Jump to content
qbadm

[i30][1.6crdi] Częste wypalanie DPFa

Recommended Posts

Mój i30 z 2017 ma 13tys. km, DPF wypala się na autostradzie co 150km a w mieście mam wrażenie patrząc na spalanie, że non stop:/ Są jedynie trzy sposoby jak poznać, ze DPF się wypala:

 

1. na biegu zdjąć nogę z gazu i jeśli spalanie chwilowe inne niż 0.0l/100km to dopala

2. Start/Stop nie zadziała kiedy DPF się wypala

3. podłączenie interfejsu bluetooth do smartfona i śledzenie temp katalizatora, jeśli ~600*C to wypala + EGR na 0%

 

Powyższe merody są trudne do ogarnięcia w normalnej jeździe, auto użytkuje głównie żona, mimo, że robię regularnie trasy po A2 to miasto zrobiło prawdopodobnie robotę, tym bardziej, że żona Start/Stop nie używała i jak kończyła jazdę to studzenie turbo 20-30sek. i gasiła silnik (zapewne czesto w trakcie wypalania DPF). Olej wymieniałem przy 12tys. bo przybyło 1cm, w ASO powiedzieli, że jak wypala sie DPF to silnik inaczej pracuje co jest bzdurą bo jak podłączyłem TorquePro to podczas wypalania DPF silnik pracuje identycznie jak przed/po wypaleniu. Doszedłem do wniosku, że przerywane procesy wypalania w mieście spowodowały, że sadzy odkładało sie więcej i więcej a obecnie procedura dopalania pomaga tylko na chwilę gdyż stopień zapchania filtra jest znaczny. Czytałem, że w trasie powinien dopalać się co 400-500km a w mieście co 150-180km.

 

Zaczęliśmy używać Start/Stop, ale zdaję sobie sprawę, że juz po fakcie. Auto dostaje mega turbo dziury przy dodaniu gazu w zakresie 1800-2000obr./min., wcześniej było ok.

 

Co radzicie? ASO i wypalanie serwisowe czy w lesie podlać benzyną, podpalić i wziąć kasę z AC?

 

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na gwarancji? To raczej do ASO na diagnostykę.

Współczesne filtry często się wypalają.

Może też być przytkane sitko w baku, nawet po tak małym przebiegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na gwarancji? To raczej do ASO na diagnostykę.
Współczesne filtry często się wypalają.
Może też być przytkane sitko w baku, nawet po tak małym przebiegu.
Na gwarancji, ale to nie zmienia nic. Auto miało przy 11,5tys. km wymieniony olej z powodu zwiekszonego stanu i nie zostało wykonane wypalnie serwisowe, które powinno być przez ASO zrobione, inaczej DPF nadal bedzie się za często wypalał i nadal będzie przybierać oleju... Umówiłem się już na wypalenie, koszt 300zł...

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, qbadm napisał:

Na gwarancji, ale to nie zmienia nic. Auto miało przy 11,5tys. km wymieniony olej z powodu zwiekszonego stanu i nie zostało wykonane wypalnie serwisowe, które powinno być przez ASO zrobione, inaczej DPF nadal bedzie się za często wypalał i nadal będzie przybierać oleju... Umówiłem się już na wypalenie, koszt 300zł...
 

Zlecasz wypalenie, czy jak? W ramach gwarancji nie przysługuje bezpłatnie?

Nie zrobią diagnostyki, co jest przyczyną?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekam na telefon od kierownika serwisu gdzie nie wykonano wypalenia DPFu po zmianie oleju. Drugie ASO, gdzie jestem umówiony twierdzi, że jeśli olej jest wymieniany z powodu rozrzedzenia przez paliwo konieczne jest wypalenie DPF przez serwis, inaczej świeżego oleju także bedzie przybywać - co dzieje się u mnie :/ Także jesli pierwsze ASO nie przyzna się do błędu, to jutro robię usługę w drugim ASO a w pierwszym ASO skladam reklamację, czekam na decyzję i jak odrzucą to HMP wchodzi do akcji, bo na infolinię też dzwoniłem i są w stanie być pośrednikiem między mną a ASO.

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kierownik serwisu oddzwonił i oczywiście standard gadka, że jak auto nie wyświetli błędów to oni nie mogą nic zrobić Dodatkowo, jak poziom sadzy jest za mały to nie są w stanie dopalić serwisowo DPFa, co zweryfikuję jutro w drugim serwisie - niech sprawdzą poziom zajętości filtra i zobaczę co powiedzą? Jak powiedzą, że mogą wypalić w każdej chwili to niech wypalają a do drugiego serwisu pojadę z papierem, ze jednak sie da wypalić poniżej poziomu ostrzegawczego :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak myślałem, pierwszy serwis zrobił mnie w bambuko, w drugim dziś bez problemu wypaliłem DPF z poziomu 8,5g do 0,01g + sprawdzenie sitka pompy paliwa + wymiana filtra powietrza + zalecenie, żeby autem jeździć bardziej dynamicznie :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze diesel sie nie nadaje do miasta, trzeba bylo kupic benzyne :phi: A teraz wracajac do tematu jedz do serwisu kila na Zeraniu. W Wawie nie ma dobrego serwisu Hyundaja to sa tylko wiemieniacze. IMO cos musi byc nie tak bo wiekszosc i30 to floty i tam same diesele i nie sylchac o klopotach z wypalaniem. Sam mialem diesela w i20 i jezdzilem po miescie to start stop mi sie nie uruchamial srednio co 2-3 tankowania a caly czas miasto i korki. Po tym poznalem, ze sie dopalal. Czesto mu tez przerywalem i konczyl innym razem.

 

W miedzyczasie zmienic styl jazdy na bardziej agresywny moze sie odmuli i mu przejdzie. Chlodzic turbo 30s to tez bez sensu. W kocnu po normalnej jezdzie i tak musisz zaparkowac, otworzyc brame etc i te kilkadziesiat ostatnich sekund przy manewrowaniu wystarczy. Zreszta tu to nie jestem pewien ale warto sie zainteresowac czy to nie ma elektrycznej pompki. Przegonic zgasic i zobacz czy plyn w zbiorniku wyrownawczym nie bulgocze :phi: Skoro w fiescie jest to i w premium hultaj tez musi byc IMO. 

Edited by wujekcybul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie tyle nie nadaje się do miasta, co diesel z DPF nie nadaje się na krótkie odcinki. Potrzebuje czasu by wypalić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, auto lata regularnie po trasie, to nie jest tak, że tylko po mieście jeżdżone default_wink.gif

 

Sluchajcie tego: podczas wypalania filtra zgłosiłem też, że muli coś, wiec sitko sprawdzili. Kilka dni po wizycie w ASO tankuję ON, jak zawsze do pierwszego odbicia pistoletu... Leje i leje a pistolet nie odbija, że było dość głośno na stacji to się nie połapałem w porę, że paliwo leje się przez wierzch ze zbiornika pod samochód!!! Assistance i laweta do ASO, tam się okazało, że uszczelka się podwinęła jak montowali pompkę w zbiorniku no i się przelało... Upierdolił się samochód od spodu po całości, naleciało w plastikowe osłony podwozia... Niby poprawili to tefo samego dnia ale auto śmierdzi ropskiem na pół garażu teraz, nie umyli tego tylko na szybko rozebrali i złożyli raz jeszcze... Dzwonię jutro do nich, niech to biorą, rozbierają osłony i myją wszystko - nie po to kupiłem nowe auto, żeby śmierdziało mi teraz na potęgę ropskiem jak ze starego passata :/

 

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, qbadm napisał:

Panowie, auto lata regularnie po trasie, to nie jest tak, że tylko po mieście jeżdżone default_wink.gif

 

Sluchajcie tego: podczas wypalania filtra zgłosiłem też, że muli coś, wiec sitko sprawdzili. Kilka dni po wizycie w ASO tankuję ON, jak zawsze do pierwszego odbicia pistoletu... Leje i leje a pistolet nie odbija, że było dość głośno na stacji to się nie połapałem w porę, że paliwo leje się przez wierzch ze zbiornika pod samochód!!! emoji44.png Assistance i laweta do ASO, tam się okazało, że uszczelka się podwinęła jak montowali pompkę w zbiorniku no i się przelało... Upierdolił się samochód od spodu po całości, naleciało w plastikowe osłony podwozia... Niby poprawili to tefo samego dnia ale auto śmierdzi ropskiem na pół garażu teraz, nie umyli tego tylko na szybko rozebrali i złożyli raz jeszcze... Dzwonię jutro do nich, niech to biorą, rozbierają osłony i myją wszystko - nie po to kupiłem nowe auto, żeby śmierdziało mi teraz na potęgę ropskiem jak ze starego passata 😕

 

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Jeszcze raz Ci powtarzam, ze nie ma dobrego serwisu hultaja w Wawie. Jezdzij do kily i tak uznaja gwarancje jakby co. Albo wejdz na forum koreancow i wybierz jakis znosny warsztat. Zreszta Ford ma to samo w Wawie banda imbecyli wymieniaczy. I tak tego dobrze nie zmyja :phi: Kupilbym jakis siuwaks zdjal nadkole i sam pedzelkiem wyczyscil. Pozniej splukac i juz. Z drugiej strony jak nowe auto to po co zagladac do pompy? Ja tego sitka przez 150k nie ruszalem.

Edited by wujekcybul

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeszcze raz Ci powtarzam, ze nie ma dobrego serwisu hultaja w Wawie. Jezdzij do kily i tak uznaja gwarancje jakby co. Albo wejdz na forum koreancow i wybierz jakis znosny warsztat. Zreszta Ford ma to samo w Wawie banda imbecyli wymieniaczy. I tak tego dobrze nie zmyja :phi: Kupilbym jakis siuwaks zdjal nadkole i sam pedzelkiem wyczyscil. Pozniej splukac i juz. Z drugiej strony jak nowe auto to po co zagladac do pompy? Ja tego sitka przez 150k nie ruszalem.
Wyjaśnij mi proszę o jaki konkretnie chodzi warsztat i co z tą gwarancją? :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.