Jacem Napisano 24 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2020 Blokuje się przepustnica po pełnym otwarciu, pedał gazu wraca ale „nie wraca” z nim przepustnica. Dzieje się to po nagrzaniu silnika i kilkunastominutowym postoju. Na zimno i bezpośrednio po jeździe wszystko chodzi normalnie, choć po jeździe z zauważalnym oporem przy wciskaniu. Oczywiście odczepiłem cięgno od przepustnicy podczas dokładnych oględzin. Doraźnie oczyściłem WD40 i nasmarowałem olejem silnikowym dźwignię pośredniczącą i samą przepustnicę od strony linki przyspieszenia, tam gdzie zamontowane są sprężynki. Nie to nie pomogło. Przymierzam się do zdjęcia pokrywy wtrysku i zapodania WD40 na oś przepustnicy po obu bokach w gardzieli. Nie wiem czy jest sens zdjęcia potencjometru i obsikanie końcówki ośki przepustnicy, mogę tu mieć problem bo jedna z tych torx ma rozrajlowane gniazdo. Co jeszcze mogę zrobić doraźnie? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 24 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2020 WD nie pomoże na długo. Lepszy będzie olej. Od strony tpsa jest tak samo jak z drugiej strony. Można tam siknąć pod spodu, ale to też raczej nic nie da, bo na osi przepustnicy są uszczelniacze. Zdjęcie potencjometru dałoby tyle, że mogłoby wykluczyć go, jako przyczynę zacinania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacem Napisano 1 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2020 Zastosowałem wpierw WD40 a po nim 10W40 na oś przepustnicy przy cięgle i wewnątrz gardzieli po zdjęciu dekla, intensywnie majtając przepustnicą. Potencjometru nie zdejmowałem. Efekt: po kilku minutach od wyłączenia gorącego silnika wciśnięta pedałem przepustnica wraca sama po mniej niż 1 sekundzie za pierwszym razem, po kilku kolejnych otwarciach wraca niemal bezzwłocznie. Przedtem - zablokowaną otwartą przepustnicę musiałem paluchami zamykać po podniesieniu maski! W zasadzie problem zneutralizowany. Co zauważyłem. Przy pełnym ręcznym otwarciu przepustnicy, bolec manetki opiera się o ogranicznik, dysk przepustnicy odchyla się poza pion o jakieś 8° kątowych. Czy to jest normalne? Nie zauważyłem jednocześnie możliwości regulacji stopnia otwarcia, chyba że niedokładnie oglądałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 1 Marca 2020 Udostępnij Napisano 1 Marca 2020 Przy ręcznym otwarciu może się tak zdarzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacem Napisano 2 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2020 Fakt, gdyby te wątłe elementy blokowały pedał gazu w skrajnym jego położeniu nie pożyłyby długo, szczególnie przy częstej ostrej jeździe. Podziękowanie za pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.