teg Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 Czołem, Mam bardzo konkretne pytanie i potrzebna mi bardzo konkretna odpowiedź. Czy tłoczek w tylnym zacisku pływającym (mechanizm ręcznego jest tam w tłoczku) powinien lekko odbijać samoczynnie, tak jak robi to tłoczek w przednich zaciskach, gdzie po puszczeniu hamulca widać gołym okiem, jak tłoczek wraca o małą odległość? Wiem jak to działa z przodu, za powrót odpowiada głównie pracująca uszczelka tłoczka. Ale mam problem z tyłu, hamulce lekko trzymają, mechanik twierdzi że wszystko jest ok, ale jak ręką kręcę tarczą to czuję wyraźny opór, nie tylko zwyczajne i spodziewane szuranie klocka o tarczę. Na tarczach są ciemne ślady po klocku, roczne tarcze wyglądają jak ze śmietnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 Jeśli faktycznie by nie odbijało to tarcze by się grzały co mozna sprawdzić przejeżdżając jakiś odcinek bez hamowania. Tak czy owak bardzo rzadko problem jest w uszczelce, zwłaszcza jak osłonka jest szczelna. Najczęściej problem jest z linkami czy samym mechanizmem ręcznego w zacisku, czasami zdarza sie rozwarstwienie gumowego wężyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 odpiąć linkę ręcznego i sprawdzić ręka jak działa dźwigienka ( ta która ciągnie linka ) . przy okazji sprawdzić linkę ręcznego . jeśli zewnętrzna osłonka tłoczka jest pęknięta to obstawiam ,że w rowku gdzie jest włożona gumowa uszczelka tłoczka jest utleniony metal / śniedź . powoduje to ściśnięcie gumowej uszczelki i dociskanie tłoczka ( przez to tłoczek ciężko chodzi ) . ciężko się tez będzie wykręcał / wkręcał . jak sprawdzić czy gumowy przewód jest rozwarstwiony - nacisnąć kilka razy pedał hamulca , na zwolnionym hamulcu odkręcić ( popuścić ) odpowietrznik . jeśli tryśnie ciśnienie i hamulec odpuści to znak ,że płyn nie wraca ( rozwarstwiony przewód ) , jeśli ciśnienia brak to przewód dobry . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 Zapieka się tak samo jak przedni, jeśli nie bardziej. Tłoczki z tyłu są wkręcane i nawet w nowych zaciskach pracują nieco ciężej. Do sprawdzenia tłoczki i tylne prowadnice, dolne w szczególności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.