Skocz do zawartości

Opadający pedał sprzegła !!


siwkin

Rekomendowane odpowiedzi

Pedał sprzegła opada o ok 4 do 5 cm.Na dzień dobry poszła pompka sprzegła jakiejs włoskiej firmy i dalej to samo,to kupiłem orginał i to samo.Mechanik stwierdził sprzegło.Wymiana komplet na Luka z dwumasą i co to samo.Ratunku.Dodam ,że jak sie odpowietrzy i jeżdzi to jest dobrze do dnia następnęgo.Mechanik teraz twierdzi ,że wysprzeglik wadliwy został sprzedany i trzeba znow sprzęgło wyjmować i brać sie za wysprzeglik.Tylko ja się pytam czego takie objawy były przed gdzie jeszcze sprzegło stare było dobre.Tonę finansowo już przez Astrę 1.4 Turbo ,może ktoś coś podpowie.dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Rozwiązałeś problem? Wczoraj mnie to dopadło: nie mogłem zmieniać biegów.

Najpierw podczas jazdy biegi z oporem się przełączały, potem po 2-3 postojach na światłach straciłem 1,2,5,6 i wsteczny, więc ruszyłem z trójki i jadąc 3 i 4 mogłem zmieniać z lekkim oporem. Na kolejnym postoju zauważyłem, że podczas wbijania jedynki, ale nie do końca, auto chciało jechać, chociaż sprzęgło w podłodze, a i obroty spadały, bo hamulec wciśnięty. Zorientowałem się wtedy, że sprzęgło nie rozłączyło się, podpompowałem je pedałem, bo myślałem, że zapowietrzone, ale było jeszcze gorzej, straciłem 3 i 4 . Dopiero coś mnie tknęło i odciągnąłem pedał sprzęgła stopą do góry, podniosło się kilka cm i... bingo, mogłem wrócić do domu, wszystko wróciło do normy 100%. Zrobiłem jeszcze kilka km, po drodze kilka postojów na światłach i nie opadło

Po powrocie sprawdziłem, czy nie ma wycieków koło pedału i na skrzyni biegów - sucho, poziom płynu w zbiorniczku pasuje do zużycia klocków, czyli ok.

Zastanawiam się, czy sprzęgło nie opadało stopniowo z powodu mojego złego nawyku lekkiego opierania nogi na pedale sprzęgła, gdy stoję na światłach...? Może pompka ma jakąś samoregulację i stopniowo pozostawała wciśnięta coraz to niżej i niżej.... i tak przez lata się nazbierało kilka cm?

Pozdr.





Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa nie ma samoregulacji, ale otwór z którego napełnia się płynem, jest bardzo blisko tłoczka. Wystarczy lekko popchnąć tłoczek i dopływ płynu zamyka się. Dlatego nad pedałem jest sprężyna, która ciągnie go do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nie powinno, bo masz układ zamknięty: pompa wąż wysprzęglik.

Ale jeśli w pompce nie ma idealnego uszczelnienia, to w powyższym układzie, bardzo powoli, zmniejsza się ilość płynu i w końcu spoczynkowe położenie tłoczka pompy wychodzi za otworkiem napełniającym. Tłoczek nie cofnie się dalej, bo w układzie powstaje podciśnienie, które mu to uniemożliwia. A - jak widać - sama sprężyna przy pedale (zakładając, że jest cała) to za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem małe rozpoznanie i na zdjęciu wygląda na to, że nie ma u mnie tej sprężyny powrotnej nr 17 (spring return assy clutch pedal). Tylko jest pytanie: czy fabrycznie nie ma, czy spadła i przepadła, jak to sprawdzić? Na 5-tym zdjęciu widać zarysowanie krawędzi uszka sprężyny, więc może kiedyś tam była?

Pedał powraca dzięki grubej i bardzo mocnej sprężynie nr 18 (spring over centre clutch pedal). Ta jest i czuć, że ugina się przy naciskaniu pedału sprzęgła. Szczegóły na fotografiach.

 

PS. Zauważyłem, że pedał ma lekki "skok jałowy" ok. 1 cm, w tym zakresie wchodzi lekko, jakby kasował się jakiś luz, potem wchodzi z oporem, który chyba stawia pompka, czy to tak ma być i jest normalne?

Pozdr.

 

 

 

 

 

C100B.png

C100B1.jpg

Spężyna powrotna1.jpg

IMG_20220228_173941a.jpg

IMG_20220228_174211.jpg

Edytowane przez master22221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten centymetrowy luz to jest właśnie droga tłoczka do zakrycia otworu zasilającego - tak ma być.

Jeśli, po wciśnięciu pedału palcem o ten centymetr, pedał wraca sam, to pewnie ta sprężyna nie jest potrzebna. Ale jak dasz radę wcisnąć tam rękę, to nie zaszkodzi zainstalować ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedał wraca.
Dołożenie sprężyny niewykonalne w prosty sposób. Od dołu ledwo opuszkami palców dotykam uszka na pedale - uszka na wsporniku nie da się dotknąć, może od góry, po zdjęciu zegarów lub wyłącznika świateł jest dostęp.
Na serwisie 'workshop' jest opisana procedura wymiany tej sprężynki - w skrócie: trzeba wymontować od dołu cały wspornik razem z pedałami, a po drodze "pół samochodu" nawet nie będę próbował, tyle roboty
Dzięki za porady, czekam na info od autora wątku, jak sobie poradził.
Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.