Skocz do zawartości

Yaris 1.0 klimatyzacja


wilu

Rekomendowane odpowiedzi

Ten 3cylindrowy. Klima na guzik.Bylo OK a teraz co kilka minut dziala/nie dziala.

 

Kotoś wie jak duzy ma byc mlotek i w ktore miejsce udezyc?

 

Wysłane z mojego HTC U11 plus przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wilu napisał:

co kilka minut dziala/nie dziala.

Doprecyzuj co to znaczy? Sprężarka włącza się co kilka minut (na jak długo) czy ogólnie wieje zimnym raz na kilka minut (przez ile czasu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprecyzuj co to znaczy? Sprężarka włącza się co kilka minut (na jak długo) czy ogólnie wieje zimnym raz na kilka minut (przez ile czasu)?
Wieje zimnym minute potem 2-5 cieple i znow przez chwile zimnym

Wysłane z mojego HTC U11 plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wilu napisał:

Wieje zimnym minute potem 2-5 cieple i znow przez chwile zimnym

I pewnie sprężarka załącza się tylko kiedy ducha zimnym?

Tam jest konstrukcją prosta jak budowa cepa. W parowniku jest termistor. Jeśli temperatura parownika rośnie powyżej iluś tam, komputer załącza sprężarkę.  I wtedy chłodzi. Jak parownik osiągnie odpowiednio niską temp. to wyłącza.

Przyczyn może być kilka ale stawiam na wodę w układzie i zamarzanie jej i zatykanie układu. Po czym lód topnieje i znów odblokowuje na chwilę.

Poczytaj to:

https://warsztat.pl/artykuly/uklady-klimatyzacji-czynnosci-obslugowe-i-naprawcz,46180

Może coś dopasujesz bardziej ale sądzę, że sam tego nie pukniesz skutecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.07.2019 o 16:24, Joki napisał:

I pewnie sprężarka załącza się tylko kiedy ducha zimnym?

 

Jak sterowana jest sprężarka? Napędzana z paska myślałem, że ona pompuje cały czas

 

 

Dnia 7.07.2019 o 16:24, Joki napisał:

Tam jest konstrukcją prosta jak budowa cepa. W parowniku jest termistor. Jeśli temperatura parownika rośnie powyżej iluś tam, komputer załącza sprężarkę.  I wtedy chłodzi. Jak parownik osiągnie odpowiednio niską temp. to wyłącza.

Przyczyn może być kilka ale stawiam na wodę w układzie i zamarzanie jej i zatykanie układu. Po czym lód topnieje i znów odblokowuje na chwilę.

Poczytaj to:

https://warsztat.pl/artykuly/uklady-klimatyzacji-czynnosci-obslugowe-i-naprawcz,46180

Może coś dopasujesz bardziej ale sądzę, że sam tego nie pukniesz skutecznie.

 

Nic z tego nie wiem ;]

Wziąłem mobilny serwis Gość ściągnął 220 g osuszył i wpompował 360 w/g tabliczki pod maską. Przy okazji zrobiliśmy ozonowanie i co ciekawe po odpaleniu do ozonowania klima słabo przez chwilę a potem wcale. Zrobiłem lekką przygazowkę i zaskoczyło (temp na czujniku w kratce spadła do 8 stopni. Silnik się zagrzał, wentylator chłodnicy chodził na max przez kilka minut a jak się wyłączył to i klima momentalnie przestała działać (temp wnętrzna poszła w górę) kolejna przygazówka i znów OK (wentylator chłodnicy na małych obrotach).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, wilu napisał:

Jak sterowana jest sprężarka? Napędzana z paska myślałem, że ona pompuje cały czas

Klasyczne sprzęgło na kole pasowym sprężarki. Chyba, że to jakaś nówka to może być sprężarka ze zmiennym skokiem tłoka ale nie wiem? W poprzednich generacjach 1KR-FE był identyczny (poza filtrami) z tymi w Daihatsu, stąd znam.

 

9 minut temu, wilu napisał:

Gość ściągnął 220 g osuszył i wpompował 360 w/g tabliczki pod maską.

Jeśli tak i nadal jest źle to musi być problem sterowania lub mechaniczny. Musisz sprawdzić kiedy sprężarka zaskakuje?

 

13 minut temu, wilu napisał:

kolejna przygazówka i znów OK (wentylator chłodnicy na małych obrotach).

