gajoss Napisano 27 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2017 Witam Koleżanki i Kolegów Walczę ostatnio z żonowozem - Peugeot 206 2.0 HDI i trochę kończą mi się pomysły, ale od początku... Silnik jakiś czas temu zaczął głośniej "klepać". Po obejrzeniu wszystkiego dokładnie padł wyrok - koło pasowe wału korbowego. Diagnoza trafna, po wymianie klepanie ustało i klekocik zaczął pracować tak jak powinien. Stare koło widać że było zużyte, bo kawałki gumy zaczęły wyłazić z tłumika drgań. Nowe koło, niestety jakiś najtańszy zamiennik, działa. Szczęście trwało krótko, bo dosłownie po paru dniach (kilkudziesięciu kilometrach), coś zaczęło brzęczeć, telepać się pod maską, ale tylko na wolnych obrotach. Po obejrzeniu wszystkiego wyszło, że na wolnych obrotach pasek mocno drży pomiędzy kołem pasowym a kołem na sprężarce klimatyzacji (najdłuższe miejsce pomiędzy kołami) i podczas tych drgań paska drży też napinacz (ten ze sprężyną w środku). Wszystko wpada w jakiś jakby rezonans i wydaje dziwne dźwięki. Wystarczy wprowadzić silnik na wyższe obroty około 1000-1100 rpm i wszystko ustaje i pasek zaczyna ładnie się obracać bez drgań, tak samo przestaje drgać napinacz. Profilaktycznie wymieniłem pasek klinowy wielorowkowy, bo stary był podejrzany, ustawiłem na nowo napinacz i rolkę prowadzącą na mimośrodzie. Efektu zero. Wykręciłem napinacz ze sprężyną, wydaję się dobry, nie ma luzu, sprężyna jest sztywna - napinacz firmy Dayco. I teraz pytanie, czy wymienić też napinacz, czy to jednak koło pasowe jest marnej jakości i są takie efekty? Koło na oko nie ma bicia ani "jajka". Nie chcę wyrzucać pieniędzy, gdy może się okazać, że dalej nie będzie efektu. Może ktoś miał z czymś takim problem i jest w stanie coś doradzić? PS sprzęgła w kole alternatora nie ma, alternator jest ok, ma wymienione łożyska, pompa wspomagania też nie ma luzu i wszystko ładnie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 27 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2017 standard. Wymień napinacz. I ustaw prawidłowo rolkę zwrotną na mimośrodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 27 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2017 Kurcze, mogłem od razu do Ciebie zadzwonić. Rolka zwrotna na mimośrodzie ma być ustawiona tak, aby blokada swobodnie wyszła z zablokowanego napinacza ze sprężyną? Czy jest jakaś inna szkoła? Dzieję się w naszym autku tak jak na na tym filmiku FILM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 27 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2017 miałem tak w każdym 2.0 90KM. Jak zakupisz nowy napinacz to zobaczysz na nim wytłoczone znaczniki. Dojdziesz na chłopski rozum jak ma być prawidłowo ustawiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2017 To nic nie da. Winne jest koło pasowe. U mnie tak było jak założyłem sztywne koło pasowe. Wymiana rolek i napinaczy nie pomagała. Pięć lat tak jeździłem i nic oprócz hałasu na wolnych obrotach nic się nie działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 29 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2017 Ale ja nie mam sztywnego koła pasowego, tylko takie jak powinno być - z tłumikiem drgań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 30 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2017 Napinacz wymieniony i problem rozwiązany! Silniczek znowu ładnie klekocze! Dzięki Szyman! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 31 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2017 Żeby nie być gołosłownym proszę FILM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 31 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2017 tak jak mówiłem teraz tylko program Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 18 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 Radość nie trwała długo. Problem powrócił, z trochę mniejszym natężeniem, ale znowu dzieje się to samo. Z braku pomysłów wyjąłem alternator, wymieniłem przy okazji łożyska o szczotki, bo podejrzenie padło, że coś może z alternatorem złego się dzieje. Nic to nie dało. Zaobserwowalem jednak bardzo ciekawą rzecz, która stała się na praktycznie nowym pasku klinowym. W rowkach pojawiły się jakby kawałki gumy przyklejone do paska. Usunąłem jest cienkim wkretakiem bez uszczerbku paska. Trochę tracę pomysły co może być przyczyną, skoro wszystkie elementy są nowe. Czy może to powodować tani zamiennik koła pasowego z tłumikiem drgań? A może włożenie do alternatora koła pasowego ze sprzęgłem rozwiązałoby problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 sprawdź czy któreś koło napędowe osprzętu nie blokuje podczas pracy silnika szczególnie pompa wspomagania na pełnym skręcie kół. Jeśli nie to sprawdź koło pasowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 21 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 Jak sprawdzić czy pompa wspomagania nie blokuje się podczas pracy? Przy zdjetym pasku koło pompy kręci się swobodnie przy max skreconych kołach. Masz jakiś patent na sprawdzenie koła pasowego? Bo bicia nie ma, nie chlapie tak jak stare gdy się rozleciało, szarpałem za nie to też luzu żadnego nie czuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 21 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 jedna osoba kręci kierownicą druga patrzy na koła pasowe. Jak sprawdzić koło wału nie wiem jak wytłumaczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 22 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2018 Przy takim sprawdzaniu jak piszesz, pompa wspomagania normalnie się kręci przy maksymalnym skręcie kół. Orientujesz się czy w 2.0 HDi w innych autach np w XP alternator ma kółko pasowe ze sprzęgłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 7 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 Problem rozwiązany. Okazało się że nowe koło pasowe które założyłem było wadliwe. Bo zdemontowaniu i sprawdzeniu na tokarce bicie osiowe to lekko ponad 1mm, a promieniowe to lekko ponad 0.5mm i to wszystko bez napięcia paska klinowego. Zamontowalem nowe koło pasowe Corteco i dieselek znów miło klekocze jak na HDI przystało. :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.