.0 DCI kosztuje 7-8 tys zł... 2.0T ok. 3 tys zł. 

Edited by Luke16

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z Twoim szczesciem, to Ty mu moze nie doradzaj ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czemu?? Berlingo było wtopą... Teraz jeżdżę Fordem Galaxy 1.9 TDI zrobiłem 10 tys km - zrobiłem dwumasę i rozrząd bo takiego z czystą premedytacją kupiłem - bezawaryjny i oby tak dalej, a na liczniku dobija właśnie 400 tys km... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

że jesteś potencjalnym zabójcą (silnika) przez dpf, nic więcej

a jak się zabija silnik DPFem przy takich jazdach? Edited by mrarek
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eksploatacja diesla jest znacznie droższa... DPF, koło dwumasowe, turbo, wtryski czy nawet ewentualnie sam silnik np. 2.0 DCI kosztuje 7-8 tys zł... 2.0T ok. 3 tys zł. 

 

Przecież to nie są części eksploatacyjne, tylko zamienne :facepalm:

Jak się mało jeździ to tym bardziej na długo starczą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

że jesteś potencjalnym zabójcą (silnika) przez dpf, nic więcej

 

Masz problemy z wnioskowaniem logicznym.

Przecież kolega nie napisał, że jeździ na krótkich dystansach, tylko że ma mały roczny przebieg. Poza tym 10000 to wcale nie jest mało.

Ja robiłem poprzednim samochodem dojazdy do pracy, trasa 20 km x 2 co dwa dni (bo jeździłem z kolegą na zmianę) , co dawało mi przebieg roczny około 5000 km. Kilometrów mało, a warunki dla silnika optymalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To auto raczej będzie robiło krótkie dystanse pewnie często i po 20km dziennie. Z resztą znajomy ma też drugie auto to przez 10 lat ma na liczniku 78 tyś km... dla diesla to zabójstwo a wiem to po ciotce peugeocie 407 hdi w ciagu roku 3, 4 tyś km. Ciągle coś się dzieje... auto ma 89 tyś km dpf zawalony a trasy jakie max nim robią to 20km. Teraz by diesla nie kupili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz problemy z wnioskowaniem logicznym.

Przecież kolega nie napisał, że jeździ na krótkich dystansach, tylko że ma mały roczny przebieg. Poza tym 10000 to wcale nie jest mało.

Ja robiłem poprzednim samochodem dojazdy do pracy, trasa 20 km x 2 co dwa dni (bo jeździłem z kolegą na zmianę) , co dawało mi przebieg roczny około 5000 km. Kilometrów mało, a warunki dla silnika optymalne.

nie mam problemu tylko polewkę z takich pomysłów /problemów

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ czekaj, to nie Ty remontowales super zywotna benzyne z marnym skutkiem? bo tak naprawde dobrze wybierajac motor nie bedzie mial problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.