Wygląda jakby obroty miały znaczenie. Bez pomiaru ciśnień chyba nic nie stwierdzisz? Ten mobilny nie pomierzył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Joki napisał:

Klasyczne sprzęgło na kole pasowym sprężarki.

 

ale czy to jest sterowane 0/1 czyli wciskam guzik klimy i działa czy jeszcze coś tym steruje?

 

1 minutę temu, Joki napisał:

 

Chyba, że to jakaś nówka to może być sprężarka ze zmiennym skokiem tłoka ale nie wiem? W poprzednich generacjach 1KR-FE był identyczny (poza filtrami) z tymi w Daihatsu, stąd znam.

 

2008 więc pewnie stara

 

1 minutę temu, Joki napisał:

 

 Musisz sprawdzić kiedy sprężarka zaskakuje?

 

a jak to zrobić

 

1 minutę temu, Joki napisał:

 

Wygląda jakby obroty miały znaczenie.

 

mają albo i nie. Przez kilka dni było jak pisałem. W czasie jazdy działała albo nie niezależnie od obrotów

 

1 minutę temu, Joki napisał:

Bez pomiaru ciśnień chyba nic nie stwierdzisz? Ten mobilny nie pomierzył?

 

Nie mierzył. Przywiózł jakąż maszynkę która liczy gramy odciągniętego czynnika i wprowadzanego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, wilu napisał:

ale czy to jest sterowane 0/1 czyli wciskam guzik klimy i działa czy jeszcze coś tym steruje?

Guzik aktywuje klimę ale włączaniem sprężarki steruje komputer auta na podstawie pomiarów z termistora w parowniku. Zerojedynkowo.

 

34 minuty temu, wilu napisał:

a jak to zrobić

Na słuch. Z resztą nawet czuć jak silnik zmienia obroty i cały drgnie w momencie włączenia sprężarki.

 

35 minut temu, wilu napisał:

Nie mierzył. Przywiózł jakąż maszynkę która liczy gramy odciągniętego czynnika i wprowadzanego

To jest dziwne. Ma tam manometry i od razu widać jeśli ze sprężarką albo zaworem rozprężnym jest coś nie tak.

Bez tego wróżymyz fusów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Joki napisał:

 

 

Na słuch. Z resztą nawet czuć jak silnik zmienia obroty i cały drgnie w momencie włączenia sprężarki.

 

Na słuch i czucie działa, przynajmniej teraz na wolnych obrotach, ale trochę dziwnie. Odpalam auto i klima nie działa, lekko kopne w pedał i czuć że wystartowała (zimno jak diabli) bo jak wyłączę to oczywiście silnik chodzi lżej jak ponownie włączę to znów muszę lekko przygazować aby wystartowała. No ale to na postoju. Córa jeździ tym piździkiem zobaczymy jak będzie w ruchu przez następne dni

 

3 minuty temu, Joki napisał:

 

To jest dziwne. Ma tam manometry i od razu widać jeśli ze sprężarką albo zaworem rozprężnym jest coś nie tak.

 

 

A tak, coś tam pokazywał na manometrach i tłumaczył ...... no ale średnio go słuchałem ;]

 

Córa jeździ tym piździkiem, zobaczymy jak będzie w ruchu przez następne dni

 

Dzięki za podpowiedzi :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wilu napisał:

Na słuch i czucie działa, przynajmniej teraz na wolnych obrotach, ale trochę dziwnie. Odpalam auto i klima nie działa, lekko kopne w pedał i czuć że wystartowała (zimno jak diabli) bo jak wyłączę to oczywiście silnik chodzi lżej jak ponownie włączę to znów muszę lekko przygazować aby wystartowała.

Powinna się normalnie włączać na wolnych obrotach. Słychać zasprzęglenie, czuć lekki wstrząs całego silnika i włącza się wentylator skraplacza. Najlepiej to czuć właśnie na wolnych.

Powinno się to powtarzać w kilkusekundowym cyklu. Przy obecnej temp. Jakieś 8s. pracy sprężarki, 10s. przerwy.

Edytowane przez Joki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Joki napisał:

Powinna się normalnie włączać na wolnych obrotach. Słychać zasprzęglenie, czuć lekki wstrząs całego silnika i włącza się wentylator skraplacza. Najlepiej to czuć właśnie na wolnych.

