Car_love Napisano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2019 Jako ,że na forum jest mnóstwo projektów 1.4/1.2/1.1 z turbo, korzystając okazji czy jest sens zamiast turbo dać kompresor? O podstawowych różnicach pomiędzy kompresorem a turbiną wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guzon87 Napisano 6 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2019 (edytowane) TSR chwalił się gdzieś na swojej stronie -jak dobrze pamiętam- 16v z kompresorem 170km chyba... Skoro piszesz, że wiesz jak to działa, to wiesz, iż trochę straty mocy w porównaniu do turbo jest. Ja kiedyś też szukałem informacji nt kompresora w SC/CC ogólnie wywnioskowałem z wypowiedzi, iż mniej problematyczny jest, gdy ma swoje (osobne) smarowanie. Do tego w zależności od montażu - przed lub za przepustnicą (ale tego nie potwierdzam) - można zrezygnować z IC - podobno A i pamiętam tutaj wątek, gdzie Ktoś relacjonował montaż Eatona do błękitnego SC Edytowane 6 Czerwca 2019 przez Guzon87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2019 Najwiekszym problemem jest zbudowanie sensownego napędu kompresora. Trzeba by ciąć podlużnice zeby jakos to poukładac pod maską. Chociaz mam pewna wizję na zrobienie napędu i nie był bym sobą gdybym kiedys tego nie poskładał, ale najpierw musze na kartce to wszystko policzyć czy ma sznase działac. Kompresor czy turbo? To zalezy o zastosowanie. Jak do jazdy na codzien, po bułki, eo pracy to kompresor ma świetną charakterystykę, jak do ścigania na 1/4 to jedynie duże turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Centowariat Napisano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2019 https://www.olx.pl/oferta/fiat-seicento-1-2-kompresor-swap-CID5-IDzEoKJ.html#1b176afb37 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guzon87 Napisano 8 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2019 (edytowane) Dnia 7.06.2019 o 06:52, Lesiu_Zett napisał: Najwiekszym problemem jest zbudowanie sensownego napędu kompresora. Trzeba by ciąć podlużnice zeby jakos to poukładac pod maską. TRS chwalił się flanszą i nie widziałem, by była pocięta podłużnicą. WW sej, też miał jakąś flanszę/uchwyt i zamontowany kompresor pod kolektorem - zamiast klimy. Na necie znalazłem też pomysł, by altek dać "na górę" a kompresor zamiast altka. W obu przypadkach wg mnie pomogłoby koło foniczne z podwójną bieżnią chyba stare 16v takie miały. Cytuj Chociaz mam pewna wizję na zrobienie napędu i nie był bym sobą gdybym kiedys tego nie poskładał, ale najpierw musze na kartce to wszystko policzyć czy ma sznase działac. Już wiem co masz na myśli, ale twierdzę, że mega wyważone części wirujące musiały by być... Cytuj Kompresor czy turbo? To zalezy o zastosowanie. Jak do jazdy na codzien, po bułki, eo pracy to kompresor ma świetną charakterystykę, jak do ścigania na 1/4 to jedynie duże turbo Właśnie, ta charakterystyka zachęca... Edit: Proszę http://trs-racing.pl/fiat-seicento-1-4-16v-montaz-kompresora-rotex/ Edytowane 8 Czerwca 2019 przez Guzon87 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PermDude Napisano 28 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2019 Według mnie, czy jest sens jeździć sejem który rdzewieje szybciej niż się go spawa? 4 lata razem i jest sens! Głównie do przemyślenia poza strojeniem to na pewno dobór tego kompresora, później customowe łapy do tego. Na TRSie nie bardzo widać jak jest tam altek rozwiązany a to też trzeba wziąć pod uwagę. Więc upakowanie tego może wydawać się łatwe, na pewno AKUs musi wylecieć bo będzie mega ciasno. Gdyby pod maską SC była podłużnica bardziej odsunięta od rozrządu to upakowanie kompresora po swapie na np. 1.2 z BBM byłoby łatwe, bo koło wału korbowego ma dodatkową bieżnię do pompy od wspomagania więc możnaby tej bieżni użyć do kompresora a alternator po ludzku bez ruszania. Mnie mega kompresor zachęcił tylko nie wiem jak teraz ale kiedyś kompresory nie miały smarowania i padały przy pałowaniach, swego czasu ktoś z mercu zarżnął w 2.0 trzy sztuki kompresorów w ciągu roku Na pewno na plus wychodzi charakterystyka i możliwość sterowania tym kiedy się chce w zasadzie (nie wiem jak ten z TRS ale niektóre mają normalnie sprzęgło w kole napędowym jak kompresor klimy, po to aby na niskich obrotach nie obciążać silnika) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.