slawek2000 Napisano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2019 Cześć, pacjent XP mojej żony. Zauważyłem, że sprzęgło sprężarki klimatyzacji jest załączone cały czas, sprężarka jest ciągle napędzana, niezależnie od zapotrzebowania na"chłód". Ciśnienia w układzie prawidłowe LP ok. 3 bar, HP 12-20 Bar w zależności od obciążenia cieplnego. Chłodzenie "na oko" jest ok. Na termometrze z kratek bez problemu schodzi do 8, po chwili do 5 stopni itd. Podłączyłem lexię i zdziwienie- czujnik temperatury na parowniku pokazuje 12 stopni, podczas gdy z kratek wieje juz 7-8 stopni. Wskazania z parownika zawsze wyższe o kilka stopni niż temp. na kratkach. nawet gdy dmuchawę ustawię na min. sprężarka sie nie rozłącza. Moim zdaniem parownik może przymarzać przy takim stanie rzeczy, wskazania z parownika nie schodzą do temp 1-2 stopnie nigdy a na kratkach już prawdziwa zima. To mi troche tłumaczy dlaczego w tej xsarze do temp. otoczenia ok -5 jeszcze się załączała sprężarka, podczas gdy w innych autach juz w okolicy zera sprzęgło się nie załączyło. Co sądzicie o tym? Dużo grzebania żeby się dobrać do czujnika? Pół samochodu trzeba rozebrać. Przypuszczam, że wymiana czujnika potrzebna, chyba nie ma opcji zmiany progu temperaturowego wyłaczenia sprężarki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 12 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2019 Dnia 10.06.2019 o 13:05, slawek2000 napisał: Zauważyłem, że sprzęgło sprężarki klimatyzacji jest załączone cały czas, sprężarka jest ciągle napędzana, niezależnie od zapotrzebowania na"chłód" O ile pamiętam to tam jest jakaś sprężarka Sandena o zmiennej pojemności (wydajności). A co za tym idzie sprężarka jest włączona cały czas (gdy jest załączone A/C) ale dostosowuje wydajność do ciśnienia w układzie i temperatury z czujników - czyli do zapotrzebowania na "chłód". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 28 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2019 Dnia 12.06.2019 o 08:14, Smigiel napisał: O ile pamiętam to tam jest jakaś sprężarka Sandena o zmiennej pojemności (wydajności). A co za tym idzie sprężarka jest włączona cały czas (gdy jest załączone A/C) ale dostosowuje wydajność do ciśnienia w układzie i temperatury z czujników - czyli do zapotrzebowania na "chłód". To chyba zależy od silnika w takim razie bo w dieslu 2.0 poliftowym z 2004 roku wyraźnie było słychać jak zaskakiwało sprzęgło sprężarki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek2000 Napisano 3 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2019 (edytowane) Jasne, jest sanden, jest regulowany wydatek ale jest chyba też coś takiego jak ochrona parownika przed oblodzeniem. I gdy czujnik na parowniku zgłosi że temp. zbliża sie do zera to rozłączy sprzęgło. A u mnie czujnik wyraźnie oszukuje skoro na kratkach jest o 5 stopni mniej niż odczyt z temp. parownika. W drugim aucie które mam ( C8) podglądałem lexią i tam wyraźnie gdy temp zbliżała sie do zera to sprzęgło było rozłączane. W jednuym i w drugim aucie z poziomu lexii to się nazywało chyba ochrona parownika przed zamarzaniem. U kolegi w podobnej xp też 1.8 benz. słychać jak sprzęgło się rozłącza i załącza. Edytowane 3 Lipca 2019 przez slawek2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.