 

No właśnie. EA ona ewidentnie do startu potrzebuje chwilowego zwiększenia obrotów. Jak jak wróci do wolnych to już czuć że pracuje z obciążeniem i czuć jak się ją wyłączy. 

Tak to wygląda ze wszystko sprawne mechanicznie tylko jakiś problem ze sterowniem. To wszystko n postoju, zobaczymy co będzie w normalnej eksploatacji po zwiększeniu objętości czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wilu napisał:

No właśnie. EA ona ewidentnie do startu potrzebuje chwilowego zwiększenia obrotów.

Napięcie w instalacji na wolnych obrotach prawidłowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

37 minut temu, wilu napisał:

Następny krok to elektryk :hmm:

 

Pewne rzeczy można sprawdzić samemu, tzn. trzeba wpiąć się w przewody zasilające sprzęgło elektromagnetyczne i sprawdzić miernikiem czy napięcie pojawia się zaraz po włączeniu klimy czy dopiero po dodaniu gazu. Jeśli zaraz po włączeniu to trzeba szukać winnego w kompresorze, jeżeli natomiast napięcie pojawia się po dodaniu gazu, to (zakładam, że skoro to jest KR1-FE, to instalacja jest taka sama jak w Aygo) wina może być od strony sterownik silnika, który podaje sygnał na przekaźnik załączający sprzęgło. Wtedy do sprawdzenia przekaźnik (zobaczyć kiedy pojawia się napięcie na nodze 2), sterownik czyli napięcie wychodzące z pinu 33 sterownika i wchodzące na pin 36 z czegoś co na schemacie nazwane jest jako wzmacniacz AC (C14). W Aygo mieści się to coś pod deską rozdzielczą. W celach pomocniczych wrzucam schemat klimy z Aygo/P107/C1

image.png.88a3d345cbb7667ead44fb1aa3aa0adf.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, shapyr napisał:

 

 

Pewne rzeczy można sprawdzić samemu, tzn. trzeba wpiąć się w przewody zasilające sprzęgło elektromagnetyczne i sprawdzić miernikiem czy napięcie pojawia się

 

Wiesz gniazdko zamontuje, kondensator w odkurzaczu przelutuje i takie tam bez problemu ale ogólnie ze mnie żaden elektryk a jedyne narzędzie w domu to próbówka na 230V ;]

 

10 minut temu, shapyr napisał:

 

zaraz po włączeniu klimy czy dopiero po dodaniu gazu. Jeśli zaraz po włączeniu to trzeba szukać winnego w kompresorze, jeżeli natomiast napięcie pojawia się po dodaniu gazu, to (zakładam, że skoro to jest KR1-FE, to instalacja jest taka sama jak w Aygo) wina może być od strony sterownik silnika, który podaje sygnał na przekaźnik załączający sprzęgło. Wtedy do sprawdzenia przekaźnik (zobaczyć kiedy pojawia się napięcie na nodze 2), sterownik czyli napięcie wychodzące z pinu 33 sterownika i wchodzące na pin 36 z czegoś co na schemacie nazwane jest jako wzmacniacz AC (C14). W Aygo mieści się to coś pod deską rozdzielczą. W celach pomocniczych wrzucam schemat klimy z Aygo/P107/C1

 

 

tak to sobie właśnie wyobrażałem tyle, że o ile start klimy po uruchomieniu silnika wzbudzany jest przez chwilowe zwiększenie obrotów to dziwne jest że już w czasie jazdy działa ona w/g własnego widzimisię niezależnie od prędkości obrotowej silnika czyli prąd jest lub go nie ma (jeśli to nie usterka sprzęgła).

Pytanie jak zbudowane jest sprzęgło sprężarki, czy ono działa 0/1  czyli czy w przypadku usterki mechanicznej powinno paść całkiem czy może jednakdziałąć w kratkę? Czy da się ocenić stan sprzęgła na aucie bez demontażu? Mechanicznie pewnie bym to ogarnął, ale jak trzeba "wypruć" sprężarkę to i tak pozostaje znowu serwis który musi ściągnąć świeżo nabity czynnik  :sciana:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, wilu napisał:

Mechanicznie pewnie bym to ogarnął, ale jak trzeba "wypruć" sprężarkę to i tak pozostaje znowu serwis który musi ściągnąć świeżo nabity czynnik

Powinno dać się ściągnąć. Sprężarka zamontowana jest tam na sztywno. Jest dodatkowy napinacz. Luzujesz, zdejmujesz pasek i możesz działać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.