Skocz do zawartości

Citroen c5 vs laguna 3


Cezarek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam myślę o zmianie auta,  i zastanawiam się nad dwoma citroenie c5 wersja od 2008r i lagunie 3 w wersji kombi.  Oba auta w dieslu 2.0 Citroen 140 Laguna 150 koni.  Jeździłem oboma i Citroen częściej lepiej wyposażony, wyciszony i fajniejsze prowadzenie no i większy.  Ale Laguna też jest całkiem przyjemna i trochę lepiej przyspiesza ale jakoś materiałów lepsza w cytrynie.  I Tu pytanie do was które auto jest mniej awaryjne, ma mniej bolaczek w citroenie niw wiem jak z serwisem hydro zawieszenia, czy jest drogę w naprawie ? Ogólnie może ktoś mógł by porównać oba auta względem awaryjnosci i cena części.. 

pozdrawiam 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem awaryjność podobna i bardzo zależna od konkretnego ezgemplarza

to jest ta sama klasa aut, każdy ma jakieś swoje bolączki, jakoś znacząco nie odbiegają od siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Cezarek napisał:

Witam myślę o zmianie auta,  i zastanawiam się nad dwoma citroenie c5 wersja od 2008r i lagunie 3 w wersji kombi.  Oba auta w dieslu 2.0 Citroen 140 Laguna 150 koni.  Jeździłem oboma i Citroen częściej lepiej wyposażony, wyciszony i fajniejsze prowadzenie no i większy.  Ale Laguna też jest całkiem przyjemna i trochę lepiej przyspiesza ale jakoś materiałów lepsza w cytrynie.  I Tu pytanie do was które auto jest mniej awaryjne, ma mniej bolaczek w citroenie niw wiem jak z serwisem hydro zawieszenia, czy jest drogę w naprawie ? Ogólnie może ktoś mógł by porównać oba auta względem awaryjnosci i cena części.. 

pozdrawiam 🙂

 

C5 III może już być i z 2.0 163 :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda sa ale więcej jest 140. Nikt jeszcze mi nie porównał tych dwóch aut choć bardziej skłaniam się do C5alw nie wiem jak z jej awaryjnoscia, głównie jak z awaryjnoscia hydro i serwisen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Cezarek napisał:

To prawda sa ale więcej jest 140. Nikt jeszcze mi nie porównał tych dwóch aut choć bardziej skłaniam się do C5alw nie wiem jak z jej awaryjnoscia, głównie jak z awaryjnoscia hydro i serwisen

 

Hydro jest bezawaryjne :) więc co tu serwisować:P
aaaa no i nie ma takich problemów z FAPem w HDi jak z DPFem w dCi :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, jedrocha napisał:

 

Hydro jest bezawaryjne :) więc co tu serwisować:P
aaaa no i nie ma takich problemów z FAPem w HDi jak z DPFem w dCi :)

 

 

aha, silowniki w mk3 jako wzor cnot i bezawaryjnosci ;];l

 

 

ad2. jeszcze lepsze ;) w przypadku 2.0 DCi nie znam wiekszych problemow z fapem jak w przypadku HDi.

 

 

Swoja droga, pomimo wszystkich minusow, wybralbym raczej C5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Muzyk napisał:

 

aha, silowniki w mk3 jako wzor cnot i bezawaryjnosci ;];l

 

 

ja mam suche :P auto z 02/2013 150kkm nalotu :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2/27/2018 o 11:02, Muzyk napisał:

 

aha, silowniki w mk3 jako wzor cnot i bezawaryjnosci ;];l

 

 

ad2. jeszcze lepsze ;) w przypadku 2.0 DCi nie znam wiekszych problemow z fapem jak w przypadku HDi.

 

 

Swoja droga, pomimo wszystkich minusow, wybralbym raczej C5.

Muzyk, pisz co tam niedomaga. Chorowałem na C5 ale jednak samochód za mało dla mnie praktyczny. Za to dobry kolega szuka czegoś i C5 mocno rozważa. Niechciałbym go wsadzić na minę ale jakby kupił to i ja bym miał przy okazji radochę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no generalnie jak to napisal jedrocha nic ;) oprocz tego ze w przed liftach a i pozniej tez sie zdarza ciekna silowniki przednie, a wlasciwie potrafia dobrze trysnac ;) tylne tuleje przednich wahaczy nie naleza do super zywotnych i samo auto jest male w srodku, to wszystko ok ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Muzyk napisał:

no generalnie jak to napisal jedrocha nic ;) oprocz tego ze w przed liftach a i pozniej tez sie zdarza ciekna silowniki przednie, a wlasciwie potrafia dobrze trysnac ;) tylne tuleje przednich wahaczy nie naleza do super zywotnych i samo auto jest male w srodku, to wszystko ok ;)

 

dam radę wymienić to sam w garażu czy potrzebny sprzęt specjalistyczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia 28.02.2018 o 10:01, jedrocha napisał:

 

ja mam suche :P auto z 02/2013 150kkm nalotu :)

 

 

Też mam polifta z 02/2013 i też siłowniki suchutkie. 165.000 przebiegu.

Tylne dolne tuleje przednich wahaczy były wymieniane.

Przez rok użytkowania (25.000km) jedna "awaria" - niedługo po kupnie.

Otóż przez chwilę przydusił się, zapalił "checka" (ale nie zgasł) ale po minucie mu przeszło i pojechał dalej.

Potem na kompie u mechanika wyszło, że to było złe ciśnienie paliwa. Przemyli regulator ciśnienia paliwa myjką ultradźwiękową i od roku - odpukać - nic.

A.... zapodałem mu też wtedy HDI UNIK+

 

trwałość zwykłej zawiechy w C5? A komu to potrzebne? A dlaczego? ;)

nie po to się kupuje ostatni w historii Citroena model z hydro, żeby brać sprężyny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
2 minuty temu, krzystofG napisał:

Ja C5 jeżdżę od 2 lat i jestem zadowolony. Bardzo wygodne, przyjemne w prowadzeniu auto. Jedynie trzeba zwrócić uwagę na zawieszenie, zwłaszcza tylną belkę. 

 

 

Kolego, ale bez takiej reklamy to raz, 2 w c5 mk3 x7 z tylu masz wielowahacz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.