Skocz do zawartości

Problem z centralnym zamkiem


bb_maciek

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem!

Chwilę temu kupiłem Micrę z drugiej ręki. Auto zadbane, w niezłym stanie, wszystko git.

Zaraz na pierwszym postoju w drodze powrotnej zaczęły się jednak schody, tj. pilot z centralnego zamka odmówił posłuszeństwa.

Myślę sobie, luz, wymienię baterię i będzie git. Ale okazało się, że ta zmiana nic nie pomogła.

Pojechałem do speców zajmujących się m.in. problemami z kluczykami itp. 

Po dłuższym namyśle padła diagnoza - sterownik UCH.

Zamówili używkę (nówka ponoć sporo pow. 1k pln), podmieniliśmy, po krótkich testach wszystko zagrało, pilot śmigał do momentu jak wróciłem do domu... i doopa - pilot znowu nie działa.

Wróciłem do serwisu - pozostawiają mi drugą opcję - dorobienie drugiego pilota.

Niestety nie mam drugiego pilota, żeby sprawdzić czy to rzeczywiście wina pilota.

Próbowałem jeszcze w międzyczasie kodować kluczyk w stacyjce odpowiednią kombinacją przekręceń i przycisków i wszystko działało, do momentu przejechania samochodem jakiegoś dystansu. Po tym czasie pilot znowu pozostawał głuchy i zamek się nie zamyka.

Na domiar złego, przy próbie zamykania drzwi z kluczyka, zamyka jedynie te od strony kierowcy, a te od pasażera nie mają wkładki na klucz...

Miał ktoś podobny przypadek? Czy wymiana pilota może pomóc? Szkoda mi ryzykować kilka stówek a kolesie gwarancji nie dają, chociaż jak twierdzą, że skoro odbiornik działa, to musi to być wina nadajnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bb_maciek napisał:

przy próbie zamykania drzwi z kluczyka, zamyka jedynie te od strony kierowcy

To oznacza, że nie pilot jest winowajcą tylko coś w instalacji. Prawdopodobnie patałachy naciągnęły Cię na niepotrzebną wymianę sterownika bo nie chciało im się lub nie potrafili zdiagnozować przyczyny.

Z opisu wynika, że jest jakiś niekontakt na złączach lub przełamana wiązka itp. 

Edytowane przez Joki
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Joki napisał:

To oznacza, że nie pilot jest winowajcą tylko coś w instalacji. Prawdopodobnie patałachy naciągnęły Cię na niepotrzebną wymianę sterownika bo nie chciało im się lub nie potrafili zdiagnozować przyczyny.

Z opisu wynika, że jest jakiś niekontakt na złączach lub przełamana wiązka itp. 

Dzięki za odpowiedz. Zastanawiaja mnie jeszcze dwie rzeczy:

* zamykanie z kluczyka nie zamyka rowniez bagaznika. Pytanie czy to ma znaczenie czy nie w konktekscie ew braku kontaktu na zlaczach

* druga sprawa - nie ma problemu by auto zamknac od srodka (zamkniecie przyciskiem kolo recznego hamulca zamyka wszystkie drzwi za kazdym razem...) i czy to ostatnie troche nie podważa Twojej teorii?

Próbowalem kodowac kluczyk odpowiednia sekwencja przekrecen w stacyjce i dzialal do pierwszej przejazdzki. Niestety za kazdym razem po wylaczeniu silnika pilot pozostawal gluchy na prony zamkniecia samochodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bb_maciek napisał:

zamykanie z kluczyka nie zamyka rowniez bagaznika. Pytanie czy to ma znaczenie czy nie w konktekscie ew braku kontaktu na zlaczach

To wskazówka co do diagnozy.

 

3 godziny temu, bb_maciek napisał:

druga sprawa - nie ma problemu by auto zamknac od srodka (zamkniecie przyciskiem kolo recznego hamulca zamyka wszystkie drzwi za kazdym razem...) i czy to ostatnie troche nie podważa Twojej teorii?

Nie podważa a potwierdza, że centralka nie jest winna. To nie musi być niekontakt. Trzeba przeprowadzić diagnozę a wymienili na pałę. Jeśli jest zintegrowana z odbiornikiem pilota to jeszcze jest szansa, że może być winna ale wymiana bez diagnozy to i tak pójście na skróty.

 

3 godziny temu, bb_maciek napisał:

Próbowalem kodowac kluczyk odpowiednia sekwencja przekrecen w stacyjce i dzialal do pierwszej przejazdzki.

Ale co kodowałeś? W stacyjce? To chyba raczej immo choć nie znam procedury Nissana? Pilot jest w kluczuku?

Gdybym miał schemat instalacji, na podstawie tego co napisałeś, wskazałbym Ci już dosyć precyzyjnie gdzie leży problem.

Czy po tym kodowaniu zamyka wszystkie zamki z kluczyka? Czy tylko pilotem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, pilot jest zintegrowany z kluczykiem

Próbowałem kodowania w stacyjce wg tego 

 

 

Pomagało na chwile - nie zawsze dzialalo ale jednak (zawsze so pierwszej przejazdzki, po tym niestety padal)

Schematu instalacji niestety nie mam tak na szybko...wieczorem jak bede w domu postaram sie poszukac gdzies w necie

Pacjent to micra k12 2009 rok, benzyna, 1.2 8v

Po kodowaniu na pewno zamykal wszystkie zamki z pilota. Kluczykiem nie sprawdzalem (przyznaje nie woadlem na to). A po wymianie wspomnianego sterownika nie udalo mi sie go zakodowac w podobny sposob...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze w uzupelnieniu pkt 4 tego tutorialu zauwazylem ze po skonczonym kodowaniu auto nie mrugalo tak jak jest to wspomniane w tym punkcie juz po przekreceniu zaplonu. Nie wiem czy ma to znaczenie ale tak jak by nie kodowal sie do konca. Chociaz zaraz po tym pilot dzialal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Joki napisał:

 

 

Ale co kodowałeś? W stacyjce? To chyba raczej immo choć nie znam procedury Nissana? Pilot jest w kluczuku?

Gdybym miał schemat instalacji, na podstawie tego co napisałeś, wskazałbym Ci już dosyć precyzyjnie gdzie leży problem.

Czy po tym kodowaniu zamyka wszystkie zamki z kluczyka? Czy tylko pilotem?

Schematu niestety nie znalazlem... Pocieszajace ze udalo sie kluczyk zaprogramowac z nowym sterownikiem. Co nie zmienia faktu ze przy wczesniejszych próbach po krotkiej jezdzie pilot odmawial posluszenstwa 🙁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jeden kolo mi dzisiaj podpowiedzial zeby kupic uzywany klucz z pilotem i spróbowac przelozyc bebechy do mojego i go zakodowac.... moze to jest kierunek? O ile wina lezy w pilocie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Joki napisał:

Hipotetycznie możliwe ale nie powinno wpływać na zamykanie z kluczyka.

to gdzie jeszcze mogę szukać?

Obdzwoniłem dzisiaj kilku elektromechaników z okolicy i wszyscy terminy mają na drugą połowę sierpnia :sciana:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Joki napisał:

Schemat instalacji. Bez tego to błądzenie po omacku.

Która to Micra?

Schematu szukalem w necie i poległem... 🙁 micra k12 2009 1.2 benzyna 8v (sześdziesiąt kilka koni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bb_maciek napisał:

Schematu szukalem w necie i poległem... 🙁 micra k12 2009 1.2 benzyna 8v (sześdziesiąt kilka koni)

Mam:

https://m.car-service-manuals.com/catalog/nissan/micra_k12_sjn_ak12u2000000

Popatrzę wieczorